بررسی انواع طراحی کاراکتر

بررسی انواع طراحی کاراکتر

انواع طراحی کاراکتر چیست؟طراحی کاراکتر دسته بندی های مختلفی دارد که شامل طراحی مدرن و سنتی، طراحی کاراکتر انیمیشن، طراحی کاراکتر سه بعدی و طراحی کاراکتر دو بعدی می شوند.


پیشگفتار


انواع طراحی کاراکتر چیست؟ طراحی کاراکتر دسته بندی های مختلفی دارد که شامل طراحی مدرن و سنتی، طراحی کاراکتر انیمیشن، طراحی کاراکتر سه بعدی و طراحی کاراکتر دو بعدی می شوند. هر کدام از نمونه های طراحی کاراکتر ویژگی های خاص خود را دارد و برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. 
طراحی کاراکترها معمولا بر اساس ایده پردازی های خلاقانه انجام می گیرند. فراموش نکنید که طراحی هر نوع کاراکتری نیاز به توانایی ذهنی بالایی دارد. 


مقدمه

 

کاراکتر انسانی
انواع طراحی کاراکتر از نظر بعد


انواع طراحی کاراکتر را می توانیم از مناظر مختلفی مورد بحث و بررسی قرار دهیم. یکی از مهمترین موارد بررسی کاراکترها از نظر بعد می باشد. طراحی کاراکتر دو بعدی و کاراکتر سه بعدی در سال های اخیر به وسیله نرم افزارهای مختلفی انجام می گیرد. طراحی کاراکتر دو بعدی یکی از شیوه های طراحی کاراکتر است که معمولا برای طراحی کاراکترهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کاراکتر را به گونه ای طراحی می کنند که بتوانند پیام مورد نظر شما را به مخاطبان انتقال دهند.
طراحی کاراکتر دو بعدی باید بر اساس اصول خاصی انجام بگیرد تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد. معمولا کاراکترهای دو بعدی به وسیله نرم افزارهای مختلفی انجام می گیرد. یکی از این نرم افزارها که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است نرم افزار Moho است. این نرم افزار بر اساس طراحی وکتور تولید شده است. با استفاده از این نرم افزار می توانید صحنه های شلوغ و پیچیده را به راحتی ایجاد کنید. یکی دیگر از نرم افزارهای پرکاربرد در این زمینه Toon Boom Harmony می باشد. طراحان با استفاده از این نرم افزارها می توانند با سرعت و دقت بیشتر صحنه های مختلف را ایجاد کنند. 


انواع طراحی کاراکترهای سه بعدی


معمولا از طراحی کاراکتر سه بعدی برای ایجاد کاراکترهای قدرتمند استفاده می شود. کاراکترهای سه بعدی شباهت زیادی به واقعیت دارند. برای طراحی این نوع کاراکترها معمولا طراحان از المان ها و جزئیات زیادی استفاده می کنند. کاراکترهای سه بعدی اکثرا به صورت اغراق گونه ای طراحی می شوند و شباهت چندانی به حالت های انسانی ندارند. 
طراحی کاراکتر سه بعدی در مراحل اولیه با استفاده از اشکال هندسی آغاز می شود. حجم دهی این اشکال بستگی به شخصیت کاراکترها دارد. شخصیت های سه بعدی از واقع گرایی زیادی برخوردار هستند. می توانید در این نوع کاراکتر به سادگی قابل تغییر است. می توانید برای قابل تجسم ساختن این نوع کاراکتر از رنگ ها، المان های پویا و زنده استفاده کنید. امروزه نرم افزارهایی طراحی شده اند که ایجاد کاراکترهای سه بعدی را ساده تر می کند. 

طراحی کاراکتر فانتزی


انواع طراحی کاراکتر انیمیشن و بازی های ویدیویی


انواع طراحی کاراکتر همان طور که گفتیم از دسته بندی های مختلفی برخوردار است. یکی از انواع کاراکترها مدل انیمیشنی است که آن ها دارای تقسیم بندی های مختلفی می باشد. کاراکتر انیمیشنی معمولا به صورت نمادین و فانتزی طراحی می شوند. برای طراحی کاراکترهای انیمیشنی نیاز به خلاقیت و تخصص زیادی دارد. یکی از مدل های طراحی کاراکترهای انیمیشنی مدل نمادین است. در این مدل باید از فانتزی کمتری استفاده کنید. کاراکترهای نمادین را اغلب به صورت بدون چهره و محدود طراحی می کنند. جالب است بدانید که این کاراکترها برخلاف انتظار مخاطبان بسیار تاثیرگذار و چشمگیر هستند. این نوع کاراکتر معمولا بدون جنسیت، طبقه، مذهب و .... هستند همین امر باعث می شود که در قلب و ذهن مخاطب به راحتی نفوذ کند. 
طراحی کاراکتر فانتزی از ویژگی های خاص خود برخوردار است. همانطور که قبلا اشاره کردیم اصول طراحی کاراکتر فانتزی ویژگی های خاص خود را دارد. یکی از تکنیک های بسیار پرکاربرد برای طراحی این کاراکتر این است که برای طراحی کلی باید از طیف خاکستری شروع کنید. در مرحله ی بعد می توانید به تدریج رنگ ها را به کاراکتر اضافه کنید. در صورتی که از رنگ های تیره استفاده کنید شخصیت شما سرد خواهد بود. استفاده از رنگ های گرم باعث ایجاد کاراکترهای بازیگوش و خلاق می شود. برای ایجاد یک کاراکتر فانتزی باید از رنگ های مناسب استفاده کنید. فراموش نکنید شما قرار است برای چه کسانی کاراکتر را طراحی کنید. این نوع کاراکترها می توانند به صورت دو بعدی و سه بعدی طراحی شوند. 

انواع طراحی کاراکتر
طراحی کاراکترهای مدرن و خلاقانه


انواع طراحی کاراکتر مدرن را معمولا برای ایجاد کاراکتر تبلیغاتی استفاده می شود. طراحی این نوع کاراکترها تاثیر زیادی در برندینگ دارند. طراحی کاراکتر مهم باید توسط طراحان حرفه ای و متخصص انجام بگیرد. کاراکترهای مدرن در تبلیغات می توانند با عنوان یک سفیر یا انتقال دهنده ی پیام برای برندهای مختلف عمل می کنند. یکی دیگر از انواع کاراکترهای خلاقانه، کاراکتر تبلیغاتی است این نوع کاراکتر در نمونه های مختلفی طراحی می شود. 
این کاراکترها شامل انسانی، تخیلی، حیوانی، انتزاعی و .... می باشند. کاراکترهای انسانی یکی از پرطرفدارترین نوع کاراکتر به شمار می رود. طراحی کاراکتر انسانی بر اساس آناتومی بدن افراد صورت می گیرد. کاراکترهای انسانی براساس مدل های مختلفی طراحی می شود. یکی از این مدل ها کاراکتر افراد حقیقی است این نوع طراحی کاراکتر بر مبنای ایده هایی در دنیای واقعی انجام می گیرد. کاراکتر اشخاص تخیلی این نوع کاراکتر وجود خارجی ندارد و در دنیای واقعی نیست. طراحی این نوع کاراکتر بر اساس کاربرد آن و ایده هایی که در دهن طراح است ایجاد می شود. 


کاراکتر های حیوانی


انواع طراحی کاراکتر حیوانی نوعی دیگر از طراحی شخصیت است. صفر تا صد این نوع طراحی بر مبنای ویژگی ها و آناتومی بدن حیوانات انجام می گیرد. این نوع طراحی کاراکتر به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فرد حیوانی در بازاریابی و برند سازی تاثیر زیادی بر جای می گذارد. برای طراحی کاراکتر می توانید از اشیاء کمک بگیرید. 


سخن پایانی


طراحی کاراکتر باید بر اساس اصول خاصی انجام بگیرد تا تاثیر خود را بر جای بگذارد. امروزه استفاده از ابزار طراحی کاراکتر دیجیتال باعث شده که پروسه طراحی کاراکتر بسیار ساده تر از گذشته انجام بگیرد. یکی از مهمترین اصولی که باید در طراحی کاراکتر باید رعایت شود سادگی و جذابیت است. کاراکترهایی که طراحی می کنید باید به صورت خلاقانه و منحصر به فرد باشند و توسط هیچ برند دیگری مورد استفاده قرار نگرفته باشند. برای طراحی کاراکترها می توانید از نرم افزارهای مختلفی کمک بگیرید. کاراکتر مورد نظرتان را باید بر اساس جامعه ی هدف طراحی شوند. یکی دیگر از فاکتورهایی که لازم است در طراحی کاراکتر باید رعایت شود استفاده از رنگ های مناسب و جذاب است. فراموش نکنید که هر رنگ پیام و مفهوم خاصی را به مخاطبان انتقال می دهد. بنابراین باید انتخاب رنگ ها با دقت زیادی انجام بگیرد. کارشناسان بازاریابی اعتقاد دارند که با استفاده از طراحی کاراکتر مناسب می توانید محصولات خود را برندسازی کنید. زمانی که یک کاراکتر خاص و منحصر به فرد برای برند طراحی می کنید مخاطبان به سادگی و سرعت برند شما را تشخیص می دهند و در ذهن آن ها ماندگار می شود. 
شما می توانید با استفاده از طراحی کاراکتر مناسب برند خود را از سایر رقبایتان متمایز کنید. تجربه نشان داده است که افراد به جلوه های بصری بیشتر از جنبه های دیگر تبلیغات توجه می کنند. کاراکترها می توانند به مدت زیادی در ذهن افراد ماندگار شوند. حال که با اهمیت طراحی کاراکتر آشنا شدید باید در هنگام طراحی نهایت دقت را داشته باشید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *