معرفی برنامه های لوگو ساز

معرفی برنامه های لوگو ساز

در این مطلب به معرفی برنامه های لوگو ساز خواهیم پرداخت که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در مورد این برنامه های کاربردی بدست آورید.

پیشگفتار

برنامه های لوگو ساز چه نوع برنامه ای هستند و به کمک کدام یک از آن ها می توان لوگویی حرفه ای و کاربردی را طراحی کرد ؟ ممکن است این سوال در زمان انجام طراحی لوگو ذهن بسیاری از افراد را درگیر کند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که نرم افزارهای لوگو ساز به گونه ای طراحی شده اند که دارای تعدادی ابزار طراحی لوگو هستند و شما می توانید به کمک انواع ابزار طراحی لوگو به راحتی علامت تجاری مورد نظر خود را طراحی کنید. 

مقدمه


1.    انواع برنامه های لوگو ساز 
2.    نحوه انتخاب بهترین برنامه لوگو ساز 
3.    معرفی بهترین نرم افزارهای لوگو ساز 
4.    نکات طلایی برای انتخاب برنامه های لوگو ساز 
5.    سخن پایانی 

بهترین برنامه های لوگو ساز

انواع برنامه های لوگو ساز 

علامت تجاری یا لوگو از نظر طراحان لوگو قلب تجارت به شمار می رود. اگر شما بتوانید لوگویی جذاب و کاربردی را برای تجارت و کسب و کارتان طراحی نمایید بدون تردید مشتریان از کسب و کارتان برداشت خوبی خواهند داشت. برای طراحی لوگو از برنامه های لوگو ساز کاربردی و حرفه ای استفاده می شود. اغلب افرادی که مدرک رشته طراحی لوگو را اخذ کرده اند با این برنامه ها آشنایی کامل را دارند. 

نحوه انتخاب بهترین برنامه لوگو ساز 

اگر تمایل دارید علامت تجاری را به صورت کاربردی طراحی نمایید باید ترکیبی از اشکال، رنگ ها و حروف باشد. توجه داشته باشید که برای طراحی علامت تجاری حرفه ای شما نیاز به بهترین نرم افزارهای لوگو ساز خواهید داشت. 
بهترین برنامه های لوگو ساز دارای ویژگی های زیر هستند : 
1.    نرم افزار لوگو ساز باید کاربردی باشد تا طراح بتواند لوگوی حرفه ای را بدون داشتن تلاش زیاد طراحی نماید. 
2.    نرم افزار لوگو سازی را انتخاب کنید که کار کردن با آن ساده باشد. بیشتر برنامه های لوگو ساز به گونه ای طراحی شده اند که بر اساس قابلیت کشیدن و رها کردن می توان لوگو را طراحی نمود. 
3.    در زمان انتخاب برنامه لوگو ساز به ویژگی ها و امکاناتی که برنامه دارد توجه داشته باشید. 

معرفی بهترین نرم افزارهای لوگو ساز

در این بخش به معرغفی بهترین و پرکاربردترین برنامه های لوساز می پردازیم. از جمله بهترین و معروفترین برنامه های لوگو ساز که امکان طراحی لوگوی حرفه ای را برای شما فراهم می کند عبارتند از:

1.    برنامه Adobe illustrator: 

برنامه لوگو ساز Adobe illustrator جزو بهترین برنامه های لوگو ساز به شمار می رود. این نرم افزار دارای دو ویژگی مقیاس پذیری و پاسخگویی است. به کمک این برنامه می توانید لوگوهایی حرفه ای را طراحی نمایید. اگر به کمک این نرم افزار علامت تجاری خود را بسازید در زمان زوم کردن تصویر، لوگو کیفیت خود را از دست نمی دهد و شما می توانید یک پیکسل از طرح را در ابعاد بزرگ چاپ نمایید. در این نرم افزار شما به بیش از 16 هزار فونت دسترسی خواهید داشت و پنل تان قابلیت شخصی سازی خواهد داشت.  

2.    نرم افزار لوگو ساز Looka

Looka برای افراد مبتدی انتخابی مناسب و ایده آل است. بعد از طراحی لوگو به کمک این نرم افزار می توانید علامت تجاری را که طراحی کرده اید با پسوند PNG و JPG ذخیره کنید. به کمک این نرم افزار می توانید عناصر دلخواه و رنگی خاص را به برندتان بیفزایید. بعد از طراحی لوگو می توانید ظاهر لوگو را بروزرسانی نمایید. 

نرم افزار لوگو ساز Looka

3.    برنامه Canva

نرم افزار لوگو ساز Canva جزو بهترین نرم افزارها به شمار می رود. این نرم افزار به صورت آنلاین طراحی شده است. به کمک این برنامه لوگو ساز آنلاین می توانید در چند مرحله کوتاه و در عرض چند دقیقه لوگوی مورد نظرتان را طراحی کنید. بعد از طراحی لوگو نیز می توان آن را به راحتی شخصی سازی کرد. 
به کمک این برنامه می توانید انواع کارت ویزیت، بروشور و ... را نیز به راحتی طراحی نمایید. شایان ذکر است که استفاده از امکانات حرفه ای این نرم افزار آنلاین به صورت رایگان امکان پذیر نیست و شما باید برای استفاده از امکانات ویژه اشتراک بخرید.
این نوع نرم افزار لوگو ساز همچنین به گونه ای طراحی شده است که دارای 50 هزار قالب آماده می باشد. در نتیجه در زمان انجام طراحی لوگو دست طراحان لوگو باز می باشد. 

برنامه Canva

4.    برنامه لوگو ساز Corel draw

Corel draw جزو برنامه های لوگو ساز مناسب برای افراد مبتدی و حرفه ای است. این نوع نرم افزار دارای ابزارهای زیادی است و شما می توانید به کمک این ابزارها به راحتی علامت تجاری مورد نظرتان را طراحی کنید. 
نرم افزار لوگو ساز Corel draw دارای دقت و انعطاف پذیری زیادی در زمان طراحی لوگو است. به همین دلیل این نرم افزار توجه اغلب طراحان لوگو را به سمت خود جلب کرده است. به کمک این نوع نرم افزار می توانید از بیت مپ ها استفاده نمایید. نرم افزار لوگو ساز Corel draw دارای قابلیت پشتیبانی از 100 فرمت تصویری است. 
سازگاری این نرم افزار با فتوشاپ یکی دیگر از دلایل افزایش محبوبیت این نرم افزار می باشد. نرم افزار Corel draw برای کار با پردازنده هایی که به صورت چند هسته ای طراحی شده اند بهینه سازی شده است. 

5.    برنامه لوگو ساز Adobe photoshop

photoshop یکی از بهترین برنامه های لوگو ساز به شمار می رود. اغلب طراحان لوگو برای طراحی لوگو حرفه ای از این نرم افزار استفاده می کنند. استفاده از نرم افزار فتوشاپ برای افراد مبتدی که تمایل دارند طراحی علامت تجاری را راحت تر انجام دهند ایده آل و مناسب است. 

برنامه فتوشاپ

6.    نرم افزار لوگو ساز Tailor Brands

نرم افزار Tailor Brands از انواع برنامه های لوگو ساز آنلاین می باشد. طراحان لوگو به کمک این نرم افزار می توانند با توجه به نظر مشتری طراحی لوگو را به صورت خاص انجام دهند. 

نرم افزار لوگو ساز Tailor Brands

7.    نرم افزار Inkscape

اگر شما تمایل دارید که طراحی لوگو به صورت سفارشی و دقیق انجام دهید بهتر است از این نوع نرم افزار لوگو ساز استفاده کنید. نرم افزار Inkscape به گونه ای طراحی شده است که دارای ابزاری مناسب برای سفارشی سازی لوگو می باشد. این نوع نرم افزار دارای ابزاری برای رسم خطوط منحنی و صاف است. 
به کمک این نوع نرم افزار می توانید به راحتی کارت ویزیت، سربرگ و ... را نیز طراحی نمایید. ابزارهای نرم افزار لوگو ساز Inkscape حرفه ای و پیچیده هستند به همین دلیل بیشتر طراحان لوگو حرفه ای از این نرم افزار برای دیزاین علامت تجاری استفاده می کنند. 


8.    نرم افزار لوگو ساز Gravit designer

اگر شما تمایل دارید برای طراحی لوگو از برنامه های لوگو ساز رایگان استفاده کنید این نرم افزار می تواند برایتان انتخابی مناسب باشد. نرم افزار لوگو ساز Gravit designer دارای امکانات ویژه ای است و شما می توانید طراحی علامت تجاری را به کمک این نرم افزار در عرض چند دقیقه انجام دهید. 
قابلیت استفاده از نرم افزار لوگو ساز Gravit designer به صورت آنلاین برای طراحان علامت تجاری امکان پذیر است. این نرم افزار قابلیت نصب روی سیستم عامل های مختلف را دارد.  

نکات طلایی برای انتخاب برنامه های لوگو ساز 

در زمان انتخاب برنامه های لوگو ساز نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 
1.    برنامه لوگو سازی را برای انجام طراحی لوگو انتخاب کنید که طراحی با آن آسان باشد. 
2.    به ویژگی ها و امکانات برنامه توجه داشته باشید. 
3.    در صورتی که تمایل دارید برای طراحی لوگو هزینه زیادی را پرداخت نکنید می توانید از برنامه های لوگو ساز کاملا رایگان استفاده کنید. 
4.    بهتر است نرم افزار لوگو سازی را انتخاب کنید که دارای ابزار طراحی لوگو کاربردی باشد. 

سخن پایانی

یک طراح لوگو علاوه بر آشنایی با شیوه های طراحی لوگو و قوانین طراحی لوگو باید کار با اغلب برنامه های لوگو ساز را نیز یاد بگیرد. در صورتی که شما تمایل دارید در زمینه طراحی لوگو حرفه ای شوید بهتر است طراحی لوگو را به کمک برنامه های مختلف لوگو ساز انجام دهید و تمرین مداومی در این زمینه داشته باشید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *