آموزش سئو پایه تا پیشرفته

آموزش سئو پایه تا پیشرفته

در این مقاله آموزش سئو پایه به روش علمی و اصولی مطابق با قوانین و استانداردهای گوگل گفته شده است با ما همراه باشید.

پیشگفتار


آموزش سئو پایه فرآیندی دشوار و زمان بر است. با توجه به دشواری آن وقتی تاثیر آن را بر رشد و شکوفایی کسب و کار خود مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که ارزش آن همه انرژی را داشته است. در این مقاله به شما می گوییم که چرا باید به آموزش سئو توجه کنید.

مقدمه

  • الگوریتم گوگل
  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سرچ کنسول

سئو چیست؟


سئو (seo) که مخفف Search Engine Optimization می باشد که یک فرآیند بهینه سازی مداوم یک وب سایت برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل است. با یادگیری سئو و کسب تجربه در این شغل می توانید به صورت فریلنسر با درآمد بالا مشغول به کار شوید. سئو فقط بهینه سازی وب سایت شما نیست، در واقع بهترین آموزش سئو پایه با سایر موضوعات دیجیتال مارکتینگ هماهنگی دارد.  این هماهنگی ها شامل:
•    بازاریابی محتوا
•    روابط عمومی
•    نام تجاری یا برند
•    بهینه سازی نرخ تبدیل
•    کدنویسی و توسعه وب
•    تولید محتوا سئو شده
•    تجربه کاربری (UX)
•    و غیره

آیا همه سایت ها و کسب و کارها به آموزش سئو نیاز دارند؟

آموزش سئو پایه و اهمیت سئو


زمانی که تصمیم گرفتید وارد عرصه سئو شوید، لحظه ای در یادگیری و آموزش سئو پایه که از اصول اولیه و به زبان ساده است تردید نکنید. اهمیت سئو هر روز در حال افزایش است. تاثیر سئو در دیجیتال مارکتینگ با افزایش سایت های فروشگاهی و غیره را می توان به وضوح احساس کرد.
آموزش سئو از صفر به این دلیل اهمیت دارد که وقتی در هر کاری از صفر شروع می کنید با پیچیدگی های آن آشنا هستید. با این حال با تمام نکات و جزئیات آن آگاه هستید و در صورت بروز مشکل می توانید به سرعت آن را حل کنید. 


آیا همه سایت ها و کسب و کارها به آموزش سئو نیاز دارند؟


افزایش فروش و زیاد شدن مشتریان مهمترین مسئله ای که صاحبان مشاغل همواره به آن توجه زیادی دارند. بهترین آموزش سئو پایه ممکن است مهمترین قدم برای این کار باشد. این مطلب را با یک مثال برای شما عزیزان توضیح می دهیم.
فرض کنید دو فروشگاه یک محصول را می فروشند، به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می کند؟ بدون شک سایتی که در جستجوی گوگل رتبه بالاتری دارد از نظر مشتری اعتبار و ارزش بیشتری دارد. بنابراین با آموزش سئو پایه، علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کار شما نیز افزایش می یابد.  با افزایش اعتبار شما مردم به سایت شما اعتماد بیشتری خواهند داشت.


5 بخش مهم در آموزش سئو


•    الگوریتم گوگل
•    سئو تکنیکال
•    سئو داخلی
•    سئو خارجی
•    سرچ کنسول


1-    الگوریتم گوگل


 وقتی عبارت یا کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید، مرتبط ترین مقالات با توجه به جستجوی شما در نتایج گوگل نمایش داده می شود. گوگل به منظور نشان دادن بهترین و مرتبط ترین نتایج، الگوریتم های مختلفی را طراحی کرده است. با آموزش سئو پایه می توانیم از تکنیک های مختلفی برای جلب توجه الگوریتم های گوگل و ارتقای رتبه و جایگاه خود در گوگل استفاده کنیم. این الگوریتم ها عبارتند از:


•    الگوریتم پاندا(panda) 


پاندا نام الگوریتمی است که گوگل برای جلوگیری از نمایش محتوای بی کیفیت در نتایج جستجو استفاده می کند. علاوه بر این الگوریتم پاندا با بالا بردن سایت هایی که محتوای با کیفیت و جذاب دارند را باعث می شود.

•    الگوریتم کبوتر  (Pigeon) 


این الگوریتم جستجوی شما را با الگوریتم ‌سایت مرتبط مطابقت می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که کدام یک از نظر موقعیت مکانی به شما نزدیک‌تر است.


•    الگوریتم برت (Bert)


گوگل با طراحی الگوریتم برت توانست راحت تر با کاربر ارتباط برقرار کند و بتواند پاسخ های بهتر و معقولی برای جستجوهای کاربر بیابد. به تعریف دیگر از برت می توانیم بگوییم که این الگوریتم می تواند معنای کلی یک کلمه را با بررسی کلمات قبل و بعد از آن بیابد، حروف اضافه جمله را بررسی کرده و قصد کاربر را از کل جمله مشخص کند.

الگوریتم پنگوئن


•    الگوریتم پنگوئن (Penguin) 


این الگوریتم در واقع  برای مقابله با سایت هایی است که قصد ایجاد تغییراتی در نتایج جستجوی Google و رساندن سایت به رتبه های بالاتر دارند. که این تغییرات از طریق روش های اسپم مانند ایجاد لینک های اسپم و پر کردن صفحه با کلمات کلیدی است.

•    الگوریتم مرغ مگس خوار(Hummingbird) 


الگوریتم مرغ مگس خوار کلمات را با دقت و سرعت بالایی بررسی می کند و مترادف آنها را تا حد زیادی تشخیص می دهد. در حالی که نزدیک ترین نتایج را نشان می دهد، صفحاتی را که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده می کنند و محتوای مناسبی ندارند جریمه می کند.


  • •    الگوریتم گورخر (Zebra)


این الگوریتم برای حذف فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و جعلی از نتایج گوگل آمده است.


2-    سئو تکنیکال


سئوی تکنیکال عمدتاً بر روی مسائل فنی وب سایت تمرکز می کند تا موتور جستجوی گوگل بتواند وب سایت ما را بهتر درک کند. همچنین پس از اینکه سایت را در اختیار کاربر قرار دادیم رضایت کاربران را جلب کند. سئو تکنیکال به مراحلی بستگی دارد که اگر به درستی آنها را دنبال کنیم قطعا می توانیم رتبه سایت را بهبود بخشیم و در نتیجه فروش سایت را افزایش دهیم. که این مراحل شامل:
•    افزایش سرعت سایت
•    بهینه سازی Robots.txt
•    ساخت Sitemap
•    واکنشگرا بودن سایت
•    استفاده از structured data یا داده‌های ساختار یافته است

3-    سئو داخلی (On page) 


مورد مهمی که در آموزش سئو باید توجه شود سئوی داخلی یعنی کار و بهینه سازی تمامی اصول، ابزارها و تکنیک های سایت مورد نظر اعم از کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی، آدرس URL، افزایش سرعت سایت، تولید محتوا و بسیاری موارد از این دست به منظور بهبود شرایط استفاده از سایت، برای کاربر کاربردی تر است. موارد کلی که در سئو داخلی باید رعایت شود شامل:
•    کاهش حجم تصویر و آپلود تصاویر جذاب و منحصر به فرد، سئوی عکس و تگ alt
•    تولید محتوا سئو شده
•    استفاده از کلمات کلیدی و تکرار کلمات کلیدی در هر صفحه
•    رعایت کپی رایتینگ و تولید محتوا یونیک 
•    حذف مطالب تکراری از سایت
•    متا تگ های مفید در سئو (تگ عنوان، تگ توضیحات)
•    رعایت هدینگ های H1-H6 
•    نحوه ایجاد url
•    دامنه و هاست
•    لینک سازی داخلی بین صفحات

 

سئو داخلی (On page)

4-    سئو خارجی (off page) 


سئوی خارجی جز دیگر موارد مهم آموزش سئو پایه است. سئو خارجی به معنای کار و تمرکز بر روی محتوا و وضعیت سایت مورد نظر از دیدگاه دیگران است. برای سئو خارجی باید به نکات مختلفی توجه کرد که در زیر می توانید مهمترین آنها را مشاهده کنید.
•    تولید محتوا سئو شده که باید تا حد امکان از نظر کیفیت و سئو خوب و استاندارد باشد تا کاربران و خزنده های گوگل جذب لینک های این گونه مطالب شوند.
•    انتشار مقالات استاندارد و با کیفیت بالا در سایت های خبری معروف. به این روش گزارش تبلیغاتی می گویند.
•    تولید محتوا متنی باید کاملا منحصر به فرد باشد و هنگام نوشتن آن ها خلاق باشید تا کاربر جذب آن ها شود.
•    استفاده صحیح و مستدل از شبکه های اجتماعی
•    لینک بیلدینگ
•    لینک های داخلی و خارجی
•    لینک های نوفالو و فالو شده 
•    شبکه های اجتماعی
•    نرخ تبدیل را بشناسید و آن را افزایش دهید
•    CTR و افزایش نرخ آن
•    نقشه سایت
•    نرخ پرش


5-    سرچ کنسول


سرچ کنسول از موارد دیگری است که در آموزش سئو پایه بسیار مورد توجه است. سرچ کنسول مهمترین ابزاری است که یک سئوکار می تواند برای تجزیه و تحلیل بهتر سایت ها از آن استفاده کند. بنابراین می توان آن را مهمتر از نان شب برای سئو دانست. از جمله مهم ترین کارهایی که می توان از طریق سرچ کنسول گوگل انجام داد شامل:
•    رتبه فعلی سایت را بدانید
•    آمار دقیق و کاربردی از شرایط سایت
•    نمایش کلماتی که کاربران با آن وارد سایت شما شده اند.
•    و غیره

سرچ کنسول
آیا با بهینه سازی سایت می توان به رتبه 1 گوگل رسید؟


جواب بله است، با کار بر روی سئوی سایت خود می توانید به رتبه اول گوگل برسید. همه چیز به عملکرد شما و رقبایتان بستگی دارد.  با کنترل عناصر موثر برای بهبود سئو، پیگیری موضوعات مهم آموزش سئو پایه، به روز رسانی محتوا، تبادل لینک های ارگانیک و استفاده از ابزارهایی برای آنالیز سئو سایت خود، سعی کنید به رتبه اول گوگل برسید. به یاد داشته باشید که وقتی به جایگاه برتر گوگل رسیدید، به این معنی نیست که همیشه در صدر خواهید ماند. شما باید سئو را به عنوان یک پروژه مداوم و طولانی مدت در نظر بگیرید و با الگوریتم ها و روش های جدید برای محاسبه موقعیت سایت آشنا شوید. بهتر است همیشه سئو را ادامه دهید تا هرگز جایگاه خود را در گوگل از دست ندهید.
نکته: اگر به دیده شدن و قرار گرفتن در صفحه اول و ترافیک ارگانیک نیاز دارید، باید متعهد به ایجاد و بهینه سازی مداوم محتوا باشید.  افراد علاقمند به تولید محتوا می توانند بعد از یادگیری سئو با به بخش استخدام غیرحضوری وب سایت اتک مراجعه کنند. متقاضیات با تکمیل فرم استخدام، به عنوان نویسنده به شرکت معتبر معرفی خواهند شد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *