بررسی بازار کار و درآمد طراح بنر
در این مقاله هر آنچه را که در زمینه بازار کار و درآمد طراح بنر تبلیغاتی به آن نیاز دارید را بررسی کرده ایم.
درآمد طراح بنر، تا حد بسیار زیادی به مهارت ها و توانمندی های وی بستگی دارد. اما به طور کلی، در دنیای دیجیتال امروز که تعداد آمار بازدید سایت و صفحات اجتماعی، یکی از اصلی ترین دغدغه های کسب و کارهای بزرگ و کوچک است، طراحی بنرهای تبلیغاتی یکی از پردرآمدترین مشاغل در میان طراحان گرافیکی به حساب می آید. در واقع، در دنیایی زندگی می کنیم که استراتژی های بازاریابی بر اساس تبلیغات بنری طرح ریزی می شوند. در نتیجه آینده شغلی روشنی را می توان برای طراحان بنرهای تبلیغاتی متصور بود. همچنین، افزایش کاربران اینترنتی و شبکه های اجتماعی نیز تضمینی قدرتمند برای آینده بازار کار شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی است. این بازار هیچ محدودیتی ندارد و با هر سن و در هر سطح از توانمندی می توانید در آن فعالیت کنید؛ تنها باید با رموز آن آشنا باشید.
در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که در زمینه بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی به آن نیاز دارید را به شما معرفی نماییم و آنها را بررسی کنیم.
مقدمه
- بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی
- آیا درآمد طراح بنر آنقدر جذاب است که وارد این کار شوم؟
- عوامل تاثیر گذار بر روی درآمد طراح بنر
- انواع بازار کار طراح بنر تبلیغاتی
- از کجا شروع کنیم؟
- چگونه بنری را که طراحی کرده ام، قیمت گذاری کنم؟
- کلام آخر و یک پیشنهاد!
بازار کار طراحی بنر تبلیغاتی
واقعیت این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، تبلیغات بنری دنیای ما را احاطه کرده اند. روزانه، بی آنکه متوجه باشیم، با هزاران بنر تبلیغاتی روبرو می شویم و به سادگی از کنار آنها رد می شویم. از آنجایی که تبلیغات و بازاریابی های بنری، نرخ کلیک و بازدید از سایت را بسیار افزایش می دهد و همچنین مخاطبان بیشتری را جذب می کند و به برندسازی و آگاهی از برند بسیار کمک می کند، حرف اول را در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می زند. احتمالا خوب متوجه شده اید که شما به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی در این بازار، هرگز بیکار نخواهید ماند.
واقعیت این است که این روزها کسب درآمد از طریق طراحی بنرهای تبلیغاتی یکی از مشاغل پولساز به شمار می آید. اما نباید اینطور تصور شود که به محض اینکه پا در این حیطه می گذارید، می توانید بازار را قبضه کنید و درآمد بالایی داشته باشید. می توانید در این حوزه پیشرفت بسیار زیادی داشته باشید و درآمد خوبی کسب کنید؛ اما با 1) تمرین زیاد، 2) آموزش تکنیک های جدید و 3) کسب تجربه های بیشتر. برای اینکه در این بازار پر رقابت موفق شوید باید با اصول این کار و قوانین تبلیغات بنری آشنا باشید. باید این توانایی را داشته باشید که یک ایده طراحی بنر خلاقانه ارائه دهید. در حقیقت باید تمایز و برتری تان را نشان دهید تا پروژه های بیشتری بگیرید و درآمد بالاتری داشته باشید!
آیا درآمد طراحی بنر آنقدر جذاب است که وارد این کار شوم؟
بارها با این سوال مواجه شده ایم که آیا درآمد طراح بنر میتواند نیازهای زندگی مرا برطرف کند؟ می توانم به عنوان یک شغل بر روی آن حساب کنم؟ جواب کوتاه ما این است: بله. اما صد البته که میزان درآمد شما به عنوان یک طراح بنرهای تبلیغاتی به کیفیت کار شما و مهارت تان بستگی دارد.
به طور کلی، درآمد طراح بنر آنقدر هست که شما را وسوسه کند تا وارد این حیطه شوید و آن را به عنوان یک شغل انتخاب کنید. هر چه در این کار مهارت بالاتری داشته باشید، بالطبع درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. این دیگر به مهارت شما به عنوان یک طراح بنرهای تبلیغاتی بستگی دارد که بنرهایی جذاب خلق کنید تا در میان صدها بنر تبلیغاتی که کاربران اینترنتی در طی روز می بینند، برجسته تر باشد و نرخ تعامل بالاتری را جذب نماید. در نهایت، پروژه های بیشتری داشته باشید.
عوامل تاثیر گذار بر روی درآمد طراحی بنر
عوامل مختلفی بر روی میزان درآمد طراح بنر تاثیر می گذارند و از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- نوع بنری که قصد دارید طراحی کنید.
قطعا می دانید که بنرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و اینکه شما قصد دارید کدام نوع را طراحی کنید، تاثیر بسیار زیادی بر روی درآمد طراح بنر خواهد داشت. طبیعتا، هزینه ساخت بنر ثابت و متحرک تبلیغاتی با یکدیگر فرق دارد. بنرهای تبلیغاتی متحرک جذاب تر هستند و بیشتر توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و نرخ تعامل بالاتری دارند. در نتیجه، طرفداران بیشتری داشته و بازار کار بیشتری دارد. اما، طراحی این نوع بنرهای تبلیغاتی پیچیدگی های بیشتری دارد و در نتیجه دستمزد بالاتری نیز باید داشته باشد.
- ابعاد بنری که قصد دارید طراحی کنید.
قطعا به عنوان یک طراح بنرهای تبلیغاتی با ویژگی های بنر تبلیغاتی و ابعاد استاندارد بنرهای دیجیتالی آشنا هستید. پس باید این را خوب بدانید که یکی از المان هایی که بر روی درآمد طراح بنر تاثیر دارد، ابعاد بنر است. طبیعی است که هر چه بنری که قصد دارید طراحی کنید بزرگتر باشد، دستمزد بالاتری نیز دریافت کنید.
- چه ابزارهایی را برای طراحی و ساخت بنر بکار می برید.
امروزه به لطف توسعه تکنولوژی ابزارهای طراحی بسیاری را می توانید بیابید: از ابزارها و پلتفرم های بنر ساز رایگان گرفته تا نرم افزارهای پیشرفته و حرفه ای تر. چیزی که مسلم است این است که کار با نرم افزارهای پیشرفته تر، به تخصص و مهارت بالاتری نیاز دارد و هر چه شما مهارت بالاتری داشته باشید، بالطبع دستمزد بالاتری نیز خواهید داشت.
- بنری که طراحی می کنید تا چه اندازه خلاقانه است.
از جمله پارامترهای بسیار مهم و تاثیرگذار بر روی موفقیت و درآمد طراح بنر، خلاقیت و ایده پردازی است. اگر ایده طراحی بنر شما به قدری خاص و منحصر به فرد باشد که در میان هزاران بنر، بتواند مخاطب را به خود جلب کند، می توانید توقع دستمزد بالاتری نیز داشته باشید.
- مدت زمانی که برای خلق یک بنر صرف می کنید.
تفاوت میزان درآمد طراح بنر میان فردی که مبتدی است و فردی که مهارت بالایی دارد، در این است که کسی که مهارت بیشتری دارد وقت کمتری را صرف یک پروژه می کند و در نتیجه در یک بازه زمانی مشخص می تواند پروژه های بیشتری را هندل کند و درآمد بالاتری داشته باشد. بنابراین، اگر مهارت بالایی داشته باشید، زمان کمتری را صرف خلق یک ایده و طراحی بنر خواهید کرد و در نتیجه، درآمد بالاتری نیز خواهید داشت.
از کجا شروع کنیم؟
همین ابتدای کار بگوییم که اگر به فکر کسب درآمد از طریق طراحی بنرهای تبلیغاتی هستید، باید بدانید که قصد دارید وارد بازار کار پر رقابتی شوید. پس برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشید، باید چیزی فراتر از یک طراح بنر تبلیغاتی معمولی باشید. کارهای حرفه ای تر، خلاقانه تر، با کیفیت تر و بی نقصی تری ارائه دهید. در حقیقت، وجه تمایز شما باید ایده پردازی و خلاقیت منحصر به فردتان باشد. طوری که در میان هزاران طراح بنرهای تبلیغاتی دیده شوید.
برای ورود به بازار کار و کسب درآمد از طریق طراحی بنرهای تبلیغاتی، می توانید از کانون های تبلیغاتی شروع کنید. کانون های تبلیغاتی، شرکت هایی هستند که شما را به کارفرما معرفی می کنند و تمام کارهای مربوط به عقد قرارداد و تعیین دستمزد و هزینه های کار را بر عهده می گیرند. از جمله مزایای کار در این کانون های تبلیغاتی این است که به شما امکان کار به صورت دورکاری را نیز می دهند. در واقع، کانون های تبلیغاتی بسیاری هستند که به صورت آنلاین کار می کنند و قوانینی مختص به خود دارند. شما با کار در یکی از این شرکت های آنلاین می توانید وقت آزاد بیشتری داشته باشید و همزمان در چندین شرکت مختلف نیز مشغول به کار شوید.
اما اگر به عنوان یک طراح بنر حرفه ای فعالیت می کنید و می خواهید درآمد طراحی بنر بالاتری داشته باشید، باید به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار کنید. برای اینکه خودتان شخصا پروژه های تبلیغاتی را انجام دهید، باید علاوه بر مهارت های طراحی، مهارت های بازاریابی، عکاسی و نویسندگی را نیز داشته باشید. باید بتوانید کارفرما را متقاعد کنید تا پروژه تبلیغاتی اش را به شما بسپارد. قطعا این روش نسبت به کار در یک کانون تبلیغاتی سخت تر خواهد بود، اما در عوض، درآمد بالاتری خواهید داشت.
چگونه بنری را که طراحی کرده ام، قیمت گذاری کنم؟
پیش از هر چیز باید این نکته را مجددا یادآوری کنیم که درآمد طراح بنرهای تبلیغاتی فقط و فقط به مهارت، تجربه و خلاقیت وی بستگی دارد. یک طراح بنر حرفه ای، پیش از شروع پروژه طراحی، هزینه ها، منابع و مدت زمان انجام پروژه را پیش بینی می کند. طبق آخرین گزارشات، هزینه های پیش بینی شده برای یک پروژه حدود 28 درصد کمتر از هزینه های واقعی آن پروژه است. در نتیجه برآورد دقیق هزینه ها و داشتن یک حاشیه سود ایمن بسیار مهم است. اما اگر در این زمینه تبحر چندانی ندارید، نگران نباشید. ما در این قسمت روش هایی را به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از آنها بتوانید پروژه طراحی تان را پیش بینی کنید.
1) جستجو در اینترنت
اولین و در واقع راحت ترین روش برای تخمین هزینه پروژه طراحی این است که در اینترنت جستجو کنید. پروژه های مشابه را بررسی کنید و قیمت هر کدام از آنها را در بیاورید. حتی می توانید از کسانی که از شما حرفه ای تر هستند و تجربه بیشتری دارند، پرس و جو کنید. یکی از منابع عالی برای این کار سایت لینکدین است. در آنجا می توانید فریلنسرهای فعال را بیابید و از تجربه هایشان استفاده کنید.
2) بر اساس هزینه های زندگی، قیمت گذاری کنید.
در این روش برای پیش بینی درآمد طراحی بنر، می بایست زمان بیشتری صرف کنید. هزینه های زندگی تان در یک بازه زمانی را محاسبه کنید. آنگاه بر اساس مدت زمانی که صرف پروژه طراحی تان می کنید، یک عدد نهایی را اعلام کنید. در ابتدا این روش احتمالا، وقت زیادی از شما می گیرد. اما پس از گذشت مدتی و کسب تجربه کافی، راحت تر می توانید مدت زمان مورد نیاز برای هر پروژه را پیش بینی کنید و هزینه آن را اعلام کنید.
3) هزینه پروژه را بر اساس قیمت پایه ساعت کاری تان اعلام کنید.
سومین روش برای تخمین هزینه های پروژه و پیش بینی درآمد طراحی بنر، اعلام هزینه بر اساس ساعت کاری است. در این روش برای یک ساعت مبلغی را در نظر گرفته و بر اساس زمان صرف شده برای طراحی بنر، قیمت نهایی را اعلام می کنید. اما توجه داشته باشید در ابتدای مسیر طراحی، ممکن است این روش با خطای بسیار زیادی همراه باشد و حاشیه سود شما را بسیار کاهش دهد. اما نگران نباشید! با گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر می توانید با تخمین بسیار خوبی، مدت زمان لازم برای انجام پروژه و هزینه های آن را پیش بینی کنید.
4) قیمت گذاری بر اساس ارزش پروژه
آخرین روشی که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد، قیمت گذاری بر اساس ارزش پروژه است. در واقع، در این روش هزینه پروژه بر اساس مزیت و ارزش افزوده ای که برای کارفرما خواهد داشت، اعلام می شود. یعنی کارفرما از این بنر تا چه اندازه سود خواهد برد و برای او چه ارزش هایی را به دنبال خواهد داشت. هر چه پروژه ای اهمیت بیشتری داشته باشد، بالطبع می توان هزینه بالاتری نیز دریافت کرد. اما توجه داشته باشید، در اینجا انصاف، منطق و درستکاری تان را از دست ندهید!
کلام آخر و یک پیشنهاد!
در این مقاله سعی کردیم شما را با دنیای زیبای طراحی و راه های درآمد طراحی بنر آشنا کنیم. در دنیای دیجیتالی امروز، طراحی گرافیکی و به ویژه طراحی بنرهای تبلیغاتی یکی از مشاغل بسیار پردرآمد محسوب می شود. همانطور که فعالیت در این حوزه، فضای کار بسیار زیادی دارد، جو رقابتی بالایی نیز دارد. پس اگر می خواهید در این رقابت پیروز شوید، باید مهارت های تان را افزایش دهید، تجربه کنید و خلاقیت تان را تقویت کنید.
اگر فکر می کنید می توانید از پس پروژه های طراحی بنر تبلیغاتی به خوبی بر بیایید، می توانید به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی به صورت دورکاری ثبت نام کنید. بعد از آن، ما شما را بر اساس توانمندی هایتان به شرکت ها و اشخاصی که قصد استخدام طراح بنر دورکاری دارند، معرفی خواهیم کرد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید