بهترین بنر تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین بنر تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله علت موفقیت بهترین بنر تبلیغاتی را بررسی کرده ایم و عوامل موثر بر موفقیت بنرهای تبلیغاتی را بیان کرده ایم.

بهترین بنر تبلیغاتی، بنری است که توجه مخاطب را به خود جلب کند و بیشترین تعامل را در پی داشته باشد. تبلیغات بنری را می توانید در همه جا بیابید. اغلب از بنرهای تبلیغاتی در صفحات اینترنتی که بازدید بیشتری دارند و بسیار پرکار هستند، استفاده می شود. در بسیاری از موارد، به قدری مناسب و زیبا طراحی شده اند که به نظر می آید از ابتدا بخشی از طراحی آن سایت بوده اند. حتی ممکن است به سختی متوجه حضور آنها شوید. اما نباید اینطور تصور شود که کارایی چندانی ندارند. در واقع، هدف واقعی تبلیغات بنری این است که مخاطب را بدون ایجاد حس مزاحمت جذب کند و آنها را به کلیک کردن ترغیب نماید.

در این مقاله قصد داریم به شما بیاموزیم که چه عواملی می توانند بر موفقیت یک بنر تبلیغاتی تاثیر داشته باشند و چند بنر تبلیغاتی حرفه ای را به شما معرفی نماییم و آنها را بررسی کنیم.

مقدمه

معرفی بهترین بنر تبلیغاتی برای هر کسب و کار

چه عواملی می توانند موفقیت بنر تبلیغاتی شما را تعیین کنند؟

احتمالا با مفهوم بنر تبلیغاتی چیست؟ آشنا هستید. پیش از هر چیز برای خلق یک بنر تبلیغاتی موفق، باید بدانید که کار و وظیفه اصلی تبلیغات بنری چیست؟ دو هدف اصلی برای تبلیغات بنری تعریف شده است: دریافت ایمپرشن و کلیک. این دو عامل بعدها می توانند به هدف گذاری مجدد برای استراتژی های مارکتینگ شما کمک کنند.

1)           Impressions یعنی چند نفر واقعا بنر شما را دیده اند. حتی ممکن است این افراد بر روی دکمه کال تو اکشن بنر شما کلیک نکرده باشند، اما با برندتان آشنا شده اند و هدف اول شما که افزایش آگاهی از برندتان است، حاصل شده است.

2)           اما در مورد کلیک، که در واقع هدف اصلی کسب و کارها در استراتژی های مارکتینگ از طریق تبلیغات بنری است، باید بگوییم که یک بنر تبلیغاتی حرفه ای می تواند مخاطب را وادار کند تا به وب سایت یا صفحه فرود مورد نظرتان مراجعه کند. حتی می تواند آنها را ترغیب کند تا ایمیل شان را ثبت کنند، یا فروش داشته باشید و هر هدف تعاملی دیگر شما را برآورده نماید. در هر صورت،  تعداد کلیک هایی که از بنر تبلیغاتی تان دریافت می کنید میزان موفقیت بنر و استراتژی بازاریابی شما را مشخص می کند.

چگونه ایمپرشن و کلیک بنر تبلیغاتی تان را افزایش دهید؟

اگر می خواهید بنر تبلیغاتی موفقی داشته باشید، باید به این نکته توجه کنید که هر شخصی به دلیل خاصی از وب سایت مورد نظرتان بازدید می کند. ممکن است این سایت یک سایت خبری باشد یا ساتی آموزشی است و کاربر اینترنت به دنبال دستورالعمل جدیدی بوده و به آن سایت سر زده است. هدف آنها هرچه که باشد، هدف شما جلب توجه و ترغیب آنها به برقراری تعامل است. به طور کلی، پارامترهایی وجود دارد که بر موفقیت و برتری بنر تبلیغاتی شما تاثیر خواهد داشت و می تواند به شما کمک کند سریعتر به هدفتان برسید. در واقع، این پارامترها تعیین می کند که بنر شما بهترین بنر تبلیغاتی است یا خیر. در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

 

افزایش ایمپرشن و کلیک بنر تبلیغاتی

-  عناصر بصری

قطعا برای خلق یک بنر تبلیغاتی جذاب باید به ترکیب رنگ ‌ها و جلوه ‌های بصری آن، به طور ویژه تری توجه کنید. مهمتر از آن، حتی باید سبک‌ وب ‌سایتی را که قرار است بنر تبلیغاتی شما را به نمایش بگذارد، نیز در نظر بگیرید. البته درست است که نمی ‌توان بنر را با سبک تمام آن سایت ها مطابقت داد، اما می ‌توان از سبکی استفاده کرد که به خوبی با تمام وب ‌سایت ‌ها هماهنگ می شود و این حس را ایجاد می کند که انگار بنر شما دقیقا برای آن محل طراحی شده است. یعنی باید چشم نوازی و جسارت را با هم در بیامیزید. نمی خواهید که بنر شما وصله ناجور و غیر جذابی به نظر بیاید!

-  متن و فونت

دقت کنید که این تنها یک بنر تبلیغاتی و یک فرصت کوتاه برای معرفی برند است، نه یک رمان بلند بالا! پس نیاز نیست در مورد برندتان، همه چیز را به مخاطب انتقال دهید. در عوض، تنها یک پیام یا مفهومی را که قصد دارید عرضه کنید یا بفروشید، انتخاب کنید و روی آن پیام تمرکز کنید. اگر می خواهید بهترین بنر تبلیغاتی را طراحی کنید، خلاق باشید، اما آن را ساده برگزار کنید.

-  تصاویر جذاب و با کیفیت

تصاویر راه بسیار خوبی برای جذب افراد هستند. اما توجه داشته باشید تصاویر بنر تبلیغاتی شما با پیامی که به اشتراک می گذارید، باید بسیار مرتبط باشند. اگر محصولی را می فروشید، واضح ترین تصویر آن محصول را استفاده کنید. اگر پیام یا احساسی را می خواهید منتقل کنید، افراد یا حیوانات یا حتی مناظر می توانند تداعی کننده و الهام بخش باشند. اما در قسمت نیز درست مانند متن بنر، برای آنکه بهترین بنر تبلیغاتی را خلق کنید باید از تصاویری استفاده کنید که بنر شما را همچنان ساده و واضح نگه می دارد.

- کال تو اکشن های قوی

از مخاطب توقع دارید که چه کاری انجام دهد؟ دیگر وقت آن است که برای بنر تبلیغاتی جذاب تان یک دکمه کال تو اکشن قوی ایجاد کنید. مشخص کنید که مخاطب قدم بعدی را چگونه بردارد. جملاتی مانند "من اینجا هستم"، "تخفیف بگیرید" یا "بیا صحبت کنیم" آنقدر جذاب هستند که مخاطب را به خود جلب کنند و همان کاری را انجام دهند که شما می خواهید. اما بهتر است در دکمه های کال تو اکشن، هدف تان را واضح بیان کنید. این کار به مخاطب امکان آن را می‌دهد دقیقا بدانند قرار است به کجا هدایت شود.

یک دکمه کال تو اکشن با پیامی خلاقانه، اما واضح و روشن طراحی کنید!

معرفی چند نمونه بنر تبلیغاتی موفق

در این قسمت، تعدادی از بنرهای تبلیغاتی موفق و بهترین بنر تبلیغاتی را به شما معرفی خواهیم کرد و خواهیم گفت که چرا این بنرها تا این اندازه موفق بوده اند. می توانید از این بنرها ایده بگیرید و کارتان را حرفه ای تر پیش ببرید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. برای الهام گرفتن و دیدن ایده ای بیشتر نیز می توانید مقاله ایده طراحی بنر را مطالعه کنید.

بنر تبلیغاتی موفق اشلی هوم استور

بنر تبلیغاتی اشلی هوم استور، یکی از بهترین بنرهای کسب و کار و بهترین بنر تبلیغاتی است. پیام شان را به روشنی بیان کرده اند. ادعا می کنند که می توانید به محصولات آنها اعتماد کنید چون شیک و مقرون به صرفه هستند و فضای زندگی شما را شبیه یک خانه می کنند. یک تصویر خاطره انگیز و یک دکمه کال تو اکشن واضح و روشن برای اقدام کردن، در نتیجه شما دقیقا می دانید که اگر این تجربه را می خواهید، باید چه کاری انجام دهید.

همچنین، با استفاده از روانشناسی رنگ در بنر تبلیغاتی و پالت رنگی خنثی در این بنر تبلیغاتی جذاب، این امکان را ایجاد کرده است که بتوان از این بنر در طیف وسیعی از وب سایت ها استفاده کرد.

بنر تبلیغاتی جذاب اشلی هوم استور

بنر تبلیغاتی موفق و جسورانه Nutrisystem

Nutrisystem در بنر تبلیغاتی حرفه ای خود، روی این ایده شرط بندی می کند که قیمت هایشان برای شما جذاب خواهد بود و این را واقعا جسورانه بیان کرده اند. به طوری که حتی وقتی چشمان شما به چیز دیگری در صفحه نگاه می کند، نمی توانید از پیام "$249" چشم بردارید.

همچنین از موارد واقعا جسورانه دیگر این بنر می توان به ترکیب رنگ ژاکت زرد زن خندان و دکمه کال تو اکشن نارنجی "فروشگاه محصولات" اشاره کرد که به این معنی است که شما زمان محدودی برای اقدام به عمل دارید. به عقیده ما این بنر، جسورانه ترین و بهترین بنر تبلیغاتی است که می توان طراحی کرد.

بنر تبلیغاتی موفق Nutrisystem

بنر تبلیغاتی خلاقانه و جذاب Visible

با وجود اینکه متن این نمونه بنر تبلیغاتی کمی زیاد است، اما متن اصلی آن، شما را با یک وعده بزرگ جذب می کند. طراح حرفه ای این بنر با استفاده از قواعد طراحی پس زمینه برای بنر و یک پس زمینه آبی روشن و متن سفید، توانسته است این پیام را در صفحه برجسته تر نمایش دهد. دکمه کال تو اکشن "بیشتر بدانید" آن نیز کاملا واضح و البته فریبنده است.

بنر تبلیغاتی خلاقانه و جذاب Visible.

تبلیغات بنری موفق Chicwish

در این نمونه ی بهترین بنر تبلیغاتی اینطور به نظر می آید که دو آگهی در یک آگهی ادغام شده است و به مخاطب دو فرصت برای کلیک کردن و کسب اطلاعات بیشتر ارائه می ‌دهد. در سمت چپ، تعدادی از محصولات محبوب این برند و برخی از ویژگی ‌های فروش، مانند ارسال رایگان و بازگشت آسان را به نمایش گذاشته شده است. در سمت راست نیز، یک پیام متنی دقیق در مورد اینکه برای داشتن یک کمد لباس واقعا کافی، تنها به چند مورد نیاز دارید، وجود دارد. در هر صورت، این بنر تبلیغاتی جذاب شما را تشویق می کند تا کلیک کنید و خریدتان را شروع کنید.

آشنایی با ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای

بنر تبلیغاتی جذاب Outskirts

این نمونه بنر تبلیغاتی، یکی از بهترین نمونه ها برای استفاده از پالت رنگ خنثی است. پالت رنگی این بنر این امکان را به شما می دهد تا از آن در طیف وسیعی از سایت های با سبک های مختلف استفاده کنید. قوانین تبلیغات بنری کاملا رعایت شده است: از دو رنگ فونت برای برجسته کردن پیام اصلی بنر استفاده شده است و در سوی دیگر، آنچه را که موجب تمایز آنها از رقبای شان می شود را بیان کرده اند. دکمه کال تو اکشن آن نیز کاملا واضح و در عین حال خلاقانه است.

بنر تبلیغاتی جذاب Outskirts.

بنر تبلیغاتی حرفه ای Square

یک بنر تبلیغاتی خلاقانه و متناسب با نام برند یعنی Square (به معنی مربع) که واقعا ساده و تقریبا تک رنگ طراحی شده است. متن کاملا واضح است و دکمه کال تو اکشن آبی رنگ آن واقعا برجسته است.

تصویر محصول در یک محیط واقعی به نمایش گذاشته شده است. درست است که محصول محور اصلی بنر است، اما موارد دیگری نیز در عکس وجود دارد که چشمان شما را به سمت خود جلب می کند.

بنر تبلیغاتی حرفه ای Square.

بنر تبلیغاتی خاص و زیبای IT Cosmetics

در این بنر تبلیغاتی، محور اصلی محصولات آرایشی و بهداشتی IT Cosmetics ، است. این بنر، بهترین نمونه بنر تبلیغاتی برای تمرکز بر یک محصول با ترکیب رنگ زیبا است. با وجود اینکه دکمه کال تو اکشن بیننده را دعوت می کند تا برای اینکه بیشتر بیاموزد بر روی آن کلیک کند، اما متن و عکس نکات مورد نیاز برای فروش را به وضوح بیان کرده اند.

بنر تبلیغاتی خاص و زیبای IT Cosmetics.

بنر تبلیغاتی حرفه ای و جذاب نایکی Nike

یکی دیگر از نمونه های بهترین بنر تبلیغاتی، بنر نایکی است که بر روی محصول جدیدش متمرکز شده است تا مخاطب را بیشتر جذب کند. هیچ تصویری در پس زمینه نمی بینید. در نتیجه، این کفش تمام توجه را به خود جلب می کند و می توانید به سرعت جزئیات را ببینید. متن بنر ادعای فریبنده ای دارد تا کنجکاو شوید در مورد این کفش های جدید بیشتر بدانید. دکمه کال تو اکشن آن نیز ساده و واضح است.

بنر تبلیغاتی حرفه ای و جذاب نایکی Nike.

بنر تبلیغاتی Ridge

این بنر تبلیغاتی، کاری بیش از نمایش محصول انجام می دهد. در واقع، توضیح می دهد که چه چیزی این کیف پول را متفاوت کرده است و در انتهای آن نیز از یک دکمه کال تو اکشن ساده استفاده شده است. از رنگ ‌های خنثی در آن استفاده شده است که موجب می شود بتوان آن را تقریبا در هر مکانی استفاده کرد. به طوری که انگار برای آن مکان طراحی شده است.

بنر تبلیغاتی Ridge.

بنر تبلیغاتی حرفه ای American Eagle

آخرین موردی که در لیست بهترین بنر تبلیغاتی بررسی خواهیم کرد، بنر تبلیغاتی عقاب آمریکایی است. به طرز باور حیرت انگیزی همه چیز در این بنر ساده نگه داشته شده است. متن بسیار کم و تنها استفاده از نام برند و یک کال تو اکشن کوتاه، تمام تمرکز بر روی مدل ها و لباس هاست. همچنین ترکیب و پالت رنگی استفاده شده در این بنر، به طرز باورنکردنی ای خاص است. با استفاده از رنگ های مشابه برای لباس و مناظره، پالت رنگی متحدی ایجاد شده است که بسیار زیبا و چشم نواز است.

بنر تبلیغاتی حرفه ای American Eagle.

کلام آخر و یک پیشنهاد!

در این مقاله سعی کردیم عواملی را که موجب موفقیت یک بنر تبلیغاتی می شوند را به شما بیاموزیم. همچنین تعدادی از بهترین بنرهای تبلیغاتی را به شما معرفی کردیم و آنها را نقد و بررسی کردیم. احتمالا حالا دیگر می دانید که برای اینکه در این کار موفق شوید چه نکاتی را باید رعایت کنید و از نمونه های معرفی شده ایده گرفته اید. پس اگر فکر می کنید می توانید از پس پروژه های طراحی بنر تبلیغاتی به خوبی بر بیایید، می توانید به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی ثبت نام کنید. بعد از آن، ما شما را بر اساس توانمندی هایتان به شرکت ها و اشخاصی  معرفی خواهیم کرد که می خواهند یک بنر خاص و خلاقانه داشته باشند. از این فرصت استفاده کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *