آموزش تدوین برای ساخت تیزر تبلیغاتی

آموزش تدوین برای ساخت تیزر تبلیغاتی

در دوره آموزش تدوین به طور کلی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی توضیح داده شده اند. برای موفقیت در ساخت تیزر بهتر است تمام اصول و قواعد آن را رعایت نمایید.

آموزش تدوین برای ساخت تیزر تبلیغاتی

آموزش تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی یا مهارت میکس و مونتاژ رایانه ای امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. زیرا این حرفه در حال حاضر به عنوان یکی از پردرآمدترین حرفه ها در سراسر دنیا شناخته شده است. در عصر جدید تمامی افراد برای معرفی محصولات و خدمات خود از محتواهای تصویری استفاده می کنند از این رو آموزش تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی به جایگاه ویژه ای دست یافته اند.
در صورتی که در دوره تدوین ویدیو و ویرایش ویدیو توانایی ساخت تیزر تبلیغاتی را کسب کنید به عنوان تدوینگر حرفه ای به راحتی جذب بازار کار گسترده این حوزه خواهید شد. همچنین شما می توانید به عنوان فریلنسر در سایت های مختلف پروژه با مبالغ بالا را جذب کنید. به طور کلی می توان گفت سینما هنری آمیخته با تکنیک هاست. تکنیک ها در این هنر نقش پررنگی دارند و بدون وجود این تکنیک ها سینما قادر به رشد و شکوفایی تا حد امروز نبود. تکنیک های تدوین ویدیو و ساخت تیزر تبلیغاتی از جمله این تکنیک ها محسوب می شوند.

پیشگفتار

1.    آشنایی با تیزر تبلیغاتی در دوره آموزش تدوین
2.    آشنایی با مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی در دوره آموزش تدوین
3.    مشخص کردن هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی
4.    مشخص نمودن خط سیر داستان
5.    تاکید بر تنظیم لحن تیزر در آموزش تدوین
6.    مشخص کردن زمان تیزر تبلیغاتی
7.    تاکید بر مشخص سازی سبک تیزر تبلیغاتی در آموزش تدوین
8.    نوشتن ایده کلی تیزر تبلیغاتی
9.    اهمیت نگارش فیلم نامه برای تیزر تبلیغاتی در آموزش تدوین
10.    تاکید بر اهمیت استوری برد در آموزش تدوین

آشنایی با تیزر تبلیغاتی در دوره آموزش تدوین

تیزرهای تبلیغاتی در حقیقت یک نوع محتوای ویدیویی هستند که برای تبلیغ کالا و یا خدمات، دوره های آموزشی و تخفیفات در زمان محدود تولید می شوند. به طور کلی می توان گفت تیزرهای تبلیغاتی بر جلب توجه بیننده به یک پیشنهاد مهم در یک کسب و کار تمرکز دارد.
یکی از نکاتی که افراد مبتدی در دوره آموزش تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی به طور معمول از آن غافل هستند، تفاوت ویدیوهای تبلیغاتی و محتواهای آموزشی هستند.
در محتواهای آموزشی نحوه انجام کار و اطلاعات ارزشمند در آن مورد به شما انتقال داده خواهد شد. هدف از ساخت این محتواها دستیابی به تعداد افراد قابل توجه برای تجربه چالش مشخص می باشد. این چالش باید با آموزش به راحتی قابل رفع باشد.
در صورتی که مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی پرهزینه و پردردسر هستند. این تیزرها به شدت تحت تاثیر نام تجاری و پیشنهادات شما قرار می گیرند. این محتواها در حقیقت نمایانگر نحوه کارکرد محصول و یا خدمات خاص می باشد. همچنین در یک تیزر تبلیغاتی توضیح داده می شود که کالا یا خدمات خاص چگونه زندگی مشتریان را آسان می سازند.

دوره آموزش تدوین

آشنایی با مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی در دوره آموزش تدوین

در دوره های آموزش تدوین اصول پایه تدوین آموزش داده می شود و  توضیح داده می شود که برای ساخت تیزر تبلیغاتی شرکت، بودجه و دلیل ساخت تیزر اهمیت چندانی ندارند. جالب است بدانید که از مرحله ایده اولیه تا برش نهایی و تدوین یک تیزر تبلیغاتی یک فرمت اصلی وجود دارد.

  • مشخص کردن هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی

نخستین مرحله ساخت تیزر تبلیغاتی برگشتن یک مرحله قبل از نوشتن فیلم نامه است. شما باید در این مرحله هدف خود از ساخت تیزر تبلیغاتی را مشخص سازید. هزینه بالایی که برای ساخت تیزر تبلیغاتی مورد نیاز است شما را مجبور خواهد ساخت قبل از آغاز کار هدف خود را به صورت کاملا شفاف بیان نمایید. مهمترین دلایل ساخت تیزرهای تبلیغاتی ممکن است شامل معرفی برند، افزایش فروش، معرفی قوانین راهنمایی و رانندگی، افزایش میزان تعامل با مخاطب و آموزش به مشتریان باشند.
در آموزش تدوین به افراد توصیه می شود در صورتی که برای ساخت تیزر تبلیغاتی چندین هدف دارند، برای هر هدف تیزر جداگانه ای بسازند. قرارگیری چندین ایده و هدف در یک تیزر، فیلم نامه پیچیده خواهد شد که این امر سردرگمی مخاطب را به همراه خواهد داشت. پس از مشخص کردن هدف از ساخت تیزر باید به نحوه اجرای آن بیندیشید. امکان دریافت کمک در این مرحله از دیگران نیز برای شما وجود دارد.

  • مشخص نمودن خط سیر داستان

پس از مشخص کردن هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی در آموزش تدوین توضیح داده شده است که باید برای تیزر یک خط سیر مشخص نمایید. هدف یک شرکت تازه تاسیس از ساخت تیزر تبلیغاتی به طور معمول معرفی نام تجاری و جلب توجه مخاطب خواهد بود. در این شرایط تیزر باید در رابطه با ماهیت کلی شرکت و کسب و کار شما توضیح کلی ارائه دهد.

  • تاکید بر تنظیم لحن تیزر در آموزش تدوین

در آموزش تدوین بر مشخص ساختن لحن تیزر تاکید شده است. به طور کلی می توان گفت لحن تیزر باید نگرش عمومی افراد جامعه نسبت به یک پدیده را بیان کند و با اصول هنری تدوین ارتباط دارد. برای مشخص ساختن لحن تیزر این موضوع باید در نظر گرفته شود که فیلم باید چه تاثیری روی مخاطب داشته باشد. در هر حال لحن انتخابی باید به بهترین نحو اجرا شود.

  • مشخص کردن زمان تیزر تبلیغاتی

در آموزش تدوین برای موفقیت د ساخت تیزر تبلیغاتی توصیه شده است که مدت زمان تیزر خود را مشخص نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که محدودیت ایده در قوی شدن آن تاثیر زیادی دارد. از مهمترین عوامل موثر بر میزان زمان تیزر تبلیغاتی می توان به هدف، محل تبلیغات و میزان بودجه اشاره کرد.
نکته دیگر که برای مشخص ساختن مدت زمان تیزر تبلیغاتی باید در نظر گرفته شود مکانی است که قصد استفاده از تیزر خود را در آن دارید. تیزرهای 30 تا 60 ثانیه ای برای نمایش در تلویزیون مناسب هستند در صورتی که برای تیزرهایی که در فضای مجازی نمایش داده می شوند به ساخت فیلم کوتاه نیاز خواهید داشت.
نکته دیگر که در این رابطه باید در نظر گرفته شود بودجه شماست. در صورت محدود بودن بودجه بهتر است تیزر تنها در یک برداشت ضبط شود. چنانچه امکان دسترسی به بودجه بیشتر بود می توان نسخه های مختلف از تیزر با زمان های متفاوت را تولید کرد. در صورت دسترسی به بودجه بیشتر اختیارات بیشتری برای تغییر زمان ادیت، نوع روایت و زوایای متفاوت تمرکز خواهید داشت. هنگام مشخص کردن مدت زمان تیزر باید در رابطه با نحوه نمایش ظاهری ویدیوی خود نیز باید تصمیم گیری کنید.

آموزش تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی

تاکید بر مشخص سازی سبک تیزر تبلیغاتی در آموزش تدوین

برای ساخت تیزر تبلیغاتی در آموزش تدوین توصیه می شود ابتدا هدف، جهت، لحن و مدت زمان تیزر را مشخص نمایید و سپس شیوه نمایش آن را انتخاب نمایید.
روش های مختلف نمایش تیزر تبلیغاتی شامل موارد زیر هستند:

  • فیلم متحرک
  • افراد واقعی
  • ویدیوی آماده
  • جلوه ویژه
  • اسکرین کست
  • وایت برد
  • تلفن/ تبلت/ برنامه

نوشتن ایده کلی تیزر تبلیغاتی

با فرض در اختیار داشتن ایده آزاد برای تیزر، می توانید جزئیات آن را در نظر بگیرید. برای این کار در آموزش تدوین توصیه می شود از بخش های کلی تر آغاز کرده و سپس وارد جزئیات شوید. جزئیات داستان در ساخت یک تیزر تبلیغاتی به طور معمول شامل صحنه، شخصیت، صدا، محصول، تجهیزات و صحنه پایانی می باشد.

آموزش تدوین ویدیو

اهمیت نگارش فیلم نامه برای تیزر تبلیغاتی در آموزش تدوین

نویسندگان و کارگردان های خلاق به طور معمول برای نگارش پایان نامه روش منحصر به فرد خود را دارند. البته الگوهای زیادی نیز برای این منظور وجود دارند. همچنین شما باید از وجود موارد اصلی در طرح خود باید اطمینان حاصل کنید. موارد اصلی به طور معمول شامل شماره صحنه و شرح صحنه می باشند.

تاکید بر اهمیت استوری برد در آموزش تدوین

پس از نوشتن فیلم نامه باید با هنرمند، تصویرساز و یا طراح کار کرده تا به تصویر مناسب برای متن خود دست یابید. در آموزش تدوین اغلب توصیه می شود برای این منظور با یک هنرمند تجسمی کار کنید. زیرا یک هنرمند تجسمی است که می تواند فیلم نامه و ایده شما را زنده کند. از خوب به نظر رسیدن تمام موارد موجود در فیلم نامه خود اطمینان کسب کنید. نوع هنرمند برای ساخت استوری برد به نوع رسانه ای که قرار است تیزر در آن نمایش داده شود بستگی دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *