چند ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک

چند ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک

چند ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک وجود دارد؟ در این مقاله به راه هایی برای پیدا کردن بهترین ایده های ساخت موشن گرافیک پرداخته شده است.

پیشگفتار

ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک را از کجا می توانیم پیدا کنیم؟ موشن گرافیک های زیادی در فضای مجازی وجود دارند و بعضی از آنها هم برای مخاطبان و کاربران، تکراری شده اند. به وجود آوردن تغییر در آنها می تواند تبلیغ شما را از حالت تکراری بودن خارج کند. همچنین وقتی موشن گرافیک های جذاب و مناسبی تولید کنید، مخاطب نیز متوجه این تمایز می شود.
ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک را می توان از طرح های زیادی الهام گرفت، آنها ترکیب کرد و نهایتا موشن گرافیک جدیدی ساخت. تولید محتوای ویدیویی از طریق موشن گرافیک، در واقع یک کار هنری است. شما محتوایی دارید و برای آن قالبی را انتخاب می کنید. در موشن گرافیک این قالب از اجزای مختلفی تشکیل شده است که شامل صدا، تصویر و متن می شود.
البته در ساخت و طراحی موشن گرافیک، تصاویر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. برای استفاده از عناصر بصری می توانید به سراغ سایر نمونه محتواهای دیگر هم بروید. بسیاری از ایده ها، از دل نمونه کارهایی بیرون می آیند که شاید هیچ ارتباطی به آن هنر یا حرفه نداشته باشند. ایده‌ی ساخت و طراحی موشن گرافیک می تواند از هر چیزی به وجود آید. اما توجه داشته باشید که برای ساخت موشن گرافیک و ایجاد تمایز بین خود و دیگران، باید به سراغ نمونه کارهایی بروید که جزء بهترین منابع الهام باشند.

مقدمه

•    یافتن ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک 
•    بهترین ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک را از کجا پیدا کنیم؟
•    آشنایی با طرح های ترند شده برای گرفتن ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک
•    استفاده از طرح های ترکیبی دو بعدی و سه بعدی
•    تایپوگرافی های متحرک برای یافتن ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک
•    Double Exposure یا طراحی نور به صورت چندگانه
•    آشنایی با بهترین سایت های ارائه کننده موشن گرافی

یافتن ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک

امروزه برای گرفتن ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک، با یک سرچ ساده در گوگل، اینستاگرام و یوتیوب می توانید شاهد نمونه کارهای زیادی باشید. اما از کجا باید بدانید که بهترین نمونه ها کدام یک هستند؟ موشن گرافیک نیز مانند هر محتوای دیگر، فرم مخصوص به خود را دارد که با مخاطب ارتباط برقرار می کند. اگر اهل مطالعه باشید، این را می دانید که محتوای متنی نیز فرم و ساختاری دارد و اگر این شکل و ساختار به هم ریخته و نامناسب باشند، کاربر متوجه این نکته می شود و آن را پس می زند.
موشن گرافیک که هنری دیجیتالی و بصری است، بیشتر از مابقی محتواها به ساختار مناسب نیازمند است. همچنین کوتاه بودن آن از نظر زمانی، ایجاب می کند که از تصاویر و متن های موجز استفاده کنیم. بیایید با مثالی ادبی این مطلب را توضیح دهیم. اگر یک محتوای ویدیوییِ معمولی را مثل یک رمان در نظر بگیریم، موشن گرافیک مثل یک داستان کوتاه است. قدرت قلم نویسنده‌ای که داستان کوتاه می نویسد در استفاده از بهترین و کوتاه ترین جملات و کلمات خلاصه می شود. یعنی نویسنده باید از کلماتی استفاده کند که خواننده با خواندن آنها معانی دیگری را هم دریافت کند و دیگر احتیاجی به توضیح و تفسیر بیشتر وجود نداشته باشد.
در موشن گرافیک هم اوضاع از این قرار است، یک موشن گرافیست حرفه ای نیاز ندارد همه چیز را توضیح دهد. همچنین نمی تواند طول پروژه‌ی خود را بیش از حد افزایش دهد. او باید محتوا را طوری بسازد که در عین ِخلاصه بودن، مفهومی و کامل باشد.

ساخت موشن گرافیک

بهترین ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک را از کجا پیدا کنیم؟

تا به حال شده است که از خود بپرسید هنرمندان ایده های کار خود را از کجا می آورند؟ آیا بهترین شاعران و نویسندگان همه چیز را از درون خود پیدا می کرده اند؟ جواب این سوال قطعا خیر است. همیشه ایده ها از جهان پیرامون به ما می رسند و منبع آن می تواند هر چیزی باشد.
منبع اصلیِ دریافت ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک، همان فضاهایی هستند که موشن گرافیک ها در آن نمایش داده می شوند. شما به عنوان یک موشن کار با این فضاها آشنا هستید و به خوبی آنها را می شناسید. یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام، گوگل و غیره از جمله این فضاها هستند. اما شاید با گشتن در این فضاها گیج شوید و ندانید که کدام را باید انتخاب کرد. پس باید چه کرد؟ جواب این سوال بسیار ساده است. ویدیوهای ترند شده که بیشترین بازدید و بازخورد را داشته اند می توانند انتخاب های خوبی به عنوان منبع الهام برای شما باشند.به علاوه می توانید در زمینه ای که موشن گرافیک می سازید تحقیق کنید که کدام یک از رقبای شما بهترین نمونه کارها را ارائه می کند. همچنین سر زدن به سایت هایی که بهترین و حرفه ای ترین موشن گرافیک ها را تولید می کنند می تواند در ایده گرفتن به شما کمک کند؛ مثل سایت dribbble.

طرح های موشن گرافیک

آشنایی با طرح های ترند شده برای گرفتن ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک

بهترین منبعِ ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک، ویدیو موشن گرافیک و انیمیشن های ترند شده است. بسیاری از کسب و کارها برای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات و حتی برندسازی از موشن گرافیک استفاده می کنند. همچنین بسیاری از آنها نیز در این مسیر موفق می شوند. بدون شک ترند شدن این ویدیوهای موشن گرافیک در موفقیت این برند ها بسیار تاثیر گذاشته است. این موشن گرافیک ها می توانند مثال های خوبی برای ایده گرفتن باشند.
رشته موشن گرافی، صرفا مربوط به تبلیغات نیست. بسیاری از موشن گرافیک های ترند شده در فضای مجازی، موشن گرافیک هایی هستند که برای اطلاع رسانی و خبررسانی تولید شده اند. پس این فکر خوبی است که موشن گرافیک ها و ویدیوهای انیمیشنیِ ترند شده سال را مشاهده کرده و از آنها ایده بگیرید. این ویدیوها را دست کم نگیرید. زیرا این نوع محتواها محبوبیت بالایی پیدا کرده اند، و توانسته اند میزان استفاده از این سایت ها و اپلیکیشن ها را افزایش دهند. به طور مثال یوتیوب، محبوبیت خود را مدیون ویدیوها و موشن گرافیک های آموزشی است که در این سایت بارگذاری شده اند. در ادامه به انواع طراحی های مورد استفاده در موشن گرافیک های ترند شده و محبوب می پردازیم.

استفاده از طرح های ترکیبی دو بعدی و سه بعدی

موشن گرافیک های ترکیبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای یافتن ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک هستند. بسیاری از موشن گرافیست ها سعی دارند که با ترکیب طرح های سه بعدی و دو بعدی موشن گرافیک های خلاقانه ای تولید نمایند.
یکی از دلایل محبوبیت موشن گرافیک نیز دقیقا همین است؛ ابزارها و عناصری که می توان در این زمینه مورد استفاده قرار داد زیاد است و همین باعث می شود که یک موشن گرافیست حرفه ای بتواند خلاقیت خود را بدون هیچ محدودیتی به دیگران نشان دهد. با استفاده از طرح های سه بعدی و دو بعدی باهم می توانید به ترکیبی بسیار موثر و فوق العاده برسید. بسیاری از موشن گرافیک های ترند شده در فضای مجازی را موشن گرافیک های ترکیبی تشکیل می دهند.

ساخت و طراحی موشن گرافیک

تایپوگرافی های متحرک برای یافتن ایده ساخت و طراحی موشن گرافیک

یکی از ایده های ساخت و طراحی موشن گرافیک، تایپوگرافی متحرک است. استفاده از این نوع موشن گرافیک اتفاق چندان جدیدی نیست، اما به کار گیری این نوع از محتوا در کنار یک موسیقی بسیار فراگیر شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

Double Exposure یا طراحی نور به صورت چندگانه

تکنیک  Double Exposure را در سینما نیز به کار می گیرند. با استفاده از این طرح در موشن گرافیک های خود می توانید کاری کنید که تصاویرتان با هم همپوشانی داشته باشند. طراحان موشن گرافیک با استفاده از این طرح ها توانسته اند مخاطبان بیشتری را جذب نمایند.

آشنایی با بهترین سایت های ارائه کننده موشن گرافی

کسب درآمد از موشن گرافی، با افزایش تکنولوژی و گسترش فضای مجازی افزایش پیدا کرده است. همین امر باعث شده تا موشن گرافیک ها و انیمیشن های کوتاه متعددی را در طول روز در فضای مجازی مشاهده کنیم. اما وقتی یک موشن گرافیست بخواهد بهترین های موشن گرافیک را پیدا کند، باید به سراغ سایت های خاصی برود. این سایت ها شامل موارد زیر می شوند:

با دیدن بهترین موشن گرافیک ها، مانند یک نقاش که چشمش پر از طرح های خوب است، می توانید این ایده ها را ترکیب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *