نحوه ساخت بنر تبلیغاتی: چگونه کاربران اینترنت را به خریداران بالقوه تبدیل کنیم؟
نحوه ساخت بنر تبلیغاتی بر پایه چند اصل مهم بنیانگذاری شده است. این چند اصل به شما آموزش می دهند که چگونه با یک بنر، به فروش بیشتر برسید.
نحوه ساخت بنر تبلیغاتی را با این جمله شروع می کنیم که ارزش مکان ها در عصر اینترنت تغییر کرده است! منظور از این حرف چیست؟ در جهان پیش از اینترنت، مکان های عمومی در جهان عینی بیرون، فضای طبیعی تبلیغات به شمار می رفتند. در واقع این فضاهای عینی و بیرونی ارزش تبلیغاتی تردید ناپذیری داشتند. اما با پیدایش اینترنت و ظهور دیجیتال مارکتینگ، از ارزش تبلیغاتی فضاهای عینی بیرون کاسته شد و این ارزش به جهان مجازی اینترنت کوچ کرد. امروز همه چشم به نمایشگرها دوخته ایم. دیگر بنری که در این مکان های مجازی نصب شود بیشتر از بنرهای حجیم جهان بیرونی جواب می دهد. طراحی بنر تبلیغاتی به معنای پذیرش ارزش های نوین دهکده جهانی دیجیتال است.
مقدمه
- آیا یادگیری نحوه ساخت بنر تبلیغاتی، نرخ تبدیل را افزایش می دهد؟
- سایزها را فراموش نکنید: اصل نخست در نحوه ساخت بنر تبلیغاتی!
- اصل دوم نحوه ساخت بنر تبلیغاتی: شما چه کسی هستید؟
- لوگو و باید ها و نبایدهای آن در نحوه ساخت بنر تبلیغاتی!
- پیغام و ارزش آن در نحوه ساخت بنر تبلیغاتی
- دکمه فراخوان عمل: یک پرش سودآور!
- مزیت های خواندن! شانس استخدام خود را بیشتر کنید!
آیا ساخت بنر تبلیغاتی، نرخ تبدیل را افزایش می دهد؟
نحوه ساخت بنر تبلیغاتی بسته به رسانۀ هدف شما و نوع ابزارهای به کار رفته متفاوت است. با این حال اصول ساخت بنر تبلیغاتی تقریبا در همه جا یکسان است. فرقی نمی کند که آموزش ساخت بنر تبلیغاتی در تلگرام باشد یا در اینستاگرام. ساخت بنر تبلیغاتی با گوشی هم از همین قوانین تبلیغات بنری پیروی می کند. هدف این اصول تقریبا ثابت یک چیز است: افزایش نرخ تبدیل! هر چه مقدار این نرخ بیشتر باشد به این معنا است که شما در مهندسی رفتار کاربر موفق تر بوده اید. هدف تبلیغات نیز همین است. تبلیغات، هنر مدیریت رفتار مصرف کننده است. با این حال خلاقیت طراح بنر های تبلیغاتی بر روی این مدیریت رفتار پرده خوشرنگی از آزادی اراده و اختیار می کشد.
اصول طراحی بنر به ما یاد می دهند که چگونه کاربران را با پاهای خودشان به سوی هدف تجاری معینی سوق دهیم. در بنر تبلیغاتی این هدف تجاری، یک کلیک طلایی است. در بازار پر رقابت فعلی، فروش کالا و خدمات به این کلیک ها بستگی دارد.
سایزها را فراموش نکنید: اصل نخست در نحوه ساخت بنر تبلیغاتی!
همیشه وقتی پای نحوه ساخت بنر تبلیغاتی در میان باشد در همان گام اول می گویند: اندازه ها را فراموش نکنید! سایز بنر بعد از ایده طراحی بنر، اهمیتی محوری دارد. جهان طراحی دیجیتال هم تابوهای خود را دارد. شما باید بدانید که برای چه رسانه ای طراحی می کنید. هر کدام از این رسانه ها سایزهای استاندارد خود را دارند. یک انتخاب بد باعث می شود که بخش هایی از بنر تبلیغاتی شما نمایش داده نشود. معمولا سایزهای استانداردی که برای طراحی بنر ثابت و متحرک پیشنهاد می شوند به دو ساختار افقی و عمودی تقسیم می شوند. رایج ترین سایزهای استاندارد که یک طراح بنر تبلیغاتی باید رعایت کند، به قرار زیرند:
- 300 در 100 پیکسل (افقی)
- 300 در 250 پیکسل (افقی)
- 728 در 90 پیکسل (افقی)
- 970 در 250 پیکسل (افقی)
- 600 در 120 پیکسل (عمودی)
اصل دوم نحوه ساخت بنر تبلیغاتی: شما چه کسی هستید؟
دومین اصل در نحوه ساخت بنر تبلیغاتی، اطلاع رسانی درست و به قاعده است. به چه معنی به این معنی که شما باید به بیننده بنر بگویید که چه کسی هستید؟ چه خدماتی را عرضه می کنید و در نهایت از وی چه توقعی دارید؟ در واقع این سه پرسش باید سه بسته اطلاعاتی مهم بنر شما را تشکیل دهند. برای این کار هم باید بنر شما مانند یک پلکان عمل کند که با هر پله مخاطب را یک گام به هدف نهایی یعنی کلیک طلایی و صفحه فرود هدایت کند. نخست اینکه بنر شما باید حاوی لوگو یا برند شما باشد. وقتی مخاطب از هویت تجاری شما بی خبر بماند به تبلیغی که در بنر آمده بی اعتماد می شود.
دومین وظیفه بنر نمایش تبلیغ شما است. این قطعه از بنر تبلیغاتی، سرشت کار شما را نشان می دهد. به این معنی که به بیننده می گوید که شما چه کالاهایی را تولید یا چه خدماتی را انجام می دهید. سپس نوبت به گام سوم می رسد. در این گام باید به مخاطب بنر بگویید که چه انتظاری از وی دارید.
لوگو و باید ها و نبایدهای آن در نحوه ساخت بنر تبلیغاتی!
اگر بخواهیم به زبان دقیق تری درباره نحوه ساخت بنر تبلیغاتی حرف بزنیم باید سه بخش فوق را به ترتیب: لوگو/برندینگ، پیغام متن و دکمه فراخوان عمل یا Call to action بنامیم. یک بنر تبلیغاتی استاندارد باید شما را معرفی کند. مخاطب باید بداند که شما که هستید. یک بنر بدون لوگو یا برند مثل کسی که می کوشد به شما نزدیک شود اما با چهره ای پوشیده! طبیعی است که اعتماد نمی کنید. برای رسیدن به دکمه فراخوان عمل باید اعتماد مخاطبان را برانگیزید. با این حال لوگو نباید در مرکز قرار گیرد یا چنان بزرگ طراحی شود که دو بخش مهم دیگر یعنی پیغام و دکمه فراخوان عمل (CTA) دیده نشوند. این دو هم به اندازه هویت شما مهم اند. اساسا لوگو یا برند برای این است که مخاطب را نسبت به اصالت پیغام مطمئن سازد تا وی تشویق شده و بر دکمه CTA کلیک کند.
پیغام و ارزش آن در نحوه ساخت بنر تبلیغاتی
پیغام در آموزش نحوه ساخت بنر تبلیغاتی راه رسیدن به دکمه فراخوان عمل را هموار می سازد. درباره کاربران اینترنت گفته می شود که خوانندگانی کم حوصله اند. آنها به متن های بلند و شلوغ عادت ندارند و به همین دلیل هم در پی متن های کوتاه، روشن و ساده اند. پیغام بنر شما باید با کمترین کلمات ممکن، بیشتری معنای ممکن را برساند. فضای بنر شما هم اجازه متن های بلند را نمی دهد. پس متن پیغام را با کم ترین کلمات و به روشن ترین شکل ممکن بیان کنید. البته همه اطلاعات را لو ندهید. نوعی تعلیق سینمایی در اینجا به کارتان خواهد آمد. کاربر را تشنه نگه دارید تا احتمال کلیک کردن وی را بالا ببرید.
دکمه فراخوان عمل: یک پرش سودآور!
هدف آموزش نحوه ساخت بنر تبلیغاتی رسیدن به CTA است. اگر بیننده بنر بر دکمه فراخوان عمل کلیک کند شما در طراحی خود موفق عمل کرده اید. دکمه CTA مخاطب را به صفحه هدف یا همان صفحه فرود می برد. در واقع CTA تخته پرشی است که بیننده را به خریدار بالقوه تبدیل می کند. این دکمه باید حاوی جملات امری و انگیزشی باشد. جملاتی مانند حالا بخر، کلیک کن و مشابه آن در عین کوتاهی، تشویق کننده و امری اند. در ساخت بنر تبلیغاتی توصیه می شود که این دکمه را متحرک بسازید.
مزیت های خواندن! شانس استخدام خود را بیشتر کنید!
مقاله نحوه ساخت بنر تبلیغاتی علاوه بر هدف آموزشی خود یک هدف دیگر را هم دنبال می کند: استخدام شما! حقیقت این است که جهان تجاری امروز روز به روز بیشتر به تبلیغات دیجیتال نیازمند می شود. طبعا این نیاز با خود یک نیاز دیگر می آورد و آن هم نیاز به نیروی انسانی متخصص است. هر چه شما در این زمینه به مهارت های بیشتری برسید شانس استخدام شما هم بیشتر است. وب سایت اتک با توجه به این نیازها تصمیم دارد که طراحان بنر تبلیغاتی را به شرکت های معتبر این میدان معرفی کند. برای رسیدن به این هدف شما باید به ما کمک کنید. به این معنا که به بخش استخدام غیر حضوری وب سایت رفته و فرم استخدام را با مشخصات خود پر کنید. ما به کمک این بانک اطلاعاتی ارزشمند همه طراحان و علاقمندان را به شرکت هایی که در این زمینه فعالند، معرفی خواهیم کرد. این استخدام، طراحی بنر تبلیغاتی در منزل و طراحی بنر غیر حضوری را هم پوشش می دهد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید