تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب و حرفه ای

تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب و حرفه ای

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های نوین تبلیغات مانند ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است.


مقدمه


ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب می تواند باعث جلب توجه بینندگان شود. شما می توانید از انواع  برنامه ساخت تیزر ویندوز استفاده کنید و تیزرهای متنوعی تولید کنید. قصد داریم در این محتوا برخی از این برنامه ها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از این روش تبلیغاتی بطور موثر استفاده کنید. بنابراین اگر قصد دارید از تیزر برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید و ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب را امتحان کنید، حتما این قسمت را تا انتها مطالعه کنید.

لیست مطالب


1- محتوای تیزر چیست؟
2- انواع محتوا
3- عناصر یک محتوای تیزر تبلیغاتی جذاب
4- چگونه یک تیزر تبلیغاتی جذاب بسازیم؟

محتوای تیزر چیست؟

ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب در واقع به معنای ساخت یک ویدیو تبلیغاتی است. می توان از آن برای تبلیغ یک فیلم کوتاه یا بلند، معرفی محصول یا چیزی که به نوعی قرار است توجه عموم را جلب کند، استفاده کرد.  شما با ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب خواهید توانست علاوه بر سرگرم کردن مخاطب، به برندسازی نیز بپردازید.

ساخت تیزر تبلیغاتی آنلاین با پیشرفته ترین تکنولوژی روز

انواع محتوا


تفاوت هایی بین انواع مدل محتوا جهت ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب وجود دارد که بر مبنای اهداف متفاوت هر کسب و کاری تعیین می شوند.


تیزر


 ویدیو یک تیزر معمولاً بسیار چشمگیر است و آنچه را که می خواهید ترویج کنید نشان می دهد. البته شما فقط یک قسمت کوتاه از رویداد اصلی را نشان می دهید، نه اینکه کل ماجرا را روایت کنید. در اینجا هدف اصلی جلب توجه و ترغیب حس کنجکاوی است. پس به جای اینکه همه چیز را به یکباره فاش کنید، موضوع را خلاصه نشان دهید.


تریلر


عموما تریلر نسبت به تیزر، اطلاعات بیشتری در مورد آنچه می خواهید تبلیغ کنید، ارائه می دهد. تریلر اغلب از روایت کلی پیروی می کند و داستان را کمی خاص جلوه می دهد. عموما تریلرها طولانی تر از تیزرها هستند و واضحا بیان می کنند چه هدفی را دنبال می کنند و بیننده با نگاه کردن به آن ها قرار است با چه چیزی در آینده مواجه شود.

قطعه محتوا


اسنیپت ها محتواهای بصری جذابی هستند که به معنای واقعی کلمه می توانند حجم عظیمی از اطلاعات را مختصر و مفید کنند. آن ها می توانند تکه هایی به اندازه چند ثانیه برای جذب بازدیدکنندگان انتخاب کنند. این  کلیپ های بسیار کوتاه، به صورت صفحه سیاه با دیالوگ های رد و بدل شده هستند که برای جلب توجه بیننده طراحی شده اند. برای آن که بیشتر در ذهن مخاطب بمانید، توصیه می شود  با دانلود تیزر تبلیغاتی خام، تیزرهای مناسبی را تهیه کنید و به عنوان پیشفرض تبلیغات و تیزرسازی در شبکه های اجتماعی انتشار دهید.

ساخت انواع تریلر تبلیغاتی با سناریو جذاب
عناصر یک محتوای تیزر تبلیغاتی جذاب


گفته می شود بهتر است برای اثرگذاری بیشتر، از محتواهایی برای ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب استفاده شود که ۳ عنصر زیر را دارا باشند. 
•    قلاب 
•    راه حل
•    فراخوانی 
اگر نمی توانید تمامی موارد بیان شده را در یک ویدیوی تبلیغاتی رعایت کنید، می توانید ۱ یا ۲ تا از آن ها را در نظر بگیرید و بر مبنای آن ها یک تیزر تبلیغاتی بسازید. می توانید از همین تیزرها در پست رسانه ‌های اجتماعی یا صفحه وب‌ سایت خود، استفاده کنید. توصیه می شود از ابزارهای بازاریابی ویدیویی، مانند پخش ویدیو در پنجره ‌های بازشو گوشی یا از صفحه ‌های سفارشی برای ارائه پیام ویدیویی، استفاده کنید.


قلاب قوی


چند ثانیه اول ویدیوی شما برای جذب مخاطب بسیار مهم است. راه های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. باید به گونه ای محتوا تیزر خود را جذاب خلق کنید که با برند و هدف مجموعه تان  مطابقت داشته باشد.


رهبری فکری


اگر کمی در خصوص مهارت های خود صحبت کنید و نکته جدید و خلاقانه ای برای ارائه داشته باشید، می توانید علاقه بیننده را برانگیخته و آنها را وادار کنید که آنچه را که می خواهید انجام دهند. توضیح ساده اینکه چه کسی هستید و چرا صلاحیت صحبت کردن در مورد یک موضوع خاص را دارید، می تواند یک شروع خوب محسوب شود.


مراتب اقدامات


اگر ویدیوی شما لحظات دراماتیک دارد، آن را با حس های مختلف بیننده ترکیب کنید تا ببینید، بیننده چگونه هیجان زده خواهد شد.


یک ارتباط عاطفی


ارائه محتوای پرانرژی و دلگرم کننده به شما این امکان را می دهد که با بینندگان ارتباط عاطفی برقرار کنید. همین امر در مورد ویدیوهای نشاط آور، غمگین یا حتی جنجالی نیز صدق می کند و این از فواید ساخت تیزر تبلیغاتی است.


دسیسه چینی کردن


اگر هیچ یک از موارد فوق برای ویدیوی شما کارساز نیست، ویرایش دقیق می تواند توجه بیننده را جلب کرده و آن را به تماشا وادار کند. همه چیز حول محور ویرایش می چرخد. 


راه حل ارائه دهید


توضیح ساده آنچه مخاطبان از شما انتظار دارند راهی آسان برای جلب توجه بینندگان است. مردم به دنبال راه‌ حل دغدغه هایشان هستند و انتظار دارند محتوای تبلیغاتی شما به آن ها کمک کند. با این حال، وقتی انتظارات بینندگان خود را در نظر می گیرید، مطمئن شوید که محتوای شما دقیقاً همان چیزی است که باید باشد.


به وضوح از مخاطب بخواهید کاری انجام دهد


در نهایت، باید به بینندگان خود بگویید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند.  Call to Action یا CTA توصیه ای از سمت سازنده تیزر به مخاطب است. این توصیه بیان می کند بیننده پس از تماشای تیزر چه کاری باید انجام دهد. همیشه نام و لوگوی خود را در ویدیو قرار دهید. چنانچه ویدیوی شما شگفت انگیز باشد اما مردم ندانند چه کسی آن را ساخته است، برای برند شما بی ارزش خواهد بود.

ساخت جذاب برای هر سلیقه و انتخابی

چگونه یک تیزر تبلیغاتی جذاب بسازیم؟


راه های زیادی به عنوان طریقه ساخت تیزر تبلیغاتی وجود دارند که متناسب با سلیقه و سطح دانش خود می توانید از آن ها استفاده کنید.


برنامه ریزی:


اولین و احتمالاً عملی ترین راه برای برنامه ریزی یک فیلم این است که تیزر خود را به عنوان بخشی از یک تصویر بزرگتر تولید کنید و هنگامی که در مرحله پیش تولید برنامه ویدیویی خود هستید، حتماً برای نوشتن فیلمنامه وقت بگذارید.
به این ترتیب، می توانید آن را با محتوای دیگر خود به درستی ترکیب کرده و به گونه ای برنامه ریزی کنید که تیزر ساخته شده شما تمام عناصر مختلف را در بر بگیرد.  بسیاری از ویدیوهای ارائه شده با استفاده از روش ایجاد شده اند.


خلاقیت در ساخت:


گزینه دیگر این است که در ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب بسیار خلاق باشید. خلاقیت می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. می توانید از انواع موارد ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک، دموی محصول، تیزرهای کمدی استفاده کنید. این موارد به کمک شما می آیند تا یک اثر فوق العاده تبلیغاتی بسازید.  نوع تیزر به احتمال زیاد باید به عنوان یک پروژه جداگانه از محتوا اصلی شما برنامه ریزی شود.


b-roll:


به عنوان گزینه سوم، می توانید از b-roll  استفاده کنید تا ویدیوهای تبلیغاتی کوتاه را به هم متصل کنید. معمولا نتیجه این کار ارزش  صرف وقت را خواهد داشت. 

سخن پایانی


با توجه به المان های ذکر شده شما برای ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب باید به یاد داشته باشید که طراحی تیزر تبلیغاتی صرفا با رعایت ایده های ذکر شده امکان پذیر نیست و موارد زیادی در ساخت یک تیزر تبلیغاتی جذاب دخیل است. امیدواریم با آشنایی با ایده های ذکر شده در این قسمت بتوانید تیزرهای جذابی بسازید. به خاطر داشته باشید که تسلط بر نرم افزار تیزر تبلیغاتی به اندازه یافتن ایده های تبلیغاتی مهم است. پس حتما به ویرایشگرهای تیزر تبلیغاتی تسلط داشته باشید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *