نقش کلمات کلیدی در تولید محتوا – بایدها و نبایدها
استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد بنابراین بهتر است شما اطلاعات لازم را در زمینه انتخاب بهترین کلمات کلیدی بدست آورید.
مقدمه
کلمات کلیدی در تولید محتوا در واقع عناصری می باشند که به کمک آن ها می توان محتوای صفحه را بیان کرد. به کمک کلمات کلیدی می توان در قسمت نتایج مربوط به موتور گوگل (موتور جستجو) رتبه مناسبی گرفت. علاوه بر این کاربران نیز با جستجوی کلمه کلیدی می توانند به محتوای وب سایت شما دسترسی داشته باشند. در نتیجه افرادی که در زمینه تولید محتوا در حال فعالیت هستند باید بتوانند عبارات کلیدی پرمخاطب را جستجو کنند و در مورد آن ها اقدام به تولید محتوا نمایند.
آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:
1. بررسی مفهوم کلمات کلیدی و انواع آن
2. نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سئو محور و بررسی اهمیت آن
3. روش های پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا
4. اهمیت کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو
5. نکات کلیدی برای بهینه سازی محتوا با استفاده از کلمات کلیدی
6. جمع بندی
بررسی مفهوم کلمات کلیدی و انواع آن
قبل از هر چیز بهتر است با مفهوم کلمات کلیدی آشنا شوید. Keywords همان عبارت هایی هستند که توسط کاربران در قسمت موتور جستجو وارد می شوند. هدف از وارد کردن کلمه کلیدی در قسمت موتور گوگل یافتن محتواهای مورد نیاز است. در حالت کلی می توان گفت کلمات کلیدی جزو علاقه مندی ها و نیاز کاربران هستند. اگر شما بتوانید عبارات کلیدی پرجستجویی که با فعالیت تان مرتبط هستند را شناسایی نمایید و برای آن ها تولید محتوا را انجام دهید بدون شک می توانید بازدید مناسب تری را از این طریق بدست آورید.
انواع کلمات کلیدی در تولید محتوا متفاوت هستند و بهتر است قبل از انجام تولید محتوا در مورد انواع عبارات کلیدی اطلاعات لازم را بدست آورید. علاوه بر این یکی از مهم ترین قوانین سئو در تولید محتوا که باید رعایت شود استفاده صحیح از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط است.
کلمات کلیدی در تولید محتوا با توجه به طول آن ها به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:
1. کلمات کلیدی کوتاه ( Short tail ):
این نوع عبارات کلیدی شامل یک تا دو کلمه می شوند و اغلب هدف کاربران از جستجوی این کلمات مشخص نیست.
2. کلمات کلیدی عبارتی ( Middle tail ):
این نوع کلمات کلیدی نسبت به کلمات کلیدی کوتاه دارای جزئیات بیشتری هستند ولی باز هم نمی توان هدف کاربر را از سرچ آن ها به صورت دقیق حدس زد.
3. عبارات کلیدی طولانی ( Long tail ):
در Keywords طولانی هدف کاربر از جستجوی کلمه به صورت دقیق مشخص است. این نوع کلمات کلیدی شامل 3 تا 5 واژه مختلف هستند و جزئیات آن ها بیشتر است.
انواع کلمات کلیدی که در سئو از آن ها استفاده می شود به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:
1. عبارات کلیدی Informational:
کاربر این نوع کلمات کلیدی را به این دلیل سرچ می کند که بتواند اطلاعاتی را کسب کند. در این گونه موارد کاربر یک سوال یا عبارت را جستجو می کند تا بتواند محتوای مورد نظر خود را پیدا کند.
2. عبارت کلیدی Transactional:
این نوع Keywords را کاربر برای انجام دادن یک عمل نظیر خرید محصول و... سرچ می کند.
3. Keywords تجاری:
این نوع کیورها در واقع جزو کلمات کلیدی Informational هستند و بیشتر حول یک محصول یا خدمات سرچ می شوند. کاربرانی که Keywords تجاری را درج می کنند احتمال خرید محصول توسط آن ها در آینده بیشتر خواهد بود.
4. کلمات کلیدی Navigational:
این نوع کلمات کلیدی شامل برند نیز می شوند.
5. عبارات کلیدی متناسب با موقعیت جغرافیایی:
این نوع کلمات یک منطقه را نیز شامل می شوند. به عنوان مثال خرید مانتو در تهران جزو عبارات کلیدی متناسب با موقعیت جغرافیایی است.
6. Keywords ترند:
این نوع Keywords ممکن است در بازه زمانی مشخصی سرچ زیادی داشته است و پس از مدتی میزان سرچ آن کاهش پیدا کند.
7. کلمات کلیدی نمایه سازی با معنای پنهان ( LSI Keywords ):
این نوع کلمات کلیدی در تولید محتوا در کنار سایر عبارات بار معنایی پیدا می کنند.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سئو محور و بررسی اهمیت آن
اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا چیست؟ در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که عبارات کلیدی زبان رابط بین موتور جستجو، کاربران و صفحات وب سایت هستند. زمانی که کاربران یک عبارت کلیدی را در موتور جستجو گوگل سرچ می کنند وب سایت شما می تواند برای آن ها به نمایش درآید و وارد وب سایت شوند. اگر تمایل دارید رتبه بالاتری را کسب کنید باید محتوای صفحات را برای عبارات کلیدی که کاربران جستجو می کنند بهینه سازی نمایید.
در نتیجه می توان گفت جستجوی Keywords که کاربران جستجو می کنند و مناسب تجارت و کسب و کار شما می باشند اولین مرحله از فعالیت سئو سایت است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که سئو سازی سایت بدون انتخاب عبارات کلیدی مناسب غیر ممکن می باشد.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سئو محور به صورت زیر است:
1. از کلمه کلیدی در قسمت عنوان اصلی صفحه استفاده کنید.
2. در تگ h1 از کلمه کلیدی یا ترکیب Keywords با سایر عبارات استفاده نمایید. در سایر تگ ها نیز می توانید از کلمات مرتبط یا کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که باید تعداد استفاده از کلمه کلیدی را در تگ محتوا رعایت کنید.
3. از کلمات کلیدی در قسمت Alt استفاده کنید. با انجام این روش می توانید بهینه سازی محتوا را انجام دهید و رتبه سایت خود را افزایش دهید.
4. از لینک های داخلی در محتوا استفاده کنید به کمک این لینک ها می توانید اتصال صفحات مختلف وب سایت را به یکدیگر انجام دهید. در عنوان لینک ها می توانید از کلمات کلیدی مقصد استفاده کنید.
5. در محتوای اصلی باید از کلمه کلیدی اصلی و کلمات مرتبط به تعداد مناسب استفاده کنید.
6. توضیحات متا یکی دیگر از بخش هایی است که از Keywords باید در این بخش استفاده کنید.
روش های پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا
اگر تمایل دارید از طریق تولید محتوا کسب درآمد انتخاب کنید بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. کسب درآمد از تولید محتوا اگر مهارت های لازم را داشته باشید به راحتی امکان پذیر است.
یکی از مهم ترین روش ها برای تولید محتواهای با ارزش پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا است. بنابراین می توان گفت انتخاب کلمه کلیدی اصلی و مرتبط برای انجام تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است.
در زمان انتخاب کلمات کلیدی در تولید محتوا به نکات زیر توجه داشته باشید:
1. مرتبط بودن کلمات کلیدی با محتواهای منتشر شده در وب سایت
2. مقدار جستجوی ماهانه کلمات کلیدی
3. میزان رقابت
از انواع بهترین روش ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. پیشنهادات گوگل:
از ساده تری روش ها برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا پیشنهادات گوگل است. زمانی که شما یک کلمه کلیدی را در موتور جستجو وارد می کنید لیستی از پیشنهادات گوگل برایتان به نمایش درمی آیند.
2. جستجوهایی که مرتبط به گوگل هستند.
برای مشاهده جستجوهای مرتبط به گوگل بعد از تایپ کردن عبارت مورد نظر خود باید کلید اینتر را فشار دهید. با انجام این کار می توانید عبارات و کلماتی که مرتبط با Keywords وارد شده است را جستجو کنید.
3. استفاده از ابزارهای مناسب برای انتخاب بهترین عبارات کلیدی :
استفاده از ابزارهای مناسب برای انتخاب مناسب ترین کلمات کلیدی یکی از بهترین روش ها به شمار می رود. به کمک این ابزارها می توان کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا را به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن جستجو کرد.
از انواع ابزارهای مناسب برای پیدا کردن کلمات کلیدی در تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• Google Keyword planner
• KWFinder
• Ahrefs
• Semrush
• LSI Graph
• Google Trends
• Spyfu و...
4. بررسی رقبا:
بررسی رقبا یکی دیگر از انواع روش ها برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب می باشد.
5. ویکی پدیا:
ویکی پدیا یکی از بزرگ ترین منابع برای جستجوی کلمات کلیدی، عناوین و تگ ها می باشند.
6. سرچ کنسول گوگل:
اگر وب سایت تان را از قبل راه اندازی کرده اید و مقالات زیادی را در وب سایت تان منتشر کرده اید برای جستجوی Keywords جدید بهتر است از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.
اهمیت کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو
استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا ضروری می باشند زیرا این نوع کلمات می توانند به موتورهای جستجو کمک نمایند تا بتوانند محتواهای موجود در وب سایت تان را درک نمایند. بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو را می توانید به کمک کلمات کلیدی اصلی و مرتبط انجام دهید. در این صورت شانس وب سایت و محتوای شما برای ظاهر شدن در نتایج جستجو افزایش پیدا خواهد کرد.
از مهم ترین دلایل استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. تاثیر زیاد بر رتبه بندی موتور جستجوی گوگل
2. درک بهتر ارتباط محتوا با هدف کاربران توسط موتور جستجو
3. بهبود و افزایش رتبه وب سایت
4. مطابقت محتوا با محتواهای مورد جستجو کاربران
5. افزایش درصد کلیک کاربران روی محتوا
نکات کلیدی برای بهینه سازی محتوا با استفاده از کلمات کلیدی
بهینه سازی محتوا به کمک کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. به کمک روش های مختلف می توانید بهینه سازی محتوا را به راحتی انجام دهید.
از انواع روش های بهینه سازی محتوا به کمک کلمات کلیدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. قرار دادن کلمات کلیدی اصلی و مرتبط در بخش های مختلف و مناسب محتوا
2. قرار دادن کلمات کلیدی در متا تگ و هدینگ ها
3. استفاده از کلمات کلیدی در سناریو نویسی برای تولید محتوا
4. توجه به چگالی کلمه کلیدی اصلی و مرتبط
5. پیدا کردن کلمات مرتبط و مترادف
6. بهینه سازی تصاویر موجود در محتوا ( برای بهینه سازی تصاویر می توانید از برچسب alt استفاده کنید. در این برچسب ها بهتر است از کلمه کلیدی اصلی یا مرتبط استفاده نمایید.)
جمع بندی
یکی از بهترین روش ها برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انجام تولید محتوا و کپی رایتینگ در تولید محتوا مراجعه به سایت های آموزش تولید محتوا است. در این وب سایت ها به قوانین سئو و سایر آموزش های لازم پرداخته شده است.
در این مطلب با اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا آشنا شدید. به کمک روش هایی که در این مطلب ذکر شد می توانید بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی اصلی و مرتبط برای انجام تولید محتوا پیدا کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید