انواع قالب های طراحی لوگو و ویژگی هر یک
قالب های طراحی لوگو چه فایده ای دارند؟ انواع قالب های طراحی لوگو کدامند؟ در این مقاله در مورد سوالات ذکر شده، توضیح می دهیم.
مقدمه
قالب های طراحی لوگو چه کاربردی دارند؟ به عنوان یک طراح، باید بارها نام قالب طراحی لوگو به گوشتان خورده باشد. اگر به تازگی کار طراحی لوگو را آغاز کرده اید، ممکن است با مفهوم این قالب ها و کاربرد آن ها آشنایی نداشته باشید. همان طور که می دانید، تولید محتوا و طراحی لوگو در کسب و کارهای دیجیتال، از اهمیت بالایی برخوردارند. بسیاری از شرکت ها، لوگوی مخصوص خود را با استفاده از قالب های لایه باز و آماده طراحی می کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی لوگو و برند با استفاده از قالب های آماده، توضیحاتی دهیم. اگر می خواهید اطلاعات خود را در مورد قالب آماده لوگو و کاربرد آن افزایش دهید، بهتر است تا انتهای مقاله امروز، ما را همراهی کنید.
فهرست مطالب
1- بررسی انواع قالب های طراحی لوگو
2- ویژگی های انواع تمپلیت طراحی لوگو
3- چرا استفاده از قالب در طراحی لوگو می تواند مفید باشد؟
بررسی انواع قالب های طراحی لوگو
قالب های طراحی لوگو انواع مختلفی دارند. قالب یا تمپلیت طراحی لوگو یک طرح گرافیکی نیمه آماده است که برای ساخت لوگوهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از طراحان، خصوصا طراحان آماتور برای طراحی لوگو لایه باز از این تمپلیت های نیمه آماده استفاده می کنند. در واقع این قالب ها مثل یک بوم نقاشی هستند که تا حدی کامل شده اند. شما می توانید باقی بوم را به سلیقه خود طراحی کنید تا تغییراتی روی آن اعمال نمایید.
همان طور که گفته شد، قالب های طراحی لوگو انواع مختلف و متعددی دارند. این قالب ها را می توان از وجه های گوناگونی مورد دسته بندی قرار داد. برای مثال، یکی از ملاک های دسته بندی انواع قالب طراحی لوگو، شکل هندسی آنهاست. برخی از قالب ها دایره ای و برخی دیگر مربعی هستند. قالب های نیمه آماده معمولا در اشکال هندسی معروف طراحی می شوند. بسیاری از طراحی لوگو های معروف در ایران با استفاده از همین قالب ها انجام شده اند. از دیگر ملاک های دسته بندی قالب های ساخت لوگو، می توان به مضمون آن ها اشاره کرد. برای مثال برخی قالب ها برای مجموعه های ورزشی طراحی شده اند که در اصطلاح به آن ها قالب لوگو ورزشی گفته می شود.
ویژگی های انواع تمپلیت طراحی لوگو
حال ممکن است به این مسئله فکر کنید که قالب های طراحی لوگو چه خصوصیات و ویژگی هایی دارند؟ یا اینکه قالب لایه باز لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟ باید بگوییم که قالب های نیمه آماده، برای طراحی لوگو مورد استفاده قرار می گیرند. این فایل ها به صورت لایه باز در اختیار طراح قرار می گیرند. بنابراین طراح می تواند به راحتی تغییراتی روی آن ها اعمال کند و قالب های مورد نظر را، به نمونه های طراحی لوگوی دلخواه خود تبدیل نماید. در ادامه به برخی از ویژگی های این قالب ها اشاره می کنیم.
• استاندارد بودن: یکی از مهم ترین ویژگی های قالب های طراحی لوگو، استاندارد بودن آن هاست. بسیاری از طراحان آماتور با ویژگی های یک لوگوی استاندارد آشنایی ندارند. مزیت قالب های نیمه آماده این است که کاملا استاندارد سازی شده اند. بنابراین با ایجاد تغییر در آن ها می توان به لوگوهایی خاص و استاندارد دست پیدا کرد.
• لایه باز بودن: همان طور که گفتیم، برای طراحی لوگو و برندینگ می توان از قالب های آماده استفاده کرد. یکی از مهم ترین شاخصه های قالب های طراحی لوگو، لایه باز بودن آنهاست. بنابراین طراح می تواند تغییرات مورد نیاز از قبیل متن، فونت، رنگ، افکت و... را به راحتی روی آن اعمال کند.
• قابلیت به اشتراک گذاری: از دیگر ویژگی های قالب طراحی لوگو رایگان، می توان به قابلیت دسترسی آن اشاره کرد. این قالب ها به راحتی دانلود می شوند و می توان آن ها را در اختیار سایر افراد نیز قرار داد.
چرا استفاده از قالب در طراحی لوگو می تواند مفید باشد؟
در سال های اخیر استفاده از قالب های طراحی لوگو، رونق زیادی پیدا کرده است. ممکن است فکر کنید که چرا این قالب ها در بین طراحان، پرطرفدار شده اند؟ دلیل استقبال بالا از قالب های نیمه آماده برای طراحی لوگو چیست؟ می توانیم دلایل مختلفی برای طراحی لوگو گوگل کروم یا سایر نمونه ها با استفاده از قالب های لایه باز، تعریف کنیم. برای مثال، یکی از مهم ترین دلایل، صرفه جویی در وقت است. طراحان حرفه ای برای طراحی یک لوگو، زمان زیادی صرف می کنند.
این در حالی است که با در اختیار داشتن یک قالب لایه باز، می توان به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن، یک لوگوی با کیفیت و جذاب طراحی کرد. همان طور که در بخش قبل گفته شد، در قالب های طراحی، تمامی نکات استاندارد سازی رعایت شده اند. پس حتی طراحان آماتور نیز می توانند از این قالب ها استفاده کنند و در عین حال هیچ نگرانی بابت عدم رعایت قوانین طراحی نداشته باشند.
نکته بعدی در مورد قالب های طراحی لوگو، قابلیت به اشتراک گذاری آن هاست. زمانی که شما می خواهید به صورت تیمی یک لوگو را طراحی کنید، این قابلیت به کار می آید. همچنین می توان پس از طراحی اولیه، نمونه کار را با کاربر به اشتراک گذاشت و نظر او را در مورد کیفیت لوگو جویا شد. تمامی موارد ذکر شده، دلایلی هستند که می توانند یک طراح را به استفاده از قالب های نیمه آماده، ترغیب کنند. استفاده از این قالب ها در سراسر دنیا کاری مرسوم است. شما می توانید با کمترین هزینه، حتی به صورت رایگان، این قالب ها را دانلود کرده و از آن ها برای طراحی لوگو استفاده کنید. از آن جایی که شغل طراحی لوگو از درآمد خوبی برخوردار است، با استفاده از این روش می توانید طی مدت زمانی کوتاه، به درآمد بسیار خوبی دست پیدا کنید.
کلام آخر
در این مقاله تلاش کردیم شما طراحان عزیز را با قالب های طراحی لوگو آشنا کنیم. مهم ترین انواع قالب های نیمه آماده برای طراحی لوگو را به شما عزیزان معرفی کردیم. سعی کردیم در مورد این قالب ها و ویژگی هایی که دارند، به شما توضیحاتی دهیم. برای مثال، گفتیم که این تمپلیت ها لایه باز هستند و قابلیت اعمال تغییر روی آن ها وجود دارد. در ادامه مقاله در مورد مزیت های استفاده از قالب نیمه آماده برای طراحی لوگو صحبت کردیم. از مهم ترین مزیت ها می توان به افزایش سرعت عمل، استاندارد سازی لوگوها، قابلیت اعمال تغییر روی آن ها، سفارشی سازی و به اشتراک گذاری نمونه کارها و... اشاره کرد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید