آیا می دانید بک لینک در سئو چیست؟
کاربرد بک لینک در سئو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ لینک دهی در سئو از عوامل موثر در تعیین جایگاه وب سایت در نتایج موتور جستجو می باشد.
بک لینک در سئو چیست؟ بک لینک سازی سئو چگونه انجام می شود؟ چطور می توان به صورت اصولی برای یک وب سایت بک لینک دریافت کرد؟ ساده ترین تعریفی که می توان برای بک لینک ارائه داد به این صورت است: بک لینک زمانی ساخته می شود که یک وب سایت به سایت دیگری لینک دهد. اصطلاحاً به بک لینک «لینک ورودی» یا « inbound link» نیز گفته می شود. لینک دهی در سئو وب سایت یکی از روش های بهینه سازی سئو محسوب می شود. در حقیقت، وب سایت هایی که بک لینک بیشتری در صفحات آنها به کار رفته است، به طور طبیعی رتبه بالاتری در موتور جستجوی گوگل کسب خواهند کرد. ناگفته نماند که منظور از لینک دهی در وب سایت متن یا تصویری است که کاربران با کلیک بر روی آنها به وب سایت دیگری منتقل می شوند. در این مقاله می خواهیم به طور مفصل توضیح دهیم که بک لینک چیست و چگونه می توان برای یک وب سایت بک لینک ساخت؟
مقدمه
برای آنکه بدانید بک لینک چیست و چه کاربردی دارد، لازم است به بررسی وضعیت سئو سایت بپردازید. این امر از طریق تست سئو قابل انجام است. ابتدا باید بررسی کرد که وب سایت در چه وضعیتی قرار دارد. سپس نسبت به لینک دهی اقدام کرد؛ چرا که لینک دهی در سئو سایت تاثیر مستقیم دارد. لینک دهی در دو حالت وجود دارد: لینک دهی داخلی و لینک دهی خارجی. منظور از لینک دهی داخلی این است که کاربران با کلیک بر روی بخشی از متن، به صفحه دیگری از همان وب سایت هدایت می شوند. در حالی که در لینک دهی خارجی، کاربران با کلیک کردن، به صفحه ای از یک وب سایت دیگر هدایت می شوند. به طور کلی لینک دهی برای بالا بردن سئو وب سایت اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله می خوانیم:
- ارتباط بین سئو و بک لینک در سئو چیست؟
- تعیین ارزش بک لینک در سئو چیست؟
- فاکتورهای موثر بر کیفیت بک لینک در سئو چیست؟
- لینک دهی در سئو به صورت طبیعی چگونه است؟
ارتباط بین سئو و بک لینک در سئو چیست؟
پیش از آنکه بدانید ارتباط سئو و بک لینک در سئو چیست، باید به نکته مهمی اشاره کنیم. بک لینک باید قابل کلیک کردن باشد. در غیر این صورت موتور جستجوی گوگل آن را به عنوان بک لینک شناسایی نمی کند. در نتیجه هیچ تاثیری در رتبه بندی وب سایت شما نخواهد داشت. در واقع، بک لینک از موارد مهم در اصول سئو برای تولید محتوا به شمار می رود. وقتی که یک وب سایت به صفحه ای از سایت شما لینک دهی می کند، یعنی به موتور جستجوی گوگل می گوید که محتوای این وب سایت معتبر و مفید است. به همین خاطر Google در راستای این لینک دهی، امتیاز مثبت برای وب سایت شما در نظر می گیرد. بک لینک دادن با کیفیت بالا یکی از موارد مهم در تعیین سئو وب سایت شما محسوب می شود. بنابراین، با استفاده از این روش می توانید رتبه و بازدید صفحه وب سایت خود را افزایش دهید.
تعیین ارزش بک لینک در سئو چیست؟
عوامل مهم تعیین کننده ارزش بک لینک در سئو چیست؟ نکته ای که باید در مورد بک لینک سایت های مختلف بدانید این است که اعتبار و ارزش این لینک ها از نظر گوگل تفاوت دارد. در حقیقت، بک لینک هایی که از وب سایت های مختلفی به سایت شما داده می شود، از دید موتور جستجوی گوگل ارزش و جایگاه یکسانی ندارند. پس چه فاکتورهایی ارزش و اعتبار این بک لینک ها را تعیین می کنند؟ برخی از مهمترین فاکتورها به شرح زیر هستند:
• اعتبار دامنه: اعتبار دامنه یک سایت توسط عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک های دریافتی، لینک های خروجی، انکر تکست انتخاب شده برای لینک و... تعیین می شود. ارزش و اعتبار بک لینک بر جایگاه وب سایت شما تاثیر می گذارد.
• لینک های خروجی: دامنه ای که به وب سایت شما لینک می دهد، به احتمال زیاد به سایت های دیگری نیز لینک دهی کرده است. در صورتی که تعداد لینک های خروجی بیشتر باشد، اعتبار نیز میان سایت ها تقسیم شده و کاهش پیدا می کند. به این ترتیب سایت هایی که در زمینه ریپورتاژ آگهی یا بک لینک فعالیت دارند احتمالاً به وب سایت های زیادی لینک می دهند. این موضوع باعث می شود ارزش و اعتبار لینک دهی کاهش یابد. پس همان گونه که به دنبال پاسخ سوال «بک لینک در سئو چیست» بودید، باید برای کسب اطلاعات در مورد نکات خرید ریپورتاژ نیز اقدام کنید.
• ارتباط موضوعی وب سایت شما با سایت لینک دهنده: واضح است که لینک دهی باید مرتبط با موضوع و زمینه فعالیت وب سایت باشد. ارتباط موضوعی بین صفحات لینک شده از فاکتورهای بسیار مهمی است که موتور جستجوی گوگل به آن توجه ویژه ای دارد. بنابراین، اگر بک لینک ها از سایت های مرتبط باشند میزان اثرگذاری آن در جایگاه وب سایت بیشتر می شود.
فاکتورهای موثر بر کیفیت بک لینک در سئو چیست؟
تا اینجا متوجه شدید که بک لینک در سئو چیست و چه تاثیری بر بهبود وب سایت شما دارد. همانطور که می دانید، کیفیت و ارزش این بک لینک ها بر روی سئو و رتبه وب سایت شما اثر می گذارد. پس بهتر است بدانید همانطور که بک لینک های خوب سئو وب سایت را بالا می برند، در مقابل بک لینک های بد هم به سئو وب سایت آسیب وارد می کند. بک لینک خوب، لینک دهی است که به طور طبیعی توسط کارشناس سئو وب سایت ایجاد شده باشد.
سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه بک لینک خوب را از بد تشخیص دهیم؟ بسیاری از افراد برای لینک دهی، به سایت های دیگر درخواست می دهند و بابت آن هزینه ای پرداخت می کنند. این نمونه یک بک لینک نسبتاً بد است. در صورتی بک لینک از نوع خوب محسوب می گردد که کاربران به میل و رغبت خودشان لینک دهی کنند. پس بهتر است در کنار پاسخ پرسش «بک لینک در سئو چیست» ویژگی های بک لینک بد را نیز بشناسید. برخی از این ویژگی های عبارتند از:
• لینک به صفحه اصلی وب سایت: یکی از ویژگی های بک لینک بد، اینک دهی به صفحه خانه وب سایت می باشد. چنانچه بک لینک ها کاربر را به مطلب یا محتوای خاصی هدایت نکنند، این بک لینک از نوع بد محسوب می شود.
• لینک به وب سایت های ضعیف: لینک شدن از سایت های ضعیف و بی کیفیت به سئو و رتبه وب سایت آسیب وارد می کند. پس در این شرایط نمی توان گفت که لینک دهی باعث افزایش رتبه سایت می گردد.
لینک دهی در سئو به صورت طبیعی چگونه است؟
یکی از اصول سئو برای تولید محتوا لینک دهی طبیعی است. بک لینک طبیعی یعنی لینکی که به طور طبیعی ایجاد شده باشد. بک لینک طبیعی سبب می شود در نتایج موتور جستجو رتبه خوبی کسب کنید. از مهمترین عواملی که سبب دریافت بک لینک طبیعی می شود، تولید محتواهای ارزشمند و یونیک در زمینه فعالیت وب سایت است. اینکه بک لینک سئو چیست و چرا باعث بهبود جایگاه شما می شود یک بحث است؛ دریافت لینک دهی طبیعی نیز یک بحث دیگر. روش های مختلفی برای ساخت یا دریافت بک لینک طبیعی وجود دارد. با این حال استفاده از ریپورتاژ آگهی، پربازدید بودن، دائمی بودن لینک و معتبر بودن دامنه از عواملی است که به طور طبیعی سبب لینک دهی در سئو می شوند. به خاطر داشته باشید که کیفیت محتواهای سایت شما از مهمترین و موثرترین دلایل دریافت لینک از سایر سایت ها می باشد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید