دلایل محبوبیت موشن گرافیک چیست؟
دلایل محبوبیت موشن گرافیک چیست؟ در این مقاله به کاربردهای موشن گرافیک و دلایل محبوبیت و استفاده گسترده از آن پرداخته ایم.
پیشگفتار
دلایل محبوبیت موشن گرافیک و تصاویر گرافیکی متحرک در فضای تبلیغات و تولید محتوا را در این مقاله، بررسی خواهیم کرد. کاربرد موشن گرافیک در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی بسیار گسترده است شما می توانید. نمونه هایی از آنها را در این پلتفرم ها مشاهده کنید. همچنین استفادهی فراوان از گرافیک متحرک دلیلی بر محبوبیت و کارایی فوق العاده آن به حساب می آید. از جمله دلایل محبوبیت موشن گرافیک این است که مدت زمانِ انتقال اطلاعات به مخاطب را بسیار کوتاه می کند. موشن گرافیک ها به راحتی می توانند برندها را به مخاطبان معرفی کنند.
کسب درآمد از موشن گرافیک هم در سالهای اخیر افزایش یافته است و زمینه های شغلی بیشتری هم در این حوزه به وجود آمده است. دلیل آن هم این است که دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات، هر روزه گستردگی بیشتری پیدا می کند. همچنین تکنولوژی و سرعت انتقال اطلاعات به همان نسبت رشد تصاعدی پیدا کرده اند.
مقدمه
• بررسی دلایل محبوبیت موشن گرافیک
• تحول دنیای تبلیغات با رشته موشن گرافیک
• تاثیرات پیشرفت تکنولوژی بر گسترش استفاده از موشن گرافیک
• کاربرد همه جانبه رشته موشن گرافیک
• چرا موشن گرافیک در تبلیغات و تولید محتوا از محبوبیت بالایی برخوردار است؟
• جذابیت بصری موشن گرافیک ها
بررسی دلایل محبوبیت موشن گرافیک
اول باید کمی با ماهیت و انواع موشن گرافیک ها آشنا شوید و در نهایت، دلایل محبوبیت موشن گرافیک را با شما در این مطلب بررسی خواهیم کرد.
رشته موشن گرافیک امروزه محبوبیت و کارایی زیادی یافته است. به همین خاطر انواع مختلفی دارد که هریک از آنها در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا تنها به نام بردن از انواع موشن گرافیک اکتفا می کنیم. اگر علاقه مند بودید که با انواع موشن گرافیک آشنایی عمیق تری پیدا کنید، می توانید به مقاله بررسی پیش نیازهای موشن گرافیک مراجعه فرمایید.
در Motion graphics از متن و تایپوگرافی، صدا روی تصویر و موسیقی، تصاویر واقعی و تصاویر طراحی شده گرافیکی استفاده می شود. موارد استفاده از موشن گرافیک باعث شده تا در زمینه های مختلفی از آن استفاده شود. فکر نکنید که از موشن گرافیک در ویدیوهای تبلیغاتیِ یوتیوب یا اینستاگرام استفاده می شود. از موشن گرافیک ها در قالب گیف یا سلسله تصاویر متحرک کوتاه برای معرفی برند و محصولات هم استفاده می شود. همچنین در اپلیکیشن های مختلف، برای معرفی سریعِ قابلیت ها و ویژگی ها از موشن گرافیک استفاده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که به مطلب اپلیکیشن ساخت موشن گرافیک مراجعه کنید.
کاربرد موشن گرافیک ها نامحدود و همه جانبه است. از موشن گرافیک ها در تبلیغات تلویزیونی، اپلیکیشن ها، محتواهای آموزشی و ارائه اطلاعات به بهترین شکل ِممکن، استفاده می گردد. یکی از دلایل محبوبیت موشن گرافیک، ارائه اطلاعات به صورت کاملا موثر و دقیق است.
تحول دنیای تبلیغات با رشته موشن گرافیک
طراحی موشن گرافیک با افترافکت و بسیاری دیگر از نرم افزار های رایج انجام می شود. هرچه از نرم افزار های رایج تر و قوی تر استفاده کنید، خروجی بهتری هم تولید خواهید کرد. موشن گرافیک در زمینه های مختلفی کاربرد دارد و همین گستردگی را می توان جزء دلایل محبوبیت موشن گرافیک دانست. موشن گرافیک ها از معرفی محصولات گرفته تا برندسازی و دیجیتال مارکتینگ، ایفاگر نقش مهمی هستند.
هر موشن گرافیست حرفه ای می داند که در دنیای امروز (که اطلاعات باید سریع و بدون مانع منتقل شوند)، بدون تلف کردن حتی یک صدم ثانیه از زمان می بایست مخاطب را تحت تاثیر قرار داد. اگر می خواهید برند خود را به دیگران معرفی کنید یا اگر قصد تبلیغات هدفمند و برندسازی را دارید، موشن گرافیک ها از قابلیت های زیادی در این زمینه ها برخوردارند.
تاثیرات پیشرفت تکنولوژی بر گسترش استفاده از موشن گرافیک
پیشرفت تکنولوژی از دیگر دلایل محبوبیت رشته موشن گرافیک است. اگر امروزه صاحبان مشاغل و شرکت ها بدون تبلیغات و برندسازی کار خود را پیش ببرند، بدون شک به مشکل بر خواهند خورد. بسیاری از مردم هر روز بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند و همواره در این فضا به دنبال رفع احتیاجات خود هستند.
اگر حضوری موثر در این فضا داشته باشید، می توانید برند و محصول خود را به شکل موثری به مخاطب ارائه کنید. اما اگر حضوری موثر در این فضا نداشته باشید، کارتان سخت خواهد شد. البته هر شرکتی روش خاص خود را در تبلیغات دارد، اما یکسری از شیوه های تبلیغاتی ثابت هستند؛ مثل استفاده از قابلیت های موشن گرافیک و تولید محتوای ویدیویی.
کاربرد همه جانبه رشته موشن گرافیک
فرض کنید برای معرفی محصولی یا برندی می خواهید اقدام کنید. می توانید به شکل های متفاوتی این کار را انجام دهید. متن بنویسید و توضیح دهید، یا با پادکست آن را معرفی کنید. اگر از موشن گرافیک برای رسیدن به این هدف استفاده کنید، نه تنها تمامی این ابزارها، یعنی صدا، تصویر و متن را در اختیار خواهید داشت. بلکه می توانید این اطلاعات را با ساختن داستانی کوتاه، و یک سناریوی مختصر و مفید و به شکلی کاملا جذاب در اختیار مخاطب قرار دهید.
چرا موشن گرافیک در تبلیغات و تولید محتوا از محبوبیت بالایی برخوردار است؟
داستان و جذابیت؛ اینها دو موردی هستند که مخاطب را جذب ِ خود می کنند. در موشن گرافیک بیشتر از سایر محتواها، جذابیت و داستان پردازی وجود دارد. وقتی مخاطب یا کاربر با داستان یا رویدادی روبرو می شود دیگر اینطور به نظرش نمی رسد که اطلاعات مستقیما به او ارائه داده می شوند. بلکه پشت هر اتفاق یا داستان، دلیل و منطقی می بیند و آن را راحت تر قبول می کند. موشن گرافیک ها، به شکلِ تصاویر جذاب و کوتاه ظاهر می شوند و برای ساخته شدن، به یک داستان احتیاج دارند. زمانیکه یک ویدیوی موشن گرافیک داستان خود را بیان می کند، هم مخاطب احساس تحمیل شدن تبلیغات و اطلاعات به خود را حس نخواهد کرد و هم اینکه شما می توانید خیلی ساده و سرراست، برند و محصول تان را به مخاطب معرفی کنید.
مثلا تصور کنید، کسی به شما بگوید که فلان محصول بهترین است و باید حتما آن را بخرید و استفاده کنید. شاید شما به احتمال زیاد به آن حرف توجه نکرده و راحت از کنارش بگذرید. اما هنگامیکه برای شما داستانی گفته می شود، مبنی براینکه آن محصول تا چه حد توانسته برای سایر مردم کمک کننده باشد، به صورت ضمنی این مفهوم به شما منتقل می شود که خرید آن محصول کارِ خوبی است.
جذابیت بصری موشن گرافیک ها
علاقه مشتریان و مخاطبان نسبت به اشتراک گذاری ویدیوها، مخصوصا از نوعِ موشن گرافیک خیلی بیشتر از به اشتراک گذاشتن مقالات یا عکس هاست. در ضمن بیشتر کاربران، ترجیح می دهند ویدیوها را تماشا کنند تا مطلبی را بخوانند.
از دیگر دلایل محبوبیت موشن گرافیک این است که برای به خرج دادن ِخلاقیت جهت ساختِ آن هیچ محدودیتی وجود ندارد. به همین خاطر، امکان رقابت با دیگر محتواهای تبلیغاتی نیز بیشتر خواهد بود. بدون شک محتوایی که برای مخاطب جذاب باشد و برای او تجربه خوبی به ارمغان بیاورد، می تواند در ایجاد ارتباط موثر با مشتری یا همان مخاطب نیز بسیار تاثیرگذار باشد. با تماشای یک موشن گرافیک حرفه ای می توانید درک کنید که این نوع از محتوا تا چه میزان انعطاف پذیری بالایی در پذیرش و اعمالِ تغییرات دارد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید