تاثیر موشن گرافیک در افزایش توجه بصری

تاثیر موشن گرافیک در افزایش توجه بصری

تاثیر موشن گرافیک در افزایش توجه بصری چقدر است؟ برای آگاهی از تاثیرات موشن گرافیک بر میزان فروش و دیده شدن این مقاله را مطالعه نمایید.

پیشگفتار

تاثیر موشن گرافیک در افزایش توجه بصری و بیشتر شدن توجه مخاطبان غیرقابل چشم پوشی است. موشن گرافیک در مارکتینگ و تبلیغات قابلیت های بسیار زیادی دارد و به خاطر قدرت تاثیرگذاری بالای خود می تواند موجب جذب مخاطبان گردد. افزایش توجه بصری، یعنی برندسازی و تبلیغات موثر. تبلیغات موثر و برندسازی، یعنی بالا رفتن میزان فروش. صاحبان کسب و کار برای موفقیت در کار خود باید هرچه بیشتر دیده شوند. امروزه، با افزایش رقابت و گسترش فضای تبلیغات، عدم حضور در فضای بازاریابی اینترنتی می تواند بسیار مشکل ساز باشد. درواقع بیشتر مردم سراغ محصولات و خدماتی می روند که تحت تاثیر تبلیغات آن قرار گرفته اند و اسم آنها برایشان آشناست. حالا که فضای مجازی پر از تبلیغات گوناگون است، چگونه باید تبلیغات موثر داشت؟ با ایجاد تمایز بین خود و رقبایتان می توانید تبلیغاتی تاثیرگذار تولید کرده و با مخاطبان و مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنید.
ولی تاثیر موشن گرافیک در این بین چیست؟ موشن گرافیک به دلیل ویژگی های مناسبی که دارد، توانسته است ارتباط بسیار خوبی با مخاطبان برقرار کند.

مقدمه

•    تاثیر موشن گرافیک در جلب توجه مخاطبان
•    تاثیر موشن گرافیک در زمینه‌ی افزایش توجه بصری مخاطبان، چه نتایجی در‌بر دارد؟
•    موشن گرافیک زبانی ساده دارد.
•    آشنایی با مهم ترین ویژگی موشن گرافیک
•    تاثیر موشن گرافیک و محبوبیت آن در فضای مجازی

تاثیر موشن گرافیک در جلب توجه مخاطبان

از دلایل محبوبیت موشن گرافیک، این است که توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب می کند. موشن گرافیک دارای مکانیزم بالا برای برقراری ارتباط با مخاطبان و کاربران است. اگر تبلیغی بتواند فقط یک مفهوم را به مخاطب منتقل کند بی آنکه جذابیتی داشته باشد، نیمی از راه را طی نکرده است. در موشن گرافیک، داشتن جذابیت بصری شامل تصاویر، شیوه‌ی انتقال ِآنها از نقطه ای به نقطه دیگر و افکت های صدا و موسیقی است. همچنین استفاده از تایپوگرافی در افزایش جذابیت موشن گرافیک بی تاثیر نیست. موشن گرافیک برخلاف بقیه محتواها، دارای محدودیت زمانی است. این فشردگیِ زمانی هم کار را آسان می کند و هم سخت. محتوایی که کوتاه و مختصر باشد و در عین حال پُر از محتوا، برای مخاطب جذابیتی بیشتری دارد.
در مراحل ساخت موشن گرافیک متوجه خواهید شد که هر جزء موشن گرافیک یا انیمیشن چقدر با اهمیت است. در واقع یک عنصر اضافه، هرچقدر هم کوچک، می تواند مسیر داستان را به کلی عوض کند. به همین دلیل موشن گرافیک با تصاویری جذاب و ایجاد خط داستانی می تواند ذهن مخاطب را در دست گرفته و او را راهنمایی کند. سادگی از یک سو، و داشتن ابزارهای گسترده برای به نمایش گذاشتن خلاقیت طراحان و موشن گرافیست ها از سوی دیگر، از دلایلی هستن که موشن گرافیک را به محتوایی موثر تبدیل کرده اند. نزد هر شرکت تبلیغاتی بروید، برای برندسازی و دیجیتال مارکتینگ به شما ساختن موشن گرافیک را پیشنهاد می کند.

ساخت موشن گرافیک

تاثیر موشن گرافیک در زمینه‌ی افزایش توجه بصری مخاطبان، چه نتایجی در‌بر دارد؟

موشن گرافیک یک هنرِ دیجیتال است؛ هنر هم یعنی ترکیبِ قالب و محتوا. منظور از محتوا در موشن گرافیک، ساخت داستانی هدف دار است. موشن گرافیک ها به دلیل آنکه بر اساس سناریویی ساخته و پرداخته می شوند، جذابیت و توانایی برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب دارند. در مقابل، تبلیغات مستقیم هرگز تاثیر خوبی روی مخاطب نخواهد گذاشت. به جای آن بهتر است به او چرایی خوب بودن ِ یک محصول یا هدف از استفاده از آن را نشان دهید. اما نشان دادن و توضیح دادن راه و روش خاص خود را دارد. کلام هم باید زیبا باشد تا بر دل بنشیند. موشن گرافیک علاوه بر اینکه راه مناسبی برای توضیح دادن و معرفی برند و محصول است، به دلیل داشتن جذابیت های بصری و انعطاف پذیر بودن، می تواند مخاطب را جذب خود کرده و او را تحت تاثیر قرار دهد.
تاثیر موشن گرافیک در به خرج دادن خلاقیت و ایده های جدید نهفته است. طراحان، هنگامی که طرح های خود را بر استوری بوردها پیاده کرده و سپس به سراغ تبدیل آنها به انیمیشن و موشن گرافیک می روند، باید به جزئیات توجه کنند تا با انتخاب طرح ها و رنگ های خاص، جذابیت بیشتری به محتوای خود اضافه کنند.
تاثیر موشن گرافیک بر برندسازی نیز بسیار زیاد است. برندهایی که در تبلیغات از انواع لوگوی ایستا استفاده می کند مخاطب را چندان جذبِ خود نمی کنند. مخاطبان اغلب عاشق تبلیغات و لوگوهای متحرک و پویا هستند. پس وقتی از لوگو برند خود در تبلیغ تان استفاده می کنید، سعی کنید به آن فرمی dynamic و جذاب ببخشید. موشن گرافیک ها بهترین انتخاب برای ساخت چنین لوگوها و تبلیغاتی هستند.

نرم افزار های ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک زبانی ساده دارد

تاثیر موشن گرافیک بر تبلیغات را با مشاهده تبلیغات تلویزیونی و ویدیوهای پربازدید سایت هایی چون یوتیوب درک خواهید کرد. موشن گرافیک زبانی ساده است؛ زبانی تصویری است که بیشتر افراد و مخاطبان ِهدف آن را درک خواهند کرد. همچنین به خاطر تاثیرگذار بودن، عناصر بصری آن در ذهن اغلب مخاطبان باقی خواهد ماند. موشن گرافیک هرچقدر هم که پیچیده باشد، برای مخاطب قابل درک خواهد بود. همچنین طرح داستانی که انتخاب می کنید می تواند در افزایش اثرگذاری آن تاثیر داشته باشد. در واقع افزایش توجه بصری از اولین وظایف این نوع از محتوا است.
طراحی موشن گرافیک به وسیله گوشی یا کامپیوتر و لپ تاپ نیازمند خلاقیت است، حتی با وجود موشن گرافیک های آماده هم لازم است که موشن گرافیست عناصر را به درستی ساخته و استفاده کند.

استفاده از موشن گرافیک در فضای مجازی

آشنایی با مهم ترین ویژگی موشن گرافیک 

تاثیر موشن گرافیک در افزایش توجه بصری تنها منوط بر تصاویر و نحوه انتقال آنها نمی شود. موشن گرافیک یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد که تا به اینجا به آن اشاره نکردیم، و آن هم استفاده از «تاکید» است. افزایش میزان توجه بصری با استفاده از تاکید در جلوه های تصویری و رنگ ها، و همچنین ریتم و شدت آنها در موشن گرافیک اهمیت بالایی دارد.
طراحی موشن گرافیک با افتر افکت و دیگر نرم افزارها، به شما به عنوان موشن گرافیست کمک می کند تا به راحتی بتوانید از ویژگی تاکید استفاده کنید. در واقع از ویژگی های اساسی موشن گرافیک این است که بر نکات و لحظات مهم تاکید شود. این کار در بهترین حالت در یک موشن گرافیک یا انیمیشن صورت خواهد گرفت، نه در یک فیلم. حتی سایر محتواهای ویدیویی که امروزه تولید و ارائه می شوند، حاوی موشن گرافیک و طرح های متحرک هستند. در واقع آنقدر زمان را فشرده کرده و به سادگیِ محتوا می افزایند که حذف آنها از کار ناممکن می شود. 

تاثیر موشن گرافیک و محبوبیت آن در محتوا در فضای مجازی

اگر دقت کرده باشید، در فضای مجازی ترند شده ترین محتواهای ویدیویی، موشن گرافیک ها هستند. موشن گرافیک در دنیای امروز بهترین انتخاب جهت انتقال مفاهیم است. حتی ویدیوهای آموزشی زیادی به وسیله موشن گرافیک ها تولید می شوند. دلیل آن هم سادگی و جذابیت آنهاست که در ضمن انتقال اطلاعات، مخاطب را با جذابیت های بصری درگیر می کنند.
امروزه برای هر موضوعی در فضای مجازی محتوایی پیدا می شود؛ هم متنی و هم ویدیویی. چه دلیلی دارد که بین همه‌ی این محتواها، مخاطب شما را انتخاب کند؟ بله، تفاوت. اما تفاوت چگونه ایجاد می شود؟ با کمک خلاقیت. اگر به دنبال تولید محتوا برای مخاطبان هستید، باید بدانید که آنها همین حالا هم طیف وسیعی از محتواها را در اختیار دارند. پس برای آنها علاوه بر محتوا، فرم مناسبی تولید کرده و ارائه دهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *