close Friend چیست؟

close Friend چیست؟

کاربرد close Friend چیست؟ کاربرد این لیست برای پیج های کسب و کار نسبت به پیج های شخصی متفاوت است. برای درک بهتر این جمله، این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

close Friend چیست؟ درج استوری در اینستاگرام کار چندان پیچیده ای نیست. همچنین درج استوری داخلِ کلوز فرند آسان و بی دردسر است. اما خیلی از ما، گاهی نحوه‌ی استفاده و درج صحیح استوری در کلوز فرند را بلد نیستیم! خیلی از ما به خوبی نمی دانیم که کدام نوع از محتواها برای کلوز فرند مناسب هستند و کدام نوع برای درج در استوری.
اگر پیج بیزینسی دارید، قطعا در طول روز حداقل یک استوری داخل آن قرار می دهید. اما آیا درج استوری داخل کلوز فرند در پیج های مربوط به کسب و کار اهمیت دارد؟ آیا کلوز فرند فقط برای پیج های شخصی است؟ اهمیت close Friend چیست؟ چگونه کلوز فرند بگذاریم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ادامه این مطلب همراه باشید. 

مقدمه

   ماهیت close Friend چیست؟
•    آیا درج کلوز فرند برای پیج های کسب و کار و کریتور صحیح است یا غیر حرفه ای؟
•    ارائه ی اشتراکِ VIP با کمک close Friend چیست؟
•    ساخت کلوز فرند برای مشتریان وفادار
•    روش ساختِ  close Friend چیست و چگونه باید آن را انجام داد؟
•    نحوه ی گذاشتن close Friend
•    ختم کلام و پاسخ به سوالات رایج
 

ماهیت close Friend چیست؟

بیایید اول به جواب این سوال مهم برسیم که ماهیت close Friend چیست؟ همه ی ما به خوبی می دانیم که کلوز فرند، لیستی از کسانی را تشکیل می دهد که جزء دوستان، خانواده و آشنایانِ نزدیک ما هستند. پس استوری هایی که در بخش کلوز فرند انتشار پیدا می کنند، فقط و فقط توسط این افراد دیده میشوند: یعنی کسانی که به لیست کلوز فرند اضافه شده اند.
کلوز فرند برای کسانی مناسب است که دوست دارند برخی از محتواهای خاص را با تعداد افراد مشخصی share کنند و نه همه ی کسانی که پیجشان را فالو دارند. فرقی نمی کند که پیج تان پابلیک باشد یا پرایوت، کلوز فرند به شما این امکان را می دهد تا لیستی از نزدیک ترین دوستان و آشنایان داشته باشید و برخی استوری ها را با آنها به اشتراک بگذارید. البته ممکن است از خودتان سوال کنید که تا زمانی که می توان برخی افراد را هاید استوری کرد تا نتوانند استوری های جدید را ببینند چه نیازی به وجود کلوز فرند است؟ 
اما قابلیت هاید استوری چندان هوشمندانه نیست! به این خاطر که برای پیج های بزرگ و کسانی که بیشتر از 1 کا دنبال کننده دارند، قابلیت هاید استوری و تنظیم آن بسیار فرساینده است. شما می توانید با کمک قابلیت کلوز فرند، یک لیست از افرادی که دوست دارید محتواهای خاص تر را با آنها به اشتراک بگذارید بسازید. نه اینکه به صورت جداگانه و تک به تک افراد را هاید استوری کنید!

آیا درج کلوز فرند برای پیج های کسب و کار و کریتور صحیح است یا غیر حرفه ای؟

طبق آمار، اینستاگرام و قابلیت کلوز فرند آن، می تواند به نفع کسب و کار شما عمل کند. اما چطور؟ بیایید به سراغ برخی آمار و اطلاعات موجود در این زمینه برویم. این روزها، کسب درآمد از اینستاگرام آسان تر از گذشته شده است. بیشتر از نیمی از برند ها و کسب و کارهای سراسر دنیا در اینستاگرام حضور دارند. به همین خاطر این پلتفرم به یکی از مهم ترین ابزار ها برای توسعه ی کسب و کار و رشد برند تبدیل شده است. اما با توجه به ماهیت و کاربرد کلوز فرند، چگونه ادمین یک پیج کسب و کار یا کریتور می تواند از این قابلیت به نفع خود استفاده کند؟ 
اگر در مورد انواع پیج در اینستاگرام اطلاعاتی ندارید، مطلب لینک شده در همین خصوص را مطالعه کنید. در ادامه چند راهکار و پیشنهاد آورده شده است که توجه به آنها خالی از لطف نیست.

استوری های vip

ارائه ی اشتراکِ VIP با کمک close Friend چیست؟

بسیاری از کسب و کار های موفق به فالوور های خود در ازای پرداخت ِ هزینه ای مشخص، عضویت VIP داده و دسترسیِ آنها را به محتواهایی که در کلوز فرند قرار می دهند باز می کنند. اینکه ادمین یک پیج کسب و کار در استوری های کلوز فرند خود دقیقا چه نوع محتوایی می تواند قرار دهد، به ماهیت و هدف ِآن پیج بستگی دارد. 
مثلا اگر یک وب سایت فروش لباس و پوشاک دارید، می توانید به مشتریان خود پیشنهاد کنید که حق عضویت VIP را در سایت تان پرداخت کنند. سپس می توانید دسترسی شان را به استوری های بخشِ کلوز فرند باز کنید. سپس آنها می توانند از کد های تخفیف، پیشنهادات ویژه و... مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنند. هرچه که داخل کلوز فرند پیج کسب و کارتان می گذارید، باید متفاوت با محتوای استوری های پابلیک تان باشد. پس برای آن برنامه ریزی کنید و اهداف مشخصی طراحی نمایید.

ساخت کلوز فرند برای مشتریان وفادار

آیا می دانید اهمیت close Friend چیست؟ اینکه افرادی که داخل آن لیست هستند را از سایرین متمایز می کند. مردم متمایز بودن نسبت به دیگران را دوست دارند. از این ویژگی به نفع کسب و کارتان و برای بازاریابی در اینستاگرام یا تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید. اما چگونه؟ 
به عنوان مثال، شما می توانید فالوور ها یا مشتریانی که دائما از شما خرید می کنند، تبلیغ برند یا کسب و کارتان را می کنند، پست ها و استوری هایتان را با دیگران share می کنند و در یک کلام کاملا به شما وفادار هستند را پیدا کنید و آنها را جزء کلوز فرند پیج تان قرار دهید. سپس داخل استوری هایی که در بخش کلوز فرند تان آپلود می کنید، می توانید به آنها تخفیف ها و آفرهای جذاب ارائه کنید. انجام این کار باعث می شود تا مشتریان وفادارتان روز به روز بیشتر به برند یا کسب و کارتان علاقه مند شوند. از سویی دیگر تعداد مشتریانی که تلاش می کنند جزء کلوز فرندتان شوند بیشتر و بیشتر خواهد شد. آیا این روش هوشمندانه نیست؟!

ساخت کلوز فرند

روش ساختِ  close Friend چیست و چگونه باید آن را انجام داد؟

بهترین روش درج close Friend چیست؟ برای اینکه بتوانید داخل پیج تان (چه پابلیک و چه پرایوت) کلوز فرند بگذارید این مراحل را طی کنید. وارد اپ اینستاگرام تان (روی موبایل) شوید. اگر از قبل یک لیست کلوز فرند نساخته اید، اول باید برای ساخت آن اقدام کنید.
برای این منظور وارد پروفایل خود شوید. برای ورود به پروفایل یا پیج تان در اینستاگرام باید روی آیکون آدمک یا تصویر کوچک دایره ای پایین، سمت راست صفحه ضربه بزنید. پس از آن باید روی آیکون سه خطی بالای صفحه که در سمت راست قرار گرفته است ضربه بزنید. از طریق منوی باز شده گزینه ی Close Friends را انتخاب کنید. اگر تاکنون هیچ پیج دیگری را به این لیست اضافه نکرده باشید، با یک صفحه ی خالی (مانند تصویر زیر) رو به رو خواهید شد. برای افزودن سایر پیج ها به این لیست باید روی دکمه ی آبی رنگ Get Started ضربه بزنید. پس از آن، لیست پیج هایی که دنبال می کنید آورده خواهد شد. از بین آنها، کسانی که قصد دارید به کلوز فرند تان اضافه کنید را با زدن دکمه ی Add به این لیست منتقل کنید.

ساخت لیست کلوز فرند

نحوه ی گذاشتن close Friend

پس از ساخت لیست کلوز فرند، نوبت درج استوری در بخش کلوز فرند و تولید محتوا در اینستاگرام است. شما می توانید برای درج استوری در کلوز فرند به روش معمولِ درج استوری در اینستاگرام پیش بروید. 
پس از تنظیم عکس، افزودن لوکیشن در اینستاگرام و انتخابِ هشتگ های مناسب پیج می توانید آن را منتشر کنید. شما باید در مرحله‌ی آخر به جای انتخاب گزینه‌ی Your Story، گزینه‌ی close friends را انتخاب کنید. علامت کلوز فرند با یک ستاره سفید در یک دایره ی سبز رنگ مشخص می شود. برای پیدا کردن این بخش می توانید به عکسی که در پایین قرار داده شده است نگاهی بیندازید.

نحوه انتشار استوری در کلوز فرند

ختم کلام و پاسخ به سوالات رایج

ماهیت close Friend چیست؟ در نگاه اول کلوز فرند برای پیج های شخصی حکم لیستی از آشنایان، دوستان و خانواده را دارد که می توانیم خاص ترین استوری هایمان را با آنها به اشتراک بگذاریم. اما برای پیج های کسب و کار و کریتور، کلوز فرند قابلیتی است که به مدیران تبلیغاتی کسب و کارها این اجازه را می دهد تا مشتریان را نسبت به برند و یا نام ِکسب و کار خود وفادارتر کنند. شما می توانید به کمک کلوز فرند باشگاه مشتریان VIP هم درست کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *