تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی + اولین تیزر تبلیغاتی تاریخ
تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی به سالیان دور و تمدن های اولیه برمی گردد. برخی ساخت اولین تیزرهای تبلیغاتی را به سال ۱۹۰۰ نسبت می دهند.
مقدمه ساخت تیرز تبلیغاتی
تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی به سال های ۱۹۰۰ برمی گردد. با بررسی تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی می توان به اهمیت بسیار بالای تولید محتوا و بصورت کلی مارکتینگ از گذشته های دور تا به امروز پی برد. در دنیای مدرن امروزی، شیوه های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. یکی از پر طرفدارترین و پر بازده ترین شیوه های بازاریابی و جذب مشتری، ساخت کلیپ های تبلیغات خلاقانه است. در ادامه با ما همراه باشید تا با تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی در دنیا بیشتر آشنا شوید.
فهرست مطالب
• گذری بر تاریخچه تبلیغات
• تاریخچه تیزر تبلیغاتی
• اولین تیزر تبلیغاتی جهان
• جدیدترین روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی
• مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
• کلام پایانی
گذری بر تاریخچه تبلیغات
بصورت کلی تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی به سالیان بسیار دور برمی گردد. شاید جالب باشد بدانید اصل تبلیغات و انجام تبلیغ به تمدن های بسیار قدیم برمی گردد. ریشه اصلی و رواج آن را به زمان به کارگیری کاغذ و انتشار روزنامه نسبت داده اند. در ابتدا از روزنامه به عنوان بنرهای بزرگ حهت تبلیغات استفاده می شد و سپس این سبک از تبلیغات حال و هوای مدرن تر و جامع تری به خود گرفت و ساخت اولین تیزرهای تبلیغاتی رسید.
تاریخچه تیزر تبلیغاتی
تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی در اوایل سال 1900 برمی گردد. در این سال شرکت های بزرگ و کسب و کارهای کوچک برای جذب مشتری، متن های بسیار ساده ای را در برخی از رسانه ها نظیر روزنامه و بیلبوردهای تبلیغاتی قرار می دادند. انجام این کار، علاوه بر هزینه بسیار بالا، بازدهی بسیار پایینی داشت. پس از ورود سینما و تلویزیون به تاریخ، متخصصان سعی کردند تبلیغات متنی را به فیلم تبلیغاتی کوتاه تبدیل کنند. جالب است بدانید که اولین تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ در سال 1951 میلادی بر روی پرده سینما قرار گرفتند. در سال 1960 نیز متخصصان شروع به ساخت ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه (تیزر) برای کسب و کار های مختلف نمودند. البته در گذشته به دلیل عدم وجود نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی نظیر 3DMAX و پریمیر، متخصصان برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی از کاراکترهای واقعی و زنده استفاده می نمودند.
اولین تیزر تبلیغاتی جهان
گرچه اولین تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ در سال 1951 به طور رسمی بر روی پرده سینما قرار گرفتند؛ اما فراموش نکنید که به طور دقیق تاریخچه تبلیغاتی به اوایل سال 1941 باز می گردد. اولین خارجی جهان متعلق به شرکت BULVA WATCH است. این ویدئو تبلیغاتی در میان نمایش زنده ورزش بیسبال از شبکه NBC، به مدت 20 ثانیه پخش شد. جالب تر از آن، اینجاست که هزینه کل تیزر شرکت BULOVA WATCH 9 دلار شد.
جدیدترین روش ساخت تیزرهای تبلیغاتی
با توجه به تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی، می توان به اهمیت بسیار بالای آن در جذب مشتری برای کسب و کارهای بزرگ پی برد. خوشبختانه امروزه متخصصان می توانند بجای استفاده از کاراکترهای زنده پر هزینه، از نرم افزارهای مخصوص و پیشرفته برای ساخت تیزر تبلیغاتی استفاده کنند. نرم افزارهایی همچون لومیون، پریمیر و 3DMAX بهترین نرم افزارهای ساخت تیزرهای تبلیغاتی گرافیکی محسوب می شوند. البته خوب است بدانید که برای ساخت با استفاده از نرم افزارهای جدید، باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید.
به خاطر داشته باشید که نرم افزار پریمیر، یکی از بهترین نرم افزارهای جهت ساخت محتوای ویدئویی و نمونه تیزر تبلیغاتی حرفه ای محسوب می شود. این نرم افزار از اهمیت بسزایی در ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشنی برخوردار است. شما می توانید با استفاده از قابلیت های نرم افزار مربوطه تیزر تبلیغاتی مورد نظر خود را تهیه کنید. کافیست کمی تحقیق کنید تا متوجه شوید شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی عموما از نرم افزار پریمیر استفاده می کنند. البته برای ساخت تیزر تبلیغاتی در پریمیر، باید به عوامل خاصی نظیر زمان ویدئو، گویندگی متن و سرعت فریم توجه بسزایی داشته باشید. لازم به ذکر است که نرم افزار پریمیر از قابلیت و امکانات زیادی از جمله ایمپورت انواع فرمت ها، ایجاد تعداد نا محدود سکانس، افکت های گوناگون و متنوع، ایجاد پرده سبز و قابلیت ماسک تراک برخوردار است.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
همانطور که در بخش های قبل اشاره شد، شما می توانید با توجه به تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی به اهمیت بسیار بالای آن در جذب مشتری و افزایش فروش پی ببرید. گرچه سیر ساخت تیزر تبلیغاتی از گذشته تا به امروز دچار تغییر و تحولاتی شده است. با این حال خوب است به خاطر داشته باشید که مراحل ساخت تیزرهای قدیمی و جدید کاملا مشابه هستند. برای ساخت با کیفیت بالا و بازخورد بی نظیر، باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید.
• برنامه ریزی و تعیین اهداف تبلیغات
در ابتدا، باید پیش از انجام هر کاری به تحقیقات راجع به پرسونای مخاطب بپردازید و محتوایی متناسب با گروه سنی تعیین شده انتخاب کنید. فراموش نکنید که هیچ پروژه ای بدون برنامه ریزی دقیق به خوبی خاتمه نمی یابد. به همین دلیل، باید پیش از ساخت تیزر برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. بهتر است بودجه های مربوطه را فراهم سازید. در این مرحله نیز باید به تحقیقات مربوط به کسب و کار بپردازید. در اینجا خوب است اطلاعات کافی راجع به محصولات و خدمات را جمع آوری کنید. فراموش نکنید که اگر در تعیین اهداف تبلیغات کوچک ترین خطایی رخ دهد، تیزر تبلیغاتی شما پس از ساخت، بازدهی مطلوبی نخواهد داشت. به همین دلیل باید توجه بسزایی بر روی تارگت و پلن تیزر تبلیغاتی خود داشته باشید.
• انتخاب نوع تیزر تبلیغاتی
در مرحله دوم ساخت نمونه تیزر تبلیغاتی کسب و کار ها، باید نوع تیزر را انتخاب کنید می توانید سبک رئال، انیمیشنی و ترکیبی را برای ساخت تیزرهای خود انتخاب کنید. اگر بودجه شما محدود است، بهتر است به سراغ تیزر رئال بروید. بهتر است برای دریافت بازخورد بهت، ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشنی را فراموش نکنید.
• ساخت ویدئو تبلیغاتی
در مرحله سوم باید از تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی، الگو برداری و ایده برداری کنید و پس از آن اقدام به ساخت بهترین تیزرهای تبلیغاتی ایران کنید. در این مرحله، باید به کمک دوربین های مخصوص و با کیفیت نظیر SONY A5600 و SONY RX100 از صحنه های مورد نظر عکس و فیلمبرداری کنید. سپس آن ها را وارد نرم افزار مخصوص نمایید. فراموش نکنید که برای انجام این کار، باید به زاویه دید و انعکاس نور توجه بسزایی داشته باشید. برای انجام این کار، پیشنهاد می شود از سه پایه های مجهز به RING LIGHT استفاده کنید.
• تدوین
مهم ترین مرحله ساخت تیزر تبلیغاتی، تدوین است. در این مرحله، باید سکانس و فریم های فیلم و عکس برداری شده را در کنار یکدیگر قرار دهید. سپس صدای مورد نظر را بر روی آن ها میکس کنید. البته برای انجام بهتر این کار باید ابتدا دوره آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی را پشت سر بگذارید. برای تدوین بهتر ویدئو تبلیغاتی به منظور تاثیر بیشتر و جذب مشتری آسان تر، می توانید از نرم افزارهای مخصوص و اورجینال نظیر adobe premiere استفاده کنید.
• بررسی نهایی محتوای تبلیغاتی
در مرحله آخر، باید برای بررسی نهایی محتوای تبلیغاتی اقدام کنید. در این مرحله باید پیش از منتشر کردن تیزر در رسانه ها، به طور دقیق و اصولی پارامترهای اصلی محتوا که شامل زمان، فریم ها، سکانس ها، شروع و پایان می شوند را بررسی کنید و مورد سنجش قرار دهید. لازم به ذکر است که باید مشکلات و نواقص محتوای ویدئویی تبلیغاتی خود را به طور دقیق برطرف کنید. در غیر این صورت ممکن است تمامی زحمات شما و بودجه های صرف شده به هدر بروند. برای بررسی نهایی تیزر، می توانید از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه نیز کمک بگیرید.
کلام پایانی
همانطور که در بخش های قبل گفته شد، شما می توانید با الگو برداری از تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی بهترین محتواهای دیجیتال مارکتینگ را تولید کنید. سپس با انتشار آن ها در رسانه های مختلف، در کمترین زمان شاهد افزایش چندین برابری مشتریان خود باشید. البته برای ساخت تیزر های دیجیتال مارکتینگ، باید به اصول خاص ذکر شده توجه ویژه ای داشته باشید. بهتر است از نرم افزارهای مخصوص استفاده کنید. لازم به ذکر است که شما بایستی پیش از ساخت تیزرهای تبلیغاتی، دوره های آموزشی مربوطه را نیز پشت سر بگذارید. در این راستا می توانید در دوره های آموزش ساخت تیزر موشن گرافیک شرکت کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید