هزینه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟ چگونه محاسبه می شود؟

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟ چگونه محاسبه می شود؟

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام بسته به نوع محتوا (ریلز، پست، کپشن، استوری، عکس یا ویدیو) و کیفیت آن، متغیر است.

مقدمه


هزینه تولید محتوا در اینستاگرام، بسته به نوع محتوا، تعداد محتوا و کیفیت محتوای تولید شده، متغیر است. محتوا در اینستاگرام به صورت متنی، تصویری و صوتی تولید می شود. محتوای تصویری در قالب عکس و ویدیو تهیه می گردد و پس از با کادربندی و ادیت در قالب پست، ریلز و استوری به نمایش گذاشته می شود. محتوای صوتی، ضبط شده بر روی ویدیو آپلود می شود و محتوای متنی در کپشن هر پست و استوری، دیده می شود. ناگفته نماند که هشتگ گذاری جزو تولید محتوای متنی می باشد. جهت اطلاع از هزینه تولید محتوا در اینستاگرام، با ما در ادامه، همراه باشید. در این مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:

آیا برای تولید محتوا در اینستاگرام هزینه کنیم؟


هزینه تولید محتوا در اینستاگرام به مراتب کم تر از هزینه تبلیغات می باشد. در گذشته، پیج های اینستاگرامی برای بیشتر دیده شدن، از تبلیغات استفاده می کردند. هزینه تبلیغات برای پست و استوری، متفاوت می باشد. صاحبان کسب و کار با صرف هزینه های میلیونی برای تبلیغات، پیج خود را به مخاطبان معرفی می کردند. امروزه، الگوریتم اینستاگرام تغییر پیدا کرده است. الگوریتم جدید اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی، فعالیت پیج های اینستاگرامی را آنالیز می کند و قابلیت ارتقا و بیشتر دیده شدن را برای پیج های اینستاگرامی مهیا می کند. دیگر نیازی به صرف هزینه های میلیونی نیست! کافی است که با الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید و مطابق با اصول و قوانین موجود، تولید محتوا کنید.
در گذشته، تبلیغات باعث بیشتر دیده شدن پیج می شد ولی امروزه تولید محتوا در اینستاگرام مطابق با الگوریتم جدید، زمینه ساز پیشرفت شده است. کافی است که انرژی خود را صرف تولید محتوا در اینستاگرام کنید. توصیه می شود 70 درصد محتواهای تصویری (عکس و ویدیو) را در قالب ریلز و مابقی را در قالب اسلاید آماده کنید. از استوری غافل نشوید! برای استوری، الگوریتمی وجود دارد که در دوره های آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام با آن، آشنا می شوید. برای تولید محتوا در اینستاگرام می توانید از ادمین های اینستاگرامی کمک بگیرید. برای تولید محتوا، ایده پردازی کنید و از ترندها غافل نشوید! تولید محتوا در اینستاگرام، دو سر برد است، هم ادمین (تولیدکننده انواع محتوای اینستاگرامی) و هم صاحب کسب و کار، سود می کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام
هزینه تولید محتوا برای اینستاگرام چقدر است؟ 


پیش تر هم اشاره شد که تولید محتوا در اینستاگرام، عمدتا برعهده ادمین می باشد. از این جهت، صاحبان کسب و کار با ادمینی قرارداد می بندند تا علاوه بر تولید محتوا، پیج را بگرداند. هزینه تولید محتوا اینستاگرام بسته به فعالیت ادمین (تولیدکننده محتوا) تعیین می شود. ایده پردازی و ضبط ریلز و پست مطابق با ترند روز، برعهده ادمین می باشد. آماده سازی و انتشار استوری، نگارش کپشن و هشتگ گذاری ها توسط ادمین انجام می شود. گاها، صفر تا صد تولید محتوا و انتشار آن در اینستاگرام برعهده ادمین می باشد و گاها، آماده سازی این محتواها توسط ادمین انجام می شود ولی صاحب کسب و کار، خودش آن ها را منتشر می کند. نحوه فعالیت ادمین در پیج، کاملا توافقی است.
هزینه تولید محتوا در اینستاگرام بسته به کار ادمین، متغیر است. درآمد تولیدکننده محتوا در اینستاگرام بین 2.5 میلیون تا 10 میلیون در ماه می باشد و مبلغ دقیق آن، بر اساس سطح ادمین می باشد. تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام کاملا مشخص می باشد. قاعدتا هر چه توانایی های ادمین در حد بالایی باشد، درآمد وی، بیشتر می شود. ناگفته نماند که درآمد تولیدکننده محتوا (ادمین اینستاگرام) به صورت ثابت در ماه می باشد و به هیچ عنوان، پورسانتی یا درصدی نیست! فعالیت های ادمین بایستی زمینه جذب فالوورهای جدید، جلب نظر مخاطبان پیج، رونق کسب و کار، افزایش فروش، افزایش درآمد و سوددهی را فراهم کند. 

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام
چرا قیمت تولید انواع محتوا برای اینستاگرام متفاوت است؟


هزینه خدمات تولید محتوا در اینستاگرام محدود به ضبط ریلز، پست های اسلایدی و استوری می شود. اگر تولید محتوا اینستاگرام توسط ادمین انجام نشود، در این صورت بایستی به صورت جداگانه هزینه نمایید. هزینه ضبط ریلز و پست های اسلایدی با هم برابر هستند ولی گاها، قیمت ریلز بیشتر است. علت گران بودن ریلز هم به تاثیر بالایی که در اینستاگرام دارد، مربوط است. مطابق الگوریتم جدید اینستاگرام، ریلز بازدهی بالایی دارد و فوق العاده تاثیرگذارتر می باشد. هر چه تعداد اسلایدها بیشتر شود، قاعدتا هزینه تولید محتوای پست های اسلایدی هم افزایش می یابد. ناگفته نماند که ماکزیمم اسلایدهایی که می توان در اینستاگرام منتشر کرد، 10 عدد می باشد. ضبط ریلز، کمی سخت تر می باشد، چرا که بایستی بی نقص باشد. برای تولید ریلز بایستی همراه با ترند پیش رفت و در ضبط آن، باید ایده پردازی کرد.
تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام متغیر است. حداقل قیمت ارائه شده برای تولید یک پست تک اسلایدی در حدود 120 هزار تومان می باشد. این هزینه شامل تصویربرداری/عکس برداری، تدوین و ادیت می شود. قاعدتا هزینه تولید ویدیو بیشتر از عکس می باشد. ناگفته نماند که هر کمپانی تولیدکننده محتوا، قیمت مخصوص به خود را ارائه کرده است. از این رو، با مقایسه قیمت های کمپانی ها و با مشاهده و بررسی نمونه کارهای موجود، تصمیم گیری نمایید. قیمت تولید محتوا اینستاگرام تا حد زیادی به کیفیت کمپانی بستگی دارد. از قدیم گفته اند هیچ ارزانی، بی علت و هیچ گرانی، بی حکمت نیست!


بررسی مزایای انواع روش های تولید محتوا از جنبه های مختلف


یکی از بهترین روش های تولید محتوا در اینستاگرام، استخدام ادمین می باشد. تولید محتوای تکی، بازخورد خوبی ندارد و تاثیرگذار نیست ولی ادمین با نظارت بر پیج، تولید محتوا انجام می دهد. تولید محتواهای تکی با یکدیگر، انسجام ندارند ولی تولید محتوا توسط ادمین، منسجم می باشد. کف قیمت تولید انواع محتوا برای اینستاگرام خدمت شما اعلام شد. اگر ابتدای مسیر هستید، بهتر است از ادمین های اینستاگرامی کمک بگیرید، هر چند شاید استخدام ادمین برای شما، هزینه بر باشد ولی قاعدتا پیج شما، پیشرفت خواهد کرد. اکثر کمپانی ها، پیج هایی در قالب فعالیت ادمین آماده کرده اند و می توانید از این پیج ها بهره مند شوید.
در این صورت، هزینه تولید محتوا در اینستاگرام برای شما به صرفه تر خواهد شد. شاخه به شاخه شدن و تعویض ادمین، هیچ گاه راهکار درستی نبوده و نیست! قاعدتا فعالیت های ادمین یا پکیج های تولید محتوا، پس از سه ماه نتیجه بخش هستند. بهتر است در این دوران، صبوری کنید. هیچ کسب و کاری، طی یک شب به درآمد میلیاردی نرسیده است، پس اجازه بدهید محتواهای باکیفیت بر روی مخاطب اثر بگذارند.

هزینه خدمات تولید محتوا در اینستاگرام
کلام آخر


در این مقاله، هزینه تولید محتوا در اینستاگرام بررسی شد. کسب درآمد از تولید محتوا اینستاگرام، موضوعی رایج می باشد. صرف هزینه تولید محتوا برای برخی از پیج ها، بیش از حد می باشد.  از این جهت، می توانید در دوره های آموزشی شرکت کنید. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا، به صورت رایگان آموزش می دهد. با یادگیری نحوه تولید محتوا، هزینه تولید محتوا برای Instagram را به حداقل برسانید. در این صورت، خودتان فعالیت پیج کسب و کاری خود را مدیریت می کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *