ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي را در پنج گام بیاموزید!

ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي را در پنج گام بیاموزید!

برای ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي باید یک ساختار چهار بخشی را رعایت کرد. این ساختار شامل تیتر، برند، متن ارزش پیشنهادی و دکمه اقدام به عمل است.

ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي ؟ کدام؟ هدف شما هر کدام که باشد، اصول بنیادینی برای این کار وضع شده است. پیروی از این اصول، ما را از یک مبتدی به طراح بنری کارآمد تبدیل می کند. آرمانی که یک طراح در آفرینش و چیدمان بنر خود دنبال می کند، چیست؟ دزدیدن نگاه و توجه کاربران فضای مجازی و تبدیل آنها به مشتری بالقوه! جذابیت خلاقانه ای که در طراحی بنر تبلیغاتی به کار می رود، چنین هدفی را دنبال می کند. جذابیت همان دام شیرینی است که کاربر را به درنگ کردن وا می دارد. شما تنها در همین درنگ های کوتاه وقت دارید که کاربر را از یک وب گرد کنجکاو به یک مشتری بالقوه تبدیل کنید. در این آموزش بنر تبلیغاتی آنلاین می کوشیم شما را با این شیوه های موثر و کارآمد طراحی بنر آشنا کنیم. با ما بمانید.

مقدمه

 

هنر و تکنیک ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي

 

ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي ترکیبی از هنر و تکنیک است. بخش هنری آن به خلاقیت های بصری و ابداعی شما بر می گردد اما بخش تکنیکی آن، پرورش مهارت های کار با نرم افزار را طلب می کند. مجموعا کسی که بخواهد یک طراح بنر موفق باشد باید خلاقیت اش را از راه نرم افزار های گرافیکی، ورزیده سازد.

اصول طراحی بنر ثابت و متحرک تبلیغاتی مشترکند. گر چه بنرها نمودهای بی حد و مرزی دارند اما می توان آنها را تا حد یک ساختار گرافیکی چهار بخشی ساده نمود. در واقع این ساده سازی به معنای آسان سازی طراحی بنر ثابت یا متحرک نیست؛ بلکه هدف از آن، ترسیم شمایی از چارچوب عام یک بنر کلاسیک است که در عین حال بهترین بنر تبلیغاتی هم باشد. به طور کلی ساخت یک بنر تبلیغاتی در هر دو شکل ثابت و متحرک آن را می شود در چهار بخش زیر خلاصه نمود:

  • تیتر
  • لوگو
  • نوشتار ارزش پیشنهاد شده
  • دکمه کنش یا اقدام به عمل

برای درک بهترِ گرافیک بنر تبلیغاتی، تک تک آنها را با هم بررسی می کنیم.

 

ارزش پیشنهادی

تیتر: پیشاهنگِ ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي

 

در ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي ، تیتر مانند پیشاهنگ گروه عمل می کند و زودتر از همه به چشم می آید. تیتر، دربانی است که در را به روی کاربران فضای مجازی باز می کند و نخستین تاثیر را بر آنها می گذارد. در نتیجه نخستین قضاوت کاربر با دیدن آن شکل می گیرد. به همین دلیل هم باید دارای پیامی نیرومند و روشن باشد. در آموزش ساخت بنر تبلیغاتی گفته می شود که تیتر همچون یک ضربه عمل کند و کاربر را به سوی تصمیم قطعی خرید پیش ببرد. شفافیت آن، در دیده شدن بقیه متن بنر تاثیر می گذارد. بهترین تیترها، برانگیزنده اند. نوعی متن تشویق کننده که مقاومت کاربر را می شکنند. هدف تبلیغات هم چیزی جز شکستن مقاومت کاربر و نرم ساختن سرسختی وی نیست. در نوشتن تیتر، روانشناسی فروش، یک منبع الهام بخش است. اگر یک تیتر، با کاربر همچون یک شخص گفتگو کند، تاثیر آن قاطع تر است.

 وقتی متنی عمومی باشد، کاربر با آن شخصا درگیر نمی شود. پس سعی کنید تیتر شما کاربر را به شخصه مخاطب قرار دهد.

چگونه بنر تبلیغاتی بسازیم

لوگو، شناسه جادویی ما در ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي

 

در ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي ، لوگو مانند شناسنامه است. کالاها با آن شناخته می شوند و هدف اصلی تبلیغ نیز این است که کالا را به برند زنجیر کند. یکی از هدف هایی که بنر تعقیب می کند، افزایش آگاهی عمومی کاربران از برند است. می دانیم که همه کاربران اینترنت، بر تبلیغ ارائه شده، کلیک نمی کنند؛ اما به بنر نگاهی می اندازند. این نگاه برای یک طراح ارزش روانشناختی و تبلیغاتی زیادی دارد. نگاه، دروازه ذهن است. وقتی برند در ترکیب بندی کادر بنر، به خوبی جاسازی شده باشد، قطعا در کادر ذهن کاربر نیز به خوبی جاسازی خواهد شد. یک بنر خوب، این نگاه را می قاپد و برند را همچون دانه گیاهی در آن می کارد. این دانه در خاک ناخودآگاه ریشه می زند و بعدها به شکل یک خرید، میوه خود را به برند پیشکش می کند. پس این نگاه های گذرا و مکث های کوتاه را دست کم نگیرید.

 

تیتر در طراحی بنر

ارزش پیشنهادی و متنِ برانگیزنده!

 

ارزش پیشنهادی به ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي، هویتی کاملا اقتصادی می بخشد. در واقع با این بخش است که بنر شما، دقیقا یک تبلیغ تجاری می شود. ارزش پیشنهادی، باید پیشنهادی باشد که نتوان آن را رد کرد: وسوسه کننده، چرب و فوق العاده! اگر بنر تبلیغاتی حلقه دام باشد، ارزش پیشنهادی، دانه ای است که درون آن می گذارید! اتفاقا کاربران شبیه پرندگانی اند که از آسمان اینترنت بر زمین بنر شما می نشینند! هیچ پرنده ای برای مدت زیادی بر زمین نمی ماند. مرتب از اینجا به آنجا می پرد و یک جا بند نمی شود. این دانه های پیشنهادی شما است که آنها را پایبند می کند! پس هر چه پیشنهاد سخاوتمندانه باشد، پرندگان بیشتری نصیب تان می شوند. بدون ارزش پیشنهادی، بنر شما بی هدف است و مخاطب نیز سردرگم می ماند. طبق قوانین تبلیغات بنری، یک کاربر باید بداند که در ازای کلیک کردن، چه پاداشی به دست می آورد.

ارزش پیشنهادی اگر با یک متن ترغیب کننده همراه باشد، لذت پاداش را چند برابر می کند و ترافیک بازدید را بالا می برد. عبارت هایی مانند:

  • کلیکی که جادو می کند: 50% تخفیف!
  • یک فروش استثنایی!
  • یک خرید، یک پاداش!
  • فروش ویژه بهاره!

تاثیری فوری دارند.

 

چگونه در ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي اقدام به عمل کنیم؟!

 

دکمه کنش یا اقدام به عمل یا همان کال تو اکشن، هدف ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي است. همه اجزاء قبلی برای هدایت مخاطب به این دکمه است. ارزش پیشنهادی در واقع وسوسه ای برای کلیک بر این دکمه است. بدون جای گذاری دکمه CTA، شما همه زحمات خود را بر باد خواهید داد. این دکمه، در حقیقت درخواست شما از کاربر است. اما توقع نداشته باشید که صرف بودن آن، کاربر را به کلیک کردن ترغیب می کند. شما باید در او حالت روانی اضطرار پدید آورید.

جملات امری در ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي ، معجزه می کنند. معمولا انسان ها در برابر فرمان، مقاومت اولیه ای از خود نشان نمی دهند. به خصوص وقتی که تبلیغ با روانشناسی پنهان خود، مقاومت های ذهنی را قبلا شکسته باشد. در ثانی کاربری که به دنبال کالا یا خدمات معینی می گردد، پیشاپیش مقاومت خود را به حالت تعلیق درآورده است. پس متنی را برای این دکمه طراحی کنید که حالتی امری داشته باشد و در ذهن مخاطب وضعیتی اضطراری ایجاد کند. جملاتی مانند:

  • از دست ندهید!
  • کلیک فوری!
  • کلیک کنید!

و متن هایی از این قبیل تاثیری قاطع می گذارند.

شما استخدام می شوید!

شما استخدام می شوید!

 

قطعا خیلی از دوستانی که مقاله ساخت بنر ثابت و متحرك تبليغاتي را دنبال کرده اند، طراح و گرافیستند یا دست کم در حال تبدیل شدن به طراح و گرافیستند. به این دسته از دوستان که یادگیری طراحی بنر تبلیغاتی را دنبال می کنند باید یک مژده بدهیم. این دوستان شانس استخدام به عنوان طراح بنر تبلیغاتی را دارند. برای رسمیت بخشی به این کار باید به قسمت استخدام غیر حضوری وب سایت رفته و فرم استخدام را پر نمایند. وب سایت اتک همه این دوستان را با عنوان طراح بنر تبلیغاتی به معتبرترین شرکت های این حوزه معرفی خواهد نمود. این فرصت شامل استخدام طراح بنر دورکاری هم می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *