صفر تا صد موشن گرافیک+ چک لیست

صفر تا صد موشن گرافیک+ چک لیست

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی صفر تا صد موشن گرافیک با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

صفر تا صد موشن گرافیک؛ مقدمه


صفر تا صد موشن گرافیک، چیزی است که ما در این مقاله قصد داریم تا آن را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه بسیاری از موسسات، اقدام به جذب طراحان و موشن گرافیست هایی می کنند که مهارت های مورد نیاز برای طراحی موشن گرافیک حرفه ای را دارند. شما نیز می توانید برای دستیابی به این جایگاه خوب و تولید محتوا به روشی جذاب و پر طرف دار، اصول طراحی و ساخت موشن گرافیک را بیاموزید. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد موشن گرافیک و همچنین عناوین زیر می پردازیم:


1-    موشن گرافی چیست؟
2-    انواع موشن گرافی
3-    در مورد موشن گرافیست و شرح مهارت های لازم برای این حرفه
4-    چک لیست طراحی موشن گرافیک
5-    کلام آخر 


موشن گرافی چیست؟


موشن گرافیک به نوعی به معنای به حرکت در آوردن یا پویا نمایی تصاویر است. در این روش از ترکیب تصاویر به همراه متون و صداهای مختلف نیز استفاده می شود. امروزه تولید محتوا به روش موشن گرافیک، یکی از برترین سبک های تولید محتوا به شمار می رود که طرف داران زیادی نیز دارد. می توان گفت که برخی به موشن گرافیک، طراحی گرافیکی متحرک نیز می گویند. 
شما می توانید به سادگی و توسط دوره های مختلف آنلاین و آفلاین در این زمینه، مهارت های مورد نیاز برای یک موشن گرافیست را بیاموزید و وارد عرصه ی کاری در این حیطه شوید و کسب درآمد کنید. همچنین شما می توانید با فراگیری آموزش صفر تا صد موشن گرافیک به برقراری ارتباط و تعامل با افراد پرداخته و به محتوای خود، روح و عمق ببخشید. این امر، تاثیر گذاری مثبت محتوای شما را افزایش می دهد. انتقال پیام ها و اهداف به کمک تصاویر در ترکیب با موسیقی، فرایند انتقال پیام را تسریع می کند. 

موشن گرافیست
انواع موشن گرافی


یکی از موضوعاتی که در فراگیری دوره های آموزش صفر تا صد موشن گرافیک اهمیت دارد، آشنایی با انواع مختلف طراحی موشن گرافیک یا سبک های مختلف موشن گرافیک است. ما در زیر، چند مورد از انواع موشن گرافی ها را ذکر کرده ایم:


1- موشن گرافیک های توضیحی: این نوع موشن گرافیک ها، یکی از رایج ترین سبک های تولید محتوا به شمار می آیند. لازم به ذکر است که در این فرایند تلاش می شود تا یک موضوع پیچیده از طریق تقسیم کردن آن به چند موضوع و انیمیشن ساده تر، بررسی و توضیح داده شود. این کار باعث می شود که احساسات افراد با یک پیام یا هدف درگیر شود. 


2- موشن گرافیک های بازاریابی: این سبک، بیشتر به منظور ساخت تبلیغات ویدیویی موشن گرافیک به کار می رود. لازم به ذکر است که موشن گرافیک بازاریابی، می تواند زیر مجموعه ای از موشن گرافیک توضیحی محسوب شود. موشن گرافیست در این سبک تولید محتوا، تلاش می کند تا به بهترین شکل به معرفی یک محصول یا یک سری خدمات مربوط به یک برند خاص بپردازد. 


3- نمادها و آیکون ها: امروزه بسیاری از سایت های فریلنسری موشن گرافیک، اقدام به جذب موشن گرافیست هایی می کنند که در طراحی آیکون ها و نمادهای وب سایت ها یا اپلیکیشن ها تخصص دارند. طراحی نماد وب سایت ها یا آیکون اپلیکیشن ها به روش موشن گرافیک، جذابیت آن نماد یا آیکون را دو چندان کرده و باعث بازدهی بیشتر آن برنامه یا سایت می شود. 


4- لوگو موشن: لوگو موشن نیز به نوعی به معنای متحرک ساخت آیکون یا نام یک برند است. این کار باعث می شود تا جذابیت لوگو یا نام تجاری یک برند افزایش یافته و افراد بتوانند تعامل بیشتری را با آن برند برقرار کنند.  

موشن گرافیست و شرح مهارت های لازم برای این حرفه
در مورد موشن گرافیست و شرح مهارت های لازم برای این حرفه


برای فراگیری آموزش موشن گرافیک و یا همان آشنایی با صفر تا صد موشن گرافیک، بهتر است تسلط خودتان را بر یک سری از مهارت ها و اصول، افزایش دهید. برای مثال، انتخاب دوربین مناسب برای استاپ موشن، اهمیت بسیار زیادی دارد. یک موشن گرافیست حرفه ای، باید زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کرده و بتواند مهارت های خود را در زمینه ی تولید محتوا به این روش، افزایش دهد. یکی از مهارت های مورد نیاز برای هر موشن گرافیست، توانایی سناریو نویسی می باشد. نوشتن سناریو یا داستان موشن گرافیک، مستقیما بر روی انتقال یک هدف یا پیام خاص تاثیر می گذارد؛ بنا بر این نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. 
لازم به ذکر است که سناریو نویسی برای موشن گرافیک از اولین مراحل ساخت موشن گرافیک به شمار می رود. طبق این نکته، بهتر است اگر قصد دارید که به یک موشن گرافیست تبدیل شوید، ابتدا نوشتن سناریو را بیاموزید. امروزه دوره های آموزشی ساخت موشن گرافیک به صورت آنلاین و آفلاین در دسترس هستند. شما می توانید در هر زمان یا مکانی، این دوره ها را خریداری و تهیه نموده و به فراگیری آموزش ساخت موشن گرافیک یا همان صفر تا صد موشن گرافیک بپردازید. بهتر است یک موشن گرافیست مبتدی و یا حتی حرفه ای، همواره تلاش کند تا قوه های خلاقیت و تخیل خود را رشد دهد. این مهارت ها کمک می کنند تا ایده پردازی و داستان نویسی یک گرافیست تقویت شوند. کسی که تمایل به کار در حیطه ی موشن گرافی دارد، باید از همان ابتدا تلاش کند تا مدارک تحصیلی مربوط به رشته های مرتبط را دریافت نماید؛ رشته هایی مانند: طراحی، گرافیک، عکاسی، هنر، کامپیوتر و.... 

شرح مهارت های لازم برای حرفه موشن گرافیست
چک لیست طراحی موشن گرافیک


بهتر است بدانید که در پروسه ی یادگیری صفر تا صد موشن گرافیک، مراحلی نیز پیش از تولید و ساخت موشن گرافیک وجود دارند که باید بر آن ها تسلط یابید. این مراحل که از اهمیت زیادی در فرایند یادگیری صفر تا صد موشن گرافیک برخوردار هستند به شرح زیر می باشند:
1-    طرح پروژه: این مرحله، شامل در نظر گرفتن فضا یا مکانی برای برنامه ریزی پروژه ی مورد نظر شما می شود.
2-    خلاصه نویسی: تعریف کردن مفاهیم، اهداف و کلمات کلیدی و اصلی یک موشن گرافیک در این مرحله انجام می گردد. 
3-    طوفان فکری: ایده پردازی و بررسی راهکارها و ایده های مختلف، جهت طراحی هر چه بهتر یک موشن گرافیک، مربوط به این مرحله است.
4-    استوری برد: سعی کنید ادامه یا دنباله ی داستان انیمیشن یا همان موشن گرافیک خودتان را تجسم کنید.
5-    تعیین سبک فریم ها: این مرحله، شامل به اشتراک گذاری انواع سبک های تولید و طراحی مفاهیم بصری می شود. می توان گفت به عبارتی در این مرحله، سبک تولید و طراحی یک موشن گرافیک، تعیین و انتخاب می گردد. 
بعد از گذراندن تمام این مراحل، یک موشن گرافیست باید بتواند بر مواردی مانند: انتخاب درست دوربین، انتخاب تصاویر متناسب با هدف و موضوع و همچنین انتخاب زیر صدا برای موشن گرافیک تسلط داشته باشد.


کلام آخر


ما در این مقاله، صفر تا صد موشن گرافیک و نکات مهم مربوط به آن را مورد بررسی قرار دادیم. دیدید که یادگیری طراحی موشن گرافیک، پروسه ای نیست که اصلا نتوان آن را پیش برد و در آن مشغول به کار شد. امروزه سایت ها، دوره ها و بسترهای مختلف آنلاین و آفلاینی به وجود آمده اند که امکان یادگیری طراحی و تولید موشن گرافیک را در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر نکات مهمی که برای ساخت موشن گرافیک باید بیاموزید، تسلط بر مهارت هایی مانند خروجی گرفتن موشن در فتوشاپ، کار کردن با نرم افزارهایی مانند افتر افکت و مواردی از این قبیل نیز، اهمیت بسیار زیادی دارند. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *