چگونگی طراحی لوگو اسم

چگونگی طراحی لوگو اسم

در این مقاله تلاش می کنیم تا نکات جالب متعددی درباره طراحی لوگو اسم بگوییم و هر یک از انواع آن را بشناسیم.


پیشگفتاری در مورد طراحی لوگو اسم


طراحی لوگو اسم را به عنوان یکی از شاخه های قابل توجه در دنیای طراحی لوگو می شناسیم. در جهان امروز افراد بسیاری از لوگوی نام خود بر روی مهرها به جای امضا استفاده می کنند. حتی ممکن است شرکت ها و موسسات مختلف با یک اسم دست به طراحی لوگو بزنند. از این جهت است که در مقاله پیش رو درباره طراحی لوگوی نام سخن خواهیم گفت؛ مسئله ای که در طراحی لوگو زیبا و طراحی لوگو خاص به شما یاری می رساند.


مقدمه طراحی لوگو اسم

 

  1. طراحی لوگو اسم چیست؟
  2. طراحی لوگو اسم و انواع آن
  3. طراحی لوگو اسم به انگلیسی
  4. طراحی لوگو اسم به فارسی
  5. طراحی لوگو اسم با خطوط ساده
  6. طراحی با خطوط زینتی
  7. طراحی برای نام های افراد
  8. طراحی برای نام های شرکت ها
  9. مزیت های طراحی لوگو اسم در جهان معاصر
  10. کلام پایانی

طراحی لوگو اسم چیست؟


در ابتدا باید در مورد چیستی طراحی لوگوی اسم سخن بگوییم و تعریف دقیقی از آن به دست بدهیم. باید گفت افراد مختلف در زندگی خود نیاز به مهر و امضا در زمان های مختلف را تجربه می کنند. این مهر واحد می تواند نشان دهنده شخصیت فرد یا یک کارخانه نیز باشد. اهمیت لوگو اسم آن زمانی مشخص تر و واضح تر می شود که بدانیم لوگو اسم در فضای مجازی نیز جایگاه خود را دارد و می توان از آن به عنوان ابزاری در راستای نشان دادن شخصیت خود در فضای مجازی نیز استفاده کرد. 

طراحی لوگو اسم
طراحی لوگو اسم و انواع آن


باید گفت دسته بندی های مختلفی برای لوگو اسم متصور است که می تواند از یک طراحی لوگو ساده شروع شود. در بهترین حالت خود، به یک طراحی لوگو حرفه ای می رسد. در اولین دسته بندی، ما مبنا را بر اساس زبان لوگو قرار می دهیم و به بررسی اهمیت هر یک از زبان ها در راستای زیبایی هرچه بیشتر لوگوی طراحی شده خواهیم پرداخت.


طراحی لوگو اسم به انگلیسی


در جهان امروز، زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است. بر اساس بین المللی بودن این زبان، در تجارت های خارجی نیز بیش از زبان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد؛ به دنبال این مسئله، استفاده از این زبان در Logo design یا طراحی لوگو اسم دارای اهمیت بیشتر است. زبان انگلیسی و اسم شما به آن زبان، اگر دارای لوگویی زیبا و طرحی جذاب باشد، در فضای بین المللی جایگاه بهتر و بیشتر کسب می کنید.

نمونه طراحی لوگوی اسم
طراحی لوگو اسم به فارسی


 در صورتی که جایگاه کار شما بیشتر داخلی است؛ یا صرفا برای روابط داخلی خود می خواهید از لوگو استفاده کنید، قطعا بیشتر توصیه می شود از لوگو اسم به زبان فارسی استفاده کنید. این را در نظر داشته باشید که برخی فارسی زبانان شاید سواد و دانش خوانش زبان انگلیسی را نداشته باشند؛ در نتیجه برایشان خوانش اسم مد نظر شما سخت و دشوار می شود. از سوی دیگر کسانی که فارسی زبان هستند و توان خواندن انگلیسی را نیز دارند شاید به سادگی نتوانند با نوشتار و لوگو انگلیسی شما ارتباط برقرار کنند. 

در دسته بندی دیگری خط طراحی موضوعیت دارد. ما در ادامه به بررسی انواع طراحی لوگو اسم بر اساس خط آن خواهیم پرداخت:


طراحی لوگو اسم با خطوط ساده


در انتخاب خط طراحی، باید گفت وابسته به کارکرد لوگو، این امر نیز متغیر است. وقتی در مورد خطوط ساده سخن می گوییم منظورمان خطوطی روان است که به سادگی قابل درک و فهم هستند. شاید این دسته از خط ها زیبایی خاصی را در خود جای نداده باشند اما برای فهم مخاطب بسیار مناسب و آسان¬فهم هستند. اگر بخواهیم برای قشر خاصی لوگو خود را طراحی نکنیم و برای استفاده عموم از آن بهره ببریم، باید از لوگوهایی استفاده کنیم که خواندن آنها ساده باشد. طراحی لوگو اسم با خط ساده برای این دسته توصیه می شود. 


طراحی با خطوط زینتی


در کنار خط های ساده، خط های زینتی یا تزئینی نیز کاربرد خود را در طراحی لوگوهای مختلف دارند. لوگوهای زینتی بیشتر برای استفاده های خاص به کار برده می شود. برای نمونه اگر بخواهیم در بار اول اسم ما در لوگوی خلق شده دیده نشود، باید از این دسته از خط ها استفاده کنیم. این دسته خطوط برای زینت دادن لوگو به کار می روند. اگر بخواهیم مخاطبان خاصی را برای لوگو خود داشته باشیم، قطعا باید از این سبک خطوط در طراحی استفاده کنیم. 
در ادامه در دسته بندی خود به مبحث مشتریان و کاربران یک لوگو می پردازیم و بر این اساس انواع طراحی لوگو اسم را دسته بندی خواهیم کرد:


طراحی برای نام های افراد


باید گفت بخش مهمی از طراحی لوگو اسم، انتخاب نوع مشتری است. در این بخش شما با اسامی افراد روبرو هستید. ممکن است مشتری شما فرد خاص یا به اصطلاح فردی حقیقی باشد. در این صورت شما نام وی را بر روی لوگو خواهید زد. برای نمونه، لوگو ممکن است به نام مدیر یک شرکت باشد که نام وی علی است. پس شما نام وی را خواهید زد. در این مورد می توانید سعی کنید و دست به طراحی یکی لوگو ساده بزنید. 

نمونه طراحی لوگو اسم
طراحی برای نام های شرکت ها


بخشی از لوگوهای شما ممکن است مربوط به شرکت های مختلف و نام آن شرکت ها باشد. در صورت انتخاب نام شرکت به عنوان موضوع طراحی لوگو اسم، شما باید به زیبایی هرچه بیشتر این طراحی دقت کنید. گاهی لازم است حتی سادگی را فدای زیبایی کنید. اما بدانید در انتخاب لوگوی اسم یک شرکت، شما باید سادگی را در کنار زیبایی در حد تعادل خود نگاه دارید و از مرز تعادل دور نشوید. در ادامه به بررسی علل کاربرد طراحی لوگو اسم و مزایای آن خواهیم پرداخت. 


مزیت های طراحی لوگو اسم در جهان معاصر


صرفه جویی در وقت:


در روزگار مدرنیته و جهان دیجیتالی امروز که عصر سرعت اطلاعات و داده ها است، شما باید تا جایی که می شود در زمان خود صرفه جویی کنید. با استفاده از یک لوگوی اسم خود به جای امضا، شما می توانید زمان و هزینه استفاده از خودکار خود را ذخیره کنید. این گونه نه تنها در مصرف وقت صرفه جویی کرده اید بلکه در مصارف مالی خود نیز رعایت جانب صرفه جویی را انجام داده اید. 


برندسازی و بالا بردن جایگاه کاری: 


طراحی لوگو اسم در کنار مزیت صرفه جویی مادی و زمانی، مزیت دیگری نیز دارد. تاثیر طراحی لوگو اسم این است که اگر یک لوگو به درستی طراحی شود، می تواند تبلیغی برای شما یا شرکت تان باشد. این نوع تبلیغ چیزی است که افراد همیشه با این ویژگی شما را به خاطر خواهند آورد. اگر لوگوی شما لوگویی خاص و منحصر به فرد باشد در نتیجه می تواند نشان دهنده شخصیت شما و شرکت تان باشد. از جانب دیگر می تواند با برازندگی خود، جایگاه اجتماعی تان را نیز بهبود بخشد. 


کلام پایانی


پس از بحث ها و موارد مطرح شده در بالا و میزان اهمیت طراحی لوگو اسم در روزگار ما، باید گفت وب سایت اتک در نظر دارد در حوزه تخصصی طراحی لوگو آنلاین اقدام به استخدام غیر حضوری طراحان لوگو در حوزه های مختلف نماید. برای عضویت در این گروه بسیار بزرگ و شناخته شدن، می توانید به بخش استخدام غیر حضوری رفته و فرم استخدام طراح لوگو را با دقت کامل پرکنید. پس از بررسی فرم ها از جانب کارشناسان سایت با شما جهت همکاری تماس گرفته خواهد شد. در نظر داشته باشد با همکاری شما می توانیم هر دو به سود برسیم و در کنار این سود شما می توانید رزومه ای بسیار قوی جهت استخدام در شرکت های بزرگ پیدا کنید.

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *