سئو اینستاگرام چیست؟

سئو اینستاگرام چیست؟

در رابطه با چیستی سئو اینستاگرام صحبت شد. در ادامه راه هایی برای رعایت این فرایند گفته شد تا پیج ها بتوانند پر قدرت تر عمل کنند.

مقدمه


   چطور می توان پیج اینستاگرام خود را سئو کنیم؟
•    چطور سئو اینستاگرام را رعایت کنیم
•    مطمئن شوید پیج تان را افراد معمولی دنبال می کنند
•    الگوی پروفایل اجتماعی داشته باشد
•    نام پیج تان همان نام تجاری تان باشد
•    در بایو پیج تان از کلید واژه انتخابی استفاده کنید 
•    کپشن مناسبی برای عکس های تان بنویسید
•    در ابتدای کپشن اطلاعات مهم را بنویسید 
•    به پست های اینستاگرام تان لینک مستقیم بدهید
•    از پیج های معتبر لایک و کامنت بگیرید
•    چطور پست ها در اکسپلور بروند
•    متناسب با برند و عنوان پیج تان هشتگ گذاری کنید
•    به کامنت ها پاسخ دهید

چطور می توان پیج اینستاگرام خود را سئو کنیم؟


این سوال سوالی است که همه فعالین در این عرصه در مراحل ابتدایی کار از خود می پرسند و دوست دارند هر چه زود تر به جواب آن برسند. همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در این روز ها اینستاگرام است. بازاریابان که همیشه به دنبال فرصت برای بازاریابی هستند، از این شبکه هم استفاده کردند تا بتوانند دیده شوند و درآمد داشته باشند. سئو کردن به معنی کمک به موتور های جست و جو برای دیده شدن محتوایی که تولید کرده اید در سایت ها و یا شبکه های اجتماعی دارد. Instagram که این روز ها به شبکه ای محبوب و مجذوب کننده بین افراد شناخته می شود، بازاریابان را نیز به تکاپو انداخته تا بتوانند با این برنامه دیده شوند و از رقیبان خود پیشی بگیرند. 

سئو اینستاگرام
چطور سئو اینستاگرام را رعایت کنیم


می خواهیم راه های افزایش بازدید پست های تان و بالا رفتن تعداد لایک و کامنت آن ها را به شما بگوییم. با این راه حل ها به سوال شما که “نحوه سئو اینستاگرام” است پاسخ می دهیم.


مطمئن شوید پیج تان را افراد معمولی دنبال می کنند


از این اتفاق مطمئن شوید. زمانی که شما صفحه اینستاگرام جدیدی باز می کنید، پیج شما به صورت عمومی است. یعنی همه افراد می توانند پست های شما را ببینند. اگر قصد بازاریابی دارید این تنظیمات را تغییر ندهید. به قسمت تنظیمات اینستاگرام بروید و اگر اکانت شما حالت خصوصی داشت آن را خاموش کنید.


الگوی پروفایل اجتماعی داشته باشید تا سئو اینستاگرام شما اصولی باشد


برای پاسخ به سوال ” چگونه سئو اینستاگرام را رعایت کنیم” یکی از جواب ها این است که باید برای پیج خود الگوی پروفایل اجتماعی داشته باشید. می‌توانید در بخش schema.org گوگل ببینید چه پروفایل هایی در کدام شبکه‌های اجتماعی دارید تا اگر محصولتان در knowledge Graph کارتی گرفت، صفحه شما در آن‌جا نیز نمایش داده شود.


نام پیج تان همان نام تجاری تان باشد


نام پیج اینستاگرام تان را با اصلی‌ ترین کلید واژه محصول تجاریتان یکی انتخاب کنید. پس اصلی‌ ترین کلیدواژه را در بخش bio پیچ تان بنویسید. همین کلیدواژه می تواند به سئو اینستاگرام شما کمک بزرگی کند. در نتیجه افراد با جست و جوی کم اما با سرعت بیشتری به صفحه شما می رسند. برای به روزرسانی نام کاربری پیج تان، روی پروفایل کلیک و در بخش ویرایش پروفایل اسم جدیدی که در نظر دارید را بنویسید. بهتر است اسمی انتخاب کنید که با آیدی پیج تان یکی باشد. در این صورت افراد بهتر نام شما را به خاطر می سپارند. این اسم هر چه از نظر نوشتاری و خواندنی ساده‌ تر باشد، دسترسی به آن راحت تر است. 

سئو اینستاگرام
در بایو پیج تان از کلید واژه انتخابی استفاده کنید 


یکی دیگر از پاسخ ها به سوال ” چگونه پیج اینستاگرام را سئو کنیم” همین است. یعنی در قسمت بایو کلید واژه اصلی برندتان را بنویسید.  این قسمت باید بیش 150 کاراکتر داشته باشد و این در رابطه با برند تان صحبت شده باشد. در ذین صورت موتورهای جستجو، به کاربران کمک می کنند که سریع‌تر شما را پیدا کنند. با کمک هشتگ ها نیز، کاربران زود تر می توانند به شما برسند. چرا که هشتگ ها راه‌ های ارتباطی شما و دیگر کاربران اند. در اصل بایو همانند توضیحات متا هستند و به html تبدیل می‌شوند.
این قسمت نیز توسط موتور جستجو می توانند به کاربران نشان داده شوند. به همین دلیل بایو پیج در سئو اینستاگرام نقش مهمی دارند. پس توجه کنید که از چه کلمات کلیدی در آن قسمت یا هشتگ ها استفاده می‌کنید. تا پیج اینستاگرام شما به واسطه گوگل بهتر معرفی شود. پس در ارتباط با این که فعالیت و هدف پیج تان اطلاعات درستی در این قسمت بنویسید.


کپشن مناسبی برای عکس های تان بنویسید تا پیج اینستاگرام تان سئو شود 


با کپشن عکس ها، شبیه به عنوان مطالب برخورد کنید. برای عکس‌های تان کپشن های کوتاه بنویسید تا در متا قرار بگیرد. کپشن عکس ها بهتر است از کلمات کلیدی مهم تشکیل شده باشد. در این صورت موتور های جستجو کار خود را درست انجام می دهند و صفحه شما به درستی معرفی شود.


در ابتدای کپشن اطلاعات مهم را بنویسید 


اطلاعات مهم را در آغاز کپشن بنویسید. یعنی این اطلاعات را بعد از تگ عنوان بنویسید. از واژه‌های اصلی در کپشن و بایو پیج تان استفاده کنید. در این صورت به سئو اینستاگرام تان کمک کرده اید. در تگ عنوان از هشتگ ها زیاد استفاده نکنید. چرا که گوگل شما را اسپم شناسایی می کند.
به پست های اینستاگرام تان لینک مستقیم بدهید و به سئو اینستاگرام خود کمک کنید
از مهم‌ترین عوامل سئو اینستاگرام، این است که باید توسط کانال‌ های افراد دیگر به صورت مستقیم به پست‌ های پیج تان لینک دهید. زمانی که تنها لینک موجود در بایو پیج تان به پست های تان راه داشته باشد، پست ها در گوگل غیر واقعی تشخیص داده می شود. تنها به لینک پروفایل اکتفا نکنید تا پست های تان دیده شود. در کانال‌ های مختلف به پست جدید تان لینک دهید. در این قورت بهتر دیده می شوید و سئو اینستاگرام تان رعایت شده. اینکه پست خود را به صورت کپی شده و کامل در شبکه‌ های اجتماعی یا وبلاگ تان به اشتراک بگذارید بسیار اهمیت دارد.

اینستاگرام و سئو اینستاگرام
از پیج های معتبر لایک و کامنت بگیرید


اگر پیج معتبری با فالوور های بالا پست های شما را لایک کند، شما یک بک لینک دریافت کرده اید که اعتبار بیشتری نسبت به دریافت لینک های ممتد از سایت‌ ها و صفحات غیر معتبر با فالوور های کم دارد. این ترفند یکی از راه های لینک سازی بین متخصصین سئو سایت ها است. زمانی که یک ادمین با پیج معتبر پست می‌گذارد، بقیه ادمین ها شروع به کامنت گذاشتن و لایک کردن می‌کنند. 


چطور پست ها در اکسپلور بروند


اگر سرنخ‌ های درست و کلمات مرتبط با برند تان استفاده کنید، پست های پیج تان به راحتی در اکسپلور اینستاگرام قرار می گیرد. به قسمت سرچ اینستاگرام، اکسپلور می گویند. پست‌ های در این قسمت، مطابق با تعداد لایک هایی که دارند به اکسپلور وارد شده اند. هر موضوعی که در این قسمت سرچ شود، موتورهای جستجو مانند گوگل به صورت هوشمند عمل می کنند و موضوعات مرتبط با آن محتوا را به کاربران معرفی می‌ کند.
اگر پست شما در این صفحه دیده شود، فالوور های واقعی که علاقمند به محتوای شما هستند شما را دنبال می کنند. در واقع این کار هم باعث سئو اینستاگرام تان می شود. اگر در این قسمت نام کاربر های مختلف را جستجو کنید، لیستی از مطالب مختلف هم دریافت می کنید. به این معنی که اگر دو فرد در دو نقطه مختلف دنیا، یک موضوع مشترک را سرچ کنند، نتایج متفاوتی در اکسپلور اینستاگرام برای آن ها نشان داده می شود. چون تاریخچه جستجو و لوکیشن‌ این دو فرد متفاوت است. در نتیجه موتور های جستجو از بین تمام مطالب، کلمات کلیدی ای که مرتبط با آن‌ها هستند یا در محل مورد نظر آن‌ ها کاربردی است معرفی می کند.


متناسب با برند و عنوان پیج تان هشتگ گذاری کنید


برای اینکه شانس بیشتری برای دیده شدن محتوایی که می نویسید داشته باشید، از هشتگ گذاری در اینستاگرام استفاده کنید. از کلمات کلیدی یا هشتگ های کاملا مرتبط با پست های تان استفاده کنید. همان طور که گفتیم، اینستاگرام برنامه بصری است. اما اینکه چه متنی در کپشن بنویسید یا از چه کلمات کلیدی و هشتگ هایی استفاده کنید اهمیت زیادی دارد. اگر محتوایی که نوشته اید با عکسی که پست گذاشته اید مرتبط نباشد، افراد بعد از اینکه پست شما را در پیج تان ببیند، زمان کم تری را صرف بازدید از آن کرده و پیج را ترک می‌کنند.
بعد از آن هم به سراغ مطالب دیگر می‌ روند. با این اتفاق موتورهای جستجو متوجه می شوند که این پیج و پست اعتباری ندارد و مطالب منتشر شده با محتوا یکی نیست. اینستاگرام هم رفتاری مشابه با گوگل نشان می دهد و این پیج را به بایگانی خود می‌فرستد. پس پیج اعتبارش را از دست می دهد. تعداد هشتگی که مجاز هستید تا در اینستاگرام بگذارید 30 عدد است. اما اگر بخواهید از کلمات کلیدی در رابطه با محتوایی که نوشته اید استفاده کنید، با 10 هشتگ بهترین نتیجه را می گیرید.
بهترین زمان انتشار پست خود را پیدا کنید انتخاب زمان مناسب برای انتشار پست‌ در اینستاگرام به شما کمک می کند تا محتوایی که تهیه کرده اید دیده شود. پست‌هایی که موضوعات یکسانی دارند در ساعت های مختلف منتشر کنید تا بدانید چه ساعتی از روز بیشترین بازدید را دارد. در این صورت تعداد کاربران بیشتری به پیج تان وارد می شوند و مطالب دیگر شما را می خوانند.


در قسمت insight صفحات بیزینسی می‌توانید دریابید:
•    کدام پست تان بیشترین تعداد فالوور را جذب کرده.
•    همچنین ببینید که بیشترین تعداد لایک و کامنت مربوط به کدام پست است!
•    بیشترین کاربران بازدیدکننده شما چه جنسیتی داشته و جزو چه رده سنی ای بوده‌اند؟
اگر این مطالب را بدانید، محتوای مناسبی برای فالوور های تان تولید می کنید. در این صورت سئو اینستاگرام تان نیز بهینه می شود. اگر محتوایی که منتشر می کنید مورد علاقه فالوور های شما باشد تعداد فالوور های تان کم نمی شود. مطالبی که می نویسید بیشتر لایک شده و افراد کامنت میگذارند. اگر در این شرایط به افراد پست های شما را بازنشر کنند یا به پیج شما لینک دهند، علاقمندان بیشتری به صفحه شما وارد می شوند.


به کامنت ها پاسخ دهید


کامنت‌ ها نقش مهمی در جذب کاربران جدید دارند. به عنوان مثال کدام پست چه میزان کامنت دارد؟ یا چه افرادی کامنت گذاشته‌اند؟ آیا کامنت ها را پیج های معتبر گذاشته اند؟ این موارد در اعتبار پیج شما بسیار تاثیر دارد. مهم‌ تر از هر چیزی پاسخ‌ هایی است که به کامنت‌ ها می دهید. با پاسخ دادن به کامنت ها به فالوور های خود نشان می دهید که برای آن ها ارزش قائلید. آن ها هم با لایک و کامنت گذاشتن به شما می فهمانند که محتوای شما مورد علاقه آنان است. این کار به سئو اینستاگرام شما کمک کرده و پیج تان بهینه می شود.
اگر می خواهید تعداد فالوور ها و بازدیدکنندگان پیج تان بالا رود و به دنبال راه حل یا هستید و مدام این سوال که چگونه پیج اینستاگرام را سئو کنید در ذهن تان تکرار می شود، با رعایت مواردی که گفتیم می‌توانید پیج اینستاگرام خود را سئو کنید. با این کار به جستجوی بهینه صفحات خود و دیده شدن بهتر محتوا و محصولات تان کمک کرده و کسب‌وکار خود را رونق دهید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *