نکات مهم برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام حرفه ای

نکات مهم برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام حرفه ای

برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام موضوعی است که پرداختن به آن مستلزم رعایت نکات مختلفی می باشد. در مقاله فعلی نکات مهمی در این خصوص بیان شده است.

پیشگفتار


 برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام یکی از کارهای سخت برای کاربران فعال در این پلتفرم، حتی برندهای مطرح و بزرگ می باشد. آماده سازی محتوا، برنامه ریزی، زمان بندی مناسب برای انتشار آن، بهینه سازی محتوای تولیدی و غیره همگی می توانند کاری دشوار باشند. در سال های اخیر و با گسترش اینترنت و تکنولوژی استفاده از شبکه های مجازی بسیار رواج پیدا کرده است. تولید و انتشار محتوا در این رسانه ها خصوصا اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. افراد می توانند از طریق تولید محتوایی مناسب در پیج خود کسب درآمد داشته باشند. تمام این موارد به داشتن یک برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام مناسب نیاز دارند. بنابراین می توانید با کمک روش هایی که در این مقاله عنوان می شوند استراتژی مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید. 

مقدمه


•    برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام یعنی چه؟
•    نحوه برنامه ریزی پست های اینستاگرام
o    نوشتن کپشن خلاقانه
o    ایجاد تقویم محتوا
o    دقت به پالت رنگ پیج اینستاگرام
o    تولید محتوای برند دار
•    آشنایی با ابزار زمان بندی تولید محتوا برای اینستاگرام
•    کلام آخر


برنامه ریزی محتوا برای اینستاگرام یعنی چه؟


به این نکته توجه داشته باشید که موفقیت در هر شغل و حرفه ای نیازمند داشتن برنامه ریزی درست از قبل می باشد. اینستاگرام نیز از این مورد مستثنی نیست. برای اینکه بتوانید در این رسانه اجتماعی به موفقیت دست پیدا کنید لازم است که یک برنامه ریزی صحیح داشته و آن را دنبال نمایید. اگر برای یک روز یا یک شب محتوایی جهت انتشار نداشته باشید، شاید تصور کنید که اتفاق خاص نمی افتد و چیز مهمی نمی باشد اما اینطور نیست. کسب موفقیت در اینستاگرام اگر برنامه درستی نداشته باشید، امکان پذیر نمی باشد. همانطور که می دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است. هر چه در توییتر انتشار یک متن می تواند جلب توجه کند در این رسانه منتشر نمودن تصویری با کیفیت بالا قادر خواهد بود تا کاربران را به سوی صفحه و محتوای شما هدایت نماید. محتوای تولید شده در اینستاگرام به روش های زیر منتشر می شود: 
-    پست که می تواند به صورت عکس یا ویدیو باشد.
-    استوری که هم به صورت تصویر و هم به هم به صورت ویدیو قابل انتشار است. از طرف دیگر می توان در استوری محتوا را به شکل متن های کوتاه نیز منتشر نمود. 
-    IGTV یا ویدیوهای بلند که از طریق آن می توان فیلم های با زمان بیش از یک دقیقه را به اشتراک گذاشت. 
-    Live یا ویدیوی زنده. می توانید به صورت آنلاین تصاویری برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. 
-    ریلز یا ویدیوهای کوتاه. به کمک این قابلیت اینستاگرام قادر خواهید بود ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه را در محیطی خاص منتشر نمایید. 

راهکارهای مهم در برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام
نحوه برنامه ریزی پست های اینستاگرام


نحوه برنامه ریزی پست های اینستاگرامی به عوامل زیادی وابسته می باشد که در ادامه برخی از مهمترین آنها را توضیح خواهیم داد. 


نوشتن کپشن خلاقانه


اگر تصور می کنید تنها انتشار یک عکس خوب می تواند افراد را به سوی پیج شما دعوت کنید و بازدید پست های شما را افزایش دهد، در اشتباه هستید. استفاده از یک کپشن خوب قدرت پست شما را به میزان قابل توجهی افزایش داده و موجب بازخورد بیشتر آن می شود. یک کپشن مرتبط با کسب و کارتان می تواند به تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام منجر شود. 

برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام چگونه انجام می شود
ایجاد تقویم محتوا


افرادی که دارای پیج های تجاری هستند و محتوای زیادی را در طول روز منتشر می کنند، ممکن است در برخی مواقع با مشکل گم کردن محتوای بعدی خود مواجه شوند یا زمان صحیح انتشار پست را از خاطر ببرند. شاید این موضوع در وهله اول چیز مهمی به نظر نرسد اما در طولانی مدت می تواند روند پیج را بر هم زده یا اثری منفی روی آن داشته باشد. یک پیج موفق نیازمند فعالیت مستمر می باشد. از همین رو ابزاری به نام تقویم محتوایی می تواند به شما در این مسیر یاری رساند. به کمک یک تقویم محتوایی خوب قادر خواهید بود تا موضوع محتوا، زمان دقیق انتشار پست و غیره را به خوبی برنامه ریزی نمایید.
 با استفاده از این ابزار قادر یک استراتژی بلند مدت برای پیج تجاری خود خواهید داشت. قالب آن عموما به صورت گوگل شیت است. می توانید تمامی اطلاعات مربوط به محتوای خود را در آن درج کرده و تقویم محتوایی را در دسترس افرادی همچون، ادمین، گرافیست و غیره قرار دهید. 


دقت به پالت رنگ پیج اینستاگرام

شاید این پرسش برای شما هم مطرح شود که پالت رنگ پیج اینستاگرام چیست؟ اگر در تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام تازه کار هستید احتمالا این اصطلاح برای شما ناآشنا خواهد بود. پالت رنگ پیج اینستاگرام به مجموعه ای از رنگ ها گفته می شود که با تصاویر شما همخوانی داشته و مطابق با برندتان می باشند. انتخاب یک پالت می تواند نظم خاصی به فید Instagram شما ببخشد. داشتن یک تم مناسب و یکدست می تواند اعتماد به برند و کسب و کار شما را به میزان زیادی افزایش دهد. می توانید از رنگ های به کار رفته در برند یا لوگوی تجارتتان در پالت رنگی خود نیز استفاده نمایید. پالت رنگ پیج را به گونه ای انتخاب کنید که با پست های منتشر شده شما همخوانی داشته باشد. 


تولید محتوای برند دار


محتوای برند دار یا مارک دار در اینستاگرام به محتوایی گفته می شود که دارای شریک تجاری، خالق محتوا یا غیره باشد. همانطور که میدانید سیاست اینستاگرام به گونه ای است که از صاحبان اثر و ناشران آنها حمایت کند. بنابراین اگر قصد دارید محتوایی را در پیج خود به اشتراک بگذارید که مربوط به شخص دیگری می باشد، می بایست گزینه Branded Content Approvals را در بخش تنظیمات بیابید و پس از ضربه روی آن گزینه require را فعال نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که ناشران محتوا می بایست مورد تایید اینستاگرام بوده و دارای تیک آبی باشند. 

بهترین روش در برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام
آشنایی با ابزار زمان بندی تولید محتوا برای اینستاگرام


در بحث تولید محتوا توجه به نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از این نکته ها آشنایی با ابزارهای زمانبندی می باشد. تقویم محتوا از ابزارهای کاربردی برای زمان بندی تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام می باشد. منتشر کردن پست در زمان مشخص برای پیج های بزرگ مهم بوده و می تواند تعامل پیج را افزایش دهد. از پرکاربردترین ابزارها می توان به Combin Scheduler، Hootsuite، Sked،SEMrush ، Tailwind و غیره برای انتشار پست به صورت خودکار اشاره نمود. پیش از انتخاب هر یک از این ابزارها ابتدا باید وضعیت پیج تان را سنجیده و با توجه به نیازهای خود مناسب ترین ابزار را به کار بگیرید.

کلام آخر


تولید و انتشار محتوا نیازمند داشتن یک برنامه ریزی صحیح و دقیق می باشد. اگر در این حوزه تخصصی ندارید، بهتر است از ابزارهایی که برای زمان بندی  و انتشار محتوا به صورت خودکار تعبیه شده اند استفاده نمایید. منتشر کردن پست در زمان درست می تواند به میزان زیادی در بالا بردن تعامل پیج تاثیرگذار باشد. بنابراین پیش از انتخاب ابزار زمان بندی ابتدا پیج خود را مورد بررسی قرار دهید و پس از آن نرم افزاری مناسب را برگزینید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *