روش ساخت پادکست با موبایل+ آموزش تصویری

روش ساخت پادکست با موبایل+ آموزش تصویری

روش ساخت پادکست با موبایل با بهره گیری از تجهیزات مناسب و ابزارهای خوب در این مقاله تشریح شده است.

روش ساخت پادکست با موبایل برای کسانی که بیشتر وقت خود را با تلفن همراهشان سپری می کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. بدین ترتیب با ابزار در دسترس و در زمانی کوتاه می توانند پادکست تولید کرده و آن را به اشتراک بگذارند. در این مقاله سعی بر آن است تا پیش نیازهای تولید یک پادکست خوب با بهترین برنامه ساخت پادکست اندروید آموزش داده شود. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش ساخت پادکست با موبایل در زمانی که به لپ تاپ یا رایانه دسترسی ندارید نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. چگونه از پادکست استفاده کنیم؟ در اکثر مواقع افراد برای شروع، پادکست را با استفاده از موبایل تولید می کنند و با حرفه ای تر شدنشان کار را با رایانه ادامه می دهند. هرچند در حال حاضر پادکست های حرفه ای نیز به وسیله ی موبایل قابل تولید هستند.

عناوین مقاله

به منظور ارائه ی روش ساخت پادکست با موبایل بهتر است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند :

1- معرفی ابزارهای مناسب برای ضبط صدا و ویرایش پادکست با موبایل

2- چگونه با استفاده از موبایل، پادکستی با کیفیت تولید کنیم؟

3- نکاتی در مورد تجهیزات لازم برای ضبط پادکست با گوشی

4- آماده سازی مکان مناسب برای ضبط پادکست

5- تهیه پادکست تصویری و ویدیویی با موبایل

6- نحوه آپلود پادکست با موبایل

معرفی ابزارهای مناسب برای ضبط صدا و ویرایش پادکست با موبایل

ابزارهای مناسب برای ضبط صدا با موبایل جهت ساخت پادکست محدودیتی ندارند. با پیشرفت تکنولوژی و بروز شدن اپلیکیشن ها، دنیای جدیدی از نرم افزارها به وجود آمده است. نرم افزارهایی که به تنهایی کار بسیاری از ابزارها را انجام می دهند. برخی از این نرم افزارهای ضبط و ویرایش صدا برای تولید پادکست عبارتند از :

نرم افزار انکر Anchor

نرم افزار پاد بین Podbean

نرم افزار اسپیکر استودیو Spreaker Studio

در بین ابزارهای مناسب برای ضبط صدا، انکر با اندروید و ios سازگار بوده و کار کردن با آن بسیار راحت است. به کمک این اپلیکیشن می توان صدا را ضبط کرد و ویرایش های لازم را اعمال نمود. پاد بین نیز اپلیکیشن دیگری است که به پادکستر این امکان را می دهد تا علاوه بر ضبط پادکست، میکس آن را نیز انجام دهد. اسپیکر استودیو به عنوان اپلیکیشن بعدی، از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و اما جزو نرم افزار های رایگان محسوب نمی شود.

ساخت پادکست با موبایل

چگونه با استفاده از موبایل، پادکستی با کیفیت تولید کنیم؟

تولید پادکست با کیفیت با موبایل دور از ذهن نیست. همانطور که گفته شد، در حال حاضر نرم افزارها به ابزار هایی بسیار کاربردی تبدیل شده اند. برای این کار سه اپلیکیشن کاربردی و حرفه ای را معرفی می کنیم :.

ویژگی های برنامه Dolby On عبارتند از:

- برنامه کاملاً رایگان است

-  قابلیت حذف نویز بدون کم کردن کیفیت صدا

- محیط کاربری راحت و جذاب

- قابلیت تنظیم افکت های مختلف روی صدا

تولید پادکست با کیفیت با موبایل به وسیله ی برنامه Podomatic Podcast Recorder نیز امکان پذیر است. ویژگی های این نرم افزار عبارتند از :

- رایگان بودن نرم‌افزار

- قابلیت حذف نویز بسیار قوی

- رابط کاربری آسان

- دارا بودن فضای ابری برای ذخیره فایل‌های صوتی

تولید پادکست با کیفیت با موبایل به وسیله ی برنامه SoundCloud دارای ویژگی های زیر می باشد:

-  امکان دانلود و ضبط میلیون ‌ها پادکست

- پخش بهترین پادکست ‌ها طبق نظر سنجی های مردمی

-  امکان پخش ‌بروز ترین موزیک‌ ها

ساخت پادکست با کیفیت با موبایل

نکاتی در مورد تجهیزات لازم برای ضبط پادکست با گوشی

یکی از تجهیزات لازم برای ضبط پادکست با گوشی قطعا میکروفون خواهد بود. درست است که خود موبایل مجهز به میکروفون است، اما برای داشتن پادکستی حرفه ای لازم است میکروفونی مناسب و خوب تهیه شود. به‌طور کلی میکروفون ها به سه روش به موبایل وصل می شوند : USB، TRS و XLR . میکروفون های USB کار را برای پادکستر راحت تر کرده و برای ضبط پادکست گزینه ی بسیار مناسبی هستند.

خرید میکروفون برای ضبط پادکست یکی از الزامات ساخت پادکست حرفه ای است.

یکی دیگر از تجهیزات لازم برای ضبط پادکست با گوشی کارت صدا و میکسر است. وجود یک کارت صدا اکسترنال می‌تواند عاملی ضروری جهت ضبط صدایی با کیفیت باشد. به منظور ضبط پادکست، قسمت های متفاوتی از تولید با کمک تجهیزات مختلف انجام می‌شود. کارت صدا یا میکسر می‌تواند یک ابزار اساسی و مهم در تولید پادکست باشد. علاوه بر اینکه باعث افزایش کیفیت می شود، امکان مدیریت چندین میکروفون و هدفون را نیز به کاربر می دهد.

درست کردن پادکست با موبایل

آماده سازی مکان مناسب برای ضبط پادکست

مکان مناسب برای ضبط پادکست یکی از مهمترین پارامترهای است که سطح کیفی کار را تا درصد زیادی تحت الشعاع قرار می دهد. هرچقدر مکان ضبط آرام تر باشد، نویز کمتر بوده و صدا با کیفیت بالاتری رکورد می شود. البته داشتن یک میکروفون خوب هم بی تاثیر نبوده و کاهنده ی نویز است. اگر برای ضبط صدا و تولید پادکست نمی توانید از استودیو بهره ببرید پیشنهاد می شود (آخرین طبقه) مکانی که در آن هستید را انتخاب نمایید. به‌طور مثال بردن تجهیزات به انباری که در پشت بام قرار دارد می تواند انتخاب خوبی باشد.

مکان مناسب برای ضبط پادکست در خانه، می تواند پارکینگ نیز باشد. اما اگر مکانی که در آن هستید بزرگ است و صدا در آن پژواک می شود، می توانید از کمد لباس کمک بگیرید. حتی می توان از پتو نیز استفاده کرد. زمانی که شما به زیر پتو رفته و ضبط صدا را انجام می دهید، تمرکز روی صدا بوده و نویزی وجود نخواهد داشت.

چگونه یک پادکست خوب بسازیم پرسشی است که یکی از پاسخ های آن ایجاد محیطی دنج و آرام است.

تهیه پادکست تصویری و ویدیویی با موبایل

ساخت پادکست ویدیویی با موبایل با نرم افزار های متعددی قابل انجام است. به‌طور مثال استفاده از نرم افزار این شات بسیار کارآمد بوده و کار کردن با آن بسیار آسان است. کافی است نرم افزار Inshot را روی موبایلتان نصب کرده و با انتخاب ویدئویی که از قبل رکورد کرده اید عملیات ویرایش را انجام دهید.

ساخت پادکست ویدیویی با موبایل به وسیله ی این شات به شرح زیر است:

1.پس از باز کردن برنامه، ویدیوی مورد نظر را باز کنید.

2.در این قسمت امکان برش ویدئو، تنظیمات صدا، کند و تند کردن ویدیو، اضافه کردن آهنگ به ویدئو، معکوس کردن فیلم و ... وجود دارد.

  1. پس از آنکه تنظیمات و ویرایش های لازم را انجام دادید برای گرفتن خروجی کافی است دکمه ی Save را بزنید.

نحوه آپلود پادکست با موبایل

آپلود کردن پادکست با موبایل مستلزم داشتن فید RSS است. همانطور که فرکانس برای رادیو و هاست برای سایت ضروری است، فید RSS نیز برای پادکست الزامی است. حال این سوال مطرح می شود که این فید را از کجا خریداری کنیم؟ این کار با مراجعه به میزبانها امکان پذیر است. بهترین این میزبان ها عبارتند از :

  • Anchor (رایگان)
  • Podbean
  • Blueberry
  • Libsyn
  • Soundcloud

هزینه ی آپلود کردن در بین میزبانان تقریبا یکسان است. پرداخت ماهانه 5 الی 9 دلار می تواند کار شما را راه بیاندازد. در جواب سوال چگونه از پادکست درآمد داشته باشیم؟ باید گفت مداومت در کار و تولید پادکست با محتوای قوی شما را به درآمد خواهد رساند.

نتیجه گیری

در این مقاله روش ساخت پادکست با موبایل مورد بررسی قرار گرفت. اینکه با کمک چه تجهیزات و ابزاری می توان یک پادکست حرفه ای ساخت موضوع اصلی این مقاله بود. داشتن یک میکروفون مناسب و خوب کمک شایانی به امر کرده و کیفیت صدا را تقویت می کند.

روش ساخت پادکست با موبایل به کمک نرم افزارهای معرفی شده نیز بسیار کارآمد بوده و به وسیله ی همین میزبان ها می توان فید RSS را نیز تهیه کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *