اصول و نکات کلیدی نگارش رپورتاژ آگهی متنی
رپورتاژ آگهی متنی نوعی رپورتاژ است که با استفاده از متن تلاش می کند تا محصول و یا خدماتی را به مخاطبین هدف معرفی کند.
مقدمه
رپورتاژ آگهی متنی نوعی از رپورتاژ آگهی است که بر پایه ی تعامل برنامه ریزی شده است. برقراری تعامل با مخاطبین هدف یکی از چالش های بزرگ برای کمپین های تبلیغاتی محسوب می شود. با وجود تمامی موانع موجود برای ارتباط متنی با مخاطبین، همچنان راه هایی برای تولید محتوا وجود دارد. رپورتاژ متنی یک راه خاص و صمیمی را برای ارتباط با مخاطب های هدف و ایجاد تعامل را به وجود می آورد. در این مقاله مروری با این موضوع خواهیم داشت.
آنچه خواهیم خواند؛
1- رپورتاژ آگهی متنی چیست؟
2- اصول نگارش رپورتاژ آگهی متنی
3- ویژگی های بهترین رپورتاژ آگهی متنی
4- روش های نوشتن رپورتاژ آگهی متنی
5- نکات مربوط به انتشار رپورتاژ آگهی متنی
جمع بندی
رپورتاژ آگهی متنی چیست؟
برای تعریف رپورتاژ متنی باید ابتدا به یک موضوع جالب اشاره کرد. یک تحقیق علمی در سال های گذشته نشان داد که از هر 10 نفر، 3 نفر پیام دادن را به تماس های تلفنی ترجیح می دهند. تحقیقات و گفت و گو با مردم نشان داد که تقریباً 68 درصد مردم ترجیح می دهند که به آن ها پیام داده شود تا این که تماس تلفنی دریافت کنند.
رپورتاژ آگهی متنی، نوعی از تبلیغات است که در آن یک متن برای معرفی محصول و خدمات تدوین می شود. این دست از رپورتاژ های آگهی توسط بخش بازاریابی هر سازمان و یا برند سفارش داده می شود. یک رپورتاژ آگهی خوب باید به خوبی محصول و یا خدمت مورد نظر را معرفی کند.
اصول نگارش رپورتاژ آگهی متنی
برای نگارش رپورتاژ آگهی متنی باید اصول و قوانین خاصی را رعایت کرد. در این بخش لیستی از این اصول را برای شما فراهم کرده ایم.
1. شناخت و آگاهی کامل از محصول و یا خدمات مورد نظر: پیش از این که دست به نگارش رپورتاژ متنی بزنید نیاز است که اطلاعاتی در مورد محصول کسب کنید. شما می توانید دقیق ترین اطلاعات را از بخش بازاریابی برند و یا سازمان مورد نظر دریافت کنید.
2. اهداف رپورتاژ را پیگیری کنید: اهداف مورد نظر سازمان و یا برند مورد نظر را پیگیری کنید. تمامی بخش های رپورتاژ باید بر اساس هدف برنامه ریزی و تدوین شده باشد. یک رپورتاژ آگهی قوی در این بخش به بهترین شکل عمل می کند.
3. قالب بندی را با توجه به هدف و مخاطب هدف مشخص کنید: این که می خواهید از چه زیر عنوان هایی استفاده کنید و چگونه متن را پیش ببرید کاملاً به هدف شما دارد. هدف اصلی یک کمپین تبلیغاتی و رپورتاژ مورد نظر بسیار نزدیک و همسو است.
4. بر روی مزایای رقابتی محصول و یا خدمات مورد نظر تاکید کنید: با استفاده از تصاویر، نمودار ها و ... مزیت رقابتی را پررنگ کنید. با استفاده از این روش به راحتی می توانید تعامل بیشتری را به رپورتاژ جلب کنید.
5. برای تصحیح از سازمان مورد نظر کمک بخواهید: اجازه دهید که سازمان مورد نظر متن رپورتاژ را بررسی کند و آن را از جهت همسویی با اهداف خود مورد بررسی قرار دهد.
ویژگی های بهترین رپورتاژ آگهی متنی
امروزه استفاده از موتور های جست و جویی مانند گوگل بسیار متداول شده است. مردم برای جست و جو همواره از گوگل استفاده می کنند. در این بخش به این نکته می پردازیم که ویژگی های بهترین رپورتاژ آگهی متنی چه مواردی است؟
1. دسترسی بیشتر: با به اشتراک گذاشتن رپورتاژ های متنی این فرصت را به مخاطب هدف خود می دهید تا به دقت متن را مطالعه کند. این امر دسترسی را برای تمامی افراد فراهم می کند. در این راستا بیش از 90 درصد افراد 18 تا 30 سال وقت خود را در اینترنت صرف می کنند. به این ترتیب متن رپورتاژ های آگهی در معرض دید قرار می گیرند.
2. تعامل بیشتر: بهترین رپورتاژ های آگهی متنی بخش تعاملی بهتری دارند. این بخش از مخاطب هدف تشویق می شود تا با برند و سازمان مورد نظر ارتباط برقرار کنند. رپورتاژ های متنی با استفاده از بخش CTA تا 70 درصد امکان تعامل متنی را افزایش می دهد. این تعامل در رپورتاژ آگهی سئو بیشتر نیز می شود.
3. نیاز به بودجه ی کم: تولید محتواهای متنی هزینه ی کمتری را به تیم بازاریابی یک سازمان و یا برند تحمیل می کند.
روش های نوشتن رپورتاژ آگهی متنی
برای نگارش یک رپورتاژ آگهی متنی روش های متفاوتی وجود دارد. این روش ها کمک می کنند تا رپورتاژ متنی تقویت شده و احتمال موفقیت آن بالاتر رود.
1. استفاده از روش داستان سرایی: شما در این روش باید داستان ساخت و یا تولید محصول را روایت کنید. این داستان ها بسیار جذاب هستند چرا که روایت گر تلاش های یک کسب و کار هستند. این تجارب و تلاش های کسب و کار برای مخاطب جذاب است. این روش در نگارش رپورتاژ آگهی دائمی بسیار پرکاربرد است.
2. روش شرح مشکل و ارائه ی راه حل: مشکل مخاطب هدف را به خوبی تشریح کنید. نوعی که این مشکل را شرح می دهید بسیار مهم است. روایت را به گونه ای تنظیم کنید که انگار شما این مشکل را دارید. سپس راه حل را از سوی سازمان ارائه دهید. این موضوع به سازمان مورد نظر کمک می کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند.
3. روش بررسی تجارب مشتری ها: از مشتری هایی که از محصول و یا خدمت مورد نظر را استفاده کردهاند سوال بپرسید. این تجارب دست اول رپورتاژ متنی شما را تقویت و قابل باور می کنند. برند های مختلف در کمپین های تبلیغاتی خود تلاش می کنند تا اعتماد مخاطب را جلب کنند. این روش یکی از بهترین روش های جلب اعتماد است.
نکات مربوط به انتشار رپورتاژ آگهی متنی
برای این که موفقیت یک رپورتاژ آگهی متنی نیاز است که اصول و نکات خاصی رعایت شود. متن به صورت کلی قوانین خاص خود را دارد. این قوانین با قوانین تصویر کاملاً متفاوت است در این بخش مروری بر نکات مهم در نگارش رپورتاژ متنی می اندازیم؛
1. انتخاب زیر عنوان های متناسب: زیر عنوان های خود را جذاب و کاربردی تدوین کنید. از ذکر مطالب غیر کاربردی به شدت خودداری کنید.
2. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط: ترکیبی از کلمات کلیدی رقابتی و غیر رقابتی می تواند به شما کمک کند تا رپورتاژ خود را به بیننده های بیشتری نشان دهید. رپورتاژ آگهی ژورنالیستی برای استفاده از این کلمات کلیدی به بهترین شکل عمل می کند. سعی کنید درباره ی این نوع از رپورتاژ آگهی بیشتر تحقیق کنید.
3. متناسب با مخاطب هدف نگارش را آغاز کنید: نوع ارتباط برقرار کردن انسان ها متفاوت است. سعی کنید به گونه ای بنویسید که برای مخاطب شما جذاب باشد.
جمع بندی
رپورتاژ آگهی متنی نوعی از رپورتاژ آگهی است که با استفاده از کلمات تلاش می کند تا یک محصول و خدمات را معرفی می کند. برای نگارش این دست از رپورتاژ ها باید بر اصول نگارشی به خوبی مسلط باشید. اگر چه که استفاده از تصاویر و نمودار ها مانعی ندارد اما در انتها تاکید بر متن جذاب است.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید