آموزش کامل گذاشتن استوری در اینستاگرام!

آموزش کامل گذاشتن استوری در اینستاگرام!

درج استوری در اینستاگرام شرایط و قوانین خاص خود را دارد. اگر نمی دانید چگونه می توانید در این اپ استوری بگذارید، با این مطلب همراه باشید.

پیشگفتار

درج استوری در اینستاگرام به شما کمک می کند تا برای مخاطبان محتواهای تعامل برانگیز ِکوتاه ایجاد کنید. همانطور که در مطلبِ «تولید محتوا در اینستاگرام» توضیح داده شد، تایم نمایش استوری ها 15 ثانیه است. هر استوری به مدت 24 ساعت فعال می ماند و اگر آن را جزء هایلایت ها در اینستاگرام قرار ندهید از دسترس کاربران خارج خواهد شد. این در حالی است که استوری ها داخل حافظه اینستاگرام باقی می مانند. بنابراین اگر بعدا قصد داشتید آنها را به یک یا چند هایلایت اضافه کنید، این امکان را خواهید داشت. شما می توانید با انتخاب استوری های مورد نظر آن را در دسترس کاربران قرار دهید. 
اگر قصد دارید تا استوری های دنبال دار ایجاد کنید، باید تایم هر استوری را در نظر بگیرید. همچنین باید توجه داشته باشید که نباید تعداد استوری های پشت سر همِ یک پیج زیاد شوند. اگر استوری های دنباله دارِ پیج‌تان جذاب نباشند، مخاطب از ادامه‌ی تماشای آنها منصرف خواهد شد. در هر صورت، اگر به فکر درج استوری در اینستاگرام هستید و دوست دارید از زیر و بم ِ آن مطلع شوید لطفا ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

مقدمه

•    آموزش تصویری استوری گذاشتن در اینستاگرام
•    انتخاب تصویر یا ویدئو برای گذاشتن استوری در اینستاگرام
•    اهمیت انتخاب استوری با سایز مناسب
•    آیا باید در استوری متن و جملات متعددی قرار دهیم یا خیر؟
•    انتشار استوری در اینستاگرام
•    انتخاب محتوای مناسب برای درج استوری در اینستاگرام
•    ختم کلام

آموزش تصویری استوری گذاشتن در اینستاگرام

گذاشتن استوری در اینستاگرام چندان سخت و پیچیده نیست. جزئیاتی وجود دارد که به شما این امکان را می دهند تا مانند افراد حرفه ای اقدام به گذاشتن استوری در اینستاگرام کنید. برای شروع و دوری از هرگونه اضافه گویی، اپ اینستاگرام را باز کنید. سپس روی علامت (+) یا دوربین کوچکی که در گوشه‌ی تصویر – بالا سمت چپ – قرار گرفته است ضربه بزنید. همچنین می توانید انگشت خود را روی صفحه بگذارید. سپس آن را به سمت راست بکشید. با انجام این کار، بخش درج استوری مثل یک کشو برایتان باز می شود. 

درج استوری در اینستاگرام با کشیدن صفحه

پیشنهاد ما استفاده از همین روش ساده و آسان برای گذاشتن استوری در اینستاگرام است. اما اگر قصد داشتید با استفاده از علامت به علاوه (+) برای گذاشتن استوری اقدام کنید، توجه داشته باشید که یک منوی کشویی برای شما باز خواهد شد (به تصویر زیر نگاهی بیندازید). شما باید از بین گزینه هایی که روی صفحه پدیدار می شوند، گزینه ی story را انتخاب کنید.

درج استوری در اینستاگرام با دکمه‌ی به علاوه

انتخاب تصویر یا ویدئو برای گذاشتن استوری در اینستاگرام

در مرحله ی بعد برای گذاشتن استوری در اینستاگرام باید: 1) یا تصویر و ویدیوی مورد نظرتان را از بین محتواهای موجود در گالری انتخاب کنید. 2) یا اینکه در لحظه تصویر و ویدئو گرفته و برای استوری تنظیم کنید. اگر انتخاب تان گزینه ی دوم است، می توانید قاب مورد نظر تان را برای گرفتن عکس و ویدئو تنظیم کنید. سپس برای گرفتن عکس یک ضربه کوتاه روی دایره‌ی توپُر وسط صفحه بزنید. برای گرفتن ویدئوی کوتاه 15 ثانیه ای باید انگشت تان را روی این دایره نگه دارید. اگر موقع گرفتن فیلم یا عکس، قصد داشتید از فیلتر ِخاصی استفاده کنید، می توانید فیلتر هایی که روی اینستاگرام تان ذخیره کرده اید را از کنار علامت دایره‌ی توپُر انتخاب کنید.
همانطور که در بخش اصطلاحات اینستاگرام توضیح دادیم، فیلتر  ها برای ایجاد جذابیت بصری روی تصاویر یا ویدئو ها کاربرد دارند. پیشنهاد می کنیم مطلبی با همین عنوان یعنی «افکت ها در اینستاگرام» را مطالعه کنید تا بیشتر در مورد افکت ها و فیلتر های استوری اینستاگرام اطلاعات جدید کسب کنید.

افکت استوری اینستاگرام
در صورتی که برای گذاشتن استوری در اینستاگرام به تصاویر یا ویدئو های موجود روی گالری تان اکتفا می کنید، می توانید مانند تصویر زیر، آیکون مربعی پایینِ سمت چپ را که یک preview از آخرین تصویر یا ویدئو گالری تان نشان می دهد را انتخاب کنید. در مرحله ی بعدی لیستی از آخرین تصاویر و ویدئو های گالری گوشی تان مقابل تان باز می شود که می توانید یک الی چند مورد از آنها را انتخاب کنید. برای انتخاب چند مورد باید گزینه‌ی Select Multiple را انتخاب کنید. با کمک این گزینه اجازه دارید که نهایتا 10 ویدئو یا استوری را انتخاب کرده و همزمان اقدام به انتشار آنها کنید. 

انتخاب تصویر برای درج استوری در اینستاگرام

اهمیت انتخاب استوری با سایز مناسب

همانطور که در مورد ابعاد پست و استوری و ریلز توضیح دادیم، شما باید ابعاد ویدئو و یا تصویر خود را کاملا مطابق با سایر استوری در نظر بگیرید. در این صورت می توانید محتوایی با کیفیت و جذاب از نظر بصری را به مخاطب ارائه کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، یک نمونه استوری ویدئویی قرار دارد. ابعاد این ویدئو کاملا متناسب با ابعاد استاندارد استوری اینستاگرام در نظر گرفته شده است. اگر بخواهید همین ویدئو را برای انتشار به صورت پست یا ریلز در نظر بگیرید باید ابعاد دیگری برای آن تنظیم کنید.

استوری با ابعاد مناسب در اینستاگرام

آیا باید در استوری متن و جملات متعددی قرار دهیم یا خیر؟

جواب این پرسش خیلی ساده و سرراست، منفی است. استوری – و به طور کلی محتواهایی که در اینستاگرام قرار داده می شوند – با کمک جملات کوتاه و خلاصه جذابتر می شوند. اگر به هر دلیلی متن های بلند و بیشتر از 2 خط داخل استوری اینستاگرام تان قرار دهید، کمتر مخاطبی ترغیب به خواندن و بررسی آن می شود، مگر اینکه موضوع بسیار چالش برانگیز، حساس و مهم باشد.
پس پیشنهاد ما به شما این است که موقع گذاشتن استوری در اینستاگرام سعی کنید جملات کوتاه، تصاویر با کیفیت و پیام روشن و هدفمندی داشته باشید. برای مثال می توانید نگاهی به تصویر زیر بیندازید. در این تصویر، اکانت رسمی ِاپلیکیشن Picsart اقدام به معرفی جدید ترین وکتور ها با کمترین میزان ممکن متن کرده و در نهایت یک لینک در اختیار مخاطبان قرار داده است تا برای بررسی وکتور های بیشتر به پیج یا اپلیکیشن ِآن سری بزنند. در این استوری همچنین کلمات کلیدی که به کاربران کمک می کند این نمونه وکتور ها را پیدا کنند، به آنها پیشنهاد داده شده است. به همین سادگی و زیبایی!

کاهش تعداد جملات برای درج استوری در اینستاگرام

انتشار استوری در اینستاگرام

پس از اینکه تصویر یا ویدئو مورد نظرتان را برای درج استوری در اینستاگرام انتخاب کردید وقت انتشار آن است. شما می توانید با انتخاب دکمه ی Your story که در بالای آن تصویر پروفایل شما به صورت یک دایره ی کوچک قرار گرفته است، تصاویر یا ویدئو های مورد نظر را نشر دهید. توجه داشته باشید که اگر قصد داشتید تصاویر یا ویدئو های انتخابی را برای یکی دو نفر بفرستید می توانید گزینه ی send to را انتخاب کنید. سپس در منوی باز شده آنها را برای کسانی که قصد دارید، در دایرکت ارسال کنید. اگر قصد نداشتید که تصاویر و ویدئو های انتخابی تان را تمامی فالوور هایتان مشاهده کنند می توانید آنها را در کلوز فرند ارسال کنید. اگر نمی دانید close Friend چیست پیشنهاد میکنیم حتما مطلبی که با همین عنوان نگارش شده است را مطالعه نمایید.

انتخاب محتوای مناسب برای درج استوری در اینستاگرام

برای درج استوری در اینستاگرام، موضوعات و عناوین مختلفی وجود دارد که می توانید با کمک آنها توجه مخاطب را به خودتان جذب کنید. به طور کلی نحوه‌ی تولید و انتشار استوری در پیج های بیزینسی یا کریتور به ماهیت ِآنها وابسته است. شما نمی توانید بی توجه به پلن یا اهداف بازاریابی در اینستاگرام یا بدون در نظر گرفتن پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام در پیج خود استوری بگذارید. استوری هایی که در پیج اینستاگرام تان درج می کنید باید موضوعات همسو با محتوای پست ها و تقویم محتوایی اینستاگرام تان داشته باشند. پیشنهاد می کنیم اول انواع محتوا در اینستاگرام را بشناسید، سپس اقدام به انتشار استوری و پست در پیج خود کنید.

ختم کلام

گذاشتن استوری در اینستاگرام چندان پیچیده نیست. اما با رعایت برخی قوانین و اطلاع از نحوه‌ی صحیح درج استوری در اپلیکیشن Instagram می توانید در جذب مخاطبان تان به شکلی موثر عمل کنید. توجه داشته باشید که فقط عملِ درج استوری در اپلیکیشن اینستاگرام اهمیت ندارد. بلکه شما باید از استراتژی های نحوه‌ی درج استوری در اینستاگرام برای جذب مخاطب مطلع باشید. در غیر این صورت، حتی اگر روزی یک استوری هم در پیج تان بگذارید نمی توانید مخاطب را جذب محتوای خود کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *