تاثیر طراحی لوگو و ابعاد مختلف آن

تاثیر طراحی لوگو و ابعاد مختلف آن

این مقاله به تاثیر طراحی لوگو در برندسازی، اعتمادسازی و فروش بیشتر برندها اشاره می کند و موارد متعددی را توضیح می دهد.

تاثیر طراحی لوگو از موارد قابل بحث در طراحی لوگو است که در این مقاله به بحث پیرامون آن خواهیم پرداخت. همین طور به درستی این نکته را درک خواهیم کرد که چه میزان می تواند طراحی یک لوگو بر موفق بودن یک پروژه یا یک کسب و کار تاثیر بگذارد. از طرفی به برخی موارد دیگر از مسائلی که در مقاله طراحی لوگو جذاب آمده است در این مقاله خواهیم پرداخت تا به این واسطه بیشتر با اهمیت طراحی لوگو به عنوان یک شغل از راه دور آشنا شویم و بهتر بدانیم چرا شرکت های مختلف نیاز فراوانی به استخدام طراح لوگو در منزل دارند.


مقدمه تاثیر طراحی لوگو

  1. پیشگفتاری در باب تاثیر طراحی لوگو
  2. مقدمه تاثیر طراحی لوگو
  3. تاثیر طراحی لوگو در روان افراد و تجارت
  4. تاثیر طراحی لوگو بر برندسازی
  5. جلب توجه مخاطب
  6. عظمت و بزرگی یک برند
  7. ویژگی های یک لوگوی تاثیر گذار
  8. واضح بودن لوگو
  9. کیفیت تصویر بالا
  10. کلام پایانی


این مقاله به صورت کلی به دو بخش مختلف تقسیم بندی شده است که بخشی از آن به صورت جامع و کامل به تاثیرات روانی طراحی لوگو و در نتیجه آن تاثیرات تجاری آن می پردازد. این موضوعات بخش اصلی این مقاله را تشکیل می دهد. پس از این بخش به صورتی اجمالی تر به بررسی ویژگی های یک لوگوی تاثیر گذار خواهیم پرداخت. 
شما پس از مطالعه این مقاله به آگاهی نسبتا مناسبی از تاثیر طراحی لوگو در تجارت های مختلف و برندهای مختلف دست خواهید یافت؛ در نتیجه تصمیم گیری ساده تری برای پیش گرفتن این شغل در پیش رو خواهید داشت.


تاثیر طراحی لوگو در روان افراد و تجارت


بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم وقتی اسم شرکت های بزرگ تاریخ را می شنوید اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟ جواب سوال بسیار ساده است. قطعا اولین چیزی که در ذهن خود می بینید و تصور می کنید لوگوی آن شرکت است. پس از آن بقیه ویژگی های این شرکت در خاطر و باور شما نقش می بندد. حال به بررسی این دلایل که به طور قطع همان تاثیرات طراحی لوگو است می پردازیم.
چند وقت است که اعتماد سازی را یکی از بخش های تاثیر طراحی لوگو در افراد مختلف دانسته اند. در جهان امروز ما با علم رنگ و اشکال هندسی سر و کار داریم. نوع رنگ بندی و شکل های هندسی مختلف می تواند نشان دهنده زبانی فراتر از اشکال متفاوت باشند. 
برای نمونه فرض کنید شکل ضربدر قرمز بر روی یک در تنها یک شکل ساده نیست. این شکل حرف های بسیاری را در پشت خود جای داده است. برای نمونه این شکل به ما می گوید به این اتاق وارد نشوید این اتاق بسیار خطرناک است. از جانب دیگر ممکن است به ما بگوید این حریم خصوصی فرد است و نباید وارد آن شد.
اعتماد سازی به واسطه رنگ های لوگو و اشکال آن یکی از نکته هایی است که در طراحی لوگو حرفه ای باید به آن توجه کنیم تا تاثیر طراحی لوگو ما دو چندان شود و مخاطب بتواند به ما اعتماد کند. این نکته را نباید از خاطر برد که مهمترین سرمایه هر تاجر موفق در حوزه تجارت خود اعتماد مشتریان وی است. اگر او این سرمایه را از دست بدهد دیگر چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت. 

تاثیرات طراحی لوگو
تاثیر طراحی لوگو بر برندسازی


هر محصول نیاز به یک نماد و بروز بیرونی مناسب برای معرفی تمام و کمال خود دارد. بگذارید برای شفاف تر شدن موضوع برایتان از خاطرات کودکی مثالی بیاورم تا با این موضوع بیش از پیش آشنا شوید. در دوران کودکی کارتونی پخش می شد با عنوان میتی کومان. شاید همه ما از آن کارتون فقط یک جمله را به خاطر داشته باشیم که تبدیل به برند آن کارتون برای شناخته شدن به وسیله بینندگان حرفه ای انیمیشن گردیده است. 
آن جمله این بود: «این علامت مامور مخصوص حاکم بزرگ است، میتی کومان، احترام بگذارید.» آری تنها دیالوگ شفاف ما از آن کارتون برندی بود که در داخل کارتون ساخته شده بود تا ذهن ما را به سمت این کارتون هدایت کند. برندهای بزرگ، طراحانی دارند که می توانند از انواع طراحی لوگوها از جمله طراحی لوگو در فتوشاپ یا موبایل، طراحی لوگو اینستاگرام و غیره استفاده کنند تا به این وسیله برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنند و در نتیجه آسوده تر به فروش محصولات خود دست پیدا کنند. 


جلب توجه مخاطب


یکی دیگر از ویژگی هایی که در حوزه تجاری و روانی تاثیر طراحی لوگو مورد بررسی قرار می گیرد جلب توجه مخاطب به خاص بودن یک لوگو است. شرکت های بزرگ دنیا تحلیلگرانی بسیار قوی در حوزه طراحی دارند و هزینه هایی هنگفت را به آن ها اختصاص می دهند. 
در یک خبر در چندین روز گذشته آمده بود که شرکت شیائومی چین هزینه هنگفتی را پرداخت کرده بود تا حرف M که در لوگو این شرکت موجود است را از حالت منحنی به حالت تیز تبدیل کند. شاید این امر در ابتدا به نظر هزینه ای بیهوده به نظر برسد و کاری غیر منطقی در نظر بیاید. اما شرکت های بزرگ برای التذاذ و جذب مخاطب خود به هزینه های بسیار زیادی دست می زنند؛ زیرا سود های هنگفتی در پس این هزینه بسیار زیاد قرار گرفته است.

تاثیر طراحی لوگو
عظمت و بزرگی یک برند


میزان بزرگی یک شرکت و جدی بودن آن تحت تاثیر طراحی لوگو آن شرکت است. اگر شما برندی حرفه ای داشته باشید، مخاطب شما از خود میپرسد اگر این فرد دارای برندی حرفه ای است، آیا نباید یک لوگوی حرفه ای نیز داشته باشد؟ جواب این پرسش قطعا بلی است. پس بدانید یکی از بخش هایی که نشان دهنده جدیت شرکت شما است لوگو آن شرکت است. پس روی طراحی آن باید زمان صرف کرد.


ویژگی های یک لوگوی تاثیر گذار


واضح بودن لوگو:


وضوح یک لوگو در میان بخش های مختلف تاثیر طراحی لوگو دارای اهمیت بسیاری است. اگر شما یک لوگو واضح نداشته باشید که حرف شما به عنوان صاحب آن برند را به صورت تمام و کمال در نگاه اول به مخاطب برساند، باید گفت کار شما در حوزه تجارت امروز تمام است. دیگر جایی برای رقابت در میان رقیبان سرشناس و به نام خود در بازار نخواهید داشت.

اهمیت طراحی لوگو
کیفیت تصویر بالا:


محصول نهایی شما که در اینجا همان لوگوی نهایی شرکت است باید کیفیت تصویری بالایی داشته باشد. از نظر چینش های هندسی چشم نواز باشد تا در نتیجه آن چشم نوازی مخاطب شما تمایل و رغبت بیشتری برای نگاه کردن آن لوگو و به خاطر سپردن آن در ذهن خویش داشته باشد. در نظر داشته باشید در صورت عدم وجود تصویری مناسب، دیگر شما امکان رقابت با رقیبان خود را از دست خواهید داد؛ فروش چندانی برای برند شما متصور نخواهد بود. دیگر ویژگی های یک لوگو خوب را در مقالات بعدی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد.


کلام پایانی


حال با دانستن موارد تاثیر طراحی لوگو نیاز به طراح لوگوهای غیر حضوری برای شرکت ها و خود طراحان بیش از پیش آشکار و نمایان می گردد. شما نیز می توانید در تیم طراحی لوگو سایت اتک مشغول به طراحی شوید. کافی است به بخش استخدام غیر حضوری که در سایت قرار گرفته است بروید. پس از رفتن به آن بخش فرم استخدام طراح لوگو را به صورت کامل تکمیل نمایید. 
مشاوران ما در اسرع وقت شرایط و اطلاعات شخصی شما را تحلیل و بررسی خواهند کرد. پس از انجام دادن پروسه بررسی فرم شما با شما تماس می گیرند. با همکاری هم لوگوهایی عالی طراحی می کنیم و درآمدی عادلانه و خوب دریافت خواهیم کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *