چگونه ویژگی های بنر تبلیغاتی را به سود فروش ارتقا دهیم!

چگونه ویژگی های بنر تبلیغاتی را به سود فروش ارتقا دهیم!

ویژگی های بنر تبلیغاتی، یک بنر خوب را از یک بنر بد متمایز می کنند. چیدمان درست عناصر بصری در چارچوب استاندارد بنرها از آنها ابزارهای تبلیغی تاثیرگذاری می سازد.

ویژگی های بنر تبلیغاتی یعنی روش هایی که یک بنر تبلیغاتی خوب را تاثیر گذار می کند. در واقع این ویژگی ها به نوعی آموزش ساخت بنر تبلیغاتی به شمار می روند. اگر انبار مفاهیم ذهنی انسان ها را بکاویم به هسته های اولیه ای می رسیم که از تجربه های بصری ما ریشه گرفته اند. بینایی در انسان صرفا یکی از حس های پنجگانه نیست بلکه پادشاه آنها است. انسان بدون بینایی دست بالا می تواند همچون موریانه ها برج های نیمه بلندی بسازد که در آن زاد و ولد کرده و خورد و خوراکش را انبار کند . بینایی ، انسان ابزارساز دیروز را به سفر به ماه و هوش مصنوعی رسانده است. تبلیغات نیز بر همین حس بنیادین بینایی استوار شده است .

 بنر تبلیغاتی یکی از زیر شاخه های تبلیغاتی دیجیتالی است که در بستر اینترنت صورت می گیرد. یک بنر تبلیغاتی کارآمد به ویژگی هایی نیاز دارد که با کمک آنها بتواند تجربه بینایی انسان ها را متاثر کند . بینایی دروازه ورود به ناخودآگاه انسان ها و مدیریت رفتار وی است. کار بنر تبلیغاتی هم مدیریت رفتار مصرف کننده است. بنر ساز حرفه ای خواسته یا ناخواسته به مدیریت رفتار مصرف کننده می پردازد.

 

مقدمه

 

 

ویژگی های بنر تبلیغاتی و ترافیکی که آرام نمی گیرد!

یکی از ویژگی های بنر تبلیغاتی هدایت ترافیک کلیک ها به سوی هدف تجاری تعیین شده است. اگر جهان اینترنت را یک شهر پر ازدحام تصور کنیم کلیک ها مانند ماشین های خودرانی هستند که از راه دور یعنی به وسیله کاربران هدایت می شوند. شما وقتی بتوانید این ماشین های خودران را به سوی صفحه های فرود خود راهنمایی کنید در طراحی بنر خود موفق بوده اید. برای اینکه بتوانید این خودروها را به آن سو بکشانید به مجموعه ای از ترفندها نیاز دارید که ترکیب و چیدمان آنها در یک چارچوب معین یک بنر تبلیغاتی می سازد. بنر تبلیغاتی در حقیقت چیدمان جذاب همه این ترفندها در چارچوب یک تابلوی دیجیتال است.

ویژگی های یک بنر تاثیر گذار

صدایی که ویژگی های بنر تبلیغاتی را رساتر می کند!

یکی از پیش درآمدهای طراحی بنر تبلیغاتی یا همان ویژگی های بنر تبلیغاتی کارآمد، شناخت جامعه هدف است. جامعه هدف در بازار کسب و کار دقیقا همان جامعه مصرف کننده ای است که وجه مشترک آنها نیاز به آن کسب و کار معین یا تولیدات آن است. پس شناخت این جامعه هدف به معنای آشناسازی آنها با کسب و کاری است که نیاز آنها را تولید می کند. شما باید آنها را با صدایی رساتر از هیاهوی تبلیغات و بازار صدا بزنید. این فراخوانی و صدا زدن به حنجره پر قدرتی نیاز دارد که در اینجا همان بنر تبلیغاتی خلاقانه شما است. خلاقیت همان صدای رسای شما است.

 

سایز بنر یکی از برترین ویژگی های بنر تبلیغاتی

همه ویژگی های بنر تبلیغاتی با هم یک سامانه همگن را تشکیل می دهند اما دروازه ورود به این سامانه، سایز بنر است. برای اینکه بدانید چه سایزی برای طراحی بنر ثابت یا متحرک شما بهترین است باید با رسانه میزبان آشنا شوید. در اینجا کارفرمای شما باید داده هایی را در اختیارتان بگذارد. رسانه یا پلتفرم مطلوب وی کدام است؟ اینستاگرام؟ فیسبوک؟ تلگرام؟ سایر شبکه های اجتماعی؟ یک وب سایت خاص؟ هر کدام از این رسانه ها استانداردهای ویژه خود را دارند. ویژگی های بنر تبلیغاتی اینسناگرام با ویژگی های بنر تبلیغاتی تلگرام یا فیسبوک متفاوتند. یک سهو یا بی دقتی به نابودی دستاورد شما می انجامد.

 

ترتیب پلکانی ویژگی های بنر تبلیغاتی

یکی دیگر از ویژگی های بنر تبلیغاتی خوب ترتیب پلکانی عناصر درون متنی است. وقتی که چارچوب و سایز بنر را معلوم کردید نوبت به چینش عناصر اصلی بنر می رسد. شما باید مانند یک نقاش چیره دست از کمپوزیسیون زیباشناسانه عناصر بصری آگاه باشید. باید بدانید که چه عنصری در کجای ترکیب بندی بنر جای می گیرد. مک لوهان بزرگ عقیده داشت که رسانه همان پیام است. رسانه چیزی جز عناصر تشکیل دهنده آن نیست. پس هر نوع چیدمانی می تواند معنای پیام شما را دگرگون کند. فراموش نکنید که مخاطب بر اساس شیوه چینش شما به تفسیری از معنای بنر می رسد و به آن اعتماد می کند یا بی اعتماد می شود. هدف بنر اعتماد آفرینی است.

 

لوگو، ارزش پیشنهادی و دکمه فراخوان: ویژگی های بنر تبلیغاتی خوب!

اگر اعتماد آفرینی و چیدمان را یکی از ویژگی های بنر تبلیغاتی خوب بگیریم باید به نوعی چینش پلکانی روی آوریم. در این چینش، سه بخش بنیادی یک بنر یعنی لوگو، ارزش پیشنهادی و دکمه فراخوان باید به ترتیب و پلکانی جای گذاری شوند . چیدمان این سه عنصر بر پایه تجربیات گوگل ادوردز بهتر است که در یک ساختار افقی صورت بگیرد. برای متن های تبلیغاتی نیز توصیه می شود که از جملات کوتاه استفاده شود و در بالای اسکرول قرار گیرند. معمولا خواندن تبلیغات کوتاهی که از راست به چپ چیده شده اند از خوانش تبلیغات دور و دراز عمودی آسان تر است. اگر همان جملات کوتاه اولیه به اندازه کافی جذاب باشند خواننده برای خواندن باقی متن وسوسه خواهد شد.

هزینه های کمتر و ارزش یک بنر تبلیغاتی خوب

ویژگی های بنر تبلیغاتی: سه یار غار!

در بررسی ویژگی های بنر تبلیغاتی به ارزش چیدمان خلاقانه اشاره کردیم. اینک با همدیگر به سراغ سه تفنگدار و سه یار غار یک بنر استاندارد می رویم. این سه همانطور که پیشتر گفتیم عبارتند از: لوگو، ارزش پیشنهادی و دکمه فراخوان. هدف بنر تبلیغاتی شناساندن لوگو است. لوگو مانند کد پستی شما است. بنری که در آن لوگو درج نشده باشد مانند تبلیغ پر آب و تاب محصولی است که آدرس فروشگاه آن ذکر نشود! لوگو به پرسش شما چه کسی هستید پاسخ می دهد.

عنصر دیگر در چیدمان ما، ارزش پیشنهادی است. چرا باید از شما خرید کرد؟ بسته های استثنایی شما چیست؟ تخفیف ها، شرایط ویژه، کیفیت متفاوت در این پیشنهاد گنجانده می شوند. به زبان دقیق تر ارزش پیشنهادی همان طعمه گذاری شما برای نگه داشتن مخاطب است. ارزش پیشنهادی به مخاطب می گوید که اگر کلیک کند پاداش وسوسه کننده ای دریافت می کند. دکمه فراخوان یا همان Call To Action در حقیقت امر همان دانه ای است که در میانه دام دیجیتال شما کاشته شده است. ارزش پیشنهادی درآمدی برای رسیدن به این دکمه است. با کلیک بر آن کاربر به صفحه وب سایت شما پرتاب می شود. نرخ کلیک شما با جای گذاری و چینش خلاقانه این دکمه است که بالا می رود. بر این دکمه باید عبارت های تشویق کننده و آمرانه بنویسید. کاربری که تا اینجا آمده به یک هل دادن نرم نیاز دارد. بیشتر ما به این جملات آمرانه نیاز داریم.

سه یار غار

یک بنر خوب و هزینه های کمتر

تا اینجا به ویژگی های بنر تبلیغاتی به صورتی فنی اشاره کردیم اما یک بنر خلاقانه ویژگی های سودمند دیگری هم دارد. با هم نگاهی به ویژگی های سودمند بنر تبلیغاتی می اندازیم. هزینه این نوع بنرها در مقایسه با بنر های کلان فضاهای باز کمتر است و کارایی آن هم بیشتر است. اگر نگاهی به تعداد کاربران اینترنت بیندازیم به درستی این موضوع پی خواهیم برد. در ضمن یک بنر فضاهای باز فقط در یک مکان نصب می شود اما یک بنر تبلیغاتی را می توان همزمان به چندین وب سایت ارسال کرد. معمولا ما از بازخورد بنرهای فضاهای باز بی خبر می مانیم اما اندازه گیری و سنجش بازخورد بنر تبلیغاتی آسان است.

 

پایان سخن و یک مژده بی نظیر!

از اینکه ما را تا اینجای مقاله ویژگی های بنر تبلیغاتی همراهی کردید سپاسگذاریم. به همین دلیل هم می خواهیم از طریق سایت اتک به شما یک هدیه کوچک بدهیم. اگر از علاقمندان طراحی بنر غیر حضوری یا  حضوری هستید می توانید به عنوان طراح بنر تبلیغاتی از درآمد طراح بنر برخوردار شوید. چگونه؟ با ثبت نام در وب سایت ما. برای این کار باید به بخش استخدام غیر حضوری رفته و فرم مربوطه را پر کنید. وب سایت اتک قصد دارد تا شما عزیزان را به شرکت هایی که در این زمینه فعالند معرفی نماید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *