گذاشتن هایلایت در اینستاگرام!

گذاشتن هایلایت در اینستاگرام!

هایلایت در اینستاگرام هم از جنبه ی بصری و زیبایی ِپیج اهمیت دارد و هم از جنبه ی دسته بندی ِموضوعی ِآن؛ پس باید آن را جدی گرفت.

پیشگفتار

همانطور که در مطلب «گذاشتن استوری در اینستاگرام» توضیح دادیم، هایلایت در اینستاگرام شامل مجموعه‌ای از استوری هایی است که به طور دائمی داخل پروفایل یا پیج اینستاگرام تان قرار می گیرند. هر هایلایت در اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا 100 استوری داخل آن قرار دهید. وقتی ظرفیت یک هایلایت پُر شد، باید برای ساخت یک هایلایت دیگر اقدام کنید و مابقی استوری های مورد نظرتان را در آن Add کنید.
هایلایت در اینستاگرام چیست؟ هایلایت در اینستاگرام کاربرد های مختلفی دارد. شما می توانید با توجه به موضوع پیج اینستاگرام تان و نحوه ی فعالیت تان، یک الی چندین هایلایت داشته باشید. هایلایت ها شامل استوری های به هم مرتبط هستند. مثلا در یک پیج آموزش زبان خارجی، ممکن است یک هایلایت مشاهده کنید با عنوانِ «زبان انگلیسی». وقتی آن را باز می کنید، می بینید که در آن استوری هایی قرار داده شده است که مربوط به آموزش قواعد زبان انگلیسی است. در مثالی مشابه، یک پیج آشپزی می تواند هایلایت های متعددی داشته باشد. ممکن است یکی از هایلایت های آن «غذای ایرانی» باشد. وقتی استوری هایی که داخل آن آرشیو شده اند را مشاهده می کنید، متوجه می‌شوید که محتوای همه ی آنها طرز پخت غذاهای مختلف ایرانی، یا نکات مربوط به آشپزی ایرانی است. 
با این مقدمه چینی ها، در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم برای پیج خود هایلایت بسازید و آنها را سازماندهی کنید. در ابتدا آموزش ساخت هایلایت و افزودن استوری به آن را آورده ایم و در ادامه نکاتی که مربوط به هایلایت در اینستاگرام می شود. پس با این مطلب همراه باشید.

مقدمه

•    ساخت هایلایت در اینستاگرام، چطور و چگونه؟
•    راه دوم برای افزودن استوری به هایلایت در اینستاگرام
•    کاربرد هایلایت در اینستاگرام چیست؟
•    چگونه می توان هایلایت های اینستاگرام را پاک کرد؟
•    نحوه ی تغییر دادن کاور هایلایت در اینستاگرام
•    ختم کلام

ساخت هایلایت در اینستاگرام، چطور و چگونه؟

برای ساخت هایلایت در اینستاگرام  - به دلیل کاربر پسند بودن ظاهر این برنامه – لازم نیست مراحل پیچیده ای را طی کنید. اگر به تازگی اقدام به ثبت نام در اینستاگرام کرده اید و هیچ استوری یا هایلایتی ندارید، جای نگرانی نیست. درست پس از انتخاب نام برای پیج و تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی و ویرایش پروفایل در اینستاگرام، می توانید در پیج تان فعالیت جدی خود را شروع کنید. با گذاشتن اولین استوری، در انتهای صفحه، سمت راست یک گزینه شبه تصویر زیر با عنوان Highlight مشاهده خواهید کرد.

افزودن استوری جدید به هایلایت

پس از اینکه روی این دکمه ضربه می‌زنید، یک منوی کشویی مقابل تان باز می شود. این منو را در عکس شماره ی یک (بالا) مشاهده می کنید که با عنوان add to highlight  مشخص شده است. شما می توانید با زدن روی گزینه ی New یک هایلایت جدید بسازید. سپس باید برای آن اسم و کاور انتخاب کنید. این هایلایت داخل پیج اینستاگرام شما به طور همیشگی نشان داده خواهد شد، مگر اینکه کلا آن را پاک کنید. در صورتی که قبلا هایلایت ساخته اید، می توانید از طریق منوی add to highlight ، هایلایت مورد نظر را انتخاب کنید تا استوری به آن افزوده شود.

راه دوم برای افزودن استوری به هایلایت در اینستاگرام

راه دوم برای افزودن استوری به هایلایت در Instagram این است که وارد پروفایلتان در اینستاگرام شوید. روی دکمه ی new که کنار سایر هایلایت ها دیده می شود ضربه بزنید. اگر تا کنون هیچ هایلایتی نساخته اید، این گزینه به تنهایی زیر بیو پیج اینستاگرام تان دیده می شود. وقتی روی آن ضربه بزنید از شما درخواست می شود تا چند استوری به آن اضافه کنید. شما می توانید از بین استوری هایی که اخیرا یا قبلا گذاشته اید یک الی چند مورد را انتخاب کرده و به آن هایلایت اضافه کنید. سپس باید برای آن یک نام انتخاب نمایید. 

ساخت هایلایت در پیج اینستاگرام

کاربرد هایلایت در اینستاگرام چیست؟

حال که نحوه ی ایجاد هایلایت در اینستاگرام را یاد گرفتیم، بهتر است در مورد ماهیت هایلایت ها صحبت کنیم. هایلایت های اینستاگرام حکم ِآرشیو استوری ها را دارند. موقع آرشیو کردن پست های اینستاگرام، آنها عملا از دسترس کاربران خارج می شوند. اما با آرشیو کردن استوری های اینستاگرام در بخش هایلایت ها، کاربران تا همیشه به آنها دسترسی خواهند داشت.
اگر تقویم محتوایی برای اینستاگرام تان دارید، به خوبی می دانید که استوری ها تکمیل کننده ی محتوای پست ها و ریلز ها و لایو های شما هستند. هیچ پیج موفقی در اینستاگرام بدون گذاشتن استوری برای کاربران جذاب نیست. به همان ترتیب، آرشیو کردن ِاستوری های مفید، به کاربران جدید اجازه می دهد هر وقت که خواستند به مهم ترین استوری هایتان دسترسی داشته باشند. 
علاوه بر این ها هایلایت در اینستاگرام باعث می شود تا شما به عنوان یک پیج بیزینسی یا کریتور بتوانید:
1.    پروفایل کاربری زیباتری داشته باشید و این امکان را به کاربران بدهید تا به استوری های شما به طور منظم دسترسی پیدا کنند.
2.    تمامی پیج های فروشگاهی به هایلایت در اینستاگرام نیاز دارند.
3.    به کاربران این امکان را می دهند تا با یک نگاه کلیت و مضمون محتواهایی که داخل پیج تان می گذارید را درک کنند.
4.    هایلایت ها امکان دسترسی آسان مخاطبان به محتواهای جزئی و مهم را می دهند. 
5.    نسبت به پست ها در دسترس تر هستند و غالبا مخاطبان ترجیح می دهند هایلایت های یک پیج را مشاهده کنند تا اینکه به دنبال یک پست خاص در پیج تان سرگردان شوند.
6.    شما می توانید با کمک هایلایت در اینستاگرام فید ِاینستاگران تان را از نظر بصری جذاب تر کنید. مثلا برای کاور های هایلایت ها رنگ های متناسب و مرتبط با تصاویر پست هایتان انتخاب کنید.

تاثیر زیبایی هایلایت ها در ظاهر پیج اینستاگرام

چگونه می توان هایلایت های اینستاگرام را پاک کرد؟

اگر به هر دلیلی از نگه داشتن یکی از هایلایت های اینستاگرام تان پشیمان شده اید (مثلا مناسب نبودنِ ابعاد استوری های داخلِ آن) می توانید به سراغ پروفایل کاربری خود بروید. سپس انگشت تان را روی هایلایتی که می خواهید پاک کنید، نگه دارید. پس از چند ثانیه یک منوی کشویی مقابل تان باز می شود. شما می توانید گزینه ی Delete Highlight  و سپس Delete را انتخاب کنید تا آن هایلایت کامل پاک شود. توجه داشته باشید که در صورت پاک کردن یک هایلایت دیگر نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید. تنها راه این است که مجددا یک هایلایت دیگر شبیه آن بسازید و استوری هایتان را داخل آن Add کنید. برای اینکه استوری هایتان سایز استاندارد داشته باشند، توصیه می کنیم مطلب «ابعاد پست و استوری و ریلز» را مطالعه کنید.

نحوه ی تغییر دادن کاور هایلایت در اینستاگرام

اگر به پیج های مختلف اینستاگرامی سر بزنید، متوجه یک نکته ی جالب در آنها خواهید شد. 99 درصد از این پیج ها کاور ِهایلایت دارند. نوعِ کاور هایلایت های مخصوص پیج های پابلیک اینستاگرامی با توجه به موضوع و زمینه ی فعالیت آنها تعیین می شود. پس یک قانون کلی و سر‌راست برای انتخاب کاور هایلایت ها وجود ندارد که ملزم به رعایت آن باشید.
برای تغییر دادن کاور هایلایت در اینستاگرام، انگشت تان را روی هایلایت مورد نظر نگه دارید و از منوی باز شده گزینه ی Edit Highlight را انتخاب کنید. پس از آن باید گزینه ی Edit Cover را انتخاب کنید. شما می توانید کاور هایلایت مورد نظر را با ضربه زدن روی تصویر کنونی ِآن تغییر دهید. وقتی روی تصویر جاری ضربه بزنید، از شما درخواست می شود که برای انتخاب کاور از بین تصاویر موجود در گالری گوشی تان یک مورد را انتخاب کنید. پس از اینکه تصویر مورد نظر را انتخاب کردید، آن را برای کاور هایلایت با کمک دکمه ی Done تنظیم کنید. به همین راحتی شما می توانید برای سایر هایلایت های موجود در پیج اینستاگرام تان یک کاور انتخاب کنید.
پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب کاور هایلایت در اینستاگرام خود، تصاویر مرتبط با هم یا رنگ هایی که با یکدیگر هم خانواده هستند را انتخاب کنید. با انجام این کار، انسجام پیج اینستاگرام شما افزایش پیدا خواهد کرد. برای درک بهتر مراحل گفته شده، پیشنهاد می شود به تصویر زیر نگاهی بیندازید.

تغییر کاور هایلایت در اینستاگرام

ختم کلام

هایلایت در اینستاگرام، یک‌ تنه می تواند هم به جذابیت بصری پیج کمک کند و هم برای دسته بندی موضوعی و منظم تر به نظر رسیدن پیج تان نقش بسزایی ایفا نماید. پس اگر تا دیروز به فکر تنظیم و سازماندهی هایلایت های پیج‌تان نبودید، از همین حالا برای بهبود ظاهر و دسته بندی استوری هایتان از آن استفاده کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *