آشنایی با انواع محتوا در اینستاگرام

آشنایی با انواع محتوا در اینستاگرام

انواع محتوا در اینستاگرام شامل محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی می شود که در قالب پست، استوری، ریلز و آی جی تی وی، به نمایش گذاشته می شود.

مقدمه


انواع محتوا در اینستاگرام شامل محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی می شود. محتوای تصویری در قالب تصاویر و عکس تهیه می گردد و محتوای ویدیویی در قالب ویدیو و فیلم منتشر می شود. تصاویر با کادر بندی و دیزاین، تهیه شده و در قالب پست و استوری در پیج اینستاگرامی به نمایش گذاشته می شوند. محتوای صوتی، ضبط شده بر روی ویدیو آپلود می شود و در پیج اینستاگرامی منتشر می گردد. بازخورد محتوای تصویری و ویدیویی فوق العاده بالاتر از محتوای متنی و صوتی است و مخاطبان جذب صدای آپلود شده بر روی ویدیو می شوند. اشتباه برداشت نکنید! این به معنای مهم نبودن محتوای متنی یا صوتی نیست! قاعدتا ویدیو در جذب مخاطب تاثیرگذارتر است. تولید محتوای متنی را در کپشن هر پست و استوری می توان مشاهده کرد. 
تمام این موضوعاتی که بیان شد، بخش کوچکی از تولید محتوا در اینستاگرام هستند. اگر در تولید انواع محتوا در اینستاگرام، اصول و قواعد رعایت شود، زمینه جلب نظر فالوورها و جذب فالوورهای جدید فراهم می شود. رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر، همگی از اهداف اصلی تولید محتوا به حساب می آید. در مقاله "آشنایی با انواع محتوا در اینستاگرام"، حول موضوعات زیر صحبت شده است:


آشنایی با انواع محتوا در اینستاگرام


1- محتوای متنی: یکی از انواع محتوا در اینستاگرام، محتوای متنی می باشد. محتوای متنی عمدتا در کپشن نویسی، هشتگ گذاری و نگارش اطلاعات در استوری، کاربرد دارد. محتوای متنی بایستی مطابق سئو Instagram نگارش شود. هشتگ گذاری اهمیت بالایی دارد. توصیه می شود در پیج اینستاگرامی خود، از هشتگ اختصاصی استفاده نمایید. قالب هشتگ اختصاصی کسب و کار شما می توانید به صورت #موجودی-گالری-فلان(اسم پیج اینستاگرامی) ساخته شود. از این رو، سرچ محصولات و خدمات برای مخاطبان و فالوورهای شما، راحت تر می شود.
2- محتوای صوتی: یکی دیگر از انواع محتوا در اینستاگرام، محتوای صوتی می باشد. محتوای صوتی در قالب پادکست تهیه می شود و با لینک یا سایر اپلیکیشن ها به مخاطبان ارائه می شود. البته گاها محتوای صوتی، ضبط می شود و بر روی ویدیو یا فیلمی آپلود می شود. در این صورت، مخاطب محتوای ویدیویی و محتوای صوتی را باهم دارد.

3- محتوای تصویری: انواع تولید محتوا در اینستاگرام شامل 4 دسته می شود. محتوای تصویری در قالب عکس و تصویر آماده و منتشر می شود. پست ها و استوری ها همگی محتوای تصویری هستند. کیفیت محتوای تصویری حائز اهمیت می باشد. برای عکس برداری می توانید از ایده های هوش مصنوعی استفاده کنید و تصاویر به روز تولید نمایید.
4- محتوای ویدئویی: محتوای ویدیویی به صورت های مختلفی تولید می شود. محتوای ویدیویی کوتاه که کم تر از 60 ثانیه (1 دقیقه) می باشد به صورت ریلز یا پست در فضای اینستاگرام منتشر می شود. محتوای ویدیویی 10 دقیقه ای را می توان به صورت پست اسلایدی (10 پست یک دقیقه ای) یا آی جی تی وی، منتشر کرد. اگر محتوای ویدیویی شما بیشتر از 10 دقیقه می باشد، در قالب آی جی تی وی، آپلود کنید.

راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام
کدام نوع محتوا در اینستاگرام محبوبیت بیشتری دارد؟


مطابق آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، محتواهای ویدیویی و تصویری، محبوب تر و پرطرفدارتر هستند. الگوریتم جدید اینستاگرام شرایطی را ایجاد کرده است تا کسب و کارها، بدون پرداخت هزینه، تبلیغات کنند. برای تبلیغ در اینستاگرام، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نیست. کافی است که با الگوریتم جدید اینستاگرام آشنا شوید و مطابق با آن، تولید محتوا کنید. از نظر الگوریتم اینستاگرام، محتوای ویدیویی ارزشمند می باشد. برای ضبط محتوای ویدیویی بایستی سلایق و علایق مخاطبان خود را در نظر بگیرید. ایده پردازی را فراموش نکنید! همراه با ترند روز، پیش بروید. در این صورت، امکان بیشتر دیده شدن برای پیج کسب و کار شما، فراهم می شود.

پس از بررسی الگوریتم اینستاگرام، پرطرفدارترین محتوا در اینستاگرام، ریلز می باشد. توصیه می شود که 70 درصد محتوای ویدیویی خود را به صورت ریلز تولید کنید و 30 درصد مانده را در قالب استوری و پست، منتشر نمایید. بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام، همگام شدن با ترند روز است. شاید ترند روز، موسیقی، موزیک یا یک چالش باشد! در این صورت، محتوای شما بیشتر دیده می شود. توصیه می شود که موج اولی باشید! زمانی که ترندی، باب می شود، در کل یک ماه در صدر اینستاگرام قرار دارد و بعد از آن، تمام می شود. هر چه زودتر وارد جریان ترند شوید، مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. به قولی، زمانی که ترند خز شود (منظور همه گیر شدن ترند است)، دیگر ارزش ندارد!
ناگفته نماند که در گذشته، پس از تولید انواع محتوا در اینستاگرام، تبلیغات به وضوح، مشهود بود ولی امروزه، تبلیغات به صورت زیرپوستی به مخاطب القا می شود. توصیه می شود در تولید محتوای ویدیویی، به صورت واضح مخاطب را دعوت به خرید نکنید.

انواع محتوا در اینستاگرام
کدام نوع تولید محتوا رایج تر است؟


مطابق راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام، رایج ترین نوع تولید محتوای اینستاگرامی، استوری و پست می باشد. از اولین نسخه اینستاگرام، سال ها می گذرد! پست، اولین نوع محتوای اینستاگرام می باشد. پست نقش ویترین مغازه و فروشگاه را دارد. فرض کنید وارد پیجی شده اید! چه چیزی توجه شما را جلب می کند؟ قاعدتا اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، پست های پیج می باشد. پس از آن، اطلاعات و عکس پروفایل بر روی مخاطب اثر می گذارد. ویترین آنلاین شاپ خود را با وسواس تولید کنید. تمام کاربران، در ابتدا جذب ویترین می شوند و سپس اقدام به خرید می کنند. دلیل خرید مجدد یک مشتری به عواملی چون رفتار فروشنده، کیفیت محصولات فروشگاه و قیمت مناسب فروشگاه بستگی دارد.

در دوره های آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام، ریلز به عنوان رایج ترین محتوای اینستاگرام، معرفی شده است. برای ضبط ریلز بایستی وسواس به خرج دهید و از ایده های ناب بهره ببرید. به هیچ عنوان یک ریلز ساده و معمولی در فضای اینستاگرام منتشر نکنید. ریلز مفهومی بسازید! تبلیغات خود را به صورت نامحسوس در ریلز بگنجانید. از استوری، غافل نشوید! گاها پست و ریلز پیجی به شما نمایش داده نمی شود ولی استوری همیشه قابل پیگیری است. هر لحظه می توانید استوری را دنبال کنید و از پست ها و ریلزهای آنلاین شاپ، مطلع شوید.
تمامی پست ها و ریلزها نیاز به کپشن نویسی دارند. تولید محتوای متنی در اینستاگرام با هدف معرفی و ارائه اطلاعات و توضیحات انجام می شود. در کنار تولید محتوای تصویری و ویدیویی، محتوای متنی را فراموش نکنید! هر نوع محتوایی برای شما، ارزشمند و حائز اهمیت است. در تولید محتوا، کیفیت و ترند را در نظر بگیرید.

آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام
کلام آخر


در این مقاله، راجع به آشنایی با انواع محتوا در اینستاگرام صحبت شد. یادگیری و آشنایی با انواع محتوا در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوای اینستاگرام، آموزش می دهد. علاوه بر بحث آموزش، وب سایت مدرسه تولید محتوای اتک امکان استخدام غیرحضوری را برای نویسندگان و گرافیست ها فراهم کرده است. با ما می توانید به صورت غیرحضوری، محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی، تولید کنید. با ما مسیر موفقیت را طی کنید و به موفقیت برسید!

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *