
اصول طراحی لوگو و ابعاد استاندارد آن
اصول طراحی لوگو کدامند؟ برای طراحی لوگو باید چه قوانینی را رعایت کنیم؟ اگر به دنبال پاسخ سوالات هستید، به ادامه مطلب مراجعه کنید.
اصول طراحی لوگو مجموعه ای قوانین و راهکارها هستند که باید در ساخت لوگو رعایت شوند. همان طور که می دانید، تولید محتوا و طراحی لوگو، از رکن های موفقیت در کسب و کارهای دیجیتال به شمار می روند. از این رو، طراحان لوگو، نقش مهمی در دنیای دیجیتال مارکتینگ ایفا می کنند. یک گرافیست حرفه ای برای طراحی لوگو استاندارد باید قبل از هر چیز با اصول و قوانین طراحی لوگو آشنا باشد. در این محتوا قصد داریم شما را با این اصول و قوانین آشنا کنیم. پس تا انتهای مقاله، همراه ما باشید.
فهرست مطالب
- اهمیت رعایت اصول طراحی لوگو
- مهم ترین اصول طراحی لوگو چیست؟
- چگونه الگوی مناسبی برای طرح لوگو پیدا کنیم؟
- چه اندازه و ابعادی برای طراحی لوگو مناسب است؟
چرا باید اصول طراحی لوگو را رعایت کرد؟ در کتاب آموزش طراحی لوگو به اصول و قوانین، توجه زیادی شده است. هر کاری، دارای اصول و قواعدی است. بدون در نظر گرفتن اصول و استانداردها، نمی توان نتیجه ای مطلوب به عنوان خروجی دریافت کرد. در واقع، رعایت این اصول باعث حرفه ای تر شدن خروجی طراحی لوگو خواهد شد.
شما به عنوان یک طراح باید با اصول طراحی لوگو حرفه ای آشنا باشید. این اصول شامل اشکال هندسی، روانشناسی رنگ ها، رعایت قوانین و... هستند. در صورت عدم رعایت هر یک از این عنصرها، کیفیت طراحی لوگوی شما کاهش پیدا خواهد کرد. طرح لوگو باید اصولی و استاندارد باشد. در این صورت است که می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. در صورتی که استانداردها در طراحی لوگو رعایت نشوند، نمی توانید یک لوگوی جذاب و حرفه ای طراحی کنید. به این ترتیب، مخاطب نیز نکته جالب توجه و خلاقانه ای در لوگوی شما پیدا نمی کند. به یاد داشته باشید که یک لوگوی اصولی و جذاب، می تواند اعتماد مشتری به مجموعه را افزایش دهد.
مهم ترین اصول طراحی لوگو چیست؟
حال که با اهمیت رعایت اصول طراحی لوگو آشنا شدید، بهتر است این اصول را آموزش ببینید. در آموزش طراحی لوگو برخی اصل ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. در ادامه چند مورد از اصل های مهم در طراحی لوگو را به شما عزیزان معرفی می کنیم.
- روانشناسی رنگ ها: یکی از مهم ترین اصولی که در ساخت لوگو باید به آن دقت کنید، روانشناسی رنگ ها می باشد. رنگ ها پیام های عاطفی خاصی را به مخاطب منتقل می کنند. بنابراین شما با انتخاب رنگ های مناسب، می توانید به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کنید. هنگام کشیدن اتود طراحی لوگو، می توانید در مورد رنگ های مناسب آن نیز فکر کنید.
- روانشناسی اشکال هندسی: یکی دیگر از نکاتی که حین انتخاب قالب های طراحی لوگو باید به آن دقت کنید، روانشناسی اشکال هندسی است. هر لوگو یک شکل هندسی خاص و منحصر به فرد دارد. اشکال هندسی نیز می توانند از نظر احساسی با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. پس انتخاب یک شکل هندسی دقیق، می تواند به عنوان یکی از مهم ترین اصول طراحی لوگو تلقی شود.
- انتقال پیام صریح: از دیگر اصول طراحی لوگو می توان به انتقال پیام صریح اشاره کرد. مخاطب باید با نگاه کردن به لوگوی طراحی شده متوجه شود که حیطه کاری مجموعه چیست. در این صورت می تواند به مجموعه مورد نظر، بیشتر اعتماد کند.
- سادگی و خلاقیت: لوگوی شما باید در کنار ساده بودن، جذاب و خلاقانه باشد. آشنایی با اپلیکیشن طراحی لوگو و نحوه کار با ابزارهای مختلف می تواند به شما کمک کند تا نمونه کارهایی حرفه ای به مشتری تحویل دهید اما اگر این نمونه کارها دارای عناصر خلاقانه باشند، برای مخاطب جذاب تر می شوند.
چگونه الگوی مناسبی برای طرح لوگو پیدا کنیم؟
برای پیدا کردن طرح لوگو مناسب باید چه کار کرد؟ ممکن است این سوال در ذهن شما نیز مطرح شده باشد. برای پیدا کردن طرح های مناسب و الهام گرفتن، می توانید از سایت های خارجی استفاده نمایید. بررسی لوگوهای پرطرفدار و مطرح دنیا می تواند به شما کمک کند تا ایده هایی ناب و خلاقانه برای طراحی لوگوی خود پیدا کنید. پس اگر به دنبال طرح برای لوگوی خود هستید، بهتر است سری به نمونه های پرطرفدار طراحی لوگو در دنیا بزنید.
البته نحوه طراحی لوگوی شما نباید به صورت کپی برداری باشد. شما باید لوگوهای معروف را بررسی کنید و نکات خلاقانه آن ها را پیدا نمایید. در این صورت می توانید ایده هایی خلاقانه برای لوگوی خود پیدا کنید. اکثر طراحان مبتدی برای ایده پردازی و الهام گرفتن، از لوگوهای معروف استفاده می کنند.
چه اندازه و ابعادی برای طراحی لوگو مناسب است؟
تا به این جای کار با کلیات اصول طراحی لوگو آشنا شدیم. یکی از اصل های مهم در طراحی لوگو، ابعاد و اندازه مناسب است. لازم است بدانید که لوگوی طراحی شده، می تواند در پلتفرم های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال می توان از لوگو در عکس پروفایل شبکه های اجتماعی استفاده کرد یا آن ها را برای طراحی کارت ویزیت و بیلبوردهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار داد. در هر مورد، لوگو باید سایز و اندازه ای متفاوت داشته باشد. به همین دلیل، بهتر است لوگوهای طراحی شده خود را به صورت لایه باز ذخیره کنید. در این صورت مشتری می تواند در موارد خاص، اندازه لوگو را مطابق میل و سلیقه خود تغییر دهد. در ادامه سایزهای استاندارد برای طراحی لوگو در موقعیت های مختلف را به شما معرفی می کنیم.
- سایز مناسب برای درج لوگو روی کارت ویزیت: 3.5 در 2 اینچ
- سایز مناسب برای درج لوگو روی بنر: 27 در 40 اینچ
- سایز مناسب برای درج لوگو روی پاکت خرید: 5.9 در 8.1 اینچ
کلام پایانی
در این مقاله تلاش کردیم شما عزیزان را با اصول طراحی لوگو و قوانین مربوط به آن آشنا کنیم. ابتدا در مورد اهمیت رعایت این اصل ها توضیحاتی به شما دادیم. سپس تلاش کردیم مهم ترین اصل ها در طراحی لوگو را برای شما طراحان عزیز شرح دهیم. در ادامه نیز در مورد روش انتخاب طرح و الهام گرفتن از ایده های خارجی به شما توضیحاتی دادیم. در پایان تلاش کردیم در مورد سایز و ابعاد استاندارد در طراحی لوگو صحبت کنیم. با دقت به نکات گفته شده، می توانید لوگوهایی جذاب، استاندارد و مشتری پسند طراحی نمایید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید