تخمین میزان درآمد طراح لوگو

تخمین میزان درآمد طراح لوگو

درآمد طراح لوگو ثابت نیست و عوامل زیادی روی درآمد طراح تاثیرگذار هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی این عوامل بپردازیم.

پیشگفتار

طراح لوگو چه میزان درآمدی می تواند داشته باشد؟ امروزه طراحان لوگو نسبت به سال های گذشته میزان درآمد بیشتری دارند. اگر شما تمایل دارید با میزان درآمد طراحان لوگو آشنا شوید بهتر است با عوامل تاثیرگذار روی دستمزد طراح آرم تجاری آشنا شوید. 

مقدمه

  • مورد اول: اعتبار طراح لوگو
  • مورد دوم: میزان خلاقیت و ایده پردازی طراح لوگو
  • مورد سوم: محل استقرار طراحان لوگو
  • مورد چهارم: نوع کار طراح لوگو 
  • مورد پنجم: میزان عمق پروژه
  • مورد ششم: تعداد طرح های اولیه لوگو 
  • مورد هفتم: نوع سبک طراحی لوگو 

بررسی درآمد طراح لوگو 

امروزه لوگو مهم ترین بخش از هویت یک کسب و کار یا تجارت را تشکیل می دهد. با توجه به اینکه یکی از بهترین روش ها برای انجام تبلیغات در زمینه کسب و کار یا تجارت طراحی لوگوی خلاقانه است به همین دلیل امروزه اغلب افراد برای طراحی لوگوی برند خود به طراحان لوگوی حرفه ای مراجعه می کنند. درآمد طراح لوگو به عوامل متعددی وابسته است و در حال کلی می توان گفت اگر شما مهارت و خلاقیت لازم را داشته باشید می توانید درآمد نسبتا قابل توجهی را از انجام دیزاین لوگو کسب نمایید. 

بررسی دلایل اهمیت طراحی علامت تجاری برای کسب و کار 

قبل از هر چیز بهتر است با اهمیت طراحی لوگو برای یک کسب و کار یا تجارت آشنا شوید. از مهم ترین دلایل اهمیت دیزاین لوگو می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
1.    لوگو بیانگر هویت تجاری است. 
2.    آرم تجاری می تواند مشتریان و مخاطبان را تشویق کند تا کسب و کار یا تجارت شما را بیشتر بشناسند. 
3.    طراحی یک لوگوی حرفه ای باعث حفظ ثبات نام تجاری می شود. 
4.    لوگو هر چقدر خاص تر باشد می تواند کسب و کار یا تجارت شما را از رقبایتان متمایزتر کند. 
5.    طرح لوگو اگر خلاقانه و خاص باشد بدون تردید شما می توانید در مدت زمان کوتاهی مشتریان بیشتری داشته باشید. 

عوامل تاثیرگذار روی میزان درآمد طراح لوگو

عوامل تاثیرگذار روی درآمد طراحان آرم تجاری 

عوامل زیادی روی درآمد طراح علامت تجاری تاثیر گذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

مورد اول: اعتبار طراح لوگو

طراحان با تجربه ای که طرح های لوگوی زیادی را طراحی کرده اند و نمونه کارهای کاربردی و مناسبی را در رزومه کاری خود ثبت کرده اند بدون تردید می توانند درآمد بیشتری داشته باشند. 

مورد دوم: میزان خلاقیت و ایده پردازی طراح لوگو

هر چقدر طراح بتواند خلاقیت بیشتری را در زمینه طراحی لوگو داشته باشد بدون تردید میزان درآمد ماهانه و سالیانه وی افزایش پیدا می کند. ایده پردازی برای انجام دیزاین لوگو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد در نتیجه طراح باید بتواند برای انجام دیزاین لوگو ایده پردازی مناسبی را داشته باشد. با خلق ایده های جدید می توان لوگویی خلاقانه و خاص را طراحی نمود. کارفرمایان نیز برای طراحی یک لوگوی حرفه ای و خلاقانه مبلغ بیشتری را برای دستمزد طراح لوگو در نظر می گیرند. 

مورد سوم: محل استقرار طراحان لوگو

دستمزد طراح لوگو در همه کشورها یکسان نیست. به عنوان مثال می توان گفت طراحان لوگو در کشور سوئیس درآمد بیشتری را نسبت به طراحان لوگو در سایر کشورها دارند. 
شایان ذکر است که درآمد طراحان لوگویی که در شهرستان ها مشغول به فعالیت هستند نسبت به درآمد طراحان لوگو در شهر تهران کمتر است. 

مورد چهارم: نوع کار طراح لوگو 

برخی از طراحان لوگو قیمت طراحی لوگو را بر اساس ساعت کاری و برخی دیگر بر اساس سختی کار تعیین می کنند. هر چقدر طراح هزینه کمتری را برای دیزاین علامت تجاری دریافت نماید بدون شک لوگوی معمولی تری را طراحی خواهد کرد. 

درآمد طراح لوگو

مورد پنجم: میزان عمق پروژه

قیمت طراحی لوگو  با توجه به سختی و عمق کار سنجیده می شود. هر چقدر طرح لوگو پیچیده و سخت تر باشد شما باید هزینه بیشتری را برای انجام دیزاین لوگو پرداخت کنید. 

مورد ششم: تعداد طرح های اولیه لوگو 

طراح لوگو دو یا سه طرح اولیه از لوگو را در اختیار کارفرما قرار می دهد. در صورتی که کارفرما تمایل داشته باشد تعداد طرح اولیه بیشتری در اختیار وی قرار داده شود باید هزینه بیشتری را برای انجام دیزاین لوگو بپردازد. 

مورد هفتم: نوع سبک دیزاین لوگو  

نوع سبکی که طراح برای انجام دیزاین لوگو انتخاب می کند تاثیر زیادی روی قیمت طراحی لوگو دارد. امروزه سبک های انتزاعی و سبک لوگو مفهومی دارای طرفداران بیشتری هستند. در نتیجه میزان درآمد طراحانی که از این سبک دیزاین ها استفاده می کنند بیشتر از سایر طراحان می باشد.

طراحی لوگو

بررسی تفاوت طراحی لوگو با قیمت ارزان و طراحی لوگو با قیمت بالا

به این نکته توجه داشته باشید که کار طراحی لوگو جزو کارهایی نیست که بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت به پایان برسد. در صورتی که طراح در مدت زمان کوتاهی دیزاین لوگو را انجام دهد بدون تردید زمان مناسبی را برای انجام طراحی آرم تجاری صرف نکرده است. 
طراحانی که برای انجام طراحی لوگو هزینه کمتری را دریافت می کنند تحقیقات اولیه را انجام نمی دهد. این دسته از طراحان فقط روی طرح یک لوگوی از پیش ساخته تغییراتی را ایجاد می کنند. این نوع لوگوها کاربردی نمی باشند و نمی توانند مورد توجه مخاطبان یا مشتریان زیادی قرار بگیرند. 
طراح لوگو اگر از شما هزینه بیشتری را دریافت کند برای انجام دیزاین لوگو باید طبق مراحل زیر پیش برود: 
1.    تحقیق درباره مخاطبان و مشتریان 
2.    تحقیق کامل درباره رقبا تجاری 
3.    ایده پردازی در زمینه طراحی لوگو 
4.    طراحی چند طرح اولیه از لوگو 
5.    انتخاب طرح اولیه ای که بتواند پیام را به مخاطبان یا مشتریان انتقال دهد. 
6.    ارائه طرح لوگوی پیشنهادی به کارفرما 
7.    در صورتی که کارفرما تمایل داشته باشد در طرح اولیه تغییراتی ایجاد شود باید طراح لوگو به ویرایش طرح اولیه لوگو بپردازد. 

بررسی درآمد طراحان لوگو

بررسی تخصص های لازم برای تبدیل شدن به طراح لوگو با درآمد بالا 

مهم ترین تخصص هایی که یک طراح لوگو حرفه ای باید داشته باشد عبارتند از: 
1.    طراح علامت تجاری باید علاوه بر داشتن خلاقیت و استعداد در زمینه دیزاین لوگو صبور نیز باشد. 
2.    طراح لوگوی حرفه ای باید مهارت های تخصصی را بیاموزد. 
3.    اگر شما تمایل دارید در زمینه انجام دیزاین لوگو به موفقیت برسید بهتر است دوره های آموزشی را در رشته طراحی لوگو بگذرانید. 
4.    یک طراح لوگو حرفه ای باید کار با برنامه های لوگو ساز نظیر فتوشاپ، طراحی لوگو با کانوا و... را بیاموزد. 
5.    طراح می تواند با دریافت مدرک بازرگانی یا ارتباطات کیفیت کارش را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. 
6.    طراحان حرفه ای با متدهای تایپوگرافی آشنایی کامل را دارند. بدون تردید درآمد این دسته از طراحان نسبت به سایر طراحان لوگو بیشتر است. 

بررسی درآمد طراح لوگو در ایران 

امروزه بازار کار طراحی لوگو در کشور ایران گسترش پیدا کرده است. به همین دلیل اغلب افراد تمایل دارند در این حرفه مشغول به کار شوند. 
تخمین درآمد طراح علامت تجاری در ایران و سایر کشورها کار نسبتا دشواری است زیرا نمی توان قیمت مشخصی را برای دیزاین لوگو تعیین کرد. همانطور که در این مطلب مطالعه کردید عوامل زیادی روی قیمت طراحی لوگو و درآمد طراح تاثیرگذار هستند. 
با توجه به اینکه طراحان در اوایل کار طراحی لوگو نمی توانند لوگویی حرفه ای را طراحی نمایند به همین دلیل درآمد طراحان مبتدی ناچیز است. طراحان لوگوی حرفه ای و نیمه حرفه ای ساعت ها و روزهای طولانی را برای طراحی یک لوگوی خاص وقت می گذرانند در نتیجه ممکن است برای انجام دیزاین لوگو از کارفرما 10 میلیون تومان یا بیشتر دریافت کنند. 
شایان ذکر است که لوگوهای ارزان قیمت کیفیت خوبی ندارند. در نتیجه اگر شما تمایل دارید به کمک لوگو برای کسب و کار یا تجارت خود تبلیغ کنید هرگز گول لوگوهای ارزان قیمت را نخورید. 

میزان درآمد طراح آرم تجاری

سخن پایانی

درآمد طراح لوگو به عوامل زیادی بستگی دارد. در صورتی که شما تمایل دارید میزان درآمد تان را افزایش دهید بهتر است میزان مهارت و خلاقیت خود را در زمینه دیزاین لوگو افزایش دهید. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیزاین آرم تجاری و استفاده از تجربه طراحان موفق می توانید در مدت زمان کوتاهی به درآمد و موفقیت قابل توجهی برسید.   

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *