توضیح سرچ اینترنت و چگونگی آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران

توضیح سرچ اینترنت و چگونگی آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران

آیا می دانید آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران چگونه صورت می گیرد؟ یا اصلا منظور از اهداف کاربران در سرچ اینترنت چیست؟

پیشگفتار

آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران یکی از موارد بسیار مهمی است که هر محتوا نویسی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. برای این کار لازم است تا شما به نحوه سرچ در اینترنت تسلط کافی داشته باشید و از منابع درستی استفاده کنید. شاید به ظاهر گمان کنید سرچ در اینترنت یک کار بسیار ساده است؛ اما باید در نظر داشته باشید که برای تولید محتوا باید تسلط کافی به سرچ صحیح داشته باشید. زیرا منبعی که از آن استفاده می کنید تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت محتوای شما دارد. بنابراین می خواهیم در این بخش شما را با نحوه سرچ در اینترنت، آماده کردن محتوا با توجه به اهداف مختلف کاربران و به طور کلی تولید محتوای هدفمند آشنا کنیم. آنچه که در این مقاله آموزشی مطالعه خواهید کرد شامل موارد زیر است:

مقدمه

آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران چگونه صورت می گیرد؟ آیا می دانید چگونه باید اهداف مختلفی که کاربران دارند را در محتوای خود پیاده سازی کنید؟ اصلی ترین هدف شما از سرچ در اینترنت، جستجوی مطالب مرطبتی است که می خواهید در خصوص آن تولید محتوا کنید. پس باید این مطالب را به گونه ای جستجو کنید که جامع و کامل باشند تا کاربران را به اهداف مختلفشان برسانند. در بخش آموزش الگوریتم های گوگل به این موضوع اشاره کردیم که تولید محتوا باید هدفمند باشد تا رضایت کاربران را جلب کند. در غیر این صورت قطعا با نارضایتی کاربران و جریمه توسط الگوریتم های گوگل روبرو می شوید. پس این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران چه اهمیتی دارد؟

آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران موضوع بسیار مهمی است که باید مبنای اصلی کار یک محتوا نویس باشد. زیرا کاربران به دنبال سرچ در اینترنت می خواهند پاسخ سوالاتشان را بیابند. پس شما باید ضمن سئو کردن محتوا، آن را به گونه ای آماده کنید که برای اهداف مختلف کاربران مناسب باشد. یکی از اقدامات پیش از تولید محتوا این است که شما از خود بپرسید هدف از تولید این محتوا چیست؟ به عنوان مثال محتوایی که در حال مطالعه آن هستید، یک محتوای آموزشی است. در صورتی که این متن جنبه تبلیغاتی داشته باشد، قطعا رضایت شما را جلب نخواهد کرد و شما را به سمت سرچ برای پیدا کردن مطالب مرتبط می کشاند.

با در نظر گرفتن این موضوع که کاربران پس از سرچ به دنبال مناسب ترین محتوا، متناسب با هدفشان می گردند، شما می توانید لحن و آهنگ محتوایتان را انتخاب کنید. همچنین توجه به اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه مطالبی برای آنها قابل درک تر است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حال چرا آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران اهمیت زیادی دارد؟ زیرا موجب افزایش ترافیک سایت و رتبه گرفتن سایت از گوگل می شود. در نتیجه اگر جلب رضایت کاربران و تولید محتوای هدفمند ادامه بیابد، سایت مورد نظر به یکی از سایت های معروف و پربازدید شناخته می شود. این مورد تاثیر چشمگیری در روند کار خواهد داشت.
 
تولید محتوا برای جلب رضایت کاربران

آشنایی با انواع اهداف کاربران در سرچ اینترنت

به طور کلی قبل از اینکه بخواهید نسبت به آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران اقدام کنید، باید بدانید که منظور از این اهداف چیست؟ سرچ در اینترنت (Search Internet) به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

  • Informational یا سرچ اطلاعاتی
  • Transactional یا سرچ تجاری
  • Navigational یا سرچ پیمایشی

برای اینکه درک بهتری از این اهداف مختلف داشته باشید، مثال ساده ای را برایتان عنوان می کنیم. زمانی که شما در مورد روغن زیتون سرچ می کنید، این نوع سرچ، اطلاعاتی است. زیرا می خواهید در مورد خواص و فواید این روغن گیاهی بیشتر بدانید. اما زمانی که شما به روغن زیتون ارگانیک را سرچ می کنید، به دنبال یک برند یا سایت معروف هستید که بتوانید روغن زیتون ارگانیک تهیه کنید. این نحوه سرچ جزو مورد دوم و پیمایشی به حساب می آید. زمانی که شما به قیمت روغن زیتون را سرچ کنید، در واقع این سرچ جزو سرچ تجاری خواهد بود. پس اگر توجه داشته باشید تمام این جستجوها در مورد یک محصول است، اما هدف در هیچ یک از آنها یکسان نیست.
 

قطعا حالا دیگر درک بهتری از آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران دارید. این موضوع کاملا واضح است که اگر کاربری به دنبال قیمت روغن زیتون باشد، مقاله و مطالب مربوط به خواص روغن زیتون را دنبال نمی کند. یا اگر شخصی بخواهد در مورد خواص روغن زیتون اطلاعاتی به دست بیاورد، در مورد برندی که این روغن را به صورت ارگانیک تولید می کند، اطلاعاتی نیاز ندارد.

نحوه آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران

حال که به درک درستی از اهداف مختلف کاربران در مورد سرچ در اینترنت رسیده اید، می خواهیم نحوه آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران را به شما آموزش دهیم. قطعا تولید محتوای هدفمند باعث بهینه سازی سایت و همچنین افزایش ترافیک سایت می شود.

قبل از اینکه بخواهید بر اساس اهداف مختلف کاربران تولید محتوا کنید، بهتر است تا به اصول سئو و تعاریف کلی تولید محتوا تسلط کافی داشته باشید. زیرا در عین حال که باید محتوایی هدفمند تولید کنید، نیاز است تا آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. همچنین باید به پرسونای مخاطب توجه داشته باشید تا بتوانید هدفتان را به درستی به کاربرانتان بفهمانید. همگی این موارد باید قبل از شروع تولید محتوا رعایت شوند. پس به آنها توجه داشته باشید و سپس سراغ اهداف مختلف کاربران بروید.
 
توجه به نوع نیاز کاربران برای تولید محتوا

Informational یا سرچ اطلاعاتی

نحوه آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران باید نیاز آنها را برطرف کنید. در تولید محتوای اطلاعاتی شما باید یک سری سوالات مهم و رایج طراحی کنید و در محتوای خود به این سوالات پاسخ دهید. به عنوان مثال اگر در خصوص یک گوشی موبایل محتوا می نویسید باید به سوالاتی همچون آپشن های سخت افزاری و نرم افزاری آن چیست، چه رنگ هایی دارد، جدیدترین ورژن آن چه زمانی رونمایی می شود و... پاسخ دهید. زیرا کاربر به دنبال کسب اطلاعات در مورد ویژگی ها و قابلیت های این گوشی است.

حال در نظر بگیرید محتوایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی و معرفی یک برند گوشی موبایل را داشته باشد. آیا این تاثیر لازم را روی کاربران می گذارد؟ قطعا خیر! این موضوع باعث می شود تا کاربر سایت را ترک کند و به دنبال پاسخ سوال هایش در سایت های دیگر بگردد. به طور کلی در تهیه محتوای اطلاعاتی شما باید مفیدترین و کامل ترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهید تا آنها به پاسخ سوالاتشان برسند.

Transactional یا سرچ تجاری

نحوه آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران باید آنها را به هدف و نیازی که دارند، برساند. در تولید محتوای تجاری شما باید اطلاعاتی که در خصوص برند، نام یا نام های آن، کیفیت، قیمت، نحوه تولید و... است را در اختیار کاربران بگذارید. این اطلاعات باید به گونه ای جامع و کامل باشند که کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر مراجعه نکنند. 

در محتوای تجاری شما باید اطلاعاتی در خصوص قیمت محصول یا خدمات و همچنین مقایسه قیمت انجام دهید. بدین ترتیب کاربران را به نیازشان رسانده اید و به روش های غیر مستقیم نیز تبلیغات انجام داده اید. البته در این میان توجه به نکات سئو و اصول بازاریابی محتوایی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

Navigational یا سرچ پیمایشی

در آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران باید در نظر بگیرید که آنها چه هدفی دارند. در جستجوی پیمایشی کاربران اطلاعات جزئی و پیش پا افتاده ای در خصوص محصول یا خدمات مورد نظرشان دارند. سرچ تنها برای تکمیل این اطلاعات صورت می گیرد. پس شما باید محتوا را به گونه ای تهیه کنید که از سایر رقبای خود پیشی بگیرید. 
 
سرچ در مورد اطلاعات مختلف

این را به خاطر داشته باشید زمانی که کاربران اطلاعات مختصری دارند و برای تکمیل اطلاعات سرچ می کنند، از جامع ترین و کاملترین و همچنین جذاب ترین مقالات استفاده می کنند. پس محتوایی که تولید می کنید باید این ویژگی ها را داشته باشد تا کاربران را به اهدافشان برساند و رضایت آنها را جلب کند.

جمع بندی نهایی

در این بخش آموزشی اطلاعاتی در خصوص نحوه سرچ در اینترنت و چگونگی آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران در اختیارتان قرار دادیم. با توجه به آنچه که عنوان کردیم دریافتید که هر محتوا باید متناسب با نوع نیاز کاربران تهیه و تولید شود و همچنین در نهایت برای آنها مفید واقع شود. این یک هدف مشترک برای تمامی محتواهایی است که شما آن را تولید می کنید. با در نظر گرفتن اصول سئو و بهینه سازی سایت، می توانید محتوایی کامل، جذاب و گیرا برای کاربران تهیه کنید تا ترافیک سایت را افزایش دهید و از گوگل رتبه خوبی دریافت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *