آموزش تولید محتوا در اینستاگرام در چند دقیقه| روش ها و ابزارها

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام در چند دقیقه| روش ها و ابزارها

تولید محتوا در اینستاگرام در چند دقیقه موضوعی است که پرداختن به آن مستلزم رعایت نکات مختلفی می باشد. در مقاله فعلی نکات مهمی در این خصوص بیان شده است.

پیشگفتار

تولید محتوا در اینستاگرام در چند دقیقه موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. مبحث تولید محتوا و انتشار آن در شبکه های مجازی، خصوصا اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. لازم است بدانید که پیش از شروع هرکاری باید یک استراتژی درست و مناسب برای خود تعیین کرده و مطابق با همان اقدام نمایید. داشتن یک برنامه هدفمند می تواند به مقدار زیادی بر موفقیت شما تاثیرگذار باشد. یکی از اصلی ترین اهداف تولید محتوا برای اینستاگرام و منتشر کردن آن، جذب بازدید کننده بیشتر و در نهایت کسب درآمد می باشد. کسب و کارها می توانند با ایجاد محتوایی متناسب با حرفه خود، محصولات و خدمات شان را به دیگران معرفی کرده و مشتریان بیشتری را جلب نمایند. برخی دیگر از کاربران Instagram شیفته دیده شدن و معروف گشتن هستند. اینگونه افراد نیز با تولید محتوایی خاص کاربران این پلتفرم را به بازدید از پیج خود دعوت می کنند. 


مقدمه


•    تولید محتوا برای اینستاگرام
•    ایا تولید محتوا برای اینستاگرام زمانبر است؟
•    روش های تولید محتوای سریع برای اینستاگرام
•    معرفی ابزارهایی برای تولید محتوای سریع در اینستاگرام
•    کلام آخر


تولید محتوا برای اینستاگرام


همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، نخستین گام برای موفقیت در اینستاگرام داشتن هدف می باشد. این شبکه اجتماعی، مبتنی بر تصویر می باشد. بر خلاف توییتر کاربران این رسانه دوست دارند زمانی که در آن وقت می گذرانند از دیدن تصاویر و ویدئوهای با کیفیت لذت ببرند. کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طرق مختلف در آن تولید محتوا نمایند. این موارد در ادامه مقاله ذکر شده اند: 
-    انتشار پست های تصویری و ویدئویی
-    انتشار استوری
-    انتشار ویدئوهای طولانی یا IGTV
-    انتشار ریلز 
-    انتشار پخش زنده یا لایو

 

نکات مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام در چند دقیقه

انتشار پست بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام و همچنین از قدیمی ترین قابلیت های این پلتفرم می باشد. محتوا در بخشی به نام فید منتشر می گردد. کاربران می توانند برای مشاهده پست های جدید، فید اینستاگرام خود را رفرش نمایند. اینستاگرام اگر تشخیص دهد که پست منتشر شده شما توانسته توجه کاربران را به خود جلب نمایند، آن را در اکسپلور به نمایش عموم در می آورد. 
انتشار استوری در اینستاگرام یکی دیگر از روش های تولید محتوا می باشد که امروزه محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده است. محتوایی که از طریق استوری انتشار می یابد پس از سپری شدن 24 ساعت به صورت خودکار حذف می گردد. اخیرا پس از بروزرسانی، قابلیتی به اینستاگرام افزوده شده است که افراد می توانند در صورت تمایل به ذخیره استوری ها در پیج خود، آنها را به صورت هایلایت درآوردند. بدین ترتیب محتوای منتشر شده در استوری برای همیشه در پیج باقی خواهد ماند. 
انتشار ویدیوهای طولانی از دیگر مواردی است که می توان از آن برای تولید محتوا استفاده نمود. کسب و کارهایی که قصد معرفی محصولات خود را دارند و می خواهند آن را به صورت ویدئو به کاربران نمایش دهند، می توانند از این قابلیت استفاده کنند. به کمک IGTV می توانید ویدیوهای طولانی را در پیج خود منتشر نمایید. 
ریلز از جدیدترین ویژگی هایی است که اینستاگرام اخیرا به این پلتفرم افزوده است. از طریق این قابلیت میتوانید ویدیوهایی که زمان آنها کمتر از 15 ثانیه است را در صفحه ای خاص منتشر کنید. این ویژگی می تواند الهام گرفته از پلتفرمی به نام  تیک تاک باشد. 

لایو از روشهای جسورانه برای تولید محتوا به شمار می رود. به این دلیل آن را جسورانه می نامند که قابلیت ویرایش نداشته و در لحظه و به صورت آنلاین می توانید با کابران خود تعامل برقرار نمایید. در این مواقع می بایست احتمال رخداد هرگونه اتفاق را سنجیده و از قبل برای آن برنامه ریزی نمایید. دقت داشته باشید که قادر خواهید بود لایو های خود را ذخیره کرده و سپس آنها را به صورت IGTV در پیج تان منتشر نمایید. 

تولید محتوا در اینستاگرام در چند دقیقه چگونه انجام می شود

آیا تولید محتوا برای اینستاگرام زمانبر است؟


اگر بپرسید چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم، باید عنوان کنیم که برای تولید محتوای با کیفیت مناسب می بایست زمان اختصاص داد. سعی کنید برای هر گامی که در این راستا برمی دارید وقت گذاشته و به خوبی به تمامی جوانب امر توجه نمایید. اگر قصد دارید در زمان اندکی تولید محتوا انجام دهید دقت خود را افزایش داده و از تاثیرگذاری آن اطمینان حاصل نمایید. 


روش های تولید محتوای سریع برای اینستاگرام


اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاهی برای پیج اینستاگرام خود محتوا تولید کنید می توانید به نکاتی که در ادامه مقاله آورده شده اند توجه نمایید: 
-    برای نمایش تبلیغات در پیج خود زیاده روی نکنید. 
-    می توانید از هشتگ ها برای بیشتر دیده شدن استفاده نمایید. این ویژگی در اینستاگرام یکی از نکات کلیدی برای شما محسوب می شود. 
-    از یک کپشن متناسب با موضوع ویدیو یا تصویر خود استفاده کنید. 
-    برای انتشار محتوا می توانید از تقویم محتوایی کمک بگیرید. 
-    پیش از تولید محتوا حتما برای شناخت سلیقه فالوورهای خود اقدام کنید. 
-    می توانید با به چالش کشیدن کاربران، از ایده های آنها برای تولید محتوای بعدی پیج خود استفاده کنید. 
-    برنامه ریزی داشته باشید. محتوایی که منتشر می کنید می بایست با موضوع پیج شما همخوانی داشته باشد. 
-    برگزاری مسابقات و اهدا جوایز را از خاطر نبرید. این کار می توان به میزان بسیار زیادی تعامل شما با فالوورها را افزایش داده و اعتماد آنها را جلب نماید. 
-    حتی اگر پیجی رسمی با موضوعات خشک و جدی دارید، از انتشار پست های طنز و سرگرم کننده به صورت دوره ای غافل نشوید. 
-    برای اینکه تعامل بیشتری با فالوورهای خود برقرار کنید می توانید به سوالات آنها پاسخ دهید. 

راهکارهای مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام در چند دقیقه
معرفی ابزارهایی برای تولید محتوای سریع در اینستاگرام


برای تولید محتوا در اینستاگرام میتوان از ابزارهای زیادی استفاده نمود، برخی از پرکاربردترین آنها در ادامه ذکر شده اند: 
استفاده از اپلیکیشن های مختلفی همچون: Layout، Inshot، Canva استوری ساز های گوناگونی مانند StoryLab، StoryArt، Mojo و همچنین ابزارهایی برای ویرایش تصاویر و ویدئوهای مانند VivaVideo. با کمک این ابزار ها می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نموده و محتوایی با کیفیت بالاتر منتشر نمایید. 

کلام آخر


امروزه اکثر کسب و کارها به بازاریابی آنلاین روی آورده اند. یکی از قوی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا در اینستاگرام می باشد. با کمک روش ها و ابزار هایی که در این مقاله عنوان شد می توانید در زمانی اندک و هزینه ای ناچیز نسبت به تولید محتوایی با کیفیت اقدام نمایید. پیش از شروع هر کاری ابتدا هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید. یک استراتژی مناسب برای خود تهیه کنید. می توانید با کمک برنامه ریزی درست علاوه بر جذب مخاطب جدید، درآمد بیشتری نیز به دست آورید. توجه داشته باشید با ایجاد و انتشار محتوایی جذاب قادر خواهید بود تا محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمایید. 
در صورتی که تجربه و مهارتی در زمینه تولید محتوا ندارید می توان با کمک استخدام غیرحضوری یک فرد کاردان در این حوزه، محتوایی خوب در پیج خود منتشر نمایید. در این مقاله تلاش کردیم تا به موضوع تولید محتوا در اینستاگرام در چند دقیقه بپردازیم. می توانید با توجه به مطالب عنوان شده نسبت به تولید محتوایی مناسب برای اینستاگرام اقدام کنید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *