کاربرد رندرینگ در طراحی کاراکتر

کاربرد رندرینگ در طراحی کاراکتر

رندرینگ در طراحی کاراکتر چیست؟ رندرینگ به عنوان یکی از مهمترین مراحل طراحی کاراکتر به وسیله کامپیوتر شناخته می شود.

پیشگفتار


رندرینگ در طراحی کاراکتر چه نقشی را ایفا می کند؟ با توجه به اهمیت استفاده از رایانه ها برای طراحی کاراکترها استفاده از رندرینگ به عنوان یکی از مهمترین مراحل طراحی کاراکتر خلاقانه برای پویانمایی و انیمیشن سازی به شمار می رود. در هنگام طراحی کاراکتر سه بعدی در انیمیشن سازی و پویانمایی زمانی که مدل سازی به پایان رسید همه ی فریم ها باید تفسیر شوند. در طراحی کاراکتر دو بعدی نیز باید فرایند تصویر سازی تحت رندرینگ قرار بگیرد؛ بنابراین، فریم ها به شکلی که نیاز باشد باید تفسیر شوند. برای اینکه بتوانیم کاراکترهای از پیش طراحی شده را به یک فرمت یا رسانه دیگر مثل فیلم یا تصویر سازی دیجیتال انتقال داده می شوند. در این موقعیت فرایند رندرینگ در شبیه سازها یا موتورهای بازی انجام می شود. 


مقدمه

چرا از رندرینگ در طراحی کاراکتر استفاده می شود


طراحی کاراکتر می تواند برای هر چیزی انجام بگیرد. تفاوتی ندارد شما بخواهید طراحی را برای یک انیمیشن یا یک بازی ویدیویی انجام دهید هر دو گزینه فرایند یکسانی دارند. نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که طراحان باید کاراکترها را با استفاده از قوانین فیزیکی که در دنیای واقعی وجود دارد طراحی کنند. این فرایند باعث می شود که کاراکتر مجازی شما به دنیای واقعی شبیه شود. طراحان معمولا این پروسه را به وسیله ی رندر و نرم افزار رندرینگ انجام می دهند. 


مورفینگ چیست


مورفینگ و رندرینگ در طراحی کاراکتر دو روش هستند که برای ایجاد طراحی کاراکتر سه بعدی استفاده می شوند. در گذشته طراحی کاراکتر با مداد انجام می گرفت.اما امروزه این کار به وسیله کامپیوترها انجام می گیرد. جالب است بدانید که کاری که توسط کامپیوتر انجام می شود در مقایسه با دست به شکل متفاوت می باشد. در این مرحله کامپیوترها بر اساس تعداد لایه های فریم موجود فاصله بین فریم های کلیدی را محاسبه کرده و آن ها را با همدیگر ادغام می کند. حاصل این عملیات طراحی کاراکترهای مناسب برای انیمیشن و پویانمایی می شود. 
طراحی کاراکتر با رندرینگ باید برای فریم های کلیدی به شکل مجزا انجام بگیرد اما با فریم های میانی نباید کاری داشته باشید. پس از انجام این فرایند می توانید فریم های تفسیر شده را به کمک فرمت ویدیو یا فیلم ذخیره نمایید و آن را در زمانی که احتیاج دارید نمایش دهید. استفاده از طراحی کاراکتر دو بعدی مزیت هایی دارد که به شما امکان می دهد از آن در پهنای باند کم و زمان کوتاه رندرینگ استفاده کنید. می توانید از فرایند رندرینگ بدون هیچ دردسری در طراحی کاراکتر پویانمایی استفاده کنید. 

رندرینگ در طراحی
استفاده از رندرینگ سه بعدی


به طور کلی رندرینگ به فرایندی گفته می شود که تولید یک تصویر در یک صفحه مجازی با هدف نمایش بر روی صفحه مانیتور اجرا می شود. این فرایند معمولا در آخرین مرحله ی طراحی کاراکتر پویانمایی به وسیله ی نرم افزار رندرینگ انجام می شود. در ادامه قصد داریم برخی مباحث رندرینگ را به شکل مختصر توضیح دهیم. 


فواید و مزایای رندرینگ


طراحی کاراکتر با رندرینگ از مزایای زیادی برخوردار است. با استفاده از رندرها می توانید یک کاراکتر را پیش از طراحی با همه جزئیاتش مشاهده کنید. طراحان می توانند با استفاده از این قابلیت طرح سه بعدی را به شکل انیمیشن یا عکس مورد بررسی قرار دهند. این ویژگی به تجسم دقیق طرح نهایی کمک زیادی می کند. 
همانطور که می دانید رندرینگ در موارد مختلفی کاربرد دارد. در حالت کلی هر زمان که از نرم افزارهای سه بعدی مانند اسکچاپ استفاده می شود می توانید از رندرینگ نیز در حوزه های مختلف نظیر انیمیشن سازی، طراحی کاراکتر تبلیغاتی،ساخت بازی کامپیوتری و... استفاده کنید. رندرینگ در انیمیشن سازی با رندر در سایر حوزه ها متفاوت است. 
نرم افزار رندرینگ دارای ویژگی های بسیار زیادی است و امروزه به عنوان کارآمدترین ابزار طراحی کاراکتر مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این نرم افزار می توانید مدل ها را به وسیله ی تجسم بصری آنالیز و مدیریت کنید. استفاده از ویژگی های رندرینگ باعث می شود هزینه ها و زمان انجام پروژه کاهش پیدا کند و بازده آن به میزان زیادی افزایش داشته باشد. با کمک این نرم افزار می توانید ایرادها و تداخلاتی را که در طرح وجود دارد برطرف کنید. 
رندرینگ در طراحی کاراکتر به طراحان این امکان را می دهد مستندات را به راحتی به اشتراک بگذارند. همچنین این امکان را برای طراحان ایجاد می کند که کاراکتر را به صورت بصری و عینی به مشتریان نشان بدهند. 

طراحی کاراکتر با رندرینگ
سرعت رندر به چه مواردی بستگی دارد


سرعت استفاده از رندرینگ در طراحی کاراکتر به عوامل گوناگونی بستگی دارد. هر اندازه که جزئیات موجود در صحنه ها بیشتر باشد، نورها، تکسچرها، سایه ها از تنظیمات بیشتری برخوردار باشند زمان رندرینگ افزایش یافته به عبارتی سرعت رندر کاهش پیدا می کند. کیفیت خروجی و تنظیماتی که برای رندرینگ انتخاب می کنند در سرعت رندر کردن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. هر چقدر که سخت افزار قدرت بیشتری داشته باشد می توانیم در مدت زمان کمتری به رندرهای با کیفیتی دسترسی داشته باشیم. 


فاکتورهای تاثیرگذار در واقعی نمایش دادن رندرینگ


طراحی کاراکتر با رندرینگ با استفاده از همه موتورهای رندر انجام می گیرد. این فرایند با تبعیت و تقلید از قوانین فیزیکی مانند جنس، نور، بافت، سایه و..... که در دنیای واقعی وجود دارد انجام می شود. همین امر موجب می شود بتوانید کاراکترهای سه بعدی به واقعی ترین شکلی که امکان دارد شبیه سازی کنید. 
فاکتورهای متعددی وجود دارد که موجب واقعی نمایش دادن یا رئال شدن کاراکتر ها می شوند. از جمله این پارامترها نورپردازی ، مدلسازی دقیق و با جزئیات فراوان و.... می باشند. 

رندرینگ در طراحی کاراکتر
رندرینگ گرافیکی چیست؟


رندرینگ در طراحی کاراکتر به فرایندی اطلاق می شود که منجر به ایجاد تصاویر و تولید آن ها می شود. این فرایند بر پایه خلق تصاویر گرافیکی، مدل های محاسباتی وپردازشی و تولید محتوای ویدیویی انجام می گیرد. این پروسه به دو روش پردازش گرافیکی و CPU انجام می شود. دنیای گرافیکی یا مجازی می تواند شامل هر چیزی باشد. فرایند رندرینگ به عنوان مهمترین عامل تفاوت و تمایز در تصاویر به شمار می رود. با توجه به اینکه این فرایند بسیار حائز اهمیت می باشد احتیاج به یک سخت افزار قدرتمند دارد که بتواند کاراکتر قوی را تولید کند. 


سخن پایانی


همانطور که در ابتدا اشاره کردیم طراحی کاراکتر امروزه با وجود رایانه ها بسیار پیشرفته شده است. یکی از سبک های پرطرفدار طراحی استفاده از روش های سه بعدی است. بر اساس این فرایند شما می توانید اطلاعات سه بعدی را به شکل یک مدل دو بعدی به نمایش در بیاورید. رندرینگ سه بعدی می تواند با استفاده از آنچه که فوتورئالیسم نامیده می شود تصاویر مختلفی را ایجاد کند. 
رندرینگ در طراحی کاراکتر شامل مراحل مختلفی است که با رعایت آن ها می توانید یک کاراکتر سه بعدی فوق العاده داشته باشید. اولین مرحله ای که باید به آن بپردازید متریال دهی می باشد. در حقیقت متریال می تواند جنس مدل را مشخص کند این متریال می تواند شامل یک رنگ یا تصاویر باشد که از آن به عنوان تکسچر یاد می شود. یکی دیگر از مهمترین مراحل رندرینگ نورپردازی می باشد. کاراکترهایی که در فرایند تولید یک انیمیشن وجود دارند به شدت تحت تاثیر نورهایی که در صحنه هستند قرار می گیرند. برای اینکه بتوانید فرایند رندر کردن تصاویر را به شکل کامل انجام دهید نیاز به نورپردازی خواهید داشت. این امر باعث می شود که بتوانید کاراکتر را به شکل واقعی جلوه بدهید. زمانی که نورپردازی شما متقاعد کننده نباشد کاراکتر شما غیرطبیعی و مصنوعی به نظر می رسد. برای ایجاد کاراکترهای سه بعدی باید نورها را نیز به صورت سه بعدی تنظیم کنید تا شبیه به دنیای واقعی شود. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *