استخدام تولید محتوا غیرحضوری چگونه است؟

استخدام تولید محتوا غیرحضوری چگونه است؟

استخدام تولید محتوا غیرحضوری ساعت کاری انعطاف پذیری دارد. در واقع، شما تصمیم می گیرید که چه زمانی از روز می خواهید فعال باشید.

پیشگفتار


در این مقاله سعی داریم در مورد استخدام تولید محتوا غیرحضوری صحبت کنیم با ما همراه باشید. امروزه بسیاری از مردم واژه تولید محتوا را شنیده اند، اما برخی هنوز با تولید محتوا و ارزش بسیار زیاد آن در زندگی و تجارت آشنایی کامل ندارند. البته می توان گفت تعدادی از افراد با این اصطلاح آشنا هستند و در تولید محتوا نیز تا حدودی از آن برای ارائه و تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. 
استخدام تولید محتوا غیرحضوری دنیای بزرگی است. به عنوان مثال، می توانید برای صفحات مختلف Instagram  در خانه محتوا بنویسید یا برای سایت های وبلاگ مختلف محتوا ایجاد کنید. این شغل چه به صورت حضوری و چه حضوری شغلی بسیار مناسب و بعضاً پردرآمد است. البته، برای اینکه بتوانید فرآیند استخدام تولید محتوای آفلاین را راحت‌تر طی کنید، باید مهارت‌هایی داشته باشید. 
وبسایت های زیادی به دنبال استخدام غیرحضوری تولید محتوا با استعداد برای سایت های خود هستند. کسانی که عاشق نوشتن و تدریس و البته به زبان انگلیسی مسلط هستند. به یاد داشته باشید، سایت ها فقط به دنبال استخدام نویسنده محتوا، تولیدکنندگان محتوا یا استخدام سئوکار نیستند. بلکه به دنبال افراد خلاقی هستند که عاشق رشد، یادگیری، عضویت در یک تیم و تاثیرگذاری بر جهان هستند. قبلاً یک کارجو باید شخصاً درخواست می داد و فرم را پر می کرد. اکنون می توانید از طریق سایت های کاریابی بسیاری به فرصت های شغلی در زمینه های مختلف دسترسی داشته باشید. این سایت ها به شما کمک می کنند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

مقدمه

حقوق کارشناس تولید محتوا غیر حضوری
حقوق کارشناس تولید محتوا غیر حضوری

یکی از موضوعات مهم در بحث استخدام تولید محتوا غیرحضوری حقوق است. بیشتر وبسایت ها بیشترین میزان حقوق استخدام تولید محتوا دورکاری در نظر میگیرند تا شاهد افزایش کیفیت محتوای تولیدی باشند که در نهایت رضایت مشتری را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه حقوق و دستمزد حداکثر تعیین و ابلاغ می شود و حق الزحمه متخصصان به موقع و منظم پرداخت می شود. کاری که شما انجام می دهید متفاوت است. عموما درآمد یک کارشناس تولید محتوا در ایران حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان است. 

وظایف کارشناس تولید محتوا غیر حضوری
وظایف کارشناس تولید محتوا غیر حضوری


اهداف اولیه یک استخدام تولید محتوا دورکاری باید هدایت ترافیک هدفمند به سایت یا سایر رسانه های دیجیتالی باشد. تهیه لیست های پستی و کسب درآمد برای دوره های آنلاین، ایجاد تیمی از نویسندگان محتوا و مدیریت هرچه بهتر آنها، ایجاد پست های وبلاگ و انجام ویرایش های لازم پس از انتشار، همگی راه حل های استراتژیک یک متخصص تولید محتوای حرفه ای هستند. 

یک از وظایف کارشناس تولید محتوا غیر حضوری این است که وی  باید یک استراتژی بلند مدت روزانه برای محتوا ایجاد کند. کسانی که به دنبال استخدام تولید محتوا غیرحضوری هستند،  باید بفهمند که چگونه می‌تواند درباره هر برندی که روی آن کار می‌کند داستان بسازد. همچنین باید از روش‌های ممکن برای تولید محتوا استفاده کند، روش‌هایی که مخاطب واقعاً مایل به خواندن آن است.


ویژگی های لازم برای استخدام کارشناس تولید محتوا غیر حضوری


اما ویژگی های مطلوب و متعادل برای استخدام کارشناس تولید محتوا غیر حضوری عبارتند از:

•    آشنایی با بازاریابی محتوا
•    مقدمه ای بر دیجیتال مارکتینگ
•    تسلط در نوشتن تولید محتوا جذاب
•    توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات
•    تسلط به زبان انگلیسی و ترجمه
•    توانایی انجام تحقیقات حرفه ای در اینترنت
•    از اطلاعات عمومی کافی برخوردار باشد
•    تسلط بر سئوی محتوا
در نوشتن مطالب خلاقیت داشته باشید.


مزایای استخدام تولید محتوا غیرحضوری


همانطور که میدانید، فشار بیشتری بر تولیدکنندگان محتوا وجود دارد تا راه حل هایی ایجاد کنند که کاربران را به طور فزاینده ای درگیر کند. اما این تنها انگیزه آنها نیست و این افراد عموما عاشق کارشان هستند و مزایای شغل تولید محتوا غیر حضوری شامل موارد زیر نیز می باشد: 


1-    تقاضای قوی


حتماً تبلیغات دعوت به همکاری تولید محتوا برای وب سایت و استخدام تولید محتوا غیرحضوری را در سراسر اینترنت و شبکه های اجتماعی دیده اید. با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی و فناوری دیجیتال، نیاز به ارائه دهندگان محتوا نیز رو به افزایش است و انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد.


2-    کار از راه دور و پاره وقت


کار تولید محتوا استخدام برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلف زمان کاری محدودی دارند یا نمی توانند حضوری همکاری کنند. زیرا در تولید محتوا نتیجه و خروجی کار مهم است و می توان آن را از راه دور و پاره وقت انجام داد.


3-    امنیت شغلی


در شرایط کنونی مشاغل مختلف به تدریج رونق و کارایی خود را از دست می دهند. کار تولید محتوا به دلیل تازگی و پویایی، پیوسته در حال توسعه و افزایش زیرشاخه های خود است.


4-    سرمایه کوچک


در واقع، تنها با دسترسی به یک سیستم کامپیوتری یا حتی یک تلفن همراه، می توانید به راحتی محتوا تولید کنید. تنها هزینه ای که می پردازید، هزینه دسترسی به اینترنت است.
اگر شخصاً محتوا تولید می کنید یا از کارمندان خود در این زمینه کمک می گیرید، شکی نیست که بخش قابل توجهی از وقت شما یا کارمندانتان به آن اختصاص خواهد یافت.
اما زمانی که تولید محتوا برای سایت خود را به متخصصان این حوزه بسپارید، می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و تمرکز بیشتری روی فعالیت های روزمره کسب و کار خود داشته باشید.

تفاوت تولید محتوا و تبلیغات
تفاوت تولید محتوا و تبلیغات


بهترین پاسخ به تفاوت بین تولید محتوا و تبلیغات این است: تبلیغات هر نوشته ای است که برای اهداف بازاریابی انجام می شود. از سوی دیگر، محتوا نویسی نوع تخصصی تری از نوشتن است که بر یک یا چند هدف بازاریابی محتوا تمرکز دارد. در واقع تبلیغات وسیله ای برای تاثیرگذاری بر مردم و ترغیب آنها به انجام کاری است. معمولاً آنچه در تولید محتوا تبلیغاتی از مخاطب خواسته می شود خرید محصول، استفاده از خدمات، معرفی برند و غیره است. اگرچه تبلیغات مستقیم امروزه دیگر اثربخشی گذشته را ندارند، اما همچنان در جلب توجه مردم بسیار موثر هستند.


ویژگی های یک محتوای خوب


در ادامه می توانید با برخی از ویژگی های محتوای باکیفیت که باید توسط کارشناس تولید محتوا رعایت شود آشنا شوید:

یک کارشناس تولید محتوا باید بتواند اطلاعات مرتبط با موضوع را از منابع مختلف تحقیق و جمع آوری کند. محتوای تولید شده توسط کسانی که در تولید محتوا غیر حضوری  پذیرفته شده اند تولید می شود، باید بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو بهینه سازی شود و بتوان رتبه مناسبی به آن داد. محتوا باید بر اساس اصول نگارشی صحیح نوشته شود و جملات استفاده شده متعادل و معنادار باشد.
با توجه به موضوع مطلب، مطالب بیان شده در آن باید کامل، دقیق، صحیح و مرتبط با موضوع باشد. در واقع محتوا باید اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهد و تنها طول آن در نظر گرفته نشود. به طور کلی، هر محتوایی که به سؤالات کاربر پاسخ می دهد، نگرانی های او را در مورد موضوعی خاص برطرف می کند. محتوا با توجه به نیازهای مخاطب نوشته می شود، جنبه سرگرمی دارد یا به طور کلی به عنوان محتوای ارزشمندی شناخته می شود. ویژگی های یک محتوای خوب دقیقا همین موارد هستند.


چگونه در استخدام تولید محتوا دورکاری موفق باشیم


اینکه بتوانید به چشم خواننده، به مطالب خود نگاه کنید به تنهایی کار ساده ای نیست و رسیدن به این توانایی مدتی طول می کشد، اما زمانی که توانستید، در شغل تولید محتوا غیر حضوری موفق می شوید. در نوشته کمی وقت بگذارید و محتوای خود را ویرایش کنید، بسته به ارزش قسمت های مختلف محتوای خود، برخی از قسمت ها را حذف کنید و در قسمت های دیگر محتوای خود را افزایش دهید. جملات سنگین خود را که کار خواننده را پیچیده می کند به حداقل برسانید تا در نهایت محتوایی در دسترس همه ایجاد کنید!
قبل از نوشتن، یا بهتر است بگوییم، قبل از رفتن به صفحه کلید، ایده های خود را در ذهن خود سازماندهی کنید. مرور و قاب بندی ایده ها در ذهن به شما کمک می کند در هنگام نوشتن آنها اشتباهات کمتری داشته باشید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *