مراحل تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی + پاسخ به سوالات رایج
معمولا سوالات و ابهامات متعددی در مورد تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی وجود دارد که در این مطلب به تک تک آنها پرداخته ایم.
تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی چندان سخت و پیچیده نیست. با این حال، سوالات و ابهامات مختلفی در این مورد وجود دارد که تصمیم گرفتیم در این مطلب به آنها بپردازیم. بسیاری از افراد بعد از ثبت نام در اینستاگرام و آشنایی با انواع پیج در اینستاگرام تصمیم می گیرند تا اکانت خود را از شخصی به نوع بیزینسی تغییر دهند.
اگر به فکر تبدیل پیج شخصی به عمومی هستید؛ اگر نمی دانید کدام کتگوری برای کسب و کارتان از سایر گزینه های موجود بهتر است؛ اگر نمی دانید چرا باید پیج بیزینسی تان را به حساب کاربریِ فیسبوک تان متصل کنید و ... ما در این مطلب به تک تک اگرهای شما پاسخ می دهیم.
عناوین:
• تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی در اینستاگرام چگونه است؟
• اتصال اکانت اینستاگرام به فیسبوک
• مزایای داشتن اکانت بیزینسی در اینستاگرام چیست؟
• راهنمای انتخاب کتگوری مناسب برای پیج در تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی
تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی در اینستاگرام چگونه است؟
برای اینکه همه چیز برای تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی درست پیش برود، در ابتدا پیشنهاد می کنیم اینستاگرام موجود روی موبایل خود را به آخرین نسخه، به روز رسانی کنید. اگر اینستاگرام تان را به تازگی نصب کرده باشید نیازی به انجام این کار نیست. کافی است وارد برنامه اینستاگرام شوید، به سراغ پروفایل کاربری تان بروید. پروفایل شما با آیکونی مشابه یک آدمک در سمت راست، پایین قرار گرفته است. اگر برای پروفایلتان تصویری قرار داده باشید به جای آیکون آدمک، آن تصویر را مشاهده خواهید کرد. سپس آن را انتخاب کنید.
در بالا سمت راست صفحه، روی علامت سه خط ضربه بزنید و از طریق منوی باز شده (که تنظیمات حساب کاربری تان است)، گزینهی Account را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه ای وجود دارد تحت عنوان Switch to Professional account که باید آن را انتخاب کنید. پس از آن گزینهی Continue را انتخاب کنید. در این مرحله باید برای اکانت تجاری خود یک کتگوری یا دسته بندی انتخاب کنید. انتخاب کتگوری ممکن است کمی سخت باشد، اما ابدا اینطور نیست. کتگوری های Instagram کاملاً شفاف و مشخص هستند. مثلا اگر در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنید باید کتگوری Beauty/Health را انتخاب کنید. اگر معنی کلمات را نمی دانید می توانید از مترجم آنلاین google translate استفاده کنید. پس از انتخاب یک کتگوری باید آن را با زدن روی دکمه OK تایید کنید.
سپس برای تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی باید گزینه Business را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه باید روی گزینه Next بزنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید.
اتصال اکانت اینستاگرام به فیسبوک
در مرحله ی بعدی برای تبدیل پیج شخصی به عمومی باید به اکانت خود در فیسبوک متصل شوید. بسیاری از کسب و کارها از این مرحله عبور می کنند و پیج اینستاگرام خود را به اکانت فیسبوک متصل نمی کنند. در عین حال، شما می توانید این کار را به میل خود انجام دهید؛ زیرا این یک مرحله اختیاری یا Optional است.
• اگر به اکانت facebook تان متصل شوید، می توانید از آپشن ها و ویژگی هایی که اینستاگرام به پیج های بیزینسی ارائه می کند، بهره مند شوید. شایان ذکر است که فقط می توانید پیج بیزینس خود را به یک اکانت در فیس بوک متصل کنید.
• اگر قصد ندارید به حساب کاربری تان در فیسبوک متصل شوید روی علامت ضربدر (X) کلیک کنید تا از آن خارج شوید.
مزایای داشتن اکانت بیزینسی در اینستاگرام چیست؟
بعد از تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی شما می توانید به آمار حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. مثلا می توانید میزان تعامل مخاطبان با کسب و کار تان را بیابید. برای این منظور می توانید به آمار و اطلاعاتی که زیر هر پست در بخش Insight درج می شود، نگاهی بیندازید. یکی از مزایای اکانت بیزینسی اینستاگرام این است که می توانید عملکرد تان را پیگیری کنید. شما می توانید از بخش center Help اینستاگرام برای یادگیری نحوه کار با ابزار هایی که اینستاگرام به کسب و کار ها ارائه می کند، استفاده کنید.
اگر قصد دارید تا بعد از تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی، کتگوری انتخابی تان در بیو پیج تان به سایر کاربران نمایش داده نشود و شبیه یک پروفایل معمولی باشد می توانید به سراغ بخش Edit profile بروید. سپس گزینه Profile display را انتخاب کنید. در این بخش می توانید کتگوری پیج تان را به شکل Hide یا Display تغییر دهید. جای نگرانی نیست؛ هر وقت از تصمیم خود پشیمان شدید و خواستید کتگوری پیج تان به طور عمومی نمایش داده شود، می توانید مسیر یاد شده را طی کنید و آن را در حالت Display قرار دهید. پس از بررسی همه چیز می توانید گزینه Done را انتخاب کنید؛ کار تمام است.
راهنمای انتخاب کتگوری مناسب برای پیج در تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی
شاید فکر کنید که بعد از تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی و انتخاب کتگوری آسان است؛ اما اینطور نیست. درست در مرحلهی انتخاب کتگوری بسیاری از افراد مستاصل و پرسشگر به صفحه نمایش موبایل خیره میشوند و از خود می پرسند: بهترین کتگوری برای کسب و کار من کدام است؟ کدامیک را باید انتخاب کنم؟ این موارد پیشنهاد هایی هستند که در انتخاب کتگوری به شما کمک می کنند.
• مشتریان کسب و کارتان را چطور توصیف می کنند؟ نحوه توصیف مشتری از یک کسب و کار یا برند می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک کتگوری باشد. مثلا اگر مشتریان تان شما را به عنوان یک کسب و کار فروش لباس میشناسند یا برای دیگران توصیف می کنند، بهتر است کتگوری Clothing Store را انتخاب کنید. برای اینکه به طور دقیق متوجه شوید که نحوه توصیف مشتری از کسب و کار یا برندتان چیست، از آنها در یک پست یا یک استوری بپرسید که شما را چگونه می بینند یا به دیگران معرفی می کنند.
• چند دقیقه در بین کتگوری های اینستاگرام جستجو کنید. برای تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی و انتخاب کتگوری گزینه های متعددی پیش روی شماست؛ البته ممکن است در آینده به تعدادشان افزوده شود.
• سعی کنید تا جایی که می توانید کلمات کلیدی که با کسب و کارتان مرتبط هستند را داخل باکس جستجو – که درست بالای لیست کتگوری ها قرار گرفته است – سرچ کنید. یا نگاهی به کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان داخل گوگل بیندازید. لازم به ذکر است که باید کلمات را به زبان انگلیسی سرچ کنید. مثلا یک کسب و کار مرتبط با املاک، خرید و فروش خانه و زمین می تواند به سراغ این کلید واژه ها برود: real estate agent یا real estate company یا commercial real estate agency و سایر کلمات مشابه.
در صورتی که بعداً کسب و کارتان تغییر یا رشد کرد، حتما کتگوری را تغییر دهید تا مشتریان و مخاطبان تان بدانند که روال کاری تان تغییر کرده است. هر تغییر موثر و بزرگی در کسب و کارتان، باید به اطلاع مشتریان برسد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید