انواع پیج در اینستاگرام را بشناسید.

انواع پیج در اینستاگرام را بشناسید.

با وجود انواع پیج در اینستاگرام، بهترین انتخاب برای شما که قصد فعالیت در این اپلیکیشن را دارید، کدام است؟ جواب در این مطلب گنجانده شده است.

پیشگفتار

در گذشته، خبری از انواع پیج در اینستاگرام نبود؛ افراد می‌توانستند پیج عمومی (یا public) داشته باشند یا خصوصی ( یا Private). اما علاوه بر این دو، در جدیدترین آپدیت اینستاگرام، پیج ها به سه نوع بیزینسی، کریتور و شخصی تقسیم بندی شده اند. 
هر یک از انواع پیج در اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارند؟ شما باید کدامیک را به عنوان یک تولید کننده محتوا یا کسب و کار انتخاب کنید؟ با انتخاب هر یک از این پیج ها چه ابزارهایی از سمت اینستاگرام در دسترس تان قرار می گیرند؟ تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی و بالعکس چگونه انجام می شود؟ به دنبال پاسخ این سوالات هستید؟ ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.


عناوین:

•    انواع پیج در اینستاگرام
•    پیج شخصی در اینستاگرام (Personal Account)
•    پیج کریتور در اینستاگرام (Creator Account)
•    پیج بیزینس در اینستاگرام (Business Account)
•    ختم کلام


انواع پیج در اینستاگرام


در حال حاضر انواع پیج در اینستاگرام به سه دسته تقسیم بندی می شود:
•    پیج شخصی
•    پیج کریتور
•    پیج بیزینس
هریک از این پیج ها دارای مزایا، معایب و ابزار های مفیدی هستند که به کاربران کمک می کند بتوانند اهداف تجاری یا شخصی خود را روی این اپلیکیشن رصد کنند.


پیج شخصی در اینستاگرام (Personal Account)

پیج شخصی – همانطور که از نامش مشخص است – یک پیج کاری در اینستاگرام به حساب نمی آید؛ این نوع پیج، صرفا برای کسانی مناسب است که می خواهند روزمرگی و تصاویر شخصی شان را با خانواده، دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارند. به همین خاطر، اینستاگرام قابلیت بستن یا مسدود کردن امکان ِدیدن پست ها و استوری ها را برای افرادی که این پیج ها را فالو نکرده اند فراهم می کند. این نوع پیج ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. مثلا اینکه:
•    کسی که پیج شخصی در اینستاگرام راه اندازی می کند می تواند محتوای پیجش را به صورت خصوصی(Private)  یا عمومی (public) در دسترس دیگران قرار دهد.
•    امکانات عادی و معمولی اینستاگرام برای این نوع پیج ها فراهم است: مثلا پست و استوری گذاشتن.
•    امکان لینک کردن این پیج ها به یک یا چند اکانت در فیسبوک وجود دارد.
•    امکاناتِ این پیج ها محدود است.
•    امکان استفاده از API های اینستاگرام را نخواهید داشت.
•    آمار و اطلاعات فالوور هایتان برای شما نمایش داده نمی شود.
•    نمی توانید برای کسب درآمد از آن استفاده کنید.
•    امکان قرار دادن اطلاعات تماس و ایمیل در پروفایل خود برای برقراری ارتباط با مخاطبان تان را نخواهید داشت.
در نتیجه، اگر هدفتان تولید محتوا، فروش محصول، تبلیغ خدمات یا برندتان است این نوع پیج مناسب شما نیست.

پیج شخصی در اینستاگرام

پیج کریتور در اینستاگرام (Creator Account)

یکی از انواع پیج در اینستاگرام، نوع کریتور است. اگر قصد راه اندازی پیج کاری در اینستاگرام را دارید و صرفاً قصد تان تولید محتوا است، این نوع پیچ مناسب شماست. بلاگرها و تولید کنندگان محتوا باید این نوع پیج را انتخاب کنند؛ زیرا قصد تجارت و یا کسب درآمد مستقیم از طریق پیج شان ندارند.
در دسته بندی انواع پیج در اینستاگرام این نوع پیچ (که اخیرا به وجود آمده است)، چیزی میان پیج های شخصی با پیج های مخصوص کسب و کار و برندها است. وقتی این نوع پیج را انتخاب کنید، برخی ابزار ها و مزایا را در اختیار خواهید داشت و از برخی معایب هم بی نصیب نخواهید بود. مثلا اینکه:
•    امکانات معمولی مثل ایجاد پست، IGTV و استوری را در دسترس خواهید داشت.
•    آمار فالورها و Interactions پیج تان را به صورت آنالیز شده می توانید مشاهده کنید.
•    شما می توانید برای پیج تان کتگوری خاصی انتخاب کنید که به کاربران نمایش داده شود.
•    امکان درج اطلاعات تماس تان در بیو پیج (مثل شماره تلفن و ایمیل) را خواهید داشت.
•    برای انجام تبلیغات می توانید اکانت خود را به حساب کاربری فیسبوک تان متصل کنید.
•    اگر بیشتر از ده هزار فالوور داشته باشید، امکان درج لینک در استوری برایتان فراهم می شود.
•    اگر پیج تان را روی یک کامپیوتر باز کنید، می توانید به Create Studio دسترسی داشته باشید. با انجام این کار به شما امکان دسترسی به پست ها، استوری ها و IGTV ها روی دسکتاپ داده می شود.
•    امکان ایجاد تبلیغات روی پیج تان برای شما فراهم است.
•    پیج های کریتور فقط به یک اکانت فیسبوک متصل می شوند؛ نه بیشتر!
•    اتصال به facebook الزامی و حتمی نیست.
اگر قصد دارید مانند یک بلاگر پیج کاری در اینستاگرام داشته باشید، یا صرفاً تولید کننده محتوا باشید و از طریق آن کسب درآمد کنید (مثلا با سایر بیزینس ها همکاری کنید، تبلیغات کنید و ...) این نوع پیج اینستاگرام برایتان مناسب است.

تمایز های مهم میان پیج شخصی با پیجِ کریتور و بیزینس در اینستاگرام
پیج بیزینس در اینستاگرام (Business Account)

تجارت در اینستاگرام با کمک این پیج ها بسیار سهل و آسان است؛ وقتی یک کسب و کار، برند یا شرکت دارید باید «پیج بیزینسی» در اینستاگرام راه اندازی کنید. زیرا اینستاگرام امکانات متعددی را در اختیارتان قرار می دهد. بنابراین اگر قصد دارید در ارتباط دوسویه با مخاطبین خود باشید، و فضای مناسب بازاریابی داشته باشید توصیه می کنیم این نوع پیج را انتخاب کنید.
مزایای داشتن پیج کاری در اینستاگرام به چند مورد خاص خلاصه می شود و البته معایبی هم دارد. مثلا اینکه:
•    نرخ دیده شدن ِبرند یا کسب و کارتان در اینستاگرام افزایش پیدا می کند.
•    کلیه امکانات عادی و پایه اینستاگرام مانند ایجاد پست، استوری و IGTV را خواهید داشت.
•    شما می توانید برای راه اندازی تبلیغات در پیج اینستاگرام خود اقدام کنید.
•    امکان برقراری تماس تصویری در دایرکت پیج تان فراهم است.
•    امکان دسترسی به Create Studio را از طریق کامپیوتر شخصی تان خواهید داشت.
•    درج لینک برای پیج های دارای بیشتر از 10 هزار فالور فراهم است.
•    امکان ایجاد فروشگاه آنلاین رو پروفایل اینستاگرام بیزینسی تان خواهید داشت. بنابراین می توانید محصولات و خدمات تان را به صورت مستقیم روی این اپلیکیشن به فروش برسانید.
•    امکان ایجاد و تنظیم پاسخ های سریع را در قسمت دایرکت پیج تان خواهید داشت. بنابراین مدیریت پاسخ دهی به مخاطبان تان آسان تر می شود.
•    امکان دسترسی به آنالیز فالورها، فعالیت آنها و میزان دیده شدن محتوایی که تولید کرده اید برای شما فراهم خواهد شد.
•    شما نمی توانید پیج بیزنسی اینستاگرام خود را private کنید.
•    شما فقط می توانید پیج تان را به یک اکانت در فیسبوک متصل کنید.
•    اتصال پیج تان به یک اکانت در فیسبوک الزامی و حتمی است.

انواع پیج در اینستاگرام
ختم کلام 

انواع پیج های کاری Instagram در این مطلب به طور دقیق به همراه مزایا و معایب بررسی شد. ممکن است در آینده با توجه به پیشرفت ها و آپدیت هایی که از سوی اینستاگرام ارائه می شود، تعداد این نوع پیج ها افزایش پیدا کند؛ زیرا اینستاگرام از ابتدای راه اندازی تا به امروز تغییرات وسیعی را در ابعاد مختلف از جمله اصطلاحات اینستاگرام تجربه کرده است. 

سوالات متداول
  • از بین انواع کتگوری اینستاگرام کدامیک رایج‌تر است؟
  • قصد دارم پیج شخصی ام را به نوع بیزینسی تغییر دهم، باید چه کنم؟
  • چه نوع محتوایی در اینستاگرام توجه تعداد بیشتری از مخاطبان را به خود جلب می کند؟
  • علامت K در اینستاگرام یعنی چه؟

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *