ایده هایی برای رپورتاژ آگهی خلاقانه

ایده هایی برای رپورتاژ آگهی خلاقانه

به دنبال ایده های ناب برای تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه هستید؟ در این مطلب در مورد مهم ترین سوژه ها و ایده های رپورتاژ های خبری صحبت کرده ایم.

رپورتاژ آگهی خلاقانه به کسب و کار شما کمک می کند تا ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کند. اینکه چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید بسیار اهمیت دارد. شیوه های ارتباطی مختلفی وجود دارد که می توانید به واسطه‌ی رسانه ها با مخاطبان خود برقرار کنید. یکی از این راه های ارتباطی، رپورتاژ آگهی و اقدام برای تولید و انتشار آن است. چرا رپورتاژ آگهی اهمیت دارد؟
سرمایه گذاری در زمینه تولید رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند تا آنطور که درست و صحیح می دانید خود را به مخاطب معرفی کنید. از آنجایی که اغلب مخاطبان از دیدن یک آگهی تبلیغاتی یا هر محتوایی که قصد داشته باشد محصول خاصی را به آنها بفروشد دوری می کنند، تولید و انتشار رپورتاژ آگهی بهترین راه ممکن است. زیرا ظاهر رپورتاژ آگهی درست مانند یک مقاله‌ی جامع است که برای رفع مشکل مخاطبان نوشته می شود. برخی از رپورتاژ های آگهی هم وجود دارند که اطلاعات جدید به مخاطبان منتقل می کنند. این مقالات به ظاهر غیر تبلیغاتی می توانند مانند سیاه چاله ای عمل کنند که تک تک مخاطبان ِهدف را به سمت خود میکشاند! شاید گمان کنید که این مثال بی ربط به هدف و مضمون رپورتاژ های آگهی است. اما به هر حال، رپورتاژ های آگهی باید طوری خلق شوند که برای مخاطبان بیشترین جذابیت ممکن را داشته باشند.
اگر به درستی نمی دانید که چه نوع رپورتاژ آگهی بنویسید و ایده هایتان به قول معروف تَه کشیده اند، این مطلب برای راهنمایی شما نوشته شده است. شما می توانید با چند ایده‌ ی خلاقانه ای که در این مطلب برای نوشتن رپورتاژ آگهی به شما معرفی می کنیم، رپورتاژ های جدید و نو خلق کنید. سپس در اختیار مخاطبان قرار دهید.


مقدمه


•    چرا تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه مهم است؟
•    تهیه‌ی یک تقویم محتوایی مناسب برای نگارش رپورتاژ آگهی
•    چند ایده برای تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه

تولید رپورتاژ آگهی
چرا تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه مهم است؟


تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه و انتشار رپورتاژ آگهی در وب سایت های پربازدید یا وب سایت های خبری، موجب شناخت صحیح ِمخاطب از کسب و کار شما می شود. در اصل، این رپورتاژ ها هستند که شما و کسب و کارتان را به مخاطبان هدف معرفی می کنند. درست است که رپورتاژ آگهی تنها راه معرفی خدمات، معرفی محصولات یا افزایش آگاهی از برند نیست. اما باید به آن به عنوان یک فرصت نگاه کرد. این فرصت، به شما این امکان را می دهد تا کسب و کار خود را به عنوان یک مجموعه‌ی مفید و کارآمد معرفی کنید. اینکه سوژه‌ی رپورتاژ آگهی شما چه باشد، روی چهره و آوازه‌ی برند/ کسب و کارتان تاثیر گذار است. بنابراین اگر یک سوژه‌ی دم دستی را برای تولید رپورتاژ انتخاب کنید، مخاطب هم به شما به عنوان یک برند معمولی و ساده نگاه خواهد کرد.

نگارش رپورتاژ آگهی


تهیه‌ی یک تقویم محتوایی مناسب برای نگارش رپورتاژ آگهی


مهم ترین رسالت تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه، برندسازی است. برندسازی صحیح و اصولی به رشد کسب و کار شما کمک می کند و آن را همانطور که هست به مخاطبان معرفی می کند. داشتن یک تقویم محتوایی مناسب برای تولید رپورتاژ آگهی ضروری است. شما می توانید در تقویم محتوایی خود رویداد های مهم و کاربردی را تعیین کنید. این رویداد های مهم می توانند مستقیما مربوط به کسب و کار شما باشد یا مربوط به مناسبت های خاص و مهمی که در تقویم عمومی وجود دارند. شما می توانید برای این رویداد ها و با هدف قرار دادنِ آنها محتوای رپورتاژ خلق کنید. سپس مخاطبان را به سمت وب سایت خود یا خرید محصولات تان هدایت کنید.  
بعد از اینکه تقویم محتوایی تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه را ایجاد کردید، می توانید به دنبال سوژه های خبری یا سوژه های کاربردی نو باشید. این سوژه ها برای تولید رپورتاژ آگهی مناسب هستند. شما می توانید برای نگارش متن رپورتاژ تان، آن را به یک نویسنده‌ی حرفه ای در این زمینه برون سپاری کنید. همچنین اگر توانایی نوشتن دارید می توانید خودتان در تیم تبلیغاتی تان برای نوشتن متن رپورتاژ اقدام کنید.


چند ایده برای تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه


برای تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه باید از چند ایده که همیشه تازگی خود را حفظ می کنند استفاده کنید. این ایده ها در ادامه آورده شده اند که امیدواریم برای شما کارایی داشته باشند.


1. اعلام تولید یک محصول/ خدمت جدید و توضیح در مورد کارایی آن


کسب و کارهای امروزی چرخه‌ی ثابت و همواره پایداری در خدمات و محصولات خود ندارند. ممکن است برند ها یا سازمان های مختلفی را در بین رقبایتان سراغ داشته باشید که در شروع ِکار خود تنها از چند محصول محدود رونمایی کرده اند. اما در حال حاضر پس از گذشت چند سال پی در پی، تعداد محصولات یا خدمات خود را افزایش داده اند. آگاه سازی ِمخاطب از وجود چنین محصولات یا خدماتی، بسیار ضروری است. 
شما می توانید در متن رپورتاژ خود به معرفی محصول بپردازید. همچنین می توانید در مورد راه حل هایی که آن محصول برای مشکلات و دردسر های مشتریان ارائه می دهد، صحبت کنید. با انجام این کار، شما می توانید در متن رپورتاژ تان به خوبی از کارایی ها و قابلیت های محصول جدید تان صحبت کنید. با انجام این کار، هم آگاهی از برند خود را افزایش می دهید و هم دلیل خود را از تولید آن محصول به مشتریان به طور واضح توضیح می دهید.

رپورتاژ آگهی ژورنالیستی


2. اعلام رویداد های مربوط به شرکت یا کسب و کارتان


بسیاری از کسب و کارها به طور سالانه یا ماهانه طی مناسبت های خاصی اقدام به تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه و انتشار آن می کنند. مناسبت هایی که باعث می شود این شرکت ها دست به تولید رپورتاژ بزنند مهم و بسیار بزرگ است. مثلا برخی از مدیران شرکت ها در سالگرد تاسیس مجموعه‌ی خود خبر از تخفیف های ویژه یا پیشنهادات خاص برای مشتریان می دهند. 
آنها به واسطه‌ی یک متن رپورتاژ خبری یا یک ویدئو و حتی یک اینفوگرافیک در قالب رپورتاژ آگهی ژورنالیستی، تلاش می کنند تا مشتریان را به خرید بیشتر از شرکت خود ترغیب کنند. چنین سوژه ای می تواند به شما کمک کند تا در کنار معرفی برند و یا کسب و کار خود به مشتریانی که از وجود‌تان آگاه نیستند، پیشنهاداتی ارائه کنید که نتوانند به راحتی آن را رد کنند. شما با انجام این کار، یک نیاز کاذب در مشتری ایجاد می کنید که به بهانه‌ی بهره مندی از تخفیف ویژه‌ی سالگرد تاسیس کسب و کارتان از محصولات/ خدمات شما استفاده کند.

رپورتاژ آگهی موفق


3. اطلاع رسانی در مورد حضور‌تان در یک رویداد بین المللی یا جشنواره‌ی داخلی و خارجی


اینکه بتوانید با تولید رپورتاژ آگهی خلاقانه برند خود را طوری به مخاطب معرفی کنید که نشان دهنده‌ی «رسمی بودن»ِ آن است، بسیار اهمیت دارد. وقتی در مورد حضور برند یا کسب و کارتان در مورد یک رویداد بین المللی یا یک جشنواره داخلی رپورتاژ منتشر می کنید، در حال ارسال این سیگنال به مخاطب هستید که «کسب و کار ما در حال گسترش و رشد روزمره است.» این پیام به برند سازی ِهرچه بهتر شما کمک شایانی می کند. 
اگر در حال تجربه‌ی رویداد مهمی هستید، حتما در مورد آن رپورتاژ خبری تولید کنید. حتی اگر مدت کوتاهی است که از رویداد مورد نظر می گذرد، حتما در یک رپورتاژ به آن اشاره کنید. درج تصاویر مرتبط با آن رویداد، به متن رپورتاژ تان رسمیت بیشتری می بخشد. در نتیجه تعداد مخاطبان بیشتری به صحبت های شما اعتماد می کنند. در نتیجه، نام کسب و کار/ برندتان را به خاطر می سپارند و در آینده نزدیک به شما اعتماد خواهند کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *