آموزش طراحی لوگو روی کاغذ و پاسخ به سوالات متداول

آموزش طراحی لوگو روی کاغذ و پاسخ به سوالات متداول

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی آموزش طراحی لوگو روی کاغذ و پاسخ به سوالات متداول با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه


آموزش طراحی لوگو روی کاغذ، موضوع اصلی این مقاله می باشد. ما در این مقاله به نحوه ی تولید محتوا و انجام طراحی لوگو روی کاغذ می پردازیم. شما می توانید پاسخ سوال هایتان در مورد طراحی لوگو با دست را در این مقاله بیابید. عناوین مهم این مقاله به شرح زیر هستند:


1- مزایا و معایب طراحی لوگو روی کاغذ
2- چه کاغذی برای طراحی لوگو مناسب تر است؟
3- اصول اتودزنی یا اسکچ لوگو
4- ابزارهای لازم برای طراحی لوگو روی کاغذ چیست؟
5- اجرای طرح لوگو روی کاغذ باید چگونه باشد؟
6- مقایسه ی طراحی لوگوی روی کاغذ با لوگوی دیجیتالی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف هر یک
7- جمع بندی


مزایا و معایب طراحی لوگو روی کاغذ


یادگیری آموزش طراحی لوگو روی کاغذ، دارای مزایا و معایبی می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن نرم افزارهای طراحی لوگو، افراد کمی به طراحی لوگو به صورت دستی روی کاغذ، روی می آورند. لازم به ذکر است که با این حال، عده ای از طراحان هنوز هم از آموزش طراحی لوگو روی کاغذ، غافل نشده اند. عده ی زیادی از طراحان لوگوی مبتدی، برای شروع به کار طراحی به آموزش طراحی لوگو با دست متوسل می شوند. طراحی لوگو روی کاغذ به شما امکان می دهد تا ایده پردازی کنید. 
همچنین شما می توانید طرح اولیه ی لوگوی یک برند را روی کاغذ رسم کرده و به صاحب آن برند نشان دهید. این امر، نوعی آزمون و خطا در طراحی لوگو محسوب می شود. یکی دیگر از مزایای طراحی لوگو روی کاغذ، صرفه جویی در هزینه و زمان است. 
همچنین طراحی لوگو روی کاغذ، امری است که اغلب در دسترس همگان قرار دارد. افراد می توانند به راحتی این مدل طراحی را یاد بگیرند. باید بدانید که در مقایسه با انواع آموزش طراحی لوگو روی کاغذ، طراحی لوگو به کمک نرم افزارها نیز وجود دارد. استفاده از نرم افزارهای به روز برای طراحی لوگو در دنیای دیجیتال مارکتینگ عصر امروز، سرعت کار طراحی شما را بیشتر از حالت دستی افزایش می دهد. 
شما می توانید به کمک نرم افزارهای طراحی لوگو، سفارش تولید محتوا و سفارشات طراحی بیشتری را تقبل کنید. این امر باعث افزایش درآمد شما نیز می شود. امکان مشاهده ی آموزش طراحی لوگو با بسیاری از ابزارهای طراحی در فضاهایی مانند: گوگل، یوتیوب و... وجود دارد.

طراحی لوگو روی کاغذ و پاسخ به سوالات متداول
چه کاغذی برای طراحی لوگو مناسب تر است؟


توجه به ابزارهای لازم برای طراحی لوگو روی کاغذ، نکته بسیار مهمی می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن این نکته، طراحی لوگوی خودتان را حرفه ای تر جلوه دهید. یکی از نکات مهم برای طراحی لوگو روی کاغذ، انتخاب درست نوع کاغذ می باشد. امروزه انواع مختلفی از کاغذها در بازار، برای انجام امور طراحی عرضه می شوند. کاغذهای مناسب برای طراحی و نقاشی بر اساس سنگینی و سبکی، بافت، رنگ و... به انواع مختلفی تقسیم می شوند. کاغذهای مناسب برای طراحی لوگو، باید ویژگی های زیر را داشته باشند:
1- مقاومت مکانیکی بالا
2- مقاومت بالا در برابر پارگی
3- قدرت جذب بالا در صورت استفاده از آبرنگ، گواش و... برای طراحی یا رنگ آمیزی لوگو و....
کاغذهای طراحی، بافت های مختلفی نیز دارند؛ مانند: راه راه، چکشی، بافتی شبیه پارچه و.... شما می توانید بسته به نیاز و نوع ابزار و قلم طراحی تان، بافت کاغذ مناسبی را انتخاب کنید. توصیه می شود که افراد مبتدی از کاغذهای گرم بالا که سنگینی بیشتری دارند، استفاده کنند. این کاغذها، مقاومت و قدرت جذب بیشتری نسبت به کاغذهای سبک تر دارند.

آموزش طراحی لوگو روی کاغذ و پاسخ به سوالات متداول
اصول اتودزنی یا اسکچ لوگو


شما برای یادگیری آموزش طراحی لوگوی حرفه ای، نیازمند آشنایی با اصول اتودزنی یا اسکچ لوگو هستید. اتود زدن راهی برای طراحان است تا بتوانند ایده های خود را به نمایش بگذارند. طراحان با اتود زدن، طرح لوگویی که در ذهن دارند را به دیگران نشان می دهند. اتود زدن معمولا روی کاغذهای دیجیتالی یا کاغذهای معمولی انجام میگیرد. اتودزنی برای طراحان، جزو اولین مراحل طراحی یک لوگو محسوب می شود. شما می توانید برای اتودزنی از ابزارهایی مانند: مداد تراش های اشاره گر، مداد اتود یا مداد فشاری، گرافیت یا سرب سیاه، پاک کن گرافیت و... استفاده کنید. برای اتودزنی، لازم است روی مهارت های زیر تسلط داشته باشید:
1- سایه زنی
2- اتود زدن به سبک تونال یا نهان مایه ای
3- طراحی شهودی.

 
ابزارهای لازم برای طراحی لوگو روی کاغذ چیست؟


فراگیری آموزش طراحی لوگو روی کاغذ، نیازمند تجهیزات و ابزارهایی نیز می باشد. نرم افزارهای موجود در گوشی، برای یادگیری آموزش طراحی لوگو با گوشی، امکانات زیادی را در اختیار کاربران می گذارند. لازم به ذکر است که شما برای طراحی لوگو روی کاغذ نیز به امکاناتی نیاز دارید. مهم ترین ابزارهای طراحی لوگو برای آموزش طراحی لوگو روی کاغذ، خودکار، مداد و دفترچه یا کاغذ می باشند. البته ابزارهایی که نام بردیم، ابزارهای اولیه هستند و ابزارهای دیگری نیز برای طراحی لوگو روی کاغذ مورد نیازند. ما در ادامه برخی از ابزارهای مورد نیاز، جهت طراحی لوگو با دست و یا نرم افزار را ذکر کرده ایم:
•    میز و صندلی راحت
•    مانیتور 20 تا 24 اینچ برای طراحی روی کاغذهای دیجیتالی
•    نرم افزارهایی مانند Adobe Creative Cloud  یا نرم افزار ایلاستریتور
•    قلم یا تبلت دیجیتال جهت طراحی روی کاغذ دیجیتالی
•    دوربین با کیفیت و....

آموزش طراحی لوگو با کاغذ و پاسخ به سوالات متداول

اجرای طرح لوگو روی کاغذ باید چگونه باشد؟


شما در طراحی لوگو روی کاغذ، باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید. مثلا برای اتود زنی طرح اولیه، باید همواره به جزئیات توجه داشته باشید. طراحی لوگو روی کاغذ باید طوری انجام شود که بیشتر از 50 درصد با طرح اصلی و نهایی لوگو، شباهت داشته باشد. بهتر است قبل از شروع کردن به کار طراحی لوگو روی کاغذ، مقداری از اصول طراحی کردن را بیاموزید. بهتر است به عنوان یک طراح، تمام ایده ها و انواع مختلف طراحی یک لوگو را روی کاغذ رسم کنید.
 این تنوع، باعث می شود که مخاطب یا صاحب برند بتواند لوگوی مناسب برند خود را بهتر انتخاب نماید و به اصطلاح، حق انتخاب های بیشتری داشته باشد. فراموش نکنید که طراحی لوگوی شما باید با برند مورد نظر، مرتبط باشد. همچنین لوگوی طراحی شده روی کاغذ، نباید زیاد پیچیده یا شلوغ باشد. اصل زیبایی، در سادگی نهفته است. لازم به ذکر است که برای انجام طراحی های حرفه ای لوگو روی کاغذ، بهتر است قبل از شروع به این کار با قوانین و اصول طراحی نیز آشنا شوید. همچنین باید بیاموزید که از هر ابزار طراحی، برای چه مواردی استفاده کنید.

اجرای طراحی لوگو روی کاغذ و پاسخ به سوالات متداول
مقایسه ی طراحی لوگوی روی کاغذ با لوگوی دیجیتالی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف هر یک


روش های طراحی لوگو بسیار متنوع هستند. روش های طراحی لوگو به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:
1- روش دستی
2- روش دیجیتالی ( استفاده از لپ تاپ، تبلت، نرم افزارهای مختلف در گوشی و...).
روش های طراحی لوگو به صورت دستی یا دیجیتالی هر دو دارای مزایا و معایبی می باشند. یکی از مزایای طراحی لوگو به صورت دیجیتالی، صرفه جویی در زمان می باشد. شما می توانید از ابزارهای دیجیتالی و نرم افزارهای مختلفی، برای انجام انواع طراحی ها استفاده کنید. این نرم افزارها، امکانات متنوع و زیادی را جهت انجام انواع طراحی ها در اختیار کاربران خود می گذارند. این در حالیست که شما در طراحی لوگو روی کاغذ، بسیاری از این امکانات را در اختیار ندارید. همچنین نرم افزارها نیز گاها افراد را خسته و نا امید می کنند. برخی از نرم افزارهای طراحی لوگو، امکانات را به صورت کامل نداشته و یا بابت امکاناتشان هزینه های زیادی از کاربران می خواهند. همچنین امکان استفاده از برخی نرم افزارها با برخی سیستم عامل های ورژن پایین، وجود ندارد. شما می توانید برای طراحی دیجیتالی لوگو به یادگیری آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ و یا آموزش طراحی لوگو با کورل، روی آورید.

جمع بندی


امروزه بسیاری از افراد برای درآمدزایی به طراحی لوگو روی می آورند. این حیطه، دست شما را برای انجام انواع طراحی ها باز می گذارد. امکان انجام انواع طراحی ها با روش های مختلف و زیادی وجود دارد. ما در این مقاله به بررسی آموزش طراحی لوگو روی کاغذ پرداختیم. دیدیم که این روش طراحی لوگو، نیازمند تسلط بر مهارت هایی می باشد. امیدواریم شما بتوانید به کمک این مقاله هرچه بهتر، انواع طراحی های حرفه ای لوگو روی کاغذ را به انجام برسانید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *