چگونه اصول طراحی بنر متحرک را اجرا کنیم؟

چگونه اصول طراحی بنر متحرک را اجرا کنیم؟

اصول طراحی بنر متحرک شامل شش رکنند. این شش رکن عبارتند از پس زمینه، اندازه و سایز، عنوان، متن، تصویر و دکمه فراخوان برای کنش یا عمل.

اصول طراحی بنر متحرک را نمی شناسید؟ پس چگونه در بازار یابی اینترنتی فعالید؟ هر کس در جنگل پر پیچ و خم و انبوه بازارهای اینترنتی فعالیت نماید به ابزارهایی نیاز دارد که راهی از میان شاخ و برگ ها برای خود باز کند. اصول طراحی بنر همچون ابزارهای راه سازیند و بنرهای تبلیغاتی، نشانه هایی هستند که راه باز شدۀ انحصاری را به همه نشان می دهند. به این معنا که خریدار را به انتهای راه یعنی خرید کالا راهنمایی کنند. در این مقاله قصد داریم با همدیگر راهی از میان انبوه شاخ و برگ ها باز کنیم و جا به جا در طول این راه، بنرهای تبلیغاتی نصب کنیم. پس با ما همراه باشید تا با کمک هم، راهی بسازیم.

 

مقدمه

اصول طراحی بنر متحرک: نشانه های راه!

وقتی از اصول طراحی بنر متحرک حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟ اصولا آیا طراحی بنر متحرک، اصولی دارد یا تماما به خلاقیت طراح و سازنده آن متکی است؟ اگر حقیقتا طراحی بنر متحرک، اصول پیش ساخته ای دارد آیا این اصول برای همه بنرها در هر زمان و مکانی، کاربرد دارند؟ اگر اصول یعنی روش های پیش ساخته ای برای بنر سازی پیشاپیش ابداع شده اند پس جایگاه خلاقیت کجاست و اصلا خلاقیت در این میان، جایگاهی دارد؟ در وهله اول باید با تاکید بسیار بگوییم که اصول و خلاقیت با همدیگر منافاتی ندارند. ما نه اصول خالی داریم و نه خلاقیت خالی. هیچکدام بدون دیگری کار نمی کنند. ما اصول نقاشی داریم اما آیا همه تابلوهای نقاشی موزه ها از لوور گرفته تا آرمیتاژ شبیه هم هستند؟

مسلما خیر! با این حال اگر کسی اصول نقاشی را نداند هرگز نمی داند چگونه آنها را خلاقانه به کار ببرد. پس اصول، استخوان بندی خلاقیتند. این اصول به شما کمک می کنند که سبک طراحی بنرتان را پیدا کنید.

فراخوانی برای خرید

شش رکن اصول طراحی بنر متحرک

 

به طور کلی وقتی از اصول طراحی بنر متحرک حرف می زنیم معمولا از شش رکن در هر بنر سخن به میان می آوریم. این شش رکن عبارتند از:

  1.               پس زمینه
  2.               اندازه و سایز
  3.               عنوان
  4.               متن
  5.               تصویر
  6.               دکمه فراخوان برای کنش یا عمل

کاربرد درست این شش رکن از شما یک بنر ساز حرفه ای می سازند.

 

 

اندازه هایی که در اصول طراحی بنر متحرک معمولند!

 

اندازه ها و سایزها جایگاه مهمی را در اصول طراحی بنر متحرک به خود اختصاص می دهند. گر چه هنوز استانداردهای پذیرفته شده ای برای بنرها در جهان تعیین نشده است اما بعضی از اندازه ها از دیگر مقیاس های طراحی بنر متحرک، موثرتر از آب درآمده اند. معیار این کیفیت، بازخورد آنها در میان کاربران است. مثلا سایز 300 در 250 پیکسل از بقیه اندازه ها پر کاربرد تر و موفق تر عمل کرده است.

 سایزهای دیگری نیز در فهرست اندازه های معمول و پر کاربرد وارد شده اند که از آن میان می توان به چند تا از آنها اشاره نمود. سایز موفقی که در بالا به آن اشاره کردیم، به سایز یا اندازه متوسط معروف است. یکی دیگر از اندازه های موفق و پر کاربرد، سایز عریض است. ابعاد این سایز 728 در 90 پیکسل است. اندازه مستطیل نیز یکی دیگر از سایزهای محبوب بنر متحرک است. اندازه آن با 320 در 50 پیکسل برابر است. یک اندازه پر طرفدار دیگر، دارای ابعادی برابر با 160 در 600 پیکسل است. البته اندازه ها همگی به این فهرست کوتاه، محدود نمی شوند و اندازه های دیگری نیز کاربرد دارند. اصولا اندازه ها را با توجه به نوع رسانه و نیاز تبلیغاتی خود باید انتخاب کنید.

نشانه های راه

اصول طراحی بنر متحرک در پس زمینه جان می گیرند!

 

پس زمینه در اصول طراحی بنر متحرک، مانند یک دستگاه تقویت کنندۀ امواج رادیویی عمل می کند. طبعا یک ایستگاه رادیویی با هدف ارسال یک پیام یا بسته ای از پیام های اصلی راه اندازی می شود. تقویت کننده ها با تقویت امواج، به رسیدن این پیام ها کمک می کنند. پس زمینه نیز پیام اصلی بنر را تقویت می کند. رنگی که در پس زمینه به کار برده می شود، باید پیام اصلی را مانند نقش برجسته های باستانی، از متن اصلی بنر جدا کرده و متمایز سازد. قانون ثابتی برای استفاده از رنگ ها و تعداد آنها وجود ندارد.

خلاقیت در این موقعیت ها، خود را نشان می دهد. رنگ پس زمینه نباید مخاطب را سر در گم کند. اگر محصولی که در بنر نمایش داده شده، دارای جزئیات فراوانی باشد، بهترین روش برای رنگ آمیزی پس زمینه، استفاده از رنگی واحد است. اما اگر چنین چالشی بر سر راه شما نیست، تنوع بخشیدن به رنگ ها و ترکیب آنها، راه خلاقانه ای برای جلب توجه است.

نکته اصلی این است که رنگ، خودسرانه، خود را به همه عناصر گرافیکی بنر متحرک تحمیل نکند. رنگ یا رنگ های پس زمینه باید با عناصر بصری بنر متحرک، ارتباطی هارمونیک داشته باشند. وظیفه اصلی آنها برجسته کردن پیام اصلی است.

 

عنوانی که بر تارک اصول طراحی بنر متحرک می درخشد!

 

عنوان در اصول طراحی بنر متحرک، چکیده و فشرده پیام اصلی یا هدف بنر تلقی می شود. اهمیت حقیقی آن به همین کارکرد بر می گردد. عنوان، پیام فشرده ای است که باید با یک نگاه خوانده شود. با توجه به همین هدف نیز اصولی برای طراحی یک عنوان گیرا تدوین شده است. از جمله اینکه یک عنوان باید در عین کوتاهی، جذابیتی مقاومت ناپذیر داشته باشد. به عبارتی استعاری تر، یک عنوان باید چشم کاربران را در یک چشم به هم زدن، جادو کند. در تدوین یک عنوان جذاب، باید صراحت را پیش چشم داشته باشید. خواسته خود را به روشن ترین شکل ممکن، بازگو کنید. بهتر است که عناوین حالتی آمرانه داشته باشند. به این معنی که کاری را از کاربران بخواهند. در روانشناسی تبلیغات گفته می شود که انسان ها ترجیح می دهند که کسی آنها را راهنمایی کند تا اینکه خود بار مسئولیت دشوار انتخاب را به دوش بکشند.

سایزها و اندازه ها در طراحی بنر متحرک

تصویر، دروازه ای که به معدن طلای خرید باز می شود!

 

در اصول طراحی بنر متحرک به تصاویر همچون معدن طلا نگاه می کنند. یک تصویر خوب، یک معدن طلا است. یا بهتر است که بگوییم دروازه معدن طلا است. چرا که دروازۀ فروش بیشتر است. تصویری که هوشمندانه انتخاب شده باشد، در را به روی فروش بیشتر باز می کند. واقعیت این است که دستگاه ادراکی انسان بر اساس تصاویر عمل می کند. بیشتر مفاهیم ما درونمایه ای تصویری دارند. به همین دلیل هم ذهن ما به تصاویر زودتر واکنش نشان می دهد تا متن های نوشته شده. در طراحی بنر از این ویژگی مغز انسان به بهترین شکل استفاده می شود. اصول روانشناختی طراحی بنر به اندازه اصول فنی طراحی بنر متحرک مهمند.

 

 

دکمه ای که اصول طراحی بنر متحرک را روشن می کند!

 

عنصر بنیادین دیگری که در اصول طراحی بنر متحرک از آن زیاد سخن گفته می شود، دکمه فراخوان برای کنش یا عمل است. این عبارت در زبان انگلیسی Call to Action خوانده می شود که بیشتر به صورت مختصر شدۀ CTA به کار می رود. در هنگام طراحی CTA باید به دو عنصر توجه نمود. یکی رنگ است و دیگری متن. رنگی که برای دکمه CTA انتخاب می کنید بر روی فروش تاثیر محسوسی می گذارد. برای رسیدن به بیشترین تاثیر باید از روانشناسی رنگ ها آگاه باشید. فروش شما بسته به همین آگاهی های ضروری است. به عنوان مثال رنگ قرمز، با شور و تکاپو در ارتباط است و رنگ آبی، امنیت، مسئولیت پذیری و اعتماد را نمایندگی می کند.

عامل دیگر در طراحی دکمه CTA، متن آن است. در اصول طراحی بنر متحرک، متن، ارزشی کانونی پیدا می کند. در هنگام تدوین متن دکمه CTA، باید روشن کنید که از کاربر چه توقعی دارید. آیا صرفا می خواهید که از سایت شما بازدید کند یا اینکه می خواهید از شما خرید کند؟

 

هنوز ثبت نام نکرده اید؟!

 

هدف مقاله اصول طراحی بنر متحرک، آماده سازی شما است. شما تا همین جا هم نشان داده اید که در یادگیری طراحی بنر جدی هستید. همین هم کافی است که شما را شایسته شنیدن یک مزده سازد. خبر خوب این است که شما استخدام می شوید. برای این کار لازم است که به قسمت استخدام غیر حضوری در وب سایت بروید. فرم استخدام طراح بنر را با مشخصات خواسته شده پر کنید. وب سایت اتک در نظر دارد که دوستان ثبت نام کرده را به عنوان طراح بنر تبلیغاتی به حرفه ای ترین و معتبرترین شرکت ها معرفی نماید. با این کار شما می توانید هم به عنوان طراح ثابت و هم با طراحی بنر غیر حضوری از درآمد طراح بنر بهره مند شوید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *