آموزش طراحی لوگوی حرفه ای و اختصاصی
در این محتوا قصد داریم تا درباره ی آموزش طراحی لوگوی حرفه ای و اختصاصی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
آموزش طراحی لوگوی حرفه ای، یکی از موارد مهم در زمینه ی طراحی لوگو به شمار می رود. شما می توانید با یادگیری آموزش طراحی لوگوی حرفه ای، اعتماد بسیاری از برندها را به کار خود جلب کنید. این امر، میزان سفارش تولید محتوا و همچنین انواع سفارشات طراحی گرافیکی تان را افزایش می دهد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد نحوه ی طراحی لوگو به صورت حرفه ای و اختصاصی، می پردازیم. همچنین عناوین مهم این مقاله شامل موارد زیر می باشند:
1- مراحل طراحی لوگو به صورت حرفه ای
2- بررسی ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو
3- استفاده از رنگ های مناسب در طراحی لوگو
4- طراحی لوگو با فونت های مناسب
5- معرفی ابزارهای حرفه ای طراحی لوگو
6- آیا می توان لوگوی یک برند را ویرایش کرد؟
7- تکنیک هایی که فقط طراحان لوگوی حرفه ای می دانند!
8- کلام پایانی
مراحل طراحی لوگو به صورت حرفه ای
یکی از نکات مهم در طراحی لوگو در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی، توجه به خاص بودن لوگو است. یک لوگو، زمانی منحصر به فرد و خاص جلوه می کند که شما به عنوان طراح بیاموزید که چگونه تکنیک های طراحی لوگوی حرفه ای را به کار بگیرید. برای آموزش طراحی لوگوی حرفه ای، شما می توانید مراحل زیر که مراحل طراحی لوگوی حرفه ای نیز می باشند را دنبال کنید:
• آشنایی با تعاریف اولیه و مشاوره در زمینه ی طراحی لوگو
• جمع آوری اطلاعات لازم و کافی
• تحقیق و جست و جو
• بررسی کردن رقبا
• ایده پردازی و انجام طراحی اولیه
• اتود زنی و انتخاب طرح ها با جزئیات کامل
• استراحت دادن به خود
• استفاده از ابزارهای طراحی دیجیتالی
• شناخت موقعیت
• ویرایش طرح و ارسال فایل نهایی طراحی لوگو.
بررسی ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو
برای فراگیری آموزش طراحی لوگو و انجام طراحی های اختصاصی، بهتر است شما به عنوان یک طراح حرفه ای به تکنیک هایی تسلط یابید. یکی از نکات مهم در طراحی لوگوی اختصاصی، توجه به ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو می باشد. ما در ادامه چند مورد از ایده ها و نکات طلایی را برای طراحی لوگوی حرفه ای بررسی می کنیم:
• یک طراح حرفه ای لوگو، باید ابتدا با ماهیت یک برند، آشنایی پیدا کند. طرح سوالاتی در این زمینه و دریافت پاسخ این سوالات از صاحب برند، شما را به یک طرح حرفه ای می رساند.
• یکی از ابزارهای طراحی لوگوی حرفه ای، نرم افزار اسکچ پد می باشد. این نرم افزار مبتنی بر طرح و هندسه است. شما می توانید به کمک این نرم افزار هر طرحی که در ذهنتان دارید را رسم کنید. این کار، باعث می شود که شما بتوانید طرح اولیه ی لوگوی یک برند را رسم کرده و به صاحب آن برند نشان دهید.
• سعی کنید طراحی لوگوی خودتان را سیاه و سفید در نظر بگیرید. لوگوی حرفه ای باید بتواند بدون رنگ آمیزی هم جذاب به نظر برسد و نظر دیگران را به خود جلب نماید.
• لوگویی حرفه ای به نظر می رسد که در عین سادگی بتواند خاص جلوه کند. همچنین طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که در نگاه اول در اذهان مخاطبان جای بگیرد.
• بهتر است به عنوان یک طراح حرفه ای در کنار یادگیری آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ، کار با برنامه ی ایلاستریتور هم یاد بگیرید. برنامه ی فتوشاپ برنامه ای پیکسلی می باشد؛ ولی نرم افزار ایلاستریتور برداری است.
• یکی از ایده های مهم در طراحی لوگو، توجه به سایز لوگو می باشد. یک لوگو باید بتواند از مقیاس کوچک تا بزرگ به بهترین حالت، تغییر سایز بدهد.
استفاده از رنگ های مناسب در طراحی لوگو
توجه به رنگ ها و اصول به کار بردن هر رنگ در جای مناسب خود، یکی از نکات مهم در آموزش طراحی لوگوی حرفه ای می باشد. شما باید با معنی و مفهوم هر رنگ آشنایی نسبی داشته باشید. توجه به انتخاب درست رنگ لوگو، باعث جلب توجه افراد می شود. یادگیری آموزش طراحی لوگو با کورل و یا آموزش طراحی لوگو با اینشات به شما امکان استفاده از پالت رنگی متنوع را می دهد.
رنگ یک لوگو، شناسایی برند را تا 80 درصد افزایش می دهد. انتخاب رنگ درست برای لوگوی یک برند، اعتماد صاحب آن برند به شما را به عنوان یک طراح حرفه ای افزایش می دهد. رنگ مناسب لوگو، می تواند سبب پیشرفت و توسعه ی یک برند تجاری شود. رنگ ها معانی مختلفی را انتقال می دهند. لازم به ذکر است که رنگ ها از ابزارهای مهم روانشناسی در طراحی لوگو به شمار می روند.
طراحی لوگو با فونت های مناسب
برای تولید محتوا و طراحی لوگو، انواع فونت های خاص و مناسب وجود دارند. کافی است شما علم استفاده ی درست از فونت نوشتاری برای هر لوگو را داشته باشید. این امر به شما امکان می دهد تا لوگوهای حرفه ای طراحی کنید. توجه به فونت نوشتاری یک لوگو، امر بسیار مهمی می باشد. دلیل این اهمیت بالا هم این است که فونت نوشتاری لوگو، جزو اولین مواردی است که توجه بیننده ی یک لوگو را به خود جلب می کند.
امروزه برنامه های زیادی برای یادگیری آموزش طراحی لوگو با گوشی وجود دارند که فونت های متنوعی را شامل می شوند. درست استفاده کردن از فونت در طراحی لوگو از مهم ترین نکات در یادگیری آموزش طراحی لوگوی حرفه ای می باشد. فونت نوشتاری در واقع، دریچه ای برای معرفی یک برند یا کسب و کار می باشد.
معرفی ابزارهای حرفه ای طراحی لوگو
فراگیری آموزش طراحی لوگو با دست برای انجام برخی از طراحی های گرافیکی کاربرد دارد؛ ولی امروزه کمتر از روش دستی استفاده می شود. طراحی لوگو به صورت دستی، زمان بر است. همچنین امکانات و ابزارهای نرم افزارهای طراحی را نیز در اختیارتان نمی گذارد. شما می توانید برای یادگیری آموزش طراحی لوگوی حرفه ای از نرم افزارهای زیادی استفاده کنید. این نرم افزارها، دارای امکانات زیادی برای انجام طراحی های گرافیکی به صورت مبتدی و حرفه ای در اختیار کاربران خود می گذارند. ما در ادامه اسامی چند مورد از ابزارهای رایگان و حرفه ای طراحی لوگو را ذکر می کنیم:
• Zyro
• Visme
• Oberlo
• Canva
• FreeLogoDesign
• Design Evo
• Namecheap
آیا می توان لوگوی یک برند را ویرایش کرد؟
امروزه برنامه های زیادی برای طراحی لوگو به وجود آمده اند. امکان ویرایش و تغییر طرح یک لوگو در برخی از این برنامه ها وجود دارد. گاهی اوقات، صاحبان برند می خواهند که لوگوی خود را تغییر دهند. علت این امر نیز گاهی قدیمی شدن طرح لوگو، عدم پاسخگویی لوگو به نیازها و... می باشد. نحوه ی تغییر لوگوی یک برند ثبت شده به شرح زیر می باشد:
• تسلیم کردن اظهارنامه ی لوگوی برند به اداره ی مالکیت معنوی
• بعد از تسلیم کردن اظهارنامه، وضعیت روند تغییر لوگو بعد از 45 تا 120 روز مشخص خواهد شد.
• تغییرات یک برند ثبت شده، باید در فضاهایی مانند: اینترنت، روزنامه های رسمی و... درج شود.
• برای تغییر علامت تجاری یا لوگوی یک برند، نیاز دارید تا هزینه هایی را نیز پرداخت نمایید. این هزینه ها، صرف درج آگهی تغییر لوگو در روزنامه های رسمی و ثبت لوگوی جدیدتان می شوند.
• فراموش نکنید که برای ایجاد هر گونه ویرایش یا تغییر در لوگوی ثبت شده، باید مدارک مربوط به خود و لوگوی ثبت شده ی برندتان را همراه خود داشته باشید.
تکنیک هایی که فقط طراحان لوگوی حرفه ای می دانند!
شما برای یادگیری آموزش طراحی لوگوی حرفه ای، باید ابتدا به برخی تکنیک ها تسلط یابید. یادگیری تکنیک های طراحی لوگوی حرفه ای، باعث خلق لوگوهای خاص و منحصر به فرد می شود. ما در ادامه چند مورد از تکنیک ها و مهارت های طراحان لوگوی حرفه ای را ذکر می کنیم:
• داشتن مهارت های ارتباطی مناسب مانند: اعتماد به نفس، قدرت تفسیر طرح های هنری، مهارت های بازاریابی و....
• داشتن مهارت های خلاقانه مانند: تسلط به اصول زیبایی شناسی، توجه به جزئیات، توانایی خلق کردن ایده های جذاب بصری، توانایی نقشه برداری ذهن و ایده پردازی.
• داشتن مهارت های فنی یا فناوری مانند: توانایی یادگیری نرم افزارهای دیجیتال، توانایی ویرایش تصاویر و....
• داشتن مهارت های مدیریت زمان مانند: داشتن تفکر انتقادی همراه با قاطعیت، مدیریت زمان طراحی، اولویت بندی و سازمان دهی، قوه ی حل مسئله و انعطاف پذیری.
کلام پایانی
ما در این مقاله نکاتی را در مورد آموزش طراحی لوگوی حرفه ای و اختصاصی ذکر کردیم. توجه به این نکات، باعث حرفه ای به نظر رسیدن شما و کارتان به عنوان یک طراح می شود. شما می توانید با استفاده از تکنیک های طراحی حرفه ای گفته شده در این مقاله، انواع لوگوهای خاص را طراحی کنید. امیدواریم مطالب این مقاله در زمینه ی طراحی لوگوهای حرفه ای و اختصاصی به شما یاری برسانند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید