کپی رایتینگ در تولید محتوا چیست؟

کپی رایتینگ در تولید محتوا چیست؟

امروزه از تکنیک کپی رایتینگ در تولید محتوا استفاده زیادی می شود. در ادامه به بررسی این تکنیک خواهیم پرداخت که امیدواریم اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید.

مقدمه


کپی رایتینگ در تولید محتوا چیست؟ کپی رایتینگ یکی از کاربردی ترین روش های تولید محتوا به شمار می رود. یکی از مهم ترین کاربردهای این تکنیک در انجام بازاریابی و تبلیغات است.  
آنچه در این مطلب پیش رو خواهید داشت: 


1.    تعریف کپی رایتینگ
2.    تفاوت کپی رایتینگ و کپی رایت 
3.    تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ 
4.    هدف از کپی رایتینگ چیست و به چه منظوری به کار می رود؟ 
5.    بررسی مراحل کپی رایتینگ 
6.    جمع بندی


تعریف کپی رایتینگ 


کپی رایتینگ در تولید محتوا یک نوع استراتژی به شمار می رود که به کمک آن می توان محتوایی قانع کننده را تولید کرد. به کمک این تکنیک می توان مخاطب را متقاعد کرد تا روی انجام اقدامی خاص متمرکز شود. شایان ذکر است به فردی که کپی رایتینگ را انجام می دهد کپی رایتر گفته می شود. در واقع کپی رایتر باید در زمان انجام تولید محتوا از محرک هایی خاص برای تحریک مخاطب استفاده نماید. 
در نتیجه می توان گفت کپی رایتینگ در تولید محتوا به معنی نوشتن تبلیغات است. کپی رایتر باید بتواند متن مربوط به صفحات تبلیغاتی، صفحات محصول و... را بنویسد. در اصل هدف از انجام Copywriting جلب توجه مخاطب به کمک متن و ترغیب وی به خرید یا انجام اهداف دیگر می باشد. 

نکاتی برای انجام کپی رایتینگ
تفاوت کپی رایتینگ و کپی رایت 


کپی رایت به حق انحصاری یک فرد نسبت فروش و انتشار یک اثر اشاره دارد. اغلب افراد کپی رایت را با کپی رایتینگ یکسان تلقی می کنند. از Copy Right برای حفاظت از خلاقیت خالق اثر استفاده می شود. در حالیکه کپی رایتینگ مربوط به هنر تولید محتوا است که از آن به عنوان یکی از مهم ترین المان های تبلیغاتی استفاده می شود. 
برای استفاده از کپی رایتینگ در تولید محتوا باید ایده پردازی لازم را داشته باشید. در زمان انجام کپی رایتینگ نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 
1.    خواسته مخاطب را در اولویت قرار دهید. 
2.    کلمات را تا جای ممکن ساده کنید. 
3.    احساس مخاطب را برانگیزید. 
4.    ایده پردازی لازم را داشته باشید. 

تفاوت تولید محتوا و کپی رایتینگ 


چرا تولید محتوا مهم است؟ ممکن است هر فردی با مشاهده واژه تولید محتوا این سوال به ذهنش خطور کند. در واقع به کمک تولید محتوایی کاربردی می توان در کسب و کار و... موفقیت های قابل توجهی را بدست آورد. امروزه علاوه بر تولید محتوا از کپی رایتینگ نیز استفاده می شود. 
اغلب افراد Copywriting و تولید محتوا را مترادف یکدیگر تلقی می کنند در صورتی که تفاوت های زیادی بین این دو تکنیک وجود دارد. 

از مهم ترین انواع تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
1.    تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا در این است که تولید محتوا به این خاطر انجام می شود تا مخاطبان زیادی جذب گردد و نیازهای مخاطبان برطرف شود. علاوه بر این هدف از انجام تولید محتوا نگه داشتن کاربران در وب سایت است. در واقع هدف از انجام تولید محتوا فروش، افزایش آگاهی مخاطبان و... است. هدف افزایش فروش به شکل مستقیم برای مخاطبان در نظر گرفته نمی شود. هدف اصلی از انجام کپی رایتینگ فروش است که به صورت مستقیم به آن پرداخته می شود. علاوه بر این از تکنیک کپی رایتینگ به عنوان یک مکانیسم تبلیغاتی استفاده می شود. 
2.    تولید محتوا در بخش های مختلف وب سایت بارگذاری می گردد. در حالیکه که به کمک تکنیک کپی رایتینگ می توان مشتری را متقاعد به خرید کرد. متن های کپی رایتینگ در قسمت های مختلف وب سایت نظیر صفحه فروش، اینفوگرافی، بروشور، صفحات مربوط به محصول و... قرار داده می شود. 
3.    کپی رایترها همواره سعی می کنند تا متون تبلیغاتی را به صورت کوتاه نگارش کنند. در حالیکه کارشناسان تولید محتوا متون را به صورت طولانی و جامع تولید می کنند. 

مراحل انجام کپی رایتینگ

هدف از کپی رایتینگ چیست و به چه منظوری به کار می رود؟ 


هدف اصلی از انجام کپی رایتینگ در تولید محتوا فروش و بازاریابی است. در برخی از مواقع نیز از این تکنیک برای افزایش وفاداری مشتریان و اعتماد سازی استفاده می شود. 
استفاده از کپی رایتینگ در تبلیغات و بازاریابی دارای اهمیت زیادی می باشد. کپی رایتر در صورتی که حرفه ای باشد می تواند با تولید محتوایی جذاب و خاص مخاطب را به سمت استفاده از خدمات یا خرید کالا سوق دهد. در واقع به کمک این تکنیک می توان فروش را افزایش داد و تبلیغات را در بین مخاطبان به بهترین شکل ممکن انجام داد. 


بررسی مراحل کپی رایتینگ 


برای انجام کپی رایتینگ در تولید محتوا طبق مراحل زیر پیش بروید: 


1.    شناسایی مخاطبان هدف: 


یکی از مهم ترین مراحل کپی رایتینگ در تولید محتوا شناسایی مخاطبان هدف می باشد. قبل از هر چیز مخاطبان را شناسایی کنید. برای شناخت بیشتر مخاطبان باید به مواردی نظیر جنس، سن، شغل، سرگرمی ها، علایق و... آن ها توجه داشته باشید. با بررسی دقیق مخاطبان خود می توانید محتوای کاربردی تری را تولید کنید و قابلیت تبدیل را افزایش دهید. 


2.    انتخاب لحن و زبانی مناسب: 


بعد از تعریف پرسونا می توانید لحن و زبان مناسبی را برای انجام کپی رایتینگ در تولید محتوا انتخاب کنید. علاوه بر انتخاب لحن مناسب باید به قوانین سئو در تولید محتوا توجه لازم را داشته باشید. 


3.    تولید عناوین جذاب: 


یکی از اصلی ترین عناصر برای موتورهای جستجو عناوین هستند. در واقع مخاطب می تواند به کمک عناوین با محتوای شما ارتباط برقرار کند. برای طراحی عناوین می توانید از قالب های مختلف استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید برای جذاب به نظر رسیدن عناوین آن ها را به صورت سوالی مطرح کنید. 


4.    ایجاد ارتباط با خواننده: 


برای افزایش اعتماد مشتریان بالقوه خود باید بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. شما می توانید با استفاده صحیح از کپی رایتینگ در تولید محتوا به مخاطبان تان نشان دهید که به هر آنچه را نیاز دارند از طریق محتوای شما ارائه داده شده است. در زمان انجام برنامه ریزی برای طراحی یک قطعه خاص از محتوا باید استراتژی هایی را فهرست نمایید. 

5.    برانگیختن احساس فوری در مخاطب: 


مهم ترین هدف از انجام کپی رایتینگ در تولید محتوا این است که مخاطبان، محتوا و سایر اقداماتی که از سوی شما تعریف شده اند را دنبال کنند. برای درک بهتر مخاطب باید از افعال عملی یا کنشی در بخش های مختلف متن نظیر عنوان اصلی، عنوان فرعی، CTA و... استفاده کنید. 

6.    طراحی ایده های جدید: 


هر فردی در زمان مواجه شدن با یک مفهوم جدید همواره تلاش می کند تا آن مفهوم را به صورت کامل درک کند. در نتیجه شما باید بتوانید مفهومی را طراحی نمایید که برای مخاطبان آشنا باشد. در مرحله بعدی باید اطلاعات جدید را با ایده ای که در حال انتقال می باشد مرتبط نمایید. در این صورت شانس بیشتری برای تثبیت محتوا در ذهن مخاطبان تان خواهید داشت. 


7.    مقایسه با رقبا: 


از انجام مقایسه مستقیم محصولات یا خدماتی که ارائه می دهد با رقبایتان اجتناب کنید زیرا این کار اخلاقی نیست و باعث ایجاد شبهه بین رقبای کاری تان می شود. 


8.    پیش بینی اعتراضات: 


یکی از مهم ترین اهداف کپی رایتینگ در تولید محتوا پیش بینی اعتراضات می باشد. اعتراضات مشتریان را می توانید در زمان انجام تحقیقات و شناسایی شخصیت مشتریان تشخیص دهید. علاوه بر این اعتراضات را می توانید با توجه به رفتار رقبا و مخاطبان تان برطرف کنید. یک کپی رایتر خوب باید آمادگی لازم برای پاسخگویی به سوالات و اعتراضات مشتریان را داشته باشد.


9.    متقاعد سازی مخاطبان: 


یکی از مهم ترین اهداف کپی رایتینگ در تولید محتوا متقاعد سازی مخاطبان است. رابرت سیالدینی که نویسنده کتاب پرفروش روانشناسی نفوذ است در کتاب خود توضیح می دهد که رفتار هر یک از انسان ها با توجه به برخی از قوانین اساسی هدایت می گردد. 
در زمان استفاده از کپی رایتینگ در تولید محتوا به اصول متقاعد سازی مخاطبان توجه کنید و این اصول را مورد بررسی قرار دهید. 


10.    نقل داستان: 


یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه مخاطبان بیان یک داستان خاص و جذاب است. با نقل داستان می توانید با مخاطبان ارتباط قوی را برقرار کنید. در نتیجه بهتر است شما در زمان انجام سناریو نویسی برای تولید محتوا توجه لازم را داشته باشید. 


11.    پرسیدن سوالات مختلف: 


در این مرحله بهتر است سوالاتی را از مخاطبان خود بپرسید که بتوانید پاسخ های مثبتی را دریافت کنید. علاوه بر این بهتر است برای نوشتن از لحن صمیمی تر استفاده کنید. داشتن لحن صمیمی به شما کمک می کند تا بتوانید به خواننده نزدیک تر شوید.

 
12.    تاکید بر موضوع اصلی مطلب: 


هر متنی دارای قسمت مقدمه، بخش توسعه ایده ها و نتیجه گیری است. کپی رایتر باید بتواند موضوع اصلی را در کلیه قسمت های محتوا تقویت کند. به عنوان مثال اگر شما تمایل دارید در مورد چای سبز مطلبی را بنویسید. در قسمت مقدمه باید به معرفی چای سبز بپردازید. در طول متن نیز می توانید فواید چای سبز را مورد بررسی قرار دهید. در بخش نتیجه گیری نیز باید به اهمیت استفاده از محصول بپردازید. 


13.    تمرکز بر توصیف محصول و تجربه مشتریان: 


ویژگی های محصول یا خدمات را در بخشی از متن به صورت فهرست وار بنویسید. علاوه بر این بخش مناسبی را نیز به توصیف مزایا محصول و تجربه خرید مشتریان قبلی اختصاص دهید. 

بررسی مراحل کپی رایتینگ
جمع بندی


چند نوع تولید محتوا داریم؟ قبل از انجام تولید محتوا بهتر است به این سوال پاسخ دهید و اطلاعات لازم را در زمینه تولید محتوا بدست آورید. با بدست آوردن اطلاعات لازم در مورد انواع تولید محتوا می توانید مناسب ترین روش را برای انجام تولید محتوای کاربردی و مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید. 
امروزه روش های زیادی برای انجام تبلیغات و افزایش فروش محصولات وجود دارد که کپی رایتینگ در تولید محتوا یکی از این روش ها به شمار می رود. در صورتی که تمایل دارید در کسب و کارتان در سریع ترین زمان ممکن به موفقیت برسید بهتر است اطلاعات خود را در مورد اهمیت و نحوه استفاده از کپی رایتینگ افزایش دهید. علاوه بر این می توانید برای افزایش مهارت خود در زمینه تولید محتوا از وب سایت های آموزش تولید محتوا کمک بگیرید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *