اصول تولید محتوا برای پیج عکاسی

اصول تولید محتوا برای پیج عکاسی

تولید محتوا برای پیج عکاسی اینستاگرام، اصول و قواعدی دارد که بایستی تمام محتواهای بصری مطابق این اصول تولید شوند.

مقدمه


تولید محتوا برای پیج عکاسی شامل محتوای تصویری، ویدیویی و متنی می شود که بایستی با کیفیت بالایی انجام شود. هر چه کیفیت محتوای تهیه شده، بالاتر باشد، قاعدتا محتوا، جذاب تر و گیراتر می شود. زمینه فعالیت پیج عکاسی و آتلیه شامل عکاسی خیابانی، خبری یا فتوژورنالیسم، منظره، حیات وحش، پرتره، نجومی، طبیعت بی جان، تبلیغاتی و صنعتی، مد (عکاسی مدلینگ)، معماری، ماکرو، مفهومی، انتزاعی، فاین آرت و عکاسی کوبیسم می شود. مخاطب بسته به نیازی که دارد، جذب پیج اینستاگرامی می شود. تولید محتوا برای پیج عکاسی اینستاگرام شامل محتواهای بصری و اصول برقراری ارتباط با مخاطبان می شود. در ادامه مقاله، راجب موضوعات زیر صحبت شده است:

فهرست مطالب

  1. اصول مهم برای یک پیج عکاسی
  2. توصیه هایی برای موفقیت در پیج عکاسی
  3. روش های کسب درآمد از پیج عکاسی
  4. نمونه پیج های عکاسی موفق 
  5. کلام پایانی


اصول مهم برای یک پیج عکاسی


در تولید محتوا برای پیج عکاسی، بایستی 8 اصل رعایت شود. اصول مهم برای یک پیج عکاسی شامل برندسازی، ارائه نمونه کارهای با کیفیت، استفاده از تجهیزات عکاسی مناسب، ویرایش عکس ها، استفاده از کپشن مناسب برای هر عکس، انتخاب زمان مناسب انتشار محتوا، استفاده از هشتگ های مناسب و ارتباط با افراد حرفه ای در زمینه عکاسی می شود.
برندسازی: برندسازی یا برندینگ، تلاش ادمین در راه اندازی پیج عکاسی اینستاگرام است. به نحوی که کسب و کار شخص به محبوبیت و معروفیت برسد.
ارائه نمونه کارهای با کیفیت: یکی از راه های تولید محتوا برای پیج عکاسی، ارائه نمونه کارهای با کیفیت عکاسی و آتلیه می باشد. هدف از ارائه نمونه کارها، جذب مشتری است.
استفاده از تجهیزات عکاسی مناسب: قاعدتا فعالیت و تولید محتوا برای عکاسی و آتلیه، نیازمند تجهیزات پیشرفته تری می باشد. به طور مختصر، تجهیزات عکاسی شامل دوربین، سه پایه، لنز و تجهیزات نورپردازی می شود. 
ویرایش عکس ها: ادیت عکس، امری تخصصی می باشد. ویرایش عکس، بسته به نیازی که دارد، صورت می گیرد.
استفاده از کپشن مناسب برای هر عکس: یک پست اینستاگرامی بایستی دارای محتوای متنی، ویدیویی و یا تصویری مناسبی باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند.
انتخاب زمان مناسب انتشار محتوا: بسته به فعالیت ممبرها و اعضای پیج اینستاگرامی، بهترین زمان انتشار تبلیغ و تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام، اوج فعالیت ممبرها است.
استفاده از هشتگ های مناسب: در هر پست اینستاگرامی، امکان استفاده از حداکثر 30 هشتگ مجاز می باشد. هشتگ گذاری به منظور دیده شدن پست و پیج اینستاگرامی، انجام می شود.
ارتباط با افراد حرفه ای در زمینه عکاسی: عکاسی با دوربین حرفه ای، کار ساده ای نیست و نمی توان در این زمینه، به آماتورها اعتماد کرد.

تبلیغ و تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام
توصیه هایی برای موفقیت در پیج عکاسی


تولید محتوا برای پیج عکاسی یکی از گام های موفقیت در راه اندازی پیج عکاسی اینستاگرامی می باشد. در مسیر پیشرفت و موفقیت، موضوعاتی چون برقراری ارتباط با مخاطبان، ارائه اخبار روز عکاسی، به اشتراک گذاری بخش هایی از پشت صحنه، ارائه ایده های متفاوت و پست های نقد و بررسی هم حائز اهمیت می باشند. بخشی از مدیریت پیج عکاسی، تعامل با مخاطبان به شیوه های مختلفی است.
ارتباط با مخاطبان: ارائه ایده جالب تولید محتوا برای پیچ عکاسی، پرسش و پاسخ از فالوورها، برگزاری مسابقه و پخش لایو در اینستاگرام، ارتباط پیج کاری با مخاطبان را افزایش می دهد. ایجاد فضایی خشک برای پیج عکاسی، جذاب نیست. توصیه می شود با مخاطبان کسب و کار خود، صمیمی تر برخورد نمایید.
ارائه اخبار روز عکاسی: بخشی از فرآیند تولید محتوا برای پیج عکاسی، ارائه اخبار روز عکاسی می باشد. قاعدتا برای ارائه اخبار، می بایست به زبان انگلیسی مسلط باشید. از این رو، می توانید اخبار زبان اصلی ترجمه کنید و در پیج کاری خود، منتشر نمایید.
به اشتراک گذاری بخش هایی از پشت صحنه: اتفاقات پشت صحنه، همیشه جذاب است و حس و حال گرم را بین مخاطبان منتشر می کند. به عنوان ایده های محتوایی عکاسی، می توان به پشت صحنه های خنده دار اشاره کرد.
ارائه ایده های متفاوت: استفاده از ژست های قدیمی و تکراری برای عکاسی، منسوخ شده است. بخشی از تولید محتوا برای صفحه عکاسی به ژست های جدید و ایده های نو، بستگی دارد. برای شناخت انواع ایده جالب تولید محتوا برای پیچ عکاسی، بهتر است به رفرنس های خارجی مراجعه کنید.
پست های نقد و بررسی: نقد سازنده، همیشه موجبات پیشرفت و ترقی را فراهم می کند. توجه به نقد مخاطبان، اهمیت بالایی دارد.

تولید محتوا برای صفحه عکاسی اینستاگرام
روش های کسب درآمد از پیج عکاسی


چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درامد کنیم؟ پیش تر اشاره شد که استفاده از دوربین عکاسی بایستی بر عهده آماتور نباشد. یکی از موضوعات تولید محتوا برای پیج عکاسی، آموزش استفاده از دوربین عکاسی حرفه ای است. تنظیمات داخلی دوربین های عکاسی بر کیفیت تصویر خروجی موثر است. دوره های آموزشی عکاسی و تسلط بر دوربین عکاسی، فوق العاده گران قیمت است و بخش عمده ای از درآمد پیج عکاسی و آتلیه از همین مسیر به دست می آید. برگزاری دوره های ویرایش، ادیت و روتوش عکس های دیجیتالی هم جزو روش های کسب درآمد از پیج عکاسی است. پیج های عکاسی و آتلیه ها با فعالیت در فضای اینستاگرام، مشتریانی را برای خود جذب می کنند. 
اصولا مشتریان به دنبال ثبت لحظات خود در آتلیه ها و عکاسی ها هستند و با تبلیغ و تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام، مشتریان جذب پیج می شوند. راه اندازی پیج عکاسی اینستاگرام به نوعی سرمایه گذاری بر روی هنر و حرفه‌ی عکاسی محسوب می شود که زمینه‌ی کسب درآمد را فراهم می کند. یک آتلیه، علاوه بر آن که در دنیای واقعی در حال درآمدزایی می باشد، با راه اندازی پیج عکاسی اینستاگرام در دنیای مجازی هم درآمد کسب می کند. 

اصول تولید محتوا برای پیج عکاسی
نمونه پیج های عکاسی موفق


بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام را می توانید در پیج های عکاسی موفق مشاهده کنید. قاعدتا پیج های عکاسی موفق با تکیه بر اصول تولید محتوا، توانسته اند مخاطبان زیادی را جذب کنند و جزو پیج های موفق و قوی، شناخته شوند. یکی از پیج های عکاسی موفق در جهان مربوط به پل نیکلن می باشد. سبک کاری ایشان، عکاسی از طبیعت و حیات وحش می باشد. یکی دیگر از پیج های موفق در جهان مربوط به لورا زالنگا است که در تولید محتوا برای پیج عکاسی، فوق العاده توانمند و قوی می باشند. به عنوان نمونه پیج های عکاسی موفق، می توان به پیج کاری Humans of NY، مین تی، Tropicophoto، Eva Kosmas Flores، پیتر هورلی، استورمی، روبن وو و دوناتلا نیکولینی اشاره کرد. 
از جمله عکاس های موفق ایرانی که در فضای اینستاگرام در حال تولید محتوا هستند، می توان پیج اینستاگرامی بابک تفرشی، نیوشا توکلیان، افشین اسماعیلی، حمید صادقی، شیرین نشاط، مهدی وثوق نیا، یلدا معیری و تهمینه منزوی نام برد. حیطه فعالیت پیج های عکاسی متفاوت است. گاها موضوع عکاسی، طبیعت بی جان و گاها عکاسی از حیوانات می باشد. توصیه می شود پیج های مختلف را جست و جو نمایید و بخش مورد علاقه خود را دنبال کنید.


کلام آخر


مدرسه تولید محتوای اتک سال هاست در زمینه تولید محتوا برای انواع پیج های اینستاگرام، فعالیت دارد. وب سایت اتک در حوزه تولید محتوا پیج اینستاگرام عکاسی و آتلیه، آموزش هایی ارائه کرده است. با مشاهده دوره های آموزشی وب سایت اتک، اطلاعات جامعی در زمینه تولید محتوا برای پیج عکاسی به دست آورید و کیفیت محتواهای تولید شده خود را بالا ببرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *