مشخصات یک رپورتاژ آگهی قوی و حرفه ای
نگارش رپورتاژ آگهی قوی نیازمند توجه به اصول اصلی نگارش رپورتاژ آگهی و تاکید بر آن ها است. این مقاله مروری بر شیوه ی نگارش این رپورتاژ ها است.
مقدمه
رپورتاژ آگهی قوی هدف اصلی تمامی کمپین های تبلیغاتی است. یک رپورتاژ قوی و حرفه ای با توانایی آن در تبلیغ یک محصول و یا خدمت به نحوی که خواننده را درگیر تعامل کند، مشخص می شود. در این مقاله مروری بر اجزا و ویژگی های یک رپورتاژ آگهی خلاقانه و قوی خواهیم داشت.
آنچه خواهیم خواند؛
1- رپورتاژ آگهی چگونه موجب جذب ترافیک بیشتر می شود؟
2- روش های انجام رپورتاژ آگهی
3- اصول تدوین محتوای رپورتاژ آگهی قوی
4- عناصر اصلی یک رپورتاژ آگهی قوی
5- راهکارهای تدوین محتوای جذاب و قدرتمند برای رپورتاژ آگهی
6- موانع رایج در انجام رپورتاژ آگهی و راهکارهای غلبه بر آن ها
7- معیارهای تشخیص موفقیت در انجام رپورتاژ آگهی
سخن پایانی
رپورتاژ آگهی چگونه موجب جذب ترافیک بیشتر می شود؟
یک رپورتاژ آگهی قوی از روش های مختلفی می تواند موجب جذب ترافیک بیشتر شود. در این بخش لیستی از این علل را برای شما گردآوری کرده ایم؛
1. جذابیت و آموزنده بودن موضوع رپورتاژ های آگهی: محتواهای با کیفیت و آموزنده در نهایت بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند و در نهایت موجب جذب ترافیک بیشتر می شود.
2. برند سازی: برند های آشنا امکان بازدید بیشتری دارند. در این راستا با استفاده از رنگ ها، فونت ها و عناصر یک برند در رپورتاژ آگهی می توانید ترافیک بیشتری را جذب کنید.
3. استفاده از CTA : رپورتاژ های آگهی به وضوح از ابزار Call To Action استفاده می کنند. این ابزار به راحتی مخاطب را به تعامل بیشتر دعوت می کند.
4. بهینه سازی موتور های جست و جو: یک رپورتاژ آگهی سئو و قوی به راحتی به واسطه ی کلمات کلیدی قابل دسترسی است.
5. قابلیت به اشتراک گذاری متن: رپورتاژ های آگهی در نهایت به دلیل کاربردی بودن نکات موجود در آن ها به اشتراک گذاشته می شوند همین امر به جذب ترافیک بیشتری می شود.
روش های انجام رپورتاژ آگهی
برای نگارش یک رپورتاژ آگهی قوی نیاز دارید تا با تسلط بر اصول نگارشی آغاز کنید. نگارش متنی تبلیغاتی در میانه ی یک متن آموزنده ممکن است برای برخی از نویسنده ها چالش برانگیز باشد. در این زمینه توصیه می شود برای نگارش یک رپورتاژ آگهی خوب، نخست از نیازهای کمپین تبلیغاتی آگاه شوید. اهداف رپورتاژ آگهی را به خوبی مشخص کنید و سپس بر اساس آن متن را تدوین کنید. البته که نگارش اصول خاص خود را دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
اصول تدوین محتوای رپورتاژ آگهی قوی
برای این که یک رپورتاژ آگهی قوی را تدوین کنیم نیاز است که با اصول تدوین متن آن آگاه باشیم . در این بخش برخی از اساسی ترین اصول را برای شما گردآوری کرده ایم؛
1. به صوت فعالانه و با استفاده از افعال مثبت دست به نگارش بزنید: این اصل بسیار مهم است چرا که استفاده از افعال منفی می تواند بار ذهنی منفی داشته باشد. بنابراین به جای این که بنویسید؛ « از افعال منفی استفاده نکنید!» بنویسید « از افعال مثبت استفاده کنید!».
2. تکرار ممنوع: استفاده از مطالب تکراری ممکن است کسالت آور باشد. بنابراین برای تاکید از انواع متفاوت محتوا استفاده کنید. برای مثال یک بار یک نمودار بگذارید که موضوعی را اثبات کنید و بار دوم متن و حتی تصویر.
3. واضح و مختصر بنویسید.
4. از صفت ها کمتر استفاده کنید مگر در مقایسه ها.
5. پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید.
6. از استفاده از اصطلاحات تخصصی دوری کنید!
عناصر اصلی یک رپورتاژ آگهی قوی
تولید محتوا برای یک رپورتاژ آگهی قوی زمانی دشوار می شود که از عناصر اصلی آن اطلاعی نداشته باشیم. در این بخش به عناصر اصلی این دست از رپورتاژ های آگهی می پردازیم.
1. متن اصلی: شامل تمامی محتواهای در نظر گرفته شده برای معرفی محصول و یا خدمت. این محتواها باید جالب و آموزنده باشند و در نهایت یک بخش مخصوص به CTA را به خود اختصاص دهند. این متن ها باید مخاطب هدف را برای تعامل با برند و یا سازمان مورد نظر قانع کنند.
2. تصاویر، جدول ها، نمودار ها و ویدیو ها: بدون وجود عناصر بصری مانند این موارد یک رپورتاژ آگهی چیزی بیشتر از یک متن غیر جذاب نیست. شما می توانید با به کار گرفتن نمودار ها، تصاویر و جدول ها، مزیت رقابتی محصول و یا خدمت را نشان دهید. استفاده ی هوشمندانه از این بخش می تواند رپورتاژ شما را بسیار قدرتمند کند.
3. برند سازی و جلب توجه: بخشی دیگر از رپورتاژ آگهی به بهره بردن شما از رنگ ها، فونت ها و سایر نکاتی است که نام برند را به ذهن مخاطب متبادر می کند.
راهکارهای تدوین محتوای جذاب و قدرتمند برای رپورتاژ آگهی
برای یک نویسنده ی خلاق هیچ مانعی برای تدوین متن جذاب برای رپورتاژ آگهی قوی وجود ندارد. این نویسنده ها بنا بر مقتضیات یک کمپین تبلیغاتی به راحتی متن را خلاقانه و جذاب تدوین می کنند. اغلب برند ها و سازمان هایی که قصد نگارش رپورتاژ آگهی دائمی دارند، به این نویسندگان مراجعه می کنند. اما اگر شما تازه کار هستید و یا ایده ای خلاقانه ندارید نگران نباشید. صرفا تاکید بر روی عناصر اصلی می تواند راهگشای کار شما باشد. بنابراین به این نکات توجه کنید؛
1. متن اصلی را واضح و مختصر تدوین کنید.
2. از عناصر بصری مانند عکس ها با دقت و به اندازه استفاده کنید.
3. از عناصر غیر مرتبط با برند استفاده نکنید.
موانع رایج در انجام رپورتاژ آگهی و راهکارهای غلبه بر آن ها
مواجه شدن با برخی از مشکلات برای نویسندگان رپورتاژ آگهی قوی، بسیار رایج است. ما رایج ترین این مشکلات را برای شما گردآوری کرده ایم؛
1. استفاده از زبان مبهم: هنگامی که نویسنده اطلاعاتی واضحی از محصول، خدمت، برند و یا سازمان مربوطه ندارد شروع بع مبهم نوشتن می کند. این امر آفت بزرگی در نگارش متن است که صرفاً با دریافت اطلاعات بیشتر از سازمان مورد نظر قابل رفع است.
2. جزئیات تخصصی و نامرتبط: مخاطب هدف شما نیازی به آگاهی از موارد تخصصی ندارد. در صورت وجود هر نوع اطلاعات تخصصی صرفاً آن ها را حذف کنید!
3. عدم استفاده از تصاویر و نمودارها: همانطور که استفاده ی زیاد از عناصر بصری می تواند آزار دهنده باشد، عدم استفاده از آن ها نیز می تواند مخرب باشد. برای رفع این ایراد، سعی کنید ارتباط میان این عناصر بصری و متن را چک کنید و در صورت نامرتبط بودن آن ها را حذف کنید.
4. عدم استفاده از عناصر برند: به عنوان یک نویسنده ی رپورتاژ آگهی قوی وظیفه دارید تا بیشترین توجه را به برند مورد نر جلب کنید. بنابراین فراموش نکنید تا از عناصر برند در متن استفاده کنید. ای موضوع به خصوص در نگارش رپورتاژ آگهی ژورنالیستی اهمیت دارد.
معیارهای تشخیص موفقیت در انجام رپورتاژ آگهی
1. قابلیت اشتراک گذاری
2. استفاده هوشمندانه از عناصر بصری
3. دریافت تعامل بیشتر از سوی مخاطب هدف
4. نرخ کلیک بالا
5. استفاده از لینک دهی به صفحه لندینگ حرفه ای
همه ی معیارهای بالا می تواند میزان موفقیت یک رپورتاژ آگهی قوی را نشان دهد.
سخن پایانی
نگارش رپورتاژ آگهی قوی با تسلط بر اصول نگارش رپورتاژ آگهی کار دشواری نیست. اگر چه که این امر ممکن است نویسنده های تازه کار را اندکی گیج کند اما در نهایت تنها تاکید بر اصول کلی نگارش می تواند کلیدی اصلی موفقیت باشد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید