مشخصات یک طراحی کاراکتر حرفه ای

مشخصات یک طراحی کاراکتر حرفه ای

طراحی کاراکتر حرفه ای به مهارت های خاصی نیاز دارد . این دسته از مسئولیت های طراحان ممکن است ساده به نظر برسد.

پیشگفتار


طراحی کاراکتر حرفه ای به مهارت های خاصی نیاز دارد. این دسته از مسئولیت های طراحان ممکن است ساده به نظر برسد اما هنگامی که شروع به طراحی می کنید متوجه خواهید شد که این کار برخلاف ظاهرش بسیار پیچیده و دشوار است. جالب است بدانید برای اکثر کاراکترهای ساده ای که در بازی های کامپیوتری و انیمیشن ها می بینید زمان زیادی صرف شده است. افرادی که برای اولین بار اقدام به طراحی کاراکتر می کنند لازم است مواردی را رعایت کنند. برای آشنایی با مشخصات یک کاراکتر حرفه ای با ما باشید. 


مقدمه

آشنایی با فاکتورهای طراحی کاراکتر حرفه ای


اولین گزینه ای که برای طراحی یک کاراکتر حرفه ای وجود دارد این است که شما می خواهید کاراکتر مورد نظر را برای چه کسانی طراحی کنید. در صورتی که شما برای یک جامعه هدف کار می کنید مواردی که مد نظر آن ها است بر همه چیز ارجحیت دارد. 
طراحی کاراکتر حرفه ای به صورت سفارشی معمولا طراحان را محدود می کند. اما این محدودیت نباید باعث شود که شما به عنوان یک طراح از خلاقیت غافل شوید. معمولا سفارش دهنده ها نیازهایی دارند و پارامترهایی را برای طراحی کاراکتر تعیین می کنند طراح وظیفه دارد در کنار یک کار تخصصی پارامترهای مورد نظر مشتری را پیاده سازی کند. 


کاراکترهای حرفه ای دارای شخصیت هستند


طراحی کاراکتر حرفه ای در وهله اول باید بر اساس شخصیت شناسی شکل بگیرد. این اصول شامل مواردی مانند زیبا شناسی، شخصیت شناسی، طراحی بصری و رفتار شناسی می باشد. این اصول را باید برای همه نوع کاراکتری رعایت کنید. 
اصل زیبایی شناسی: این اصل به عنوان یک امر حسی شناخته می شود و به توضیح چگونگی زیبایی، درک افراد از زیبایی و شناخت آن به همراه تحلیل انواع نمونه ها در سطوح مختلف می پردازند. اصول زیبا شناسی که به طراحی کاراکترها مربوط می شود همواره تحت تاثیر اصل هایی مانند حجم، تزیین، توازن، نماد، تناسب، رنگ و .... می شود. 
طراحی کاراکتر حرفه ای بر اساس شخصیت شناسی باید بر اساس آگاهی از اشکال مختلف شخصیتی که شامل شخصیت های ضد قهرمان، قهرمان و.... انجام بگیرد. به این دلیل که طراحان می توانند فقط با شناخت و مطالعه دقیق انواع مختلف شخصیت ها یک کاراکتر مطلوب و خلاقانه را خلق کنند. 
رفتار شناسی: این علم به طراحان در شناخت شخصیت ها کمک زیادی می کند. طراحان با رویکرد علم رفتار شناسی واکنش ها، تصمیمات، برخوردها به درک درستی از یک کاراکتر حرفه ای در آثار گوناگون برسد. پس از این مرحله طراحان وظیفه دارند که بر اساس ادرکات نشات گرفته از رفتار شناسی به طراحی و نمایان ساختن آن بپردازند. 

  طراحی کاراکتر
طراحی بصری


طراحی کاراکتر حرفه ای بر اساس ظاهر بصری باید بر اساس آگاهی و تسلط انجام بگیرد. زبان بصری بیان کننده اصول شکل گیری آثار هنری است که به صورت عینی قابل مشاهده می باشد. این مفاهیم به توصیف مواردی مانند باغت، نور، خط، شکل، بافت و .... می پردازد. استفاده از زبان بصری در طراحی کاراکتر به چگونگی ترکیب درست و همنشینی این عناصر در کنار همدیگر مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به این طراحی ظاهر بصری به بیان شفاف و ساده ایده ها با استفاده از زبان ترسیم نیاز دارد موجب می شود که کاراکترها به صورت دلخواه و مطلوب طراحی شوند. 

طراحی کاراکتر حرفه ای


سایه نما در طراحی کاراکتر حرفه ای چیست


استفاده از سایه نما در حوزه طراحی کاراکتر با عنوان شبح کاراکتر شناخته می شود. این طرح به شکل یک طرح سیاه رنگ است که در صورت حذف جزئیات و همه رنگ ها را حذف کنند این طرح سیاه رنگ مشخص می شود. 
طراحی کاراکتر حرفه ای باید بر اساس رنگ شناسی انجام بگیرد. همانطور که می دانید رنگ شناسی یکی از مهمترین مشخصات در طراحی شخصیت است. استفاده صحیح از رنگ ها برای ایجاد کاراکتر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. مهمترین نکته ای که باید در استفاده از رنگ هنگام طراحی کاراکترها در نظر بگیرید این است که اصل سادگی را سرلوحه کار خود قرار دهید. فراموش نکنید بکارگیری و انتخاب رنگ ها زیاده روی نکنید و از زیاده روی پرهیز کنید. 
طراح کاراکتر موفق باید به این مسئله توجه داشته باشد که رنگی را که احساس می کنید با شخصیت تناسب دارد انتخاب کنید و از آن به عنوان یک رنگ غالب استفاده کنید. شما می توانید سایر رنگ ها را نیز باید به شکلی انتخاب کنید که با رنگ غالب در تناسب باشد. این امر در انتها باعث ایجاد یک هارمونی بصری در شخصیت مورد نظر خواهد شد. نکته ی قابل توجه این است که به کارگیری رنگ های زیاد نه تنها باعث جذابیت نخواهد شد بلکه کاراکتر شما را دچار پیچیدگی هایی خواهد کرد. این امر باعث سردرگمی مخاطبان خواهد شد. 


از اغراق نمایی استفاده کنید


طراحی کاراکتر حرفه ای بر اساس بزرگنمایی یا اغراق می تواند از لحاظ ظاهری تاثیر ویژه ای بر شخصیت بگذارد و تا حد زیادی آن را چشمگیر کند. لازم است بدانید که اغراق نمایی می تواند به روش های مختلفی انجام بگیرد و این امر به خلاقیت و تخصص طراح و ویژگی های خاص کاراکتر بستگی دارد. شما می توانید در هنگام طراحی یک کاراکتر یک ویژگی خاص را در شمایل آن مشخص کرده و درباره آن بزرگنمایی را انجام دهید این امر باعث واکنش های مثبتی در میان کاربران می شود. این امر باید به شکل کاملا هوشمندانه ای انجام بگیرد تا نتیجه منفی و عکس را در پی نداشته باشد. 

کاراکتر
ایده گرفتن چیست؟


در هنگام طراحی شخصیت های حرفه ای باید از ایده های موثر و قدرتمندی الهام بگیرید این ایده ها می توانند در حوزه ایده تصویرگری یا هر زمینه دیگری باشد . همه ی موارد مربوط به طراحی هستند را باید در خدمت ایده ی مورد نظر به کار بگیرید. چیزی که طراحان نیاز دارند این است که در وهله ی اول صفات اصلی شخصیت خود را مشخص کنند سپس بر اساس خلاقیتی که دارند آن را به کار بگیرند و از آن به بهترین شیوه ممکن در طراحی بهره بگیرند. 


سخن پایانی


طراحی کاراکتر حرفه ای باید بر اساس اشکال متمایز انجام بگیرد. در صورتی که کاراکترهای مختلف شبیه به هم طراحی شوند شما یک کار کسل کننده و غیر حرفه ای خواهید داشت. برای معرفی صفات کاراکتر مورد نظرتان باید از اشکال منحصر به فرد و متمایز استفاده کنید. این امر موجب می شود که کاراکتر مورد نظر در ذهن مخاطبان شما ماندگار شود. 
برخی از افراد فکر می کنند که طراحی کاراکتر خلاقانه و حرفه ای باید پیچیدگی های زیادی داشته باشد. در صورتی که کاراکتر شما بیش از حد پیچیده باشد امکان ندارد به سادگی تجزیه و تحلیل شود و مخاطب را دچار سردرگمی و دلزدگی می کند. مشخصه ی اصلی یک کاراکتر جذاب حرفه ای این است که در عین سادگی از جذابیت و منحصر به فرد بودن برخوردار می باشد. 
طراحی کاراکتر حرفه ای تحت تاثیر موارد زیادی است که در بالا به مهمترین مشخصات آن اشاره کردیم. خلاقیت در طراحی کاراکتر امکان دارد که در نگاه اول یک امر ساده به نظر برسد اما یک امر پیچیده است. می توانید به کاراکتر خود مثل یک کتاب نگاه کنید سپس به طراحی آن بپردازید. می توانید برای معرفی کاراکتر مورد نظرتان از اکسسوری های خاصی استفاده کنید تا به عنوان مشخصه ی آن ها در ذهن مخاطب ثبت شود. شما با رعایت مشخصات بالا می توانید هویت کاراکتر خود را مشخص کنید. طراحی یک کاراکتر انعطاف پذیر باعث موفقیت برند شما خواهد شد. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *