نحوه بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

نحوه بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

در رابطه با چگونگی بیزینسی کردن پیج اینستاگرام صحبت شد. در ادامه امکاناتی که با این کار در اختیار افراد قرار می گیرد گفته شد.


اولین قدم برای به دست آوردن درآمد از اینستاگرام این است که یک اکانت در آن درست کنید. اما این اکانت باید بیزینسی باشد. با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام خود، از مزایای زیادی می توانید استفاده کنید. پس اگر می خواهید فعالیت خود را به صورت حرفه ای در این شبکه محبوب ادامه دهید، با ما باشید تا به شما آموزش دهیم که چطور می توانید اکانت خود را بیزینسی کنید. 

مقدمه


اگر می خواهید سلیقه و رفتار مخاطبین و دنبال کننده های خود را بشناسید، باید از امکاناتی که در این شبکه اجتماعی وجود دارد استفاده کنید. با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام خود، می توانید آمار پیج خودتان را بررسی و متوجه شوید کدام یک از محتوا هایی که تولید کرده اید مورد توجه بیشتر مخاطبینتان بوده است. شما می توانید با بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام خود، میزان تعامل افراد، چه شما را دنبال کنند و چه دنبال نکنند، با پست های خود ببینید. 
برای داشتن اکانت بیزینسی در اینستاگرامی باید مراحلی را طی کنید. از اولین چیز هایی که باید در این فرایند داشته باشید، یک صفحه Facebook است. در این مقاله به شما نحوه بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام را گفته و در ادامه مهم ترین ویژگی هایی که یک صفحه بیزینسی دارد را بر می شماریم.
برای اینکه بتوانید از راهنمایی های گفته شده به صورت درست بهره مند شوید باید آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را بر روی گوشی خود نصب کنید.

نمودار های اینستاگرام
آموزش بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام


برای بیزینسی کردن اکانت تلگرام باید مراحل و گام هایی را طی کنید.


گام اول


ابتدا وارد اکانتی که می خواهید آن را بیزینسی کنید شوید.


گام دوم


برای بیزینسی کردن پیج خود، به قسمت پروفایل اکانت خود بروید. بر روی سه خط افقی که در بالا سمت راست یا چپ صفحه(بسته به اینکه زبان گوشی شما فارسی باشد یا انگلیسی) وجود دارد. منویی برای شما باز می شود. روی گزینه setting کلیک کنید. این گزینه در پایین سمت راست یا چپ قرار دارد. به این ترتیب وارد تنظیمات اینستاگرام شده اید.


گام سوم


بعد از وارد شدن به قسمت تنظیمات به دنبال گزینه account بگردید. بعد از پیدا کردن این گزینه وارد این قسمت شوید. گزینه های متعددی را در این قسمت می توانید ببینید. مانند مشخص کردن دوستان نزدیک تان یا زبان انتخابی برنامه! به انتهای این صفحه بروید و روی گزینه switch to professional account  تب کنید. 


گام چهارم


در این مرحله صفحه ای مشاهده می کنید که باید نوع اکانت بیزینسی خود را انتخاب کنید. اگر حوزه فعالیت شما هنر، اینفلوئنسری یا فعالیت هایی مربوط به برند شخصی خودتان می شود گزینه creators  را انتخاب کنید. 
اگر مجموعه خود را دارید یا در حال حاضر برای شرکتی کار می کنید، گزینه business را انتخاب کنید. در ادمه آموزش ها فرض بر این است که ما این گزینه را انتخاب کرده ایم.


گام پنجم


بعد از انتخاب گزینه بیزینس صفحه را می بینید که چند اسلاید به صورت مختصر و ساده، ویژگی ها و امتیازات پیج بیزینسی را گفته است. بر روی continue در پایین صفحه کلیک کنید.
حال نوبت آن می رسد که دسته بندی و در واقع موضوع اصلی پیج تان را مشخص کنید. گزینه های زیادی را ممکن است در این صفحه ببینید که همه حیطه های کسب و کار را شامل می شود. متناسب با حوزه فعالیت تان یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. فرض کنید در این قسمت ما گزینه Art  را انتخاب و روی next کلیک می کنیم. 


گام ششم


بعد از اینکه نوع بیزینس خود را انتخاب کردید، به مرحله ای می رسید که باید اطلاعات تماس خود را بررسی و در صورت نیاز آن را اصلاح کنید. اطلاعاتی که در این قسمت وارد می شود، اطلاعات اصلی است که افراد از طریق آن با شما ارتباط برقرار می کنند. این اطلاعات شامل ایمیل، شماره تماس و آدرس محل  کارتان است که به صورت عمومی به نمایش گذاشته می شود. پس اگر نمی خواهید از اطلاعات شخصی خودتان استفاده کنید، آن ها را وارد نکنید.
 پس از بازبینی اطلاعات، روی دکمه next  تب کنید تا به مرحله بعدی بروید.

بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام
گام آخر بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام


حالا نوبت آن رسیده که پیج خود را با یک پیج فیسبوک لینک کنید. ممکن است بدانید که اینستاگرام به مجموعه فیسبوک تعلق دارد. این شرکت با این کار سعی در افزایش تعداد مخاطبین و کاربران خود دارد. برای انجام این کار وی پی ان خود را روشن کنید.
برای اتصال به صفحه فیسبوک، روی گزینه choose page تب کنید. در این صورت اگر وی پی ان شما متصل باشد به سایت فیسبوک وارد می شوید. در این قسمت سوالاتی از شما در رابطه با اتصال پیج اینستاگرام و فیسبوکتان می شود. در ابتدا برای بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام، اتصال به فیسبوک ضروری بود. اما در حال حاضر اجباری در آن وجود ندارد.
پس اگر در فیسبوک صفحه ای ندارید، روی گزینه Don’t connect to facebook now تب کنید. نگران نباشد. اینستاگرام بعد از این بار ها به شما یادآوری می کند که لازم است پیج خود را با پیجی در فیسبوک لینک کنید. 
تا اینجا شما به هدف خود رسیده اید و یک پیج بیزینسی دارید. آموزش بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام در اینجا به پایان رسید. برای دیدن یک پیج بیزینسی می توانید به پیج مدرسه تولید محتوای اتک سری بزنید. در ادامه به امکاناتی که با بیزینسی کردن پیج تان در اختیارتان قرار می گیرد می پردازیم.

اکانت بیزینسی اینستاگرام
مزایای پیج بیزینسی اینستاگرام


بعد از بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام، پیج شما قابلیت هایی دارد که تا آن زمان نمی توانستید از آن بهره مند شوید. برای دسترسی به این امکانات، به قسمت پروفایل در برنامه اینستاگرام بروید. با کلیک روی آیکون منو، قسمت جدیدی به نام Insights می بینید. این قسمت اصلی ترین، مهم ترین و در واقع قلب تپنده پیج شماست.
زمانی که وارد قسمت Insights شوید، صفحه ای را می بینید که سه قسمت دارد. Activity, Content, Audience.
بخش Content مربوط به محتوای پیج شماست. در واقع در این بخش مشخصات کامل پست و استوری های شما نشان داده می شود. اطلاعاتی مانند تعداد بازدید ها، تعداد لایک و کامنت، تعداد دفعاتی که محتوا به اشتراک گذاشته شده، تعداد فالوور هایی که از طریق پست ها به شما اضافه شده است، .... توضیح در رابطه با این اطلاعات را در این قسمت به شما آموزش نمی دهیم.
بخش Activity نمودار و ارقامی دارد که می تواند اطلاعاتی درباره میزان بازدیدکنندگان پیج شما ارائه دهد. این اطلاعات در مقایسه با یک هفته گذشته ارائه می شود.
در بخش Audience اطلاعات و نمودار های دقیقی درباره مخاطبین و فالوور های پیج وجود دارد. با این اطلاعات می توانید جنسیت، رده سنی، شهر های که فالوور هایتان سکونت دارند اطلاعاتی به دست آورید. در پایان این صفحه اطلاعاتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا ساعاتی که فالوور هایتان بیشترین فعالیت را دارند، ببینید.
این اطلاعات به شما برای تولید محتوای بهتر و دقیق تر کمک زیادی می کند. علاوه بر این پیج های بیزینسی قابلیت Promote کردن و سفارش تبلیغ به اینستاگرام را نیز دارند. البته این ویژگی در ایران کارایی ندارد.
به یاد داشته باشید بهترین ابزار برای تحلیل آمار و عملکرد Instagram ، بخش insights خود اینستاگرام است. بنابراین برای داشتن فعالیتی موثر و ماندگار در این شبکه، بهتر است اکانت خود را بیزینسی کنید و از امکانات آن بهره مند شوید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *