معرفی تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

معرفی تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

در این مطلب تکنیک های کاربردی طراحی لوگو را مورد بررسی قرار خواهیم داد. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید در این زمینه اطلاعات مفیدی را کسب نمایید.


پیشگفتار 

تکنیک های کاربردی طراحی لوگو مختلف هستند و یادگیری این نوع تکنیک ها برای هر یک از طراحان لوگو الزامی است. اگر شما تمایل دارید طراح لوگوی حرفه ای شوید بهتر است با تکنیک های کاربردی دیزاین لوگو آشنا شوید. در نظر داشتن هر یک از این تکنیک ها در زمان انجام طراحی لوگو بدون تردید باعث می شود تا طراح لوگو بتواند یک علامت تجاری حرفه ای و خاصی را طراحی نماید. 


مقدمه

  • تکنیک اول: شناسایی برند
  • تکنیک دوم: انتخاب روشی مناسب برای دیزاین لوگو
  • تکنیک سوم: طراحی لوگو را به صورت تاثیرگذار انجام دهید.
  • تکنیک چهارم: تمرکز روی مخاطبین
  • تکنیک پنجم: استفاده از نظر افراد دیگر
  • تکنیک ششم: استفاده از تایپوگرافی مناسب
  • تکنیک هفتم: طرح علامت تجاری را به کمک رنگ و فونت متمایز کنید.
  • تکنیک هشتم: شناسایی عناصر طراحی لوگو
  • تکنیک نهم: لوگو را به صورتی طراحی نمایید که مفهومی را در دل خود داشته باشد.
  • تکنیک دهم: طراحی لوگو به صورت متقارن
  • تکنیک یازدهم: ذخیره علامت تجاری با فرمت وکتور 

بررسی انواع تکنیک های کاربردی طراحی لوگو 

امروزه برای انجام تبلیغات به صورت گسترده از لوگو استفاده می شود. در نتیجه می توان گفت هر شرکتی با طراحی یک لوگوی خلاقانه و حرفه ای می تواند به راحتی برند کسب و کار یا محصولات خود را در ذهن مشتریان و مخاطبین ماندگار کند. اگر شما در زمینه طراحی لوگو در حال فعالیت هستید بهتر است با تکنیک های کاربردی طراحی لوگو آشنایی کامل را داشته باشید. با یادگیری انواع سبک لوگو و تکنیک های مدرن طراحی لوگو می توانید لوگویی بدون نقصی را طراحی کنید. 

مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی های یک لوگو 

مهم ترین ویژگی های لوگو عبارتند از : 
1.    لوگو باید به صورت ساده طراحی شود. لوگوهای ساده را می توان جزو لوگوهای مرکزی و جاودانه در نظر گرفت. سایر عناصر برندتان را می توانید با ایده گرفتن از طرح لوگوی ساده بسازید. 
2.    همه اجزای تشکیل دهنده علامت تجاری نظیر ایده ها، رنگ، فونت، طرح لوگو و ... باید بتوانند در ذهن مخاطبین به راحتی ثبت و تداعی شوند. 
3.    لوگو باید به گونه ای طراحی شود که خاطره انگیز باید و مخاطبین بتوانند در زمان مشاهده طرح لوگو، برند شما را به راحتی به یاد بیاورند. 
4.    یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های لوگو این است که لوگو به راحتی مقیاس پذیر باشد. لوگویی که مقیاس پذیر است بدون توجه به اندازه اصلی باز هم کاربردی و عالی به نظر می رسد. 

مهم ترین ویژگی های لوگو

انواع تکنیک های کاربردی طراحی لوگو چیست؟ 

برای طراحی علامت تجاری روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد. از مهم ترین تکنیک های کاربردی طراحی لوگو می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

تکنیک اول: شناسایی برند 

شناسایی ماهیت و شخصیت برند از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. شما باید رویکردهای برند و مشتریان را شناسایی کنید. با شناسایی هویت اصلی برند بدون تردید می توانید علامت تجاری کاربردی تری را طراحی کنید. 

انواع تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

تکنیک دوم: انتخاب روشی مناسب برای دیزاین لوگو 

برای طراحی علامت تجاری شیوه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید با توجه به میزان مهارت و ایده ای که در ذهن ترین دارید از بین شیوه های مختلف طراحی لوگو روشی مناسب را انتخاب کنید. در صورتی که در زمینه دیزاین لوگو مهارت و اطلاعات کافی را ندارید بهتر است از یک دیزاینر خوب و باتجربه کمک بگیرید. 

تکنیک سوم: طراحی لوگو را به صورت تاثیرگذار انجام دهید. 

یکی دیگر از انواع تکنیک های کاربردی طراحی لوگو این است که شما بتوانید علامت تجاری را به صورت منحصر به فرد و تاثیرگذار طراحی نمایید. یک لوگو اگر به صورت تاثیرگذار طراحی شود برای همیشه در ذهن مشتریان و مخاطبین ثبت می شود. 

تکنیک چهارم: تمرکز روی مخاطبین 

از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو می توان به تمرکز روی مخاطبین اشاره کرد. لوگو باید به گونه ای طراحی شود که بتواند توجه مخاطبین و مشتریان را به راحتی به سمت خود جذب کند. 

تکنیک پنجم: استفاده از نظر افراد دیگر 

اگر شما یک طراح لوگو حرفه ای هستید باز هم ممکن است در زمان دیزاین یک لوگو برخی از جزئیات را فراموش کنید. بهتر است همیشه در زمان انجام دیزاین لوگو از نظر افرادی که در این زمینه مهارت لازم را دارند استفاده کنید. 

تکنیک ششم: استفاده از تایپوگرافی مناسب 

اگر شما بتوانید از تایپوگرافی منحصر به فردی استفاده نمایید بدون تردید جزو طراحان لوگو حرفه ای به نظر خواهید رسید. 

طراحی لوگو

تکنیک هفتم: طرح علامت تجاری را به کمک رنگ و فونت متمایز کنید. 

با شناسایی رقبای خود می توانید در مورد رنگ، طرح و فونت لوگو به راحتی تصمیم گیری کنید. فونت و رنگ علامت تجاری باید به گونه ای انتخاب شود که علامت تجاری تان با طرح لوگوی رقبایی که دارید متمایز تر به نظر برسد. اگر فونت لوگو به درستی انتخاب نشود و با کسب و کار شما هیچ سنخیتی نداشته باشد ممکن است طرح لوگو پیامی نادرست را به مخاطبین انتقال دهد. فونت های لوگو امروزه دارای انواع مختلفی هستند. بهتر است فونت های مختلف را در زمان طراحی علامت تجاری امتحان کنید. در این صورت می توانید از بین فونت هایی که پیش رو دارید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. 

تکنیک هشتم: شناسایی عناصر طراحی لوگو 

یکی دیگر از تکنیک های کاربردی طراحی لوگو این است که شما بتوانید تمامی عناصر دیزاین لوگو را به صورت هوشمندانه انتخاب نمایید. لوگو را می توانید به صورت تصویری، نوشتاری یا ترکیبی طراحی نمایید. یک طراح لوگو هر چقدر بتواند برند را شناسایی نماید می تواند بهترین لوگو را طراحی کند. 

تکنیک نهم: لوگو را به صورتی طراحی نمایید که مفهومی را در دل خود داشته باشد. 

علامت تجاری را به صورت طراحی نمایید که یک مفهوم یا داستانی قوی را در دل خودش داشته باشد. در نتیجه بهتر است شما در زمان دیزاین لوگو مفهومی را در نظر بگیرید که هر بیننده ای با مشاهده طرح لوگو بتواند متوجه آن گردد. 
لوگو باید به صورتی طراحی شود که شما بتوانید ارزش ها و هویت برند را از طریق سبک، رنگ و طرح لوگو با مخاطبین و مشتریان به راحتی به اشتراک بگذارید. 

تکنیک دهم: طراحی لوگو به صورت متقارن 

طراحی لوگو به صورت متقارن یکی دیگر از انواع تکنیک های کاربردی طراحی لوگو به شمار می رود. در زمان انجام طراحی علامت تجاری به تقارن و تعادل توجه زیادی داشته باشید. لوگو را به صورت طراحی نمایید که از نظر عرض و طول دارای تناسب باشد. لوگو همچنین باید از نظر ظاهری دارای جذابیت باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که از طرح لوگو باید بتوانید در هر زمینه ای به راحتی استفاده نمایید. 

تکنیک یازدهم : ذخیره علامت تجاری با فرمت وکتور 

برای حفظ کیفیت لوگو بهتر است آن را با فرمت وکتور ذخیره نمایید. بهتر است نسخه ای سیاه و سفید از علامت تجاری داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز از آن استفاده نمایید. 

نکات طلایی برای طراحی لوگو 

در زمان انجام طراحی لوگو بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 
1.    در زمان انجام طراحی لوگو بهتر است خلاقیت را هرگز فراموش نکنید. اگر لوگو به صورت خلاقانه طراحی شود بدون شک برای همیشه در ذهن مخاطبین و مشتریان ثبت می شود. برای روشن شدن مطلب یک مثال برای شما می زنیم. لوگوی اپل یا نایک را به خاطر بیاورید این نوع لوگوها در عین سادگی به صورت خلاقانه طراحی شده اند. در نتیجه در کوتاه ترین زمان ممکن توانستند برای مدت زمان طولانی در ذهن مخاطبین به راحتی ثبت شوند. 
2.    چندین طرح مختلف علامت تجاری را روی کاغذ بکشید و بهترین طرحی را که کشیده اید برای دیزاین لوگو انتخاب نمایید. طرح انتخابی تان را می توانید به کمک بهترین برنامه های لوگو ساز دیجیتالی کنید. 
3.    اگر تمایل دارید علامت تجاری تان دارای طراحی کاربردی و حرفه ای باشد بهتر است از تکنیک ترکیب حروف استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید به نوشته ها در لوگوهای نوشتاری هویت دهید. 
4.    زمان مناسبی را برای بررسی رقبای علامت تجاری تان صرف نمایید. با شناسایی دقیق رقبا می توانید نقاط ضعف و قوت خود را به درستی شناسایی کنید. در نتیجه می توانید لوگویی کاربردی و حرفه ای تر را طراحی نمایید.  
5.    برای دیزاین لوگو می توانید از برنامه های لوگو ساز مختلف استفاده کنید. توجه داشته باشید بهتر است از برنامه ای استفاده کنید که اطلاعات کافی را در مورد ابزار طراحی لوگو و ... آن داشته باشید. 
6.    تمامی خطاهای رایج در زمینه دیزاین لوگو را شناسایی نمایید و از به کار بردن این خطاها در زمان انجام طراحی علامت تجاری اجتناب نمایید.  

بررسی تکنیک های کاربردی طراحی لوگو

سخن پایانی

علامت تجاری اگر به درستی طراحی شود این قدرت را خواهد داشت که طرح لوگوی شما نسبت به طرح لوگوی رقبایتان منحصر به فرد تر به نظر برسد. در نتیجه بهتر است در زمان دیزاین لوگو تکنیک های کاربردی طراحی لوگو را همواره در نظر داشته باشید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *