بررسی کاربردهای طراحی کاراکتر

بررسی کاربردهای طراحی کاراکتر

کاربردهای طراحی کاراکتر امروزه در زمینه¬های مختلفی انجام می¬گیرد.یکی از مهمترین کاربردهای طراحی کاراکتر که این روزها بسیار محبوب شده است استفاده از آن در برندینگ و کاراکترهای تبلیغاتی است.

پیشگفتار


کاربردهای طراحی کاراکتر امروزه در زمینه های مختلفی انجام می گیرد. یکی از مهمترین کاربردهای طراحی کاراکتر که این روزها بسیار محبوب شده است استفاده از آن در برندینگ و خلق کاراکترهای تبلیغاتی است. طراحی کاراکتر تبلیغاتی در معرفی برندهای مختلف بسیار تاثیرگذار می باشد. در واقع این کاراکترها به عنوان نماینده یک کسب و کار به شمار می روند. طراحی کاراکتر تبلیغاتی باید بسیار جذاب و خلاقانه انجام بگیرد تا بتواند به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کند. زمانی که طراحی کاراکتر خلاقانه و با دقت بالایی انجام گرفته باشد مطمئنا نتیجه مطلوبی را دریافت خواهید کرد. 


مقدمه


کاربردهای طراحی کاراکتر در زمینه انیمیشن سازی


یکی دیگر از کاربردهای طراحی کاراکتر مربوط به کاراکتر انیمیشن می باشد. همانطور که می دانید کاراکترها نقش مهمی در ایجاد انیمیشن ها ایفا می کنند. در حقیقت کاراکترها به عنوان قلب انیمیشن ها به شمار می روند. با نگاهی به انیمیشن های محبوب دنیا متوجه خواهید شد که طراحی کاراکتر به عنوان یکی از مهمترین اجزای انیمیشن ها به شمار می رود و نقش مهمی در موفقیت و محبوبیت آن ها ایفا می کند. 
طراحی کاراکتر انیمیشن بسیار مهم است به این دلیل که همه داستان مربوط به انیمیشن ها حول محور این کاراکترها می چرخد. با توجه به نقش بسیار تاثیرگذار کاراکترها در انیمیشن سازی باید این فرایند با دقت زیادی انجام بگیرد. این صنعت در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است. مهمترین چیزی که در انیمیشن سازی حائز اهمیت است طراحی کاراکتر منحصر به فرد می باشد. طراحی شخصیت در انیمیشن سازی بر اساس یک پروسه انجام می شود که با انتخاب شخصیت آغاز شده و با پرداختن به جزئیات پایان پیدا می کند. مرحله پایانی این فرایند با استفاده از مهارت های طراحان به انجام می رسد. دقت داشته باشید که همه این مراحل باید بر اساس دقت و تحلیل و بررسی زیادی انجام شود. این امر باعث می شود که یک خروجی متناسب را در انتها داشته باشید. 
همانطور که می دانید طراحی کاراکتر برای انیمیشن بسیار زمانبر و پیچیده می باشد و لازم است از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. طراحی کاراکتر انیمیشن به دو شیوه مختلف طراحی کاراکتر دو بعدی و طراحی کاراکتر سه بعدی انجام می شود که هر کدام از این موارد ویژگی های خاص خود را دارند. 

کاربردهای طراحی کاراکتر


انواع مختلف طراحی کاراکتر


کاربردهای طراحی کاراکتر بسیار گسترده است همانطور که قبلا اشاره کردیم طراحی کاراکتر در انیمیشن سازی، کاراکترهای تبلیغاتی بسیار کاربرد دارد علاوه بر این می توانیم به تاثیر طراحی کاراکتر در زمینه رشته تصویرگری برای کتاب ها و خلق شخصیت های بازی های ویدیویی اشاره کنیم. 


تصویرگری یا طراحی کاراکتر چیست


همانطور که قبلا اشاره کردیم طراحی کاراکتر در زمینه های مختلفی کاربرد دارد. تصویرگری یا طراحی کاراکتر به عنوان یک هنر است که امکان ایجاد برقراری ارتباط میان متن و تصویر را ایجاد می کند. این همگامی موجب می شود که شما بتوانید به سادگی هر چه تمام تر پیام خود را به مخاطبان مورد نظرتان انتقال بدهید. تصویر سازی کاراکتر معمولا برای کتاب های کودکان به کار می رود. 

طراحی کاراکتر سه بعدی
مهمترین کاربرد طراحی کاراکتر سه بعدی


کاربردهای طراحی کاراکتر بسیار گسترده است. یکی از پرکاربردترین زمینه های طراحی کاراکتر، طراحی کاراکتر سه بعدی است. امروزه طراحی انیمیشن و بازی سازی ویدیویی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای اینکه بتوانید یک بازی یا انیمیشن ایجاد کنید نیاز به خلق دنیای مجازی دارید. با استفاده از طراحی کاراکتر سه بعدی می توانید شخصیت های انیمیشن و بازی های ویدیویی پیچیده ای را بیافرینید. برای اینکه بتوانید به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید لازم است ه از دانش و مهارت لازم برخوردار باشید. 
طراحان کاراکترهای سه بعدی با استفاده از ابزار طراحی کاراکتر شخصیت های سه بعدی را ایجاد می کنند. این ابزار شامل نرم افزارهای مختلفی می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اساس طراحی کاراکترهای سه بعدی اصولا بر اساس مجسمه سازی و حجم سازی می باشد. این امر بدان مفهوم است که لازم است طراحان کاراکترهای سه بعدی باید بدانند که چگونه از نرم افزارهای سه بعدی استفاده کنند تا بتوانند کاراکترهایی شبیه انسان به همراه توپولوژی بدن و حرکات سیال را به شکل متناسب ایجاد کنند. نرم افزارهای طراحی کاراکتر از ابزارهای مختلفی برخوردار هستند که برای راحتی طراحان در اختیار آن ها قرار می گیرند. همانطور که قبلا اشاره کردیم طراحان کاراکترهای سه بعدی باید از دانش درک حجم ها برخوردار باشند. 
کاربرد طراحی کاراکتر سه بعدی در حوزه انیمیشن و بازی سازی بسیار مشهود است بدون اطلاع از این شیوه طراحی امکان طراحی کاراکترهای مختلف وجود نخواهد داشت. 


بهترین نرم افزارهای طراحی کاراکتر چیست


نرم افزار طراحی کاراکتر سه بعدی در نمونه های مختلفی وجود دارند که بدون آن ها امکان ایجاد کاراکترها وجود نخواهد داشت. در ادامه قصد داریم چند نمونه از بهترین نرم افزارهای طراحی کاراکتر سه بعدی را معرفی کنیم. 

نرم افزار طراحی کاراکتر

  • MakeHuman


یکی از نرم افزارهای بسیار مشهور در حوزه طراحی کاراکتر MakeHuman است. این نرم افزار به شکل رایگان و متن باز ارائه شده است. می توانید از این نرم افزار برای طراحی کاراکترهای سه بعدی استفاده کنید. امکانات این نرم افزار به حدی بالاست که می توانید از آن در تصویرگری سینما نیز استفاده کنید. اگر شما جزو افراد مبتدی محسوب می شوید باید بدانید که این نرم افزار یک گزینه مناسب برای شما محسوب می شود. از ویژگی های میک هیومن برخورداری از رابط کاربری بصری و قابلیت به کارگیری همه پارامترهای گوناگون و ساده است. 

  • iClone


نرم افزار طراحی کاراکتر سه بعدی iClone به عنوان نرم افزار مخصوص انیمیشن سازان معرفی شده است. معمولا فیلمسازان، انیماتور سازان از این نرم افزار برای ساخت بازی های ویدیویی، انیمیشن و حتی سینما استفاده می کنند. فراموش نکنید که iClone به عنوان یک نرم افزار حرفه ای شناخته می شود. این نرم افزار طیف گسترده ای از ابزار طراحی کاراکتر را در اختیار کاربران قرار می دهد و به آن ها امکان می دهد که تا طراحی آناتومی بدن را به شکل آزاد انجام دهند. از جمله ویژگی های دیگر آی کلون امکان کار کردن بر روی صورت و بدن انیمیشن می باشد. 

  • Mixamo


افراد تازه کار که به دنبال یک نرم افزار ساده هستند می توانند برای طراحی کاراکترهای سه بعدی مبتدی از نرم افزار Mixamo بهره بگیرند. استفاده از این اپلیکیشن به تجربه پیشین در حوزه کاراکترهای سه بعدی احتیاج ندارد. شما می توانید با کمترین تجربه چهره های متحرک ایجاد کنید و انیمیشن سه بعدی خود را تولید کنید. میکسامو به عنوان یک نرم افزار مبتدی و غیر حرفه ای شناخته می شود. کاربران می توانند با کمک این برنامه کاراکترهای سه بعدی با دقت بالا و رندرهای فوق العاده بسازند. اگر تمایل ندارید از نرم افزارهای پیچیده استفاده کنید این نرم افزار یک پیشنهاد مناسب است. 

  • MAYA


نرم افزار طراحی کاراکتر سه بعدی Maya به عنوان یک برنامه مدلسازی سه بعدی شناخته می شود. این نرم افزار به وسیله Autodesk به بازار عرضه شده است. در واقع نرم افزار مایا به عنوان یک ابزار حرفه ای با کارایی بالا شناخته می شود که به هنرمندان در انجام طراحی های روزمره کمک زیادی می کند. گرچه این نرم افزار به شکل کامل برای طراحی کاراکترهای سه بعدی تعلق ندارد اما از آن برای ساخت بازی های ویدیویی و انیمیشن سازی استفاده می کنند. در حقیقت این نرم افزار امکان ارائه ی یک فضای بسیار چشمگیر را دارد. وجود مجموعه ای از ابزارهای منحصر به فرد به طراحان امکان می دهد مدل های فوق العاده ای را ایجاد کنند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *