مزیت های تولید پادکست چیست؟

مزیت های تولید پادکست چیست؟

مزیت های تولید پادکست چیست؟ اگر در مورد شروع تولید پادکست شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی اول این مطلب را مطالعه کنید.

پیشگفتار

مزیت های تولید پادکست چیست؟ هیچ شخصی در دنیای امروز سراغ خواندن یک مقاله ی 4 یا 6 هزار کلمه ای نمی رود. اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند که به یک اپیزود نیم ساعته از یک پادکست یا یک ویدیوی 15 دقیقه ای در یوتیوب توجه کنند. شاید از خودتان بپرسید که مگر خواندن ِیک مقاله‌ی 4 هزار کلمه ای زمان کمتری را از آنها نخواهد گرفت؟ باید این مسئله را از جنبه های مختلفی بررسی کرد؛ مثل سرعت مطالعه. اما در هر صورت مردم از توجه به محتواهایی که به جای طلب کردن یک Act خاص از سوی آنها، اجازه می دهد تا فقط با گوش کردن یا تمرکز کردن مطلبی را متوجه شوند، خوششان می آید. 
پس زمانی که به عنوان یک کسب و کار یا برند به سراغ تولید پادکست بروید، می توانید مطمئن باشید که اغلب مردم برای گوش دادن به پادکست شما از خود اشتیاق نشان می دهند. آنها امروزه به دنبال رفع نیازهای خود به شکل های مختلفی هستند. پس معمولا کوتاه ترین و سریع ترین روش را انتخاب می کنند. پس به جای اینکه آنها را ملزم کنید با گوشی یا کامپیوتر خود مقاله های طولانی شما را مطالعه کنند، باید به علایق آنها توجه داشته باشید که یکی از این علایق تولید پادکست است.
در این مطلب به شما کمک می کنیم تا از مزیت های تولید پادکست باخبر شوید و بدانید چرا باید روی آن سرمایه گذاری کنید.

مقدمه

•    مزیت های تولید پادکست چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟
•    رشد بی وقفه پادکست ها
•    ایجاد ارتباط مستحکم با مخاطبان به واسطه‌ی تولید پادکست
•    یکی از مزیت های تولید پادکست این است که مخاطب را کاملا درگیر ِخود نمی کند!
•    شروع تولید پادکست آسان و بی دردسر است.
•    تولید پادکست ویدئویی
•    افزایش تعداد مخاطبان با پادکست

مزیت های تولید پادکست چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟

پادکست ها به شما این امکان را می دهند تا دایره‌ی مخاطبان خود را گسترش دید. مردم گوش دادن به یک پادکست را راهی بهتر نسبت به خواندن یک محتوای متنی طولانی می دانند. از این رو، شما می توانید با توجه کردن به علایق ِآنها، به کسب و کار یا برندی محبوب در بین مردم تبدیل شوید. شما می توانید به جز نوشتن یک مقاله ی جامع و نسبتا طولانی به سراغ تولید محتوای صوتی یا پادکست هم بروید. با انجام این کار از نگاه موتور های جستجو مانند یک وب سایت مدرن و همه چیز تمام دیده می شوید. همچنین از نگاه مخاطبان‌تان به عنوان کسب و کاری قابل اعتماد شناخته خواهید شد.

رشد بی وقفه پادکست ها

شاید فکر کنید که مزیت های تولید پادکست بیشتر به درد کسانی می خورد که از سالها پیش برای تولید آن وقت گذاشته اند. سپس برای طراحی استراتژی و تولید آن اقدام کرده اند. اما باید بدانید که هنوز هم دیر نیست. فقط در سال 2016 بود که 50 درصد از بزرگسالانِ آمریکایی اعلام کردند که در مورد پادکست ها – برای اولین بار – چیزهایی شنیده اند. تخمین زده می شود که شنوندگان پادکست حدود 57 میلیون نفر باشند. این بدان معناست که از آن سال تا به امروز، شنوندگان پادکست ها در حال زیادتر شدن هستند و این روند همچنان ادامه دارد. دلیل آن این است که نسبت به سال 2016 تعداد پادکست ها افزایش یافته است. علاوه بر آن، مردم از مزیت های تولید پادکست و گوش دادن به آن، آگاه شده اند.

تولید پادکست

ایجاد ارتباط مستحکم با مخاطبان به واسطه‌ی تولید پادکست


یکی از مزیت های تولید پادکست این است که شما می توانید ارتباط میان خود و مخاطبان تان را مستحکم تر کنید. البته شما می توانید یک وب سایت داشته باشید و در بخش وبلاگ یا بخش ِخبری آن محتواهای متنی و تصویری قرار دهید. مخاطبان هم می توانند برای هر مطلب کامنت گذاشته و نظر خود را در مورد ِآن مطلب ابراز کنند. اما زمانی که اقدام به تولید پادکست کنید، مخاطبان صدای شما را می شنوند. شنیدن ِصدای شما باعث می شود که آنها ارتباط گرم و صمیمانه تری با شما برقرار کنند. این ارتباط صمیمانه به هیچ شکل دیگری، به جز تولید پادکست برقرار نمی شود.

بررسی سایر مزیت های پادکست

امروزه پادکست در دنیای تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و این جایگاه روز به روز در حال گسترش و توسعه است. در ادامه مزایای دیگری از پادکست را مطالعه خواهیم کرد.

یکی از مزیت های تولید پادکست این است که مخاطب را کاملا درگیر ِخود نمی کند!

وقتی اقدام به تولید و آپلود پادکست می کنید، لازم نیست بابت این موضوع که مخاطبان تان موقع صحبت شما مشغول به انجام کاری هستند و به درستی نمی توانند روی موضوعی که در مورد آن محتوا تولید می کنید، تمرکز کنند، نگران باشید. یکی از مهم ترین مزیت های تولید پادکست این است که اغلب شنوندگان تان موقع گوش دادن به پادکست شما می توانند مشغول انجام کار دیگری باشند و همزمان به آنچه شما بیان می کنید گوش دهند؛ موقع پیاده‌روی، ورزش کردن، کار کردن، ریلکس کردن و غیره. مزیت ِتولید پادکست این است که برخلاف متن یا ویدئو به توجه و تمرکز کامل مخاطب (100 درصد) نیازی ندارد. زیرا شما می توانید از طریق قوه‌ی شنوایی روی مخاطب اثر بگذارید. 

شروع تولید پادکست

شروع تولید پادکست آسان و بی دردسر است

یکی از مزیت های تولید پادکست این است که برای شروع تولید ِآن نیازی به ولخرجی زیاد نیست و حتی لزومی ندارد که برای خرید تجهیزات لازم برای ساخت پادکست هزینه ی زیادی بپردازید. 
در مطلب مربوط به شروع تولید پادکست توضیح دادیم که شما صرفا به چند مورد از تجهیزات ساده مثل میکروفون نیاز دارید. برای تولید پادکست به یک استودیوی حرفه ای و کامل نیازی نیست! همه چیز در ساده‌ترین و بهترین حالت می تواند پیش برود. شما می توانید بعداً که به مرحله‌ی کسب درآمد از طریق تولید پادکست رسیدید، برای ارتقا و آپدیت کردن تجهیزات و فضای ضبط پادکست تان اقدام کنید. اما برای شروع ضرورتی ندارد که در یک مکان خاص و با تجهیزات فوق حرفه ای کارتان را شروع کنید. حتی با یک موبایل هوشمندِ امروزی هم می توان برای شروع تولید پادکست اقدام کرد.

تولید پادکست ویدئویی

یکی از مزیت های تولید پادکست این است که هم می توانید به صورت صوتی آن را روی سرویس های میزبانی پادکست منتشر کنید، هم اینکه می توانید برای آن ویدئو کست بسازید و روی پلتفرم های ویدئو محور منتشر کنید؛ مثل یوتیوب. با این روش، این مخاطبان شما هستند که تصمیم می گیرند پادکست شما را از چه طریقی مشاهده کرده یا گوش دهند. زمانی که شما به صورت چندجانبه اقدام به تولید پادکست می کنید، این امکان را در اختیار مخاطبان تان قرار می دهید تا از هر راه ارتباطی با شما و محتوایی که تولید می کنید تعامل داشته باشند.

ضبط پادکست

افزایش تعداد مخاطبان با پادکست

مانند هر محتوای دیگری، یکی از مزیت های تولید پادکست این است که به واسطه‌ی آن می توانید Community مخاطبان ِخود را گسترش دهید. با افزایش تعداد مخاطبان به کمک پادکست، می توانید فروش خود را افزایش دهید یا میزان آگاهی از برند یا کسب و کارتان را افزایش دهید (Brand awareness). تا زمانی که شما در روال تولید پادکست تان ثابت قدم و منسجم باشید، مخاطبان علاقه ی بیشتری پیدا می کنند تا به پادکست شما گوش دهند. 
همین امر باعث می شود تا این مخاطبانِ پادکست شما باشند که از طریق تبلیغات دهان به دهان، محتوای صوتی شما را برای دیگران تبلیغ کرده و به آنها توصیه کنند دست کم به یکی از اپیزود های پادکست تان گوش دهند. به این شیوه، شما دایره‌ی مخاطبان تان را گسترده‌تر خواهید کرد و می توانید روی یک موج آرام و دارای ثبات پیش بروید. این روالی است که هر کسب و کاری دوست دارد آن را به سرعت طی کند. اما ما به شما توصیه می کنیم عجله نکنید و اجازه دهید برتر بودنِ محتوای صوتی شما در بستر زمان و به واسطه‌ی دریافت بازخورد از مخاطبان مشخص شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *