آشنایی با نحوه درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن

آشنایی با نحوه درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن

آیا می دانید درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن چگونه است؟ در ادامه این بخش تصمیم داریم شما را با نحوه درست کردن رزومه آشنا کنیم.


پیشگفتار

درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی برای یک نویسنده سئوکار چه اهمیتی دارد؟ چطور می توان رزومه تشکیل داد و چگونه می توان رقابت کرد؟ تشکیل رزومه برای یک نویسنده سئوکار چه مزایایی دارد؟ همانطور که می دانید در زمینه تولید محتوا رقابت بسیار زیادی وجود دارد. با گسترش استفاده مردم از اینترنت و فضای مجازی، رقابت در کسب و کارهای وابسته به اینترنت و دیجیتال مارکتینگ نیز بیشتر شده است. از این رو کسانی می توانند در این رقابت پیروز باشند که برای خودشان رزومه ای تشکیل داده باشند و به اصطلاح همیشه کیفیت کارهایشان را با ارائه رزومه به دیگران ثابت کنند. در این بخش تصمیم داریم نحوه درست کردن رزومه و اینکه چگونه می توان در این زمینه رقابت کرد را برایتان عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست عناوینی که در ادامه مطالعه خواهید کرد، به شرح موارد زیر است:

مقدمه

درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن باید مبنای کار یک نویسنده سئوکار قرار بگیرد. همانطور که می دانید تمامی نویسندگان سئوکار به صورت فریلنسری و دورکاری فعالیت می کنند. از این رو ممکن است سوابق کاری آنها در هیچ پلتفرمی ثبت نشود و به نوعی مکتوب نباشد. پس یک نویسنده باید به فکر تشکیل رزومه برای رقابت با سایر کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند باشد. قطعا هر کارفرمایی قبل از عقد قرارداد با نویسنده، انتظار دارد که رزومه آن نویسنده را بررسی کند. این باعث می شود تا اعتماد کاری شکل بگیرد و فعالیت یک نویسنده در جایگاه ارزشمندی قرار بگیرد. حال برای اینکه با نحوه تشکیل رزومه و موارد مهمی که باید در آن رعایت شود آشنا شوید، ادامه این بخش را دنبال کنید.

درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن چگونه است؟

درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن در دنیای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی از اهمیت بالایی برخوردار است. رزومه شما معرف حرفه و تخصص شماست. بنابراین تشکیل رزومه از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود. آیا می دانید چگونه می توان رزومه تشکیل داد؟ اگر توجه کرده باشید می بینید که بعضی از سایت ها پس از انتشار محتوا، نام نویسنده را نیز ذکر می کنند. در حقیقت این یک نقطه قوت بسیار مهم برای نویسنده به حساب می آید. چرا که بدین ترتیب نمونه کارهای نویسنده در یک سایت معتبر و موفق قابل رویت است. بنابراین سایر کارفرمایان می توانند به راحتی و با کلیک بر روی نام نویسنده به او دسترسی پیدا کنند. 
اما درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن گاهی اوقات به صورتی است که شما خودتان باید آن را تشکیل دهید. در صورتی که نامتان تا به حال در هیچ سایتی درج نشده است، می توانید لینک محتوایی را که نگارش کرده اید، ذخیره کنید. بدین ترتیب می توانید نمونه کارهایتان را به همراه لینک به کارفرمایان و یا سایر افرادی که به دنبال یک نویسنده سئوکار حرفه ای هستند، ارائه دهید. با توجه به اهمیت بالای درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن، شما باید به کیفیت محتوای خود اهمیت زیادی دهید. دقیقا مانند ویترین یک فروشگاه لباس. شما قبل از اینکه وارد فروشگاه شوید، از پشت ویترین نمونه کارها را مشاهده می کنید. در صورتی که این نمونه کارها مطابق با خواسته و سلیقه شما باشد، وارد فروشگاه می شوید تا سایر نمونه کارها را نیز ببنید. 

چطور رزومه تهیه کنیم؟

چگونه رزومه تهیه کنیم؟ 

درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن گاهی اوقات شکل دیگری به خودش می گیرد. اگر هنوز به اندازه کافی و آن طور که باید نام و آوازه تان زبانزد نشده است، می توانید از سایت هایی مانند ایران استخدام و جابینجا و... کمک بگیرید. این وب سایت ها بستر مناسبی برای شما فراهم کرده اند که رزومه خود را در آنها درج کنید. بدین ترتیب می توانید نمونه کارها و روزمه خودتان را به افراد مختلفی ارائه دهید. این باعث می شود تا کارفرمایان و یا وب مسترهایی که به دنبال یک نویسنده سئوکار حرفه ای می گردند، با شما آشنا شوند. بنابراین یکی از راه های تشکیل رزومه و رقابت در زمینه تولید محتوا، درج نمونه کارهایتان در وب سایت ها و پلتفرم های کاریابی است. 

روش ایجاد رزومه قوی و حرفه ای در زمینه تولید محتوا چیست؟

درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن شاید برایتان به یک چالش تبدیل شده باشد. در اینجا باید بدانیم که روش ایجاد رزومه حرفه ای در تولید محتوا چیست؟ اما لازم است تا بدانید محتوایی که به عنوان نمونه کار در رزومه خود قرار می دهید، باید از یک سری ویژگی های به خصوص برخوردار باشد. البته بسیاری از این ویژگی ها مبنای اصلی کار شما هستند. زیرا سئو کردن محتوا ایجاب می کند تا شما بسیاری از اصول محتوا نویسی را رعایت کنید. اما با این حال باید برای درست کردن رزومه حساسیت بالایی داشته باشید و به یک سری نکات مهم توجه کنید. این نکات را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

•    توجه به کیفیت محتوا

یکی از مهمترین مواردی که باید برای درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن رعایت کنید، توجه به کیفیت محتوا است. اگر محتوای تالیفی می نویسید، باید به ساختار جملات، کپی نبودن، ایجاد نقاط هیجان برای مخاطب و... توجه داشته باشید. کیفیت محتوا یکی از مهمترین فاکتورهایی است که تخصص شما در نوشتن محتوا را تعریف می کند. با این حساب باید به این موضوع توجه داشته باشید و جملاتتان را به گونه ای بنویسید تا مخاطب را جذب کند. 

اهمیت داشتن یک رزومه حرفه ای

•    رعایت صد در صد اصول سئو

همانطور که می دانید یکی از مهمترین اهداف تولید محتوا، سئو کردن آن برای موتورهای جستجوگر است. در سئو حتی کوچکترین موارد نیز تاثیر بسیار زیادی بر افزایش بازدید، ترافیک سایت و همچنین جلب رضایت و توجه مخاطبان می گذارد. بنابراین باید به این موضوع اهمیت دهید و تمام اصول سئو را در محتوا نویسی خود رعایت کنید.

•    رعایت علائم نگارشی

رعایت اصول و علائم نگارشی و نیم فاصله موضوع بعدی است که باید در نوشتن محتوا برای رزومه رعایت شود. تصور کنید در یک جاده هیچ تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی وجود ندارد. قطعا در این جاده اشتباهات و تصادفات مکرر رخ خواهد داد. اهمیت علائم نگارشی در محتوای متنی نیز به همین اندازه بالاست. استفاده به جا از علائم نگارشی یکی از نقاط قوت محتوا و رزومه شما به حساب می آید. چرا که به واسطه این علائم نگارشی، مخاطب روان تر و خواناتر محتوای شما را می خواند و به خوبی متوجه منظورتان می شود. 

در درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی، مهمترین نکات رقابتی چیست؟

حالا که با نحوه درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی آن آشنایی شدید، بهتر است به سراغ رقابت بریم. چه چیزی باعث می شود شما از رقبای خود پیشی بگیرید؟ علاوه بر اینکه کیفیت محتوا در رزومه شما تاثیر می گذارد، نوع رفتار و عملکردتان نیز یک عامل بسیار مهم به حساب می آید. در اینجا به موارد مهمی که باید برای رقابت در این زمینه رعایت کنید، اشاره خواهیم کرد.

چه ویژگی هایی شما را از سایر رقبا متمایز می کند؟

•    سرعت تایپ

یکی از مهمترین مواردی که در درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن مطرح می شد، سرعت تایپ است. قطعا سرعت عمل در کنار کیفیت بالا به شما کمک می کند که از سایر رقبای خود پیشی بگیرید. سرعت عمل بالای شما باعث می شود تا بتوانید در طول روز محتواهای بیشتری را ارائه دهید. از این رو اگر به تایپ ده انگشتی مسلط باشید، یک گام از سایرین جلوتر هستید.

•    نوع رفتار با کاربران

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در زمینه رقابت، نوع رفتار و برخورد شما با کاربران است. همیشه سعی کنید در صحبت هایتان، نقاط مثبت و نقاط قوت را برای کاربران شرح دهید. حتی اگر با انتقاد آنها روبرو شدید، صبورانه از آنها بخواهید که با شما تبادل نظر داشته باشند. در این صورت اخلاقتان به یک اخلاق و رفتار حرفه ای تبدیل می شود. فراموش نکنید درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی آن، تنها شامل کیفیت محتوا نمی شود. بلکه نوع برخورد شما نیز یک فاکتور موثر در این زمینه است.

•    تحویل مقالات در بازه زمانی مشخص شده

در کنار سرعت عمل و نحوه برخورد شما با کاربران، تحویل به موقع مقالات یکی دیگر از موارد مهمی است که در درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی آن تاثیر می گذارد. بسیاری از کاربران و کارفرمایانی که تقویم محتوایی دارند، به زمان ارسال مقالات حساسیت بالایی دارند. بنابراین تحویل سریع و به موقع مقالات باعث ایجاد اعتماد کاری می شود.

به کیفیت محتوا توجه کنید

جمع بندی نهایی

درست کردن رزومه و اشاره به مزیت رقابتی بودن آن موضوعی بود که در این بخش به بررسی آن پرداختیم. با توجه به آنچه که در این بخش به آن اشاره کردیم، شما دیگر می توانید یک رزومه حرفه ای برای خودتان تشکیل دهید. لازم است تا بدانید یک رزومه عالی و بدون عیب و نقص قطعا برای شما مزایای زیادی در بر خواهد داشت. حال آنکه یک رزومه ضعیف به همان اندازه موقعیت کاری و شغلی تان را به خطر می اندازد. پس به این موضوع توجه داشته باشید و کاملا حرفه ای رزومه تشکیل دهید و رقابت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *